*November 2009*

13-03-2009 20:24 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naamgeboorte/uigerekend Jongen/meisjeBroertje/ZusjeBijzonderheden PeggySue14 oktoberjongen en meisje Travelgirl335/11Merliena12/11meisjebroertje 3 jrMizenbegin novemberzusje 2,5Miriam197417/11meisjebroertje 1jr en zusje 3jrKloppend hartje!Cin7427/10meisjebroertje 1jr Dromer254/11 Pebbles5/11jongen2 broertjes 5+7 Queenie225/11Jongen 09/09/09!2 broertjes 5 en 7 Darceltje23/11jongenzusje bijna 1jr Kersje_7923/11 Elientje150224/11 Gliene27/10meisje1 zusje van 2 jr
Spannend man bij Peggy.. Hoop dat ze flink gaan groeien.

Ik schrok al van het geboortegewicht van Queenie;s Q-tje! Wat geweldig dat zo'n ventje het dan zo goed doet al blijft het natuurlijk ook daar spannend.

Ik moet nog EEN dagje werken en dan verlof! Heerlijk! Op mijn werk zijn projecten nooit af, dus daar kan ik toch niks mee.. wel zo relaxed eigenlijk. Ik snap dat je het af wilt maken Krokusje.

Ik heb de laatste 4 weken maximaal 6 uur op een dag gewerkt (op cursusdagen na) maar dat scheelde zo enorm! Ik zou nog wel 2 weken door kunnen gaan denk ik, maar ik verheug me ook op gewoon even wat tijd voor mezelf. Dochter blijft 2 dagen per week naar de creche gaan dus ik heb zowaar eens dagen voor mezelf. Waarin ik kan doen wat ik wil. Die luxe ontneem ik mezelf maar niet;)

Voorlopig lijkt baby hier in een stuit te liggen, maar er is nog voldoende ruimte om te draaien dus ik ga er maar vanuit dat het nog wel goed gaat komen.

Dag allen!
He meiden,

Gliene, wat heerlijk nog maar een dagje werken. Is dat dan ook vandaag je laatste dag? Nou veel plezier. En inderdaad even genieten dan met dochter twee dagen naar de creche. Zou ik ook doen hoor. Ik ben natuurlijk alle dagen thuis, vind ik heerlijk. Maar merk dat nu het allemaal wat zwaarder wordt, dat ik het af en toe ook wel lekker zou vinden om even te gaan liggen bijvoorbeeld. Oh en die kleine nog in een stuit. Maar op zich kunnen ze draaien tot een week of 36 toch? Komt inderdaad vast goed.

Hier een kleine man die al helemaal ingedaald zit. En dat is te voelen ook.. Ik loop een stuk lastiger, weer een beetje als een eendje. En 's avonds gaat het lopen helemaal lastig. Maar goed, verder niets te klagen. Vanmiddag even naar Prenatal en verder niets nieuws eigenlijk.

Fijne dag allemaal.
Hoi allemaal,

Hier nog geen sprake van indalen maar volgens horen zeggen hoeft dat bij een 2de zwangerschap ook niet te gebeuren,zit nog lekker hoog! Leve de rennies!! Beeb beweegt ook veel nog,rekt zich heerlijk uit wat best pijnlijk is!

Babykamer schiet eindelijk op,kaartjes zijn ook besteld,poppewas is gedaan dus er zit schot in!

Ook ik heb de mazzel dat ik 3 dagen voor mezelf heb! Heerlijk 3 dagen uitslapen en doen waar ik zin in heb! Evengoed ben ik moe,zoonlief slaapt slecht is `s nachts steeds wakker en `s morgens om 6uur zelfs helemaal uitgeslapen! *gaap* Dus dat beloofd wat straks,denk dat ik kraambezoek maar in de nacht ga uitnodigen....hihi....

Het is heel spannend bij peggysue! Niet leuk om ze de laatste weken door te brengen,veel sterkte!

Queenie,wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Q! Hou vol,kleine man! Het zal wel een hele drukke tijd voor jullie zijn,op en neer naar het ziekenhuis,thuis nog 2 kids die hun aandacht willen....dikke knuffel voor jou!

Ik ben alweer een tijdje thuis met verlof en kan jullie zeggen dat het heerlijk is!!! Dus voor degene die nog even moeten,hou vol!! Degene die ook al mogen,geniet!! Slaap uit,rust! Zeker degene die hun eerste verwachten!!
Hoi meiden,

Ben eindelijk online!

Het gaat wel goed hoor, al moet ik voorlopig nog in het ziekenhuis blijven omdat 1 kindje gewoon niet meer groeit en ze de conditie in de gaten willen houden...........

Jeetje Queenie, al bevallen! Van harte met jullie ukkie! Al ik zo lees hoe jullie zoon het doet krijg ik wel hoop want ik ben al 34 weken zwanger en de kindjes worden geschat op 1400 gram!

Maar heel veel sterkte en succes met jullie kleintje!

Ik ga morgen even bijlezen! Voor nu veel groetjes! Tot later!
Hey Peggy! Wat fijn om van je te horen.

Wel reuze spannend bij jullie hoor... Foei. Je hebt bepaald geen onbezorgde zwangerschap zo. Hou je het nog een beetje vol in het ziekenhuis? Mag je nog wel een beetje wat doen of moet je echt de hele dag plat?

Dus een kindje groeit wel goed? Delen ze de placenta waardoor de een meer voeding krijgt dan de ander ofzo?

Nouja, ik duim voor jullie!

Vandaag de eerste dag verlof. Gisteren onder luid gejuich (het voelde net als vroeger toen de schoolvakantie begon) het pand verlaten. Joehoe!
He Peggy wat goed om wat van je te horen. Volhouden hoor! Kan me voorstellen dat je wel wat anders in gedachten had dan al die weken in het ziekenhuis te liggen. Maar het gaat de goede kant op. Sterkte meid! Die 34 weken heb je al in je zak!

Cin ook lekker aan het genieten dus. Fijn! En een baby die nog lekker hoog zit. Is inderdaad niet bevorderlijk voor je maagzuur helaas!

Gliene, verlof. Jippie!!

Hier alles goed, heb alleen een zoon waarmee slapen gaan weer een drama is. Gecombineerd met papa die nachtdiensten draait is dat gewoon vervelend. Maar goed, vanavond gaan we gewoon weer proberen hem in zijn eigen bed te laten slapen. Want het zal toch niet zo zijn dat hij straks tot zijn vierde bij mij in bed slaapt
Spannend hoor Peggy Sue! Hou vol! Op hoe groot worden de kindjes nu ingeschat?

En meer dames met verlof, lekker he? Het doet mij ook goed. Het gaat na maanden van kwakkelen eindelijk wel iets beter. Niet werken is dus toch de remedie!

Lijkt wel of ik het drukker hebt dan ooit nu ik met verlof ben.

Donderdag bij gyn. op controle, alles zag er weer goed uit. Beeb ligt nog soort dwars en is wel iets gedraaid, maar nog steeds aparte positie (gewone bevalling niet mogelijk, maar is hoe dan ook KS) . Over 2 weken weer een groei echo. Vandaag ben ik 33.3 weken, dus het wordt spannend. Ook vandaag de datum voor de KS geprikt, over 6 weken vanaf vandaag is ze er hoe dan ook! Ook met de anesthesist gesproken, ook heel verhelderend. Ik heb er echt een relaxed gevoel over. (ik snap nu ook waarom mijn vorige ruggeprikken niet goed zijn gegaan)

Het kamertje is bijna klaar, ik ben nu druk met wassen, en strijken zo bizar dat ik dat helemaal leuk vind, toch heel apart die hormonen. Gister zijn mijn ouders hier komen klussen (we wonen in een klushuis, bijna af, alleen die afwerkdingen die kunnen wachten, wachten al 1,5 jr) Lekker schoongemaakt en mijn vader heeft kozijnen gelakt. Ik kon niet meer lopen aan het eind van de dag, maar dat is dan bijzaak
PeggySue ik stuur je slagroompower voor je kleintjes...
Mereliena, fijn dat het beter gaat. Heb je je erg beroerd gevoeld? Oh en flink aan de schoonmaak geweest dus en de boel gewoon bijna klaar. Lekker hoor. Hihi grappig he die hormonen. En jammer is dat dan he dat je aan het einde van zo'n dag altijd weer even wordt teruggefloten.. Maar goed, lekker opgeschoten dus.

Hier vannacht eindelijk weer een kind dat in z'n eigen bedje sliep. Had gisteren ineens een ingeving. Hij vindt ons dekbed altijd zo lekker, dus heb nu het dekbedje uit zijn nieuwe bed in zijn ledikantje gelegd en hij vond het helemaal geweldig. Hij was zo vertrokken! Hopen dat dat een trend wordt natuurlijk. Verder vanmiddag even naar de speeltuin geweest met z'n drietjes en net gegeten. Nu is Evi-mannetje lekker in de tuin aan het spelen. Die móet echt altijd naar buiten. 's Ochtends als we beneden komen staat hij al 'buiten, buiten, buiten!' te roepen. Maar om hem nou 's ochtends om half acht al de tuin in te laten gaan haha!

Nou fijne avond allemaal
zO! Uitgeput op de bank;)

Had dit weekend een vriendje van dochter te logeren. Heel gezellig maar sjonge, dan merk je toch dat je hoogzwanger begint te raken! Ze zijn beide 2,5. Wat een praatjes!! En middagslaapjes, ho maar. Ze lagen helemaal in een deuk dus maar weer uit bed gehaald. Ik kon het wel merken hoor, aan het einde van de dag was het wel hard werken om ze een beetje gezellig te houden maar het is gelukt!

Goed dat het is gelukt Evi!

Dochter heeft vannacht wel bij ons geslapen. Begon ineens zo hard te huilen dat we bang waren dat loge ook wakker zou worden. Wonder boven wonder sliep hij gewoon door. Maar met dochter in bed slaap ik zelf heel slecht. Ze woelt heel erg veel. Op een gegeven moment lag ze met haar kont tegen mijn rug en de benen over mijn buik!! Vannacht moeten we dus weer streng zijn want dit werkt niet echt. Maar ze slaapt eigenlijk nooit meer bij ons, alleen als er echt wat is (ziek, ofzo).

Ik kan ook helemaal niet meer tegen troep. Voor mijn doen dan, ik ben namelijk wel een sloddervos. Maar nu wordt ik er gek van. Vriendlief heeft weer een gitaar gekocht, dus nu staan er weer zo;n bakbeest met versterker in de kamer.. Had de synthesiser er net uit... Nouja, ik weet dat het bij hem niet zo lang duurt, dan kan ie weer naar boven;)

Nou, nog even tv loeren en dan slapen!
Peggy Sue, ik hoop voor je dat de kleintjes nog even een groeispurtje maken!

Hier begint het ook zwaarder te worden nu hoor. Ik heb veel harde buiken, vooral als ik buk ofzo. Helaas moet dat vaak met een dreumes die nog niet loopt. Ik merk ook dat de hormonen rare dingen met me doen. De wasmachine vertoont al een tijdje kuren en afgelopen week is er een monteur langs geweest. De machine zou weer helemaal in orde zijn, maar helaas deed 'ie weer raar. Ik kon wel janken ... om een wasmachine! Nou ja, na de kraamtranen ben je ook weer van dat gezeur af

Ik moest wel aardig wat bijlezen, je kunt aan het aantal reacties merken dat de eersten met verlof zijn Nou, ik kan ook niet wachten, maar moet helaas nog 4 weken door, pfff.
He dames,

Gliene, een klein meisje in je bed gehad dus gisternacht. Hier heeft Evi-mannetje de laatste tijd echt wel geregeld bij ons in bed geslapen. Gaat hier altijd een beetje met fases. Dan weer heel lang niet, dan weer wel. Maar nu werd ik echt een beetje zenuwachtig van dat niet gaan slapen en bij ons slapen. Want straks met de baby heb ik daar gewoon niet elke avond tijd voor. Maar goed. Hier is het vannacht gelukkig weer goed gegaan. Geen een keer wakker geworden en geslapen van acht tot acht. Haha en een loge gehad dus. Kan natuurlijk best dat jouw kleine meid het zo gezellig en druk had gehad dat ze daardoor niet wilde slapen.

Darceltje, kan me voorstellen dat het voor jou helemaal zwaar is. Ik moet Evi-mannetje nog best vaak tillen en hij weegt ook best veel. Maar als ik heel de tijd nog zou moeten tillen.. En vwb je wasmachine, dat kan ik me heel goed voorstellen hoor! Hier een beetje zoals Gliene zegt. Normaal vind ik het wel fijn als de boel opgeruimd is enzo, maar nu is het echt erg. En met de was een beetje hetzelfde. Bedacht me gisteren nog dat ik al weken helemaal bij ben met de was en kan gewoon genieten van was opvouwen enzo op zolder. Nou en ik kan je vertellen dat heb ik nog nooit gehad. Dus kan me heel goed voorstellen dat ik daar ook om zou kunnen huilen!
Peggysue;Hou vol hè! Ik wil je veel steun wensen! Lig je soms in het midden van het land in het zhuis? Anders kom ik je effe bezoeken?

Leuk om alle verlof/bijna verlof verhalen te lezen. Ik moet ook nog dingen klaar maken,wassen,kijken of ik alles heb enz. Ik heb nog niet helemaal in mijn hoofd hoe ik het hebben wil.

Met mijn kleine man gaat goed,soms zijn er wel wat dingen maar ze zitten er er bovenop, en met deze termijn zijn altijd wat dingen te verwachten. Er wordt zelfs al gekeken wanneer hij naar een 'gewoon' zhuis kan, hij is nl bijna 32 zwangerschapsweken.

Darceltje; Grappig om je verhaaltje te lezen over de wasmachine! Heb zelf ook nog wat last van hormonen, was nl mijn telefoon kwijt. Kon ik er effe niet bijhebben!

Groetjes en sterkte met de zwkwaaltjes.
PeggySue, 34 weken alweer gepasseerd. Dat gaat goed. Hopelijk gaat de andere ook wat meer groeien nu.

Evi, kan me voorstellen dat het niet leuk is om dat telkens te moeten aanhoren. Ben je al geweest voor je echo?

En nu al ingedaald. Dat is snel zeg. Heb je in ieder geval geen last meer van brandend maagzuur.

Hier gaat het goed. Vandaag m'n eerste dagje verlof erop zitten. Heerlijk. De babykleertjes gewassen en alvast begonnen met wat strijkwerk. Heb nog wel een hoop te doen, maar ik heb nog even de tijd.

Heb alleen wel erg last van een beurze plek in m'n bovenbuik... Krijg daar constant goeie harde trapjes, dus begint nu een behoorlijk pijnlijke plek te worden.. haha

Nou, ik duik snel m'n bed in!
Lekker meiden, dat jullie allemaal (bijna) verlof hebben! En ik kan me voorstellen dat het zwaar wordt voor de meesten, vooral voor degenen die nog meer kinderen hebben rondlopen!

Ik ben vanuit mijn ziekenhuisbed van alles aan het regelen en stuur mijn zusters op pad voor de laatste benodigdheden. Heb het gevoel dat ik hier niet meer vandaan raak voor de bevalling (al hoop ik dat de controles zo goed zijn donderdag dat ik naar huis mag)

Queenie, ik woon in de kop van NH, dus lig niet midden in het land! Wat goed dat ze al gaan kijken wannneer je mannetje naar huis mag! Is het zwaar om elke dag naar het ziekenhuis op en neer te gaan terwijl je zelf eigenlijk nog kraamvrouw bent?

Hoe ben je eigenlijk bevallen? Hier wordt het misschien toch een sectio en dat zal dan wel balen zijn want dan duurt je eigen herstel ook veel langer..........

Maar ja, we zien wel!

Zijn jullie ook zo nieuwsgierig naar je kindje? Kan het me nog steeds niet erg voorstellen dat ik straks moeder ben! Haha!

Groetjes!
Fijn te horen dat de baby's nog veilig in je buik zitten PeggySue!

Ik kan me goed voorstellen dat ze je daar houden, ook al gaat alles goed. Geen risico's met die kleintjes van jullie en ook niet met jou!

Ik ben ook zo nieuwsgierig!! Zeg hier steeds dat deze donker haar krijgt met mooie pijpenkrullen;) Mijn eerste is hoogblond met mijn vlassige haar en rode wangen en grijsblauwe ogen.. echt Hollands Glorie zeg maar. Maar vent is donker met bruine ogen en in zijn familie zitten hele krullebollen dus je weet het niet! Het lijkt me zo grappig als deze helemaal anders is..

Ik ben pas op dag 2 van verlof, maar voel me zoveel beter! Ben een stuk relaxter, geniet echt van de dagen zo. Moet voor de baby nog wel even kijken of ik alles nog in huis heb. Alles nog even flink wassen en strijken en de kamer nog wat opleuken, verder hoef ik niks meer.

Beneden in de woonkamer moeten er meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer opbergmeubels (HORMONEN) bijkomen dus daar ga ik ook nog naar op zoek.

Fijn dat het nog mooi weer is Evi! De mijne gooi ik ook zo vlug als buurttechnisch verantwoord is naar buiten. Of ik doe de dvd van Dirk Scheele aan want dan gaat ze als een gek dansen en springen. Werkt ook heel goed om de energie kwijt te raken.

Queenie wat super om te horen dat er zelfs al aan naar een gewoon ziekenhuis wordt gedacht! Wat bijzonder toch dat zo'n mannetje dit allemaal al aan kan.. er zijn geen grote complicaties toch? Kun je het zelf een beetje aan? Het lijkt mij wel heel lastig om je kindje daar te laten. Alhoewel, je hebt natuurlijk ook gewoon geen keuze en daar is ie het veiligst..

Ik ga weer verder spelen..

dag allemaal!
Queenie, fijn dat het goed gaat met je kleine man, maar het lijkt me ook een zware tijd voor jullie. Je hebt natuurlijk al twee mannetjes rondlopen en dan komt dit eigenlijk zo onverwacht allemaal. Trek je het zelf nog wel een beetje?

Peggy, kan me voorstellen dat je hoopt dat je van de week weer naar huis mag. Gaat het goed met die kleintjes van je? Ik duim voor je dat dat gaat lukken! Oh en hier ook heel erg nieuwsgierig hoor! Vooral omdat wij (Evi-man en ik) zulke verschillende types zijn. Net wat Gliene zegt. En hier dus ook kans op een totaal ander kind dan de eerste.

Gliene, jij weet dus ook nog niet wat voor haarkleur ed je kindje gaat hebben. Grappig he, hier had ik me bij Evi-mannetje een totale kopie van zijn vader voorgesteld. Net zo donker enz. Maar hij is net zo licht als ik haha! Ben dus ook heel benieuwd naar de tweede. Hier trouwens ook last van de hormonen. Evi-man is op pad met Evi-mannetje en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om boven en beneden nog maar eens te stofzuigen en alles lekker schoon te maken. Dus het ruikt hier heerlijk fruitig naar Ajax haha! (niet te geloven dat ik dat ooit nog eens zou zeggen :-)) . Dirk Scheele ken ik trouwens helemaal niet. Is dat leuk? Gisteren toevallig wel nog een DVDbox gekocht van Sesamstraat. Had er eerder een van Bumba voor hem gekocht. Vindt hij helemaal geweldig, maar ik word daar geweldig nerveus van haha!

Dromer ook aan je verlof begonnen dus. Lekker! En begonnen met de babywas. Op de een of andere manier heb ik me daar nog niet toe kunnen zetten. Alles is hier aan kant, de kleertjes liggen ook al klaar om gewassen te worden. Moet ze alleen nog in de wasmachine stoppen zeg maar, hihi! En een zere plek in je buik dus. Ik heb dat een aantal weken geleden ook gehad. Zeg maar ter grootte van een rijksdaalder. Ben er zelfs voor naar de dokter geweest. Volgens hem was het een spier die klem zat doordat mijn buik zo hoog zat. Heb er nu geen last meer van, maar dat zal komen omdat alles wat lager zit. Hier inderdaad het kindje al ingedaald. Volgens mij was dat met de eerste pas toen ik bijna moest bevallen, maar is het wel vaker dat het sneller is bij een tweede.

Hier alles goed eigenlijk. Vanavond voor de groei-echo. Ben benieuwd of we daar iets wijzer van worden.

Nou fijne dag allemaal!
Hallo Allemaal,

Queenie, wat een vooruitgang, en dat er al aan een gewoon zkh wordt gedacht. Ben je nu ver van huis of ligt het acedemische wel een beetje in de buurt?

Peggy-Sue, vol houden hoor. Het eind is inzicht. We zijn tenslotte op dezelfde data uitgerekend!

Wij zijn hier ook heel erg benieuwd hoe de kleine eruit ziet, Het zou me toch verbazen als het geen blauwe ogen heeft en blond haar. (ben zelf wel met zwart haar geboren, was daarna spier wit).

Ik merk wel dat de leuke lieve schopjes steeds harder worden. En mijn maag wordt nog steeds als boksbal aangezien.

Verder kan ik me bij een ieder aansluiten, ook hier in huis moet alles netjes en schoon zijn. Ben tegenwoordig goed bevriend met de stofdoek.

Ook ik begin zo langzaam aan alles te wassen, er ligt dus een laading strijkwerk. Moet binnen kort toch maar weer eens de strijkbout te voorschijn halen. Doe normaal alles in de droger. Maar ik ben bang dat alles dan krimp.

Wat wel grappig was, had van de week van iemand een tas vol kleertjes gekregen. Dus ik alles lekker in de Vanisch gezet en daarna gewassen. Het moest alleen nog even gevouwen worden. Roept vriend lief vanuit het washok. Schat er een t-shirt gekrompen, die pas je echt niet meer. Ik was die hele was vergeten en vloog op. Stond hij met een brede schrijns en een babytruitje in zijn handen.

Groetjes en een fijne dag.
He dames,

Haha Travelgirl, goede grap :-) Ik gooi rompers trouwens wel gewoon in de droger. Zullen misschien een beetje krimpen, maar dat gaat op zich wel goed. Rest doe ik er ook niet hin hoor, maar hang het allemaal strak op en dan valt de strijk ook wel mee.

Hier gisteren voor de groei-echo geweest. En we krijgen weer een groot kind, maar dat hadden we al verwacht. Maar het is gewoon een groot kind in aanleg. Alles is helemaal in verhouding. De echoscopist schatte hem nu op een dikke 2,5 kilo bij 34 weken en uiteindelijk 8,5 à 9 pond, ervan uitgaande dat hij 40 weken blijft zitten. Nou daar schrik ik niet zo van. Gewoon een grote jongen dus. En dat zei hij ook, genetisch een groot kind. Verder niets bijzonders. Evi-mannetje was 9,5 pond. Dus we gaan gewoon weer vrolijk verder en moet zeggen dat ik er weer een stuk meer vertrouwen in heb.

Verder niet zoveel bijzonders te vertellen eigenlijk. Fijne dag allemaal en tot later weer!
Jeetje Evy, dat is inderdaad een joekel van een kind! Vergeleken met die van mij! Haha!

Heb trouwens zelfs hier nesteldrang! Ik hou mijn ziekenhuiskamertje heel netjes en zorg ervoor dat thuis ook allles naar mijn zin gaat..................erg he! Eind deze week is trouwens de verbouwing helemaal klaar en ik vind het niet leuk dat ik er voorlopig niets van zie! Vandaag gehoord dat ik naar huis gaan wel uit mijn hoofd kan zetten dus ik lig hier ws nog wel even!
he balen PeggySue.. Al ben ik er wel een beetje blij om, gemeen he? Ik denk dat je daar toch het beste af bent en het is tenslotte echt nog maar voor even! Maar ik snap jouw frustratie. Ben je verdorie dan eindelijk zwanger en dan kun je niet doen wat je graag zou willen!! Gelukkig mis je niets aan gevoelens. Zullen de zusters blij mee zijn dat je de boel zo netjes houdt!

Verveel je je niet teveel?

Ja Dirk.. sja.. ik word er natuurlijk wel zat van maar het voordeel is dat het een echte band is, met echte muziek. Ik ben zelf geen K3 moeder, vind het vreselijk en gelukkig gooit dochter ook nog de tv uit als ze erop komen. Dirk zingt over muziekinstrumenten en het plezier van muziek. Het is wel voor alle leeftijden vind ik. Dochter vind het geweldig!

Heb tegenwoordig wel alleen nog kinderliedjes in mijn hoofd..zucht.. waar is de tijd dat ik naar Lowlands ging...

Hier groeit de buik nog heel hard dus ben beniewd. Vrijdag moet ik weer naar de gyn. Twee weken geleden dacht ie dat de baby op zo'n 8,5 pond uit zou komen dus das een eitje;)

Ik zie er nog wel tegenop hoor. Niet zozeer de bevalling, die ging eigenlijk prima maar ik had wel een subtotaalruptuur waardoor de kraamtijd niet zo leuk was. Ik kon de eerste tijd veel minder dan mijn vriendinnen die een keizersnede hadden gehad. Ook slapen en borstvoeding lukte voor geen meter dus na een week ofzo had ik geen kraamtranendag maar meer een kraamtranenweek.. Hoop echt dat het dit keer anders is.

Slecht, ik hoop soms dat deze gewoon in een stuit ligt waardoor ik een keizersnede zou krijgen. Ach, ik weet zelf ook wel dat dat onzin is hoor.. elke bevalling is ook weer anders...gaat vast goedkomen en anders vraag ik dit keer gewoon om slaappillen en stop ik met de bv.. Wil toch wel graag een beetje genieten van de kraamtijd.

Dag!
He meiden,

Peggy, dat is ook groot hoor. Zeker natuurlijk als je gaat vergelijken. Maar eigenlijk heb jij veel meer kind in je buik in totaal Hmmm... en een tegenvaller dus, dat je moet blijven. Kan me voorstellen dat je daarvan baalt meid! Je wilt het thuis toch allemaal mee kunnen maken. Kan je man de boel niet filmen thuis en je zo alles laten zien. Dat is natuurlijk niet echt echt, maar dan heb je er tenminste een beetje een idee van?

Gliene, ook flink aan het groeien dus. En je ziet op tegen de bevalling. Balen dat het vorige keer niet lekker ging. Maar inderdaad dat zegt natuurlijk niets over nu. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Want hier komen de zenuwen ook weer. Denk dat dat ook heel erg te maken heeft met het onbekende. Je wéét gewoon echt niet wat er straks gaat gebeuren.

Hier een beetje een tegenslag vandaag. Vooral na het positieve gevoel van de echo gisteren. Ik keek eigenlijk weer vol vertrouwen tegen heel mijn bevalling enzo aan. Maar word heel waarschijnlijk toch vanaf 36 weken overgedragen aan het ziekenhuis op grond van mijn vorige bevalling. En daar word ik dan weer onzeker van. Klinkt heel zeikerig, maar dan ga ik zitten verzinnen wat er allemaal wel niet kan gebeuren. Terwijl ik er toch best wel heel ongecompliceerd in stond. Nou ja even laten bezinken dus maar. Volgende week het eerste gesprek met de gyn, dus dat eerst maar eens afwachten.
Gelukkig nog meer angsten voor de aankomende bevalling!! Het is begonnen met de zenuwen sinds we het gesprek hebben gehad over wanneer de vk te bellen maar ze vertelde ook steeds dat het een 2de is dus ook weer niet te lang wachten met bellen....pppfffff manlief en ik allebei stil van en nu zit het steeds in mijn hoofd. Ook de beslissing thuis of ziekenhuis weet ik nog steeds niet....

Peggysue lig je nu gewoon in een streekziekenhuis? Dichtbij familie? Veel aanloop? Hoop het voor je!! Dus jij komt uit de kop van nh? Ik oorspronkelijk uit Den helder,woon nu in zaanstad,heel wat anders....

Vandaag ga ik mezelf maar eens een schop onder mijn kont geven en wat doen in en om huis want ben een luie aan het worden.....
Ha dames,

Spanned Peggy, hou ze nog maar even binnen. Iedere dag is er een!

Het wordt hier duidelijk drukker met iedereen die bijna met verlof is/gaat. Leuk! Ik ben vooral even een meelezer. Heb erg weinig puf en ben ook nog bezig met een scriptie, verder vooral NESTDRANG, niet te stuiten. ZO netjes worden onze kasten nooit meer

Ik heb inmiddels een datum, in ieder geval eerste week november wordt beebje gehaald. Volgende week een groeiecho. Ben benieuwd, mijn buik neemt echt giga vormen aan, wordt ook wel zwaar. Op de weegschaal staan doe ik maar niet meer;-)

Weltrusten!
Weer 'terug' na heel veel weken afwezigheid, letterlijk en ook hier op het forum.... is de eerste baby er al! Jeetje Queenie, wat spannend! Begrijp uit de posts dat je zoon het wel goed doet, wat fijn! Gefeliciteerd in ieder geval! En Peggy-Sue in het ziekenhuis, ook al zo spannend.... ik hoop dat je kindjes nog even warm van binnen blijven doorgroeien tot ze sterk genoeg zijn. Maar het liggen afwachten lijkt me erg moeilijk voor je. Helemaal omdat je nog zoveel wilt doen en regelen. Sterkte en zet 'm op!

Ben dus erg lang niet hier geweest. Ben maand geleden getrouwd (druk druk druk geweest met de laatste voorbereidingen maar het was fantastisch!!!) en daarna 3 weken op vakantie. Vervolgens kwamen we thuis en werd manlief direct opgenomen in het ziekenhuis. Niet onverwacht (nou ja, de oproep wel, maar we wisten dat het kon gebeuren omdat hij op de wachtlijst stond) dus dat was een hectische thuiskomst. Nu gaat alles weer goed en is het weer wat rustiger in huize Kers.

Fijn! Kan ik volop gaan toegeven aan mn nesteldrang.... ;)

Ben inmiddels bijna 33 weken, moet alleen volgende week nog werken en dan verlof. Langzaam alles aan het klaarmaken in huis (we wonen klein dus dat stellen we toch maar zo lang mogelijk uit) en dan kan het aftellen beginnen......!!

Ik vermoed dat ik de komende tijd dus wel weer wat meer hier te vinden ben.... en dan met name na volgende week. Wordt vervolgd dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven