LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Gezellig Pien, een feestje op de zaterdagochtend! Sproetekind was ook een avondkind in mijn buik, maar nu duidelijk niet meer. Ik werd vannacht om 04.00 wakker van een babbelend jongetje (ondanks de pap). Hihi, toen ik hem een half uur later er weer inlegde ging hij ook weer kletsen en om 07.00 was het alweer raak! Hele hoge kreetjes, dus je kunt er echt niet doorheen slapen, wel gezellig hoor
Goedemorgen!

Wat héérlijk zeg, om weer thuis te zijn met zn drietjes!

Ben ik de enige die vindt dat het zo vreselijk snel gaat met de 2e ronde zwangeren? Pien 23 weken alweer, wow! voor mijn gevoel deed je vorige week je test! voelt dat voor jou ook zo? (vast niet) En wat heerlijk he, die bewegingen! Ze worden vanaf nu alleen maar duidelijker, en straks als 'ie zich omdraait wordt het helemaal feest, verder zeg ik lekker nog even niks

Beng beng toch, neem maar zoveel mogelijk gas terug, je lichaam heeft alle energie keihard nodig als ik je zo lees. Het is wel weinig "in blijde verwachting" voor jou op deze manier, vind het zo sneu voor je

Hoe zou chicaatje het hebben op haar eerste vakantie met zoon? Volgens mij hebben ze in ieder geval heerlijk weer!

Ik krijg zo visite dus moet weer even verder, zodat ik een baby met een volle maag heb als ze er zijn (das wel zo rustig voor iedereen weer ik inmiddels uit ervaring )
Nou Chiek het grappige is dat ik het bij jullie allemaal heel snel vond gaan en bij mezelf nu even helemaal niet. Ik vind het nog veel te lang duren voordat ik onze mini kan ontmoeten. (Heb ook even een stomme hormonale bui op het moment) Niet dat ik wil dat onze mini er nu al uitkomt natuurlijk maar het lijkt nog zoooooo ver weg.

En nu moet ik mee auto shoppen. Ook al niet zo'n zin in.

Veel plezier met de visite Chiek. Lekker showen!!!
Ben ik ook weer eens

Wat zeker gezellig gister met Luus. Heerlijk carpaccio gegeten, gerookt (inderdaad, veel te veel, heb echt liggen hoesten vannacht ) gekletst, gelachen, helemaal leuk dus! En die kleine Luusbaby is me toch een knappe gozer. Hij heeft een heel sprekend gezichtje, dat wordt me toch een womanizer later

V. is trouwens een beetje van slag sinds gisteravond. Beetje verkouden en huilerig, heb een heel gebroken nacht achter de rug. En vanmorgen wilden we op het strand lunchen, maar ineens begint hij toch te krijsen! Kanonnen zeg, nog nooit zoiets meegemaakt, werd er helemaal a-relaxed van. Dus maar naar huis gegaan en nu ligt hij in zijn bedje te slapen, arm ding. Straks krijgen we kraamvisite (nog steeds) dus ook mini ligt er al vroeg in, het is eindelijk helemaal stil in huis, haha. Ga zo denk ik ook even tukken, maar het weer is zo mooi...

Sproet, ik snap je punt wel wat carrieremogelijkheden betreft. Maar ik ben denk ik heel traditioneel, want bij ons is het ook zo, maar het boeit me niet zo veel. Ik ben juist blij dat ik 2 of 3 dagen kan werken, dat ik gewoon een balans heb in prive en werk. Maar in mijn werk kun je ook niet echt promotie maken, dus misschien dat dat ook wel voor een rustbalans zorgt. Hier is het zo dat mijn lief het liefste thuis zou zijn, dus ik zie hem nog wel eens de hele toko (bedrijf) verkopen en lekker huisman worden Hij gaat trouwens wel altijd mee naar het CB, huisarts, of wat dan ook wat met de kinderen te maken heeft en ondanks dat hij meer werkt is de taakverdeling wel 50/50. Behalve het huishouden, dat doet hij niet. Ik ook niet, dus dat is ook mooi in balans

Chiek, wat heerlijk he, met zn drietjes thuis!!!! En alweer je oude spijkerbroek aan, wauw!

Beng, jeetje man, is toch ook niet leuk meer, die hoofdpijn. En dan moet je nog zo lang... Is er echt helemaal niks aan te doen qua medicatie?
Oh ja @Elev, wat basisscholen betreft: Mini heb ik toen ze 2 weken oud was aangemeld Wij hebben enorme wachtlijsten op school en ookal ben ik gewoon zelf werkzaam op die school, ik wil gewoon ook mijn kind officieel hebben aangemeld. Hier in het dorp zijn 2 scholen, 1 openbare en 1 christelijke. Ik werk op de Christelijke. Veel merk je er niet van, behalve dat we pasen en kerst heel uitgebreid vieren. En gelovig of niet, ik vind het niet verkeerd voor je algemene ontwikkeling om daar iets van mee te krijgen. Daarnaast trekt onze school ook een bepaald publiek aan en hoewel ik weet dat het heel elitair klinkt, vind ik het wel fijn dat mijn kind in een omgeving "opgroeit" waar ik mij voor een groot deel mee kan identificeren. Mijn ideaal was vroeger wel dat ik zou lesgeven op een gemengde school en mijn kinderen ook naar zo'n school zouden gaan, maar inmiddels weet ik dat het een ideaalbeeld is dat in de praktijk toch heel anders uitpakt.
Hola!

Sproetie, ik kan me wel invoelen in jouw situatie. Ik zou er zelf ook problemen mee hebben als ik in jouw situatie zat. Hoewel het gewoon even niet anders kan, kun je je daar evengoed wel wat rottig door voelen. Ik denk dat het ook meer 'het idee' is, dan het daadwerkelijke feit dat je minder werkt dan je partner. Maar ik snap wel goed wat je bedoelt met "ik wil ook dat hij weet welke maat schoenen sproetekind heeft of wat zijn laatst gewogen gewicht is".

Oeh, moet ik luusbaby misschien ook al inschrijven bij een basisschool als de wachtlijsten zo lang zijn? Ik heb zelfs nog steeds geen plek in het kdv om de hoek.... prrr... waarschijnlijk pas in mei. Dat is dus 18 maanden nadat ik me ingeschreven heb. Belachelijk eigenlijk.

Nou Luusbaby heeft een goede slaapdag vandaag! Yeah! Net naar de pra*xis geweest met z'n drietjes. Sliep ie ook lekker in zijn maxicosi.

Heb gisteren niet echt meer een staartje gehad. Luusman kwam dronken thuis en ging lallig lollig doen over mijn roken. Toch wel licht sarcastisch... dus ik voelde me best wel lullig. En vandaag weer even ruzie/discussie gehad over wanneer wel en wanneer niet naar luusbaby te gaan als hij huilt, daarna over het huishouden, over het vroege slapen gaan elke dag (wil hij niet meer, vind ie ongezellig...maar man..ik ben 's avonds kapot) en over nog een paar dingen. Prrr... ik weer huilen natuurlijk (stomme hormonen zijn mijn lijf nog niet uit merk ik). En sindsdien heb ik weer mega zin om te roken...grrrr... Volgens mij wordt ik er ook gewoon een relaxter en gezelliger mens van. Pfff, rokerssmoesjes weer.
Oooh Luus, die hormonen zijn toch ellendige dingen. Moet zeggen dat ik licht ontvlambaar ben maar Bengman kan het aardig handelen. Hij moet alleen geen domme dingen zeggen want dan komt er een hysterische huilbui. Maar ik vind jouw lief wel een beetje vreemd overkomen in jouw berichten hoor soms - niet aanvallend bedoeld overigens. Dronken thuiskomen mag wel blijkbaar maar roken niet?! En wat dan als jij ivm borstontsteking en hevige pijn morfine neemt en er iemand moet autorijden als er iets met luusbaby is? En dat vroege slapen zou ik toch maar doen, je incasseringsvermogen loopt alleen maar nog verder terug als je oververmoeid bent.

Wo ga ik naar de gyn in het zhuis, oa ivm migraine. Zal toch nog even vragen voor medicatie want ik begin lichtelijk door te draaien van de constante pijn in mijn kop en het daardoor niks kunnen. Maar ja, wil ons kind niet in gevaar brengen door rare dingen te slikken....moeilijk hoor...
Beng, volgens mij zijn er in bepaalde situaties uitzonderingen te maken. Van veel medicijnen weten we gewoon niet wat het doet met de vrucht, maar dat wil niet zeggen dat ze dan allemaal maar schadelijk zijn. In overleg met een arts moet er toch vast iets aan te doen zijn? Lastig... ik hoop dat het je iets oplevert zeg.

Ach luusman is niet alleen een boeman hoor. Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat het niet goed is om weer te gaan roken. Hij is wel inmiddels gestopt trouwens. Zo'n 8 weken voor de bevalling. Maar desalniettemin heeft hij wel ook bijna mijn gehele zwangerschap gerookt, waardoor het voor mij ook erg moeilijk was. Ik moest steeds met lede ogen aanzien hoe hij buiten lekker zijn peuk stond te roken terwijl ik dat niet mocht...

Oh en die morfine en autorijden. Ik neem de morfine tabletten daarom ook alleen als Luusman thuis is. Ik wordt er suf van en ik wil niet suf bij mijn baby zijn in mijn eentje en ook niet omdat ik dan dus geen auto kan rijden.

Dat vroege slapen.... tja, daar ben ik nog over na aan het denken. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken.

Wij gaan nu dus vaak, zo na het eten, rond half 9 naar bed. Soms eerder, soms later. Komt ook omdat ik me sinds luusbaby's komst 's avonds douche. Daarna vind ik het wel makkelijk om mijn pyjama aan te trekken en lekker op bed te installeren. Rond 22 uur val ik vaak toch al in slaap. Maar luusman wil nu dus pas om 22 uur naar bed gaan, zodat we wat levendiger worden. Ergens heeft ie wel gelijk, maar dan zal ik dus ook later slapen... Vind het moeilijk, want we zijn wel allebei kapot. Ik heb vannacht de late voeding (00.00) en de nachtvoeding gedaan (05.00) omdat hij wilde bijslapen.
Duft, écht?! Ik wist wel dat er scholen zijn waar dat moet, inschrijven zo'n beetje bij de geboorte, maar ik dacht dat het dan om Amsterdam-Zuid ging ofzo. Maar jij woont natuurlijk ook op stand. Bij ons zijn er vier scholen, en hoewel ik ook wel graag een enigszins gemengde school zou willen (geen zwarte dus, maar kleurrijk), die zijn hier gewoon niet. En zelfs dan is het een idealistisch beeld, want ik zou altijd kiezen voor de kwaliteit van het onderwijs en het pedagogisch klimaat boven welk publiek er naar een school gaat.

Luus wat een toestanden weer. Luusman moet echt nog wennen aan het nieuwe leven, heb ik het idee. Het gevoel dat hij jouw aandacht moet delen (bovendien heb je al veel minder energie omdat je zo met je gezondheid tobt), jullie allebei in moeten leveren enzo, dat is ook een enorme verandering. Wij hebben ook geregeld dat probleem dat we allebei denken dat we meer doen, opofferen, inzetten, tekort komen, etc. Het vergt meestal één van ons die daar over begint en dan is de 'competitie' weer voorbij, dan kunnen we ons weer richten op hoeveel de ander doet, inlevert, bijdraagt, etc. Uiteindelijk is de verdeling in de praktijk dan niet veel anders, maar qua gezelligheid een wereld van verschil.

Beng, het lijkt me een goed idee om medicatie te vragen, dit houdt een normaal mens toch niet vol? Wel heel fijn dat Bengman er alles aan doet om je te ontzien. En wat je zegt over incasseringsvermogen is de spijker op z'n kop, daarom zijn die eerste maanden met een nieuwe baby ook zo zwaar. Je kunt gewoon niks meer hebben door die constante gebroken en korte nachten. Ik niet in elk geval.
Oh Beng dat zou toch wel heel mooi zijn als ze je (een beetje) van je misere af kunnen helpen. En als je echt je mini in gevaar zou brengen zouden ze het vast niet aanbieden. Ik ken iemand die tijdens de gehele zwangerschap anti epileptica moest slikken. Ze kreeg wel meer controles maar het heeft het kindje niet in gevaar gebracht.

Luus ik ben het wel een beetje met Beng eens dat jouw wederhelft niet heel lief overkomt zo. Ik snap ook wel dat ie niet alleen een boeman is hoor. En ik denk dat Elev misschien wel gelijk zou kunnen hebben dat hij gewoon nog heel erg moet wennen aan het nieuwe leven.

Maar is het anders een idee om niet altijd samen naar bed te hoeven gaan. Pienman en ik gaan zelden tegelijk naar bed. Zou ik een heel ongezellige Pien van worden of hij zou de hele nacht liggen woelen en daar worden we beiden niet gezellig van.

Niet samen naar bed gaan is ook niet heel gezellig maar het went wel en scheelt een hoop onenigheid.

En helemaal gezien jij toch de meeste nachtshifts draait lijkt het me geen gek idee om toch op tijd te gaan slapen.

Nou ja ook jullie gaan jullie weg hierin vinden. Het is misschien even zoeken maar dat komt heus goed. En die hormonen zullen ook snel minder worden.

Even iets heel anders. Wij hebben waarschijnlijk een nieuwe auto!! Niet dat ik nou zoveel met auto's heb maar de huidige had zulke enge kuren dat ik dit toch wel een heel fijn idee vind. En het is best een ok ding. Ach het heeft vier wielen, een motor en een stuur. En hij is erg degelijk.

En we hebben net Chinees gegeten. Ik kon het niet laten.

Ik heb trouwens af en toe (waaronder nu dus) echt het idee dat ik flink in mijn zij gepord wordt. Soort van net boven mijn lies. Het is echt een druktemaker de laatste dagen.
Leuk, Pien, een nieuwe auto! Pienman wilde zo'n soort hummer/PC Hooft-tractor/snob-4x4 (sorry duft ), toch? Is het ook zoiets geworden?

Chiek, hoe gaat het verder nou met jullie? Loopt het allemaal een beetje met chiekmeis, borstvoeding, slaapjes, etc?
Pien en elev, is jullie buik ook kouder dan de rest van je lijf? Rond mijn navel is mijn buik koud, raar gevoel is dat.
Leuk een nieuwe auto!!!! Wat voor kleur? Dat is heeeeeeeeel belangrijk, belangrijker dan het model voor de meeste vrouwen
Ik ga meestal ook eerder naar bed dan Bengman. Soms nog voor het avondeten zelfs , en da's echt ongezellig. Maar kotsend aan tafel is ook niet heel gezellig tuuk Denk idd dat t een hele omschakeling is met kind, + hormonen, pijn, slaapgebrek etc. verzachtende omstandigheden voor boeman luusman..
Het is geen PC Hooft-tractor geworden. Hij is zwart en volgens Pienman mag je er in gezien worden, een veilige auto die hard kan voegt hij daaraan toe. Ik vind het gewoon een degelijke auto.

Zal eens een plaatje zoeken....

Oh en nee mijn buik is niet echt kouder.

En nu ga ik lekker film kijken.
Nou, Beng, ik heb het wel in zijn geheel veel sneller koud dan anders (en ik was al een koukleum), maar vooral de uitsteeksels.. Ik heb al veel van waar Pien het eerder over had: laagjes over mijn buik. Maar ik merk wel dat mijn bloedsomloop veel langer is en mijn lijf dus veel harder moet werken om warmte te verspreiden. Heb jij ook dat je als je gegeten hebt bijkans in coma raakt omdat al het bloed naar je maag gaat? Ik kan als ik flink gegeten heb echt geen poot meer verzetten, en soms val ik zelfs gelijk op de bank in slaap.
Wow, Pien, wat een supersonische auto!!
mooie auto!!

Ik heb t niet kouder, eerder vwarmer. Maar mijn buik is gewoon echt koud. Heel raar.
Pien, wat lekker een nieuwe auto! Met een kind op komst is het toch wel fijn om een veilige en betrouwbare auto te hebben denk ik. Hoeft Pindaman ook pas dinsdag weer te beginnen?

Beng, ik hoop dat ze woensdag met een oplossing komen. Wat Luus al zegt, artsen zijn enorm terughoudend omdat er vaak te weinig bekend is over de effecten van medicatie. Maar ik heb een tijd geleden een artikel gelezen over chemotherapie tijdens zwangerschappen. Dat kan in sommige gevallen dus best. Nou dan moet er toch ook wel iets tegen knallende koppijn voor jou zijn? Mijn buik was trouwens ook vaak behoorlijk koud tijdens m'n zwangerschap. Volgens mij lag dat vooral aan de nylon band van m'n zwangerschapsspijkerbroek, die isoleerde vooral kou leek het.

Luus, vind het heel naar te horen dat je nu alweer ruzie met Luusman hebt gehad. Ik denk dat de andere meiden wel gelijk hebben, jullie zullen er zo langzamerhand allebei wel een beetje doorheen zitten en dan kun je weinig hebben. En hoe lullig ik Luusman soms vind reageren, ik denk dat hij wel een punt heeft wat dat later naar bed gaan betreft. Niet dat je minder moet gaan slapen, maar vooral dat het goed zou zijn als jullie wanneer Luusmini slaapt even tijd voor elkaar nemen. Ik kan me voorstellen dat hij ook had gehoopt (net als jij) dat hij na de bevalling z'n eigen vertrouwde Luus weer snel terug zou krijgen. Maar dat duurt helaas allemaal veel langer met die borsten-ellende, hormomen, slaapgebrek, stress etc. Maar ik denk dat hij jullie leven van vóór de zwangerschap gewoon best mist. Kun je hem niet een beetje tegemoet komen door een uurtje later te gaan douchen en dan meteen je bed in te gaan? Zijn jullie in elk geval tot 21.30 samen. Of ga dan gezellig samen douchen en dan naar bed.

Ik ben blij te horen dat sommigen van jullie mijn frustratie of ongenoegen wel herkennen. Ik vind het soms wel moeilijk om te bedenken of het nou een bepaald beeld is waar ik aan wil voldoen (dat van de geëmancipeerde man en vrouw) of dat het me echt dwars zit dat we niet allebei evenveel werken en zorgen. Ik denk eerlijk gezegd dat het beide is. Nou ja, de komende 3 jaar is het gewoon even niet anders en ondertussen prijs ik me gelukkig met een man die dagelijks kusjes komt geven als ik overdag Sproetekind een flesje geef
dubbel
Vergeet ik helemaal te vertellen over onze mijlpaal! Of eigenlijk mijlpalen.

We gingen vanmorgen na Sproetekinds flesje van 11.00 even lopen en naar wat winkels in de buurt. Op een gegeven moment viel Sproetekind in slaap (lag met zijn hoofdje een beetje in de zon te doezelen) en toen zijn we op een terrasje gaan zitten om een broodje te eten. Na een minuut of 20 werd hij weer wakker, maar bleef toen gewoon met z'n oogjes open om zich heen kijken. Werd helemaal niet sjacherijnig dat hij weer wakker was na zo'n kort slaapje. Dus we konden gewoon ontspannen blijven zitten en hij bleef wakker, wel een beetje duf, maar gezellig.

Thuis een worteltje gekookt en gepureerd en toen zijn eerste groentehapje gegeven. Was erg grappig. Eerst een heel verwrongen gezicht en uiteindelijk flink lachen met wortelpuree op z'n tong. Geen idee of 'ie het lekker vond, vies was het in elk geval niet. Daarna nog een flesje en toen weer lekker naar bed.
Ik heb weinig hoop dat er een oplossing komt voor de migraine eerlijk gezegd. De migrainemiddelen die er zijn zorgen zelfs bij ratten voor afwijkingen....lijkt me niet zo gunstig. Sommige kwalen brengen de moeder in gevaar en daarmee t kind en moeten dus behandeld worden. Migraine is alleen maar vervelend voor mij maar niet gevaarlijk, dus dan krijg je geen medicatie. Bovendien zijn vk en HA echt fel tegen en de apotheek ook, dus tja...denk niet dat ik t wil gokken.

Sproetekinds 1e hapje! Wat leuk. Vind die gezichten zo mooi om te zien. Hoe ze reageren op een gekke structuur en andere smaak. Foto!!!
Lig nog beetje te doezelen in bed. Wel 100x wakker geweest vannacht. Maar goed... Film was leuk. Tweede film voor de helft gezien.

Sproet wat een leuke en fijne mijlpalen!! Gezellig voor jullie op 't terrasje en geestig dat ie een worteltje gegeten heeft. Krijgt ie dan 1 worteltje? Lijkt me zo gek daar opeens over na te moeten denken. Ben ook heel benieuwd of je foto's genomen hebt.
Nou Pien we hadden idd één worteltje gekookt, maar hij heeft maar één theelepeltje wortelpuree gegeten, dat was al spannend genoeg voor hem

Welke film had je gekeken? Ik moet ook echt om 20.30 beginnen met film kijken hoor, anders trek ik het einde niet.

Ga nu even verhuisdozen zoeken op MP (vooral boekendozen, want die gaan we opslaan bij m'n vader)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven