Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
O haha, ik heb weer veel te snel gelezen.
nog steeds geen 100% zekerheid. Zijn er de laatste tijd eigenlijk niet mee bezig geweest, maar ik vermoed dat je zoon een goeie kans maakt...... We hebben nog 2 andere favorieten.
Hoi meiden,

Druk weekend gehad vol visite e.d. Ging wel goed gisteren met de logees, ze hebben lekker geslapen totdat ze 's avonds laat zijn opgehaald. Raar hoor, vier kinderen, net 2 tweelingen, en dan ook wel heel erg druk, vooral rond badder-/bedtijd. Maar het is dus allemaal gelukt.

Ook vandaag op visite en visite hier thuis en alles weer in bed en klaar voor morgen. Ben nu moe maar moet nog strijken en daarna gaan we lekker 'Angels en demons' (bernini mysterie) kijken. Ben benieuwd, schijnt goed te zijn!

Sorry dat ik zo'n egobericht post maar het was nogal druk. Morgen weer werken en club voor 10ers dus ben ik ook niet vroeg. Fijne avond allemaal!
he ringel, nog ff over die maxicosi, wat voor merk is het eigenlijk?
Fijn dat iedereen weer blij is wat van me te horen. Ben ik eindelijk terug ga ik meteen de dienst weer in en dus geen tijd voor forum. Maar de werkweek zit er weer op dus nu anderhalve week vrij!!!!!

@Mir Ik had ook nog even gekeken naar dat huis. Enorm groot maar wel heel wit. Dat maakt het wel een beetje steriel en daar hou ik niet zo van. Maar jij vond het kennelijk ook niet helemaal je van het. Op naar het volgende huis dus. Waarom zijn jullie eigenlijk op zoek naar wat anders?

@Joseph Ik kan alleen op zondag 1 november.

@Middagslaapjes. Hier slapen de mannen allebei van 1 tot 3 uur, half vier. Kyran ligt vaak wel nog even te kletsen of te spelen maar daarna valt hij altijd nog wel even in slaap. Hij wil zelf altijd graag naar bed. Soms vraagt hij zelf of hij naar bed mag. Ik denk dat hij het gewoon fijn vind om even alleen te zijn. De enige keren dat hij niet wil slapen is na de psz. Hij slaapt dan de hele middag niet. Dan is hij stront en stront vervelend. Schreeuwt, slaat Myrddin en loopt Myrddin expres omver. Als ik ja zeg zegt hij standaard nee. Is iets wit vindt hij het zwart. Mijn lieve rustige kind is dinsdag en donderdagmiddag een monster!!! AAARRRRGGGHHH Ik heb al aan de juf gevraagd of dat normaal is. Zij zei van ja. Dat hij zoveel nieuwe indrukken opdoet en dan dus over de top is en dat dan uit is vervelend doen. Het is weer eens een fase. duurt wel lang deze fase.

@Bruiloft. Bij ons viel er ook niet veel te beleven die nacht. Op het moment dat ik onze luxe hotelkamer binnenstapte werd ik meteen gevloerd door een zware buikgriep. Hoe romantisch! Ik baal er vaak nog van. Hoe vaak slaap je nou ik zo'n kamer met een 2-persoonsbad midden in de kamer. (Niet te verwarren met 2-persoonsbed dat staat meestal in elke hotelkamer).

@Peuterpubers. Ringel ik denk dat we ook deze fase wel weer door komen. Maar lastig blijft het. Ik heb vorige week huilend de aftocht geblazen en heb zo'n twintig minuten jankend op bed gelegen. (waren we daardoor ook nog bijna te laat op psz)

Het was of een huilbui voor mij of Kyran zo'n ongelooflijke op donder verkopen... Ik kies automatisch het eerste gelukkig. Maar kan me soms wel eens voorstellen dat mensen hun kinderen een flinke mep verkopen. Eind van het verhaal ik zit boven te huilen kindjes staan gebroederlijk (ze kunnen het wel) beneden aan het traphek te huilen. En we moeten alsnog haasten en stressen op op tijd op school te komen.

Dus Ringel het mantra van Ris: het is een fase-het is een fase-het is een fase-het is een fase-het is een fase-.... daar kan ik niets aan toe voegen.
Oh en krook een maxi cosi is toch een maxi cosi?
@nien, vlg mij officieel wel, maar ik noem mijn mutsy ding ook maxicosi. Beetje net zoiets als dat ik m;n spa bij de lidl koop, en dat cruesli dat lekkere krokante spul is, terwijl het gewoon een merknaam is.

En heerlijk zeg, anderhalve week vrij! Ik heb net besloten dat ik komende weken de vrijdag vrij neem. Dat betekent dat ik nog maar 8 dagen hoef te werken. Afgelopen weekend veel krampen gehad. Voorweeen denk ik. Heb gelezen dat dat bij een tweede veel sneller is, omdat je buikspieren al min of meer verweekt zijn.

Nog ff vraag, wat voor fototeostel heb jij? Je maakt er van die mooie foto's mee. Is dat de kennis van de fotograaf? Of ligt het ook aan het toestel?
Zo, was ik weer, heerlijk weekend met lief naar Scheveningen geweest. Vrijdag naar Ciske, gisteren lekker gewinkeld en 's avonds naar de film, vanmorgen heerlijk gezwommen en de jongens bij oma vandaan gehaald.

leuk, leuk leuk!!!!!

Niniane, hoe gaat dat precies? Dat je zo van streek raakt door je kinderen? Ik heb dat nog nooit gehad. Ik wil Mats en Sverre soms ook achter het behang plakken maar het gaat nooit zo ver dat ik er zelf van streek door raak. Hier gaat de strijd vooral om het niet luisteren van Mats en het gegil van Sverre. De combinatie is overigens erg irritant; 2 gillende jongens terwijl ik roep dat ze stil moeten zijn, hahahahaha.

Krook, voorweeen had ik bij beide zwangerschappen. Bij Mats rond de 37 weken, vaak 's avonds en bij Sverre vanaf 35 weken. Ik heb 1 keer zelfs de tijd bijgehouden, kwamen ze rond de 5 minuten. Dat was wel spannend, vooral omdat we toen met ons drietjes een weekendje weg gingen.

Joseph, ik kan beide data. Wie is er goed in knopen doorhakken???
@Krook, het is een echte maxicosi (om het dan maar ff zo te nomen, geen chicoo of weet ik veel wat voor ding)

@Nien, dat gevoel wat je beschrijft herken ik dan idd maar al te goed. voel me soms zo machteloos als Mayte weer eens aan het terroriseren is.....draai me dan vaak om om tot 10 (of 100) te tellen, maar heeeel soms is dat niet genoeg en geef ik haar toch een tik voor de kont. En ik heb haar een keer een klap in het gezicht gegeven omdat ze me smoorde (kan ik heeeeel slecht tegen)

Fenna heeft het zeuren ontdekt...ze trekt dn moeilijk koppie en begintte jengelen. Vandaga was het raak met de kaas flips (soort van chips, waar ze ws dol op is) ze heeft er een paar gehad....dreintje.

En voorweeen....yep heel veel alst van gehad. Vooral met Fenna was het heel naar en waren ze er ook al redelijk vroeg in de zwangerschap. Heeft er wel voor gezorgd dat ik uiteidnelijk na een stripsessie bij de vk (voor de duidelijkheid:-)) en veel lopen de dagen voor de uitgerekende datum zonder heel veel ontsluitingsweeen (eigenlijk geen) Fenna er uit heb geperst.

Ben je er al uit of je wel/niet voor pijnbestrijding gaat?

O en wat betreft Joseph, ik sla over...ben niet zo heel erg in to musicals......
Ik ga geen knopen doorhakken voor Joseph maar ik zal even neerzetten hoe het er nu voorstaat:

za 24 okt, 15.00. 59 euro 1e rang: Annie, Mmmoi, Pebbles

zo 1 nov, 14.00 65 euro 1e rang: Annie, Niniane, Pebbles

Wie vult het nog aan? Er staan nu wel erg weinig namen.
Ik weet ook niet meer wie het toen vroeg maar hij is absoluut niet stijf en tuttig en ik vond hem zijn geld zeker waard (daarom ga ik nog een keer).

Veel humor, goeie zag en dans en een mooi verhaal.
Ah snap em ja van de maxi cosi. (het lampje van de club wordt wakker) Zo had ik met een verpleegkundige van de EHBO ook een discussie over de maxi cosi . Er zou een jongetje van twee binnengebracht worden met de ambulance in een maxi cosi. Hij vond dat raar want dat past toch nooit, een kind van twee opgevouwen in zo'n ding. Ik zei dat er ook opvolgstoelen waren van maxi cosi en dat het dus waarschijnlijk zo'n stoel was. Maar hij vertrouwde me toch niet helemaal en wij wachten geduldig af. En ja, manneke zat in zijn toby op de brancard. Die verpleegkundige heel verbaasd toen ik hem wees op de merknaam maxi cosi (zelf vast nog geen kinderen). Voor de geintereseerden kindje was helemaal ok.

@Krook Hier ook veel eerder voorweeen dan bij de eerste. Ben dan ook wat eerder gestopt met werken en heb een tijd minder gewerkt. Maar ik zat toen ook midden in een verhuizing. Achteraf mss een beetje veel van het goede. Rustig aan doen en luisteren naar je lichaam is het beste.

Ik heb een eos40D. Een spiegelreflexcamera is dat. Laat ik zeggen dat iedereen daar wel mooie foto's mee kan maken. Zelf fotografeer ik al vanaf mijn 18e met een speigelreflexcamera. Die had ik toen van mijn ouders voor mijn eindexamen gekregen. Die heb ik een tijdje terug ingeruild voor een digitale. (En spaar nu voor de extra's zoals lenzen, flitsers en filters echt mega duur allemaal) Wel heb ik twee fotocursussen gevolgd en een fotoshop cursus. Wil je een nieuwe camera dan? Van canon hebben ze in de eos 100 nummers best leuke startpakketten. Mijn vader heeft pas van de eos500D zo'n pakket gekocht. Echt een mooie camera vind ik dat. Wel leuk dat je mijn foto's mooi vind. Ik zat pas hier op het forum te kijken bij de fotoclubkletsgroep, die maken zulke mooie foto's dat ik er niet eens iets durf neer te zetten. Het is daar de bedoeling dat je foto's plaatst en dat anderen daar commentaar op kunnen geven.

@Annie Dit was pas de tweede keer dat ze me aan het huilen gekregen hebben de eerste kan ik me niet meer helemaal herinneren maar staat wel ergens op het forum (was niet van plan te gaan zoeken hahahaha). Ik denk dat het combi is van niet lekker in mijn vel, drukke week, en aard van het beestje. Jij bent natuurlijk superpositief ik wat minder. Dus mss dat ik dan ook eerder over de zeik raak van dingen. En ik heb gewoon een schijthekel aan kinderen die elkaar naar het leven staan. Slaan, schoppen, duwen. Kyran doet dan best vaak naar Myrddin. En dan het liefst stiekem als hij denk dat ik niet kijk. Spreek ik hem erop aan dan is het huis te klein en is er niets meer met hem te beginnen. Moet je dan nog in drie kwartier twee koters een boterham geven, aankleden, naar psz brengen en zelf douchen dan wil er nog wel eens kortssluiting komen. Nu ik er over nadenk liep het die ochtend eigenlijk al in de soep doordat N-man had bedacht later naar zijn werk te gaan en dan loopt iedereen elkaar in de weg.

@Ringel ik heb myrddin ook een keer een klap(je) in zijn gezicht geven omdat hij me beet. Maar dat was meer een reflex van mij omdat ik eigenlijk niet door hat wat er gebeurde en het ongelooflijk veel pijn deed.

euh.......

o ja! hahahaha ik moet nog trouwen, maar geen idee of we dan gezellig het huwelijk gaan consumeren of enveloppen gaan tellen. Zou het liefst met de meisjes naar een frans chateau gaan en daar met z'n 4tjes in en heeeeeeel groot bed gaan pitten en dan de volgende dag in lieflijk wit door de lavendelvelden banjeren....(of zoiets)
O ja nog iets.....Ik heb gisteren mijn lange manen maar weer eens laten kortwieken en ga weer met een fris en kort koppie door het leven. Wat een shampoo besparing!
@ Joseph... ik kan beide dagen niet, maar dat had ik vlgens mij al gezegd

Wij zijn vanavond naar de bios geweest: Inglorious Basterd; oorlogsfilm maar dan wel met een beetje humor (en Brad Pitt)

Mmmoi, hoe vond je Angels and Demons? Die hebben wij ook in de bios gekeken; gaaf!!! Ik vond hem beter dan the Da Vinci Code.

Ringel; als je dat wil voor je bruiloft; lekker doen! Heerlijk, vooral in lieflijk wit door de lavendeveldn gaan... ik zie jullie al!

Nien; ik kan soms mijn woede ook niet bedwingen. Maar ik wil dan het liefst iets kapot gooien (zo heb ik wel eens een kopje tegen de muur gesmeten en vorige week heb ik de la van Gijs'commode zo hard dicht gegooid dat die kapot is.....) Een keer heb ik Ella een tik voor de billen gegeven (blote billen....) ze stond te hysteren op de wc en ze luisterde echt niet. En voor ik het wist heb ik d'r op d'r kontje geslagen. Meteen spijt trouwens.

Helaas hebben mijn kids mijn temperament en omdat zij nog niet echt slaan, wordt hier regematig uit frustratie gegild....

Mijn toetsenbord doet het niet goed (iuew laptop, maar als ik typzoals ik normaal typ, krijg je dus dit oort teksten met missing letters of geen saties, heel irritant!)

Ga maar weer slapen; vanmidag ok weer 2 uur liggen pitten. Iemand een idee wanneer die vermoeidheid voorbij gaat? fffffff
@Ris, krijg een beetje "sound of music beelden door hahahahahaha. Moet alleen Fenna nog ff leren lopen.

en ik tik ook wol fouten hoor....(en die w was niet eens met opzet) heb gewoon geenzin om te verbeteren....dan maar geen spaties soms....of rare volgorde van leters....over het algmeen ga ik er maar vanuit dat jullie snappen wat ik bedoel.

Nu echt naar bed want morgen weer vroeg dag
Ben ik ook weer eens. Zo druk op mijn werk, bah. Heel stressie, meestal niet zo'n last van. En vriend was heel de week ziek.

Ga niet op de persoon reageren.

Om even in te springen mbt vervelende peuters...check...Ik kan me vooral heel erg irriteren wanneer Aimee tegendraads of lastig is. Ze is dan meest irritante wezen op aarde voor mij. In mijn gedachten zeg ik dan wel *** kind. Ik heb haar nog nooit geslagen, wel tik op haar hand. En schreeuwen ook nog nooit. Wel af en toe heel hard geroepen ;). Niet in hysterie vervallen.

Ik heb er ook maar 1 dus dat scheelt. Mijn ouders hebben nooit tegen mij geschreeuwd, dus wil het dan zelf ook niet doen. En heb wel soms het gevoel van willen slaan. Ik ben bang dat als ik dat zou doen, een grens overga en het daarna vaker gebeurt. Daarbij speelt mijn werk ook een rol waar kindermishandeling en veiligheid een hot item is. Slaan valt daaronder. En heb ook gesprekken met ouders over slaan van hun kinderen en hoe dit te veranderen. Gaat dan om frequent slaan bij negatief gedrag en niet uit deze cirkel komen. Iedereen met kinderen schiet wel ooit eens uit zijn slof en gaat daarbij misschien over grenzen van opvoedkundige redelijkheid. Vanuit oogpunt werk krijg ik het niet aan mijzelf verkocht dat ik mijn eigen kind zou slaan en ouders daarin anders adviseer. Wil niet heilig klinken. Ben voor de rest a-consequent, makkelijk uitgevallen etc. Terwijl ik ook beweer dat consequent zijn belangrijk is bla bla.

Toch nog heel verhaal.
Niniaan, het ligt echt niet alleen aan een camera of iemand mooie foto's maakt. Zie het maar als schilderen, je kan het beste materiaal hebben, dat maakt je niet meteen een Rembrandt, hahahaha! het viel mij ook al op dat je vaak mooie foto's hebt. Nu heb je natuurlijk ook wel mooi fotomateriaal aan die knappe mannen van je!

Iedereen zit inderdaad anders in elkaar, ik sta best positief in het leven en ben soms erg gemakkelijk ingesteld, dat is ook wel eens lastig. Ik trek het gedrag van Mats en Sverre niet persoonlijk aan. Maar ook ik moet af en toe best eens tot 10 tellen. Even relativeren dat het juist rustiger gaat werken als ik tenminste rustig blijf. Klinkt makkelijk, is nu en dan best lastig.

Ris, ik ben zaterdag ook naar die film geweest. Weer typisch Tarantino, keihard en nu en dan goede humor.

Musical, ik ben voor!!! Niniane en Mmmoi, is er geen andere oplossing zodat we met ons vieren in ieder geval kunnen? Ringel, musical is erg leuk hoor. Nou vind ik Sound of Musical ook erg leuk maar dat is niet de beste. Er zijn musicals die bols staan van humor, ontroering, spanning en wat dan ook. Bij Ciske afgelopen vrijdag zat ik zo vaak met kippenvel, gewoon doordat de passie van anderen zo goed te zien is. De jonge Ciske kwam op en je kon de kippenvel op zijn benen zien (ik zat rij 1), prachtig, zo'n menneke van een jaar of 12, 13 die al zo gedreven is!!!!
@Annie, ik bedoelde eignelijk het met z'n 4tjes in liefijk wit door de lavendelvelden banjeren in Fraknrijk.....

POfffffft ben s'middags echt zo moe! dat er nog weinig uit m'n handen komt. Hebde meisejs net op bed (euh al vanaf 13.00 ofzo) en moet nog een aantal dingen doen in huis maar waar ik gewoon ff de fut niet voor heb. ff lekker niks doen.
@ring, dan neem ik gewoon je cosi over hoor. Van jou durf ik em wel tweedehands te kopen. Zou het verder niet snel doen nl. Ik neem aan dat Fenna er nog niet uit is? Heb em ook pas met een maand of 5 nodig. Roep maar tegen de tijd dat je hem kwijt wilt.

Verder ff geen puf. Eigenlijk mag ik morgen met verlof, maar werktechnisch lukt dat gewoon absoluut niet. Ga wel even overleggen dat ik een aantal dingen thuis uit kan werken zodat ik een dag niet naar m'n werk hoef.

Liebe Grusse!
Hier ook weer even een kort berichtje van mij...

Heb vandaag druk gehad, gewerkt, stagiaire, morgen komt de inspecteur...en dan had ik vanavond ook nog tienerclub voor slechts vier (!) tieners.

Nu lekker nog even onder de douche, wat lezen en mijn oogjes toe doen. Afgelopen nacht een paar keer eruit geweest, Thijm 2x zijn speen gebracht (is al behoorlijk opgeknapt maar nog niet helemaal de fitte, gemakkelijke vent als normaal) en Jasmijn 1x getroost die wat gedroomd had.

Jasmijn was vandaag ook niet te genieten, wilde niet eten en wel snoepen/toetje/ijsje. Heb haar op de trap gezet, dat is hier negen van de tien keer de straf. Doe dat wel een beetje hardhandig en goed boos, anders maakt het totaal geen indruk.

Verder geen tijd om persoonlijk te reageren, anders wordt het zo laat. Morgen meer!
Oef, ben gisteravond wezen sporten (jawel da Ringel sport tegenwoordig 1 keer per week) en heb spierpijn!!!!! zijn vnl buikspieroefeningen en een combi va nZumba en aerobics. Man o man......

Daarna lekker onder de douche, gescrubd, gebodylotioned en in een schone pyama een schoon bedje in gegleden...lekker hoor.

@Krook, Fenna past er nu nog in ja...maar ik denk dat ze vanaf november toch wel een grotere nodig is, ze steekt er al met d'r voetjes uit, d'r hoofd heeft nog wel wat ruimte, maar dat duurt niet heel lang meer. Komen hem tegen die tijd wel even langs brengen.

Mayte is de laatse tijd ook erg aan het spoken s'nachts. Gisternacht een keer gillend wakker geworden omdat ze op een paddestoel zat (ze heft nu eendekovertrek met oranje stippen erop...) en ze kan pas in slaap komen als we bij d'r komen liggen, dus vannacht een uur bij d'r in bed gelegen wel lekker hoor, maar moet er wel pal en perk aan stellen zodartze ons niet als real life knuffel gaat bedenken. Hmmm meisen hebben lol in de box....ff checken.
Pfff, vanavond naar het zingen. net bericht gekregen dat de zoon van 1 van de leden is overleden door een ongeval. In de krant staat een bericht over 2 jongens van 23 die beiden zijn omgekomen door een auto-ongeval. Dat zal hij wel zijn. Gisteren is van een ander koorlid de zoon geboren.....dood en leven ligt weer eens erg dicht bij elkaar.....

Vanmorgen met Mats en mezelf naar de kapper geweest. Allebei weer lekker geknipt. Ben wel heel nieuwsgierig naar de korte manen van Ringel. Ik zelf heb gewoon weer wat halflange laagjes.
Hey Annie, hoe was het gisteren bij het zingen? Lijkt me heel raar, aan de ene kant een geboorte en aan de andere kant een sterfgeval......Wat jezelf ook al zegt, leven en dood komenzo wel heel dicht bijelkaar.
@Musical Heb nog even gekeken naar de tijden. Maar het wordt echt te laat op zaterdagmiddag. We moeten naar een feestje in Nijmegen. Blijven daar slapen enzo. Dus ik kan echt alleen dat andere weekend. Maar hou vooral niet te veel rekening met mij hoor. Ik vind het gewoon leuk om met jullie iets te doen en dat er dan nog een leuke musical aan vast zit is mooi meegenomen.

@Ringel bijgekomen van je sportavontuur? Ik ga vanaf maandag 2 tot drie keer in de week sporten (hoop ik) Curves heet dat. Ben benieuwd of het echt wat is. Ben zelf niet zo'n zumba-typje. Heb nogal moeite met de choreografie.

Hoe kort is je kapsle geworden? Je had toch enorm lang haar? In ieder geval in vergelijking met de meeste van ons.

Maandag avond naar een kinderkledingparty geweest. Niet echt heel veel leuek dingen. Het was niet mijn smaak, maar toch nog wel wat leuks gevonden voor Kyran.

Vandaag lekker de hele dag voor mezelf alleen. Heb compensatiedag van mijn dienst van vorige week. Kinderen lekker naar de oppasmoeder. Wat een rust. Beetje jammer dat de buren net vandaag nieuwe kozijnen laten plaatsen dus niet uitslapen voor mij maar wel lekker lang in bed boek gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven