Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Heeft bij mij ook wel even geduurd hoor ;) ook de kaarten die ik kreeg in de brievenbus en dan nu ineens 3 tegelijk.
Vandaag een leuke kaart uit Finland in de bus, met een paar woorden Fins erop om te leren.

Justme, ik vind Paramaribo ook heel speciaal! Kroatie komt toch wat vaker voor, die heb ik in ieder geval al een paar keer gehad, maar Suriname nog nooit! Ook grappig dat je dan in het Nederlands kunt schrijven.

Ik heb nu 191 kaarten verzonden en 182 ontvangen, dus ik kan nog wat verwachten!
Heb er op het moment 114 verzonden 116 ontvangen

en 4 expired..
Ik heb vandaag mijn 50ste kaart gekregen uit Maleisie. Bij mij staat de teller nu op 50-50 en nog geen expired (afkloppen). Er zijn er nog 5 onderweg.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wauw Maleisie die heb ik ook nog niet ...
Hoi allemaal,

Suriname is wel heel cool zeg! Wat leuk voor je!

Ik kreeg vandaag 2 kaarten uit Finland, één van die mooie kerk in Helsinki en 1 cartoon. Erg leuk!

Hoe lang doen jullie kaarten naar Polen er gemiddeld over? Die van mij is nu 15 dagen onderweg en dat klinkt zo veel in mn oren.....
Jaaaa een hurray vanmorgen: Polen, 7 dagen. Niet zo lang dus bij mij Jokejacket

Ik heb nu 2 expired kaarten. 97 Kaarten verstuurd, 88 ontvangen. Waarschijnlijk liggen er morgen weer 5 kaarten tegelijk in de brievenbus

Maar ik verwacht dus nog wel leuke post!

Teigera: Fins ziet er moeilijk uit he?

snjokorn: wat heerlijk dat je nog geen expired kaarten hebt!

Grappig dat we echt allemaal andere landen hebben. Naar Maleisie heb ik bijv al wel een kaart verstuurd en er ook eentje uit ontvangen en van en naar Kroatie heb ik nog niets

Oeps, ik heb wel een kaart uit Kroatie gekregen en die heeft er zelfs maar 6 dagen over gedaan!
Een hurray uit Engeland, 6 dagen !!

Alleen een 'thank you' stond er als reactie.. nouja..
En nog een hurray! Portugal, al na 5 dagen. Mijn volgende kaartje gaat naar Rotterdam! Iemand van hier?
kreeg een sms van steph

haar PC is in staking

dus als jullie haar missen ...
Hmm... ik ga gewoon nu al een berichtje sturen.... naar die jongen uit Polen...
heb je gekeken of hij wel online is? Het kaartje kan er natuurlijk ook langer over doen. Mijn vorige kaartjes naar Polen hebben er 4 en 10 dagen over gedaan, maar ik heb nu bijvoorbeeld al 20 dagen een kaart naar Finland onderweg en diegene is wel regelmatig online.
quote:Yamuna schreef op 24 september 2009 @ 16:21:

kreeg een sms van steph

haar PC is in staking

dus als jullie haar missen ...ach wat vervelend voor haar :(
zien jullie die teller tot 3 miljoen op postcrossing? Hij is er nu echt bijna, nog maar een kleine 500..
Ik kom niet op Postcrossing.com...

Yamuna, heb jij al wat ontvangen of nog helemaal niets en zit je achter de brievenbus in afwachting tot.....??
Ik kom ook niet op postcrossing. Ik wil drie kaarten registreren. Alledrie uit Duitsland. :S
Ik kwam een half uurtje geleden nog prima op postcrossing! Kreeg vandaag een tag uit Finland en een Hurray uit Litouwen, heel verhaal erbij, hartstikke leuk.
Vandaag kreeg ik twee envelopjes met foto's erin van de photo-RR.

Verder geen officiele kaarten ofzo.. Saaie postdag ;)
Whoehoeee we zitten over de 3 miljoen!!

Idd! Yoehoeeee!
Dat ging snel he? Ik zag de teller op 'nog 17 kaarten te gaan' staan, maar daarna kwam ik ook niet meer op de site. Mijn kaartje uit New York is nu eindelijk geregistreerd.

Erg mooie kaart!!
Vandaag weer helemaal niets, geen kaartjes en geen hurrays...
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat vervelend dat Steph problemen met der PC heeft, miste haar idd al....

Vandaag ook niets ontvangen.. alleen een reactie op een ontvangen kaart, dat is ook erg leuk!!
Hier is het ook stil vandaag.
Vannacht een Hurray uit Brazilie gekregen, nieuwe kaart mag naar Servie. Vind ik wel bijzonder, heb nog geen kaartje verstuurd naar of ontvangen uit dat land!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven