Newbie in kraamcadeaus.. Iemand de gouden tip?

28-09-2009 10:15 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons hebben afgelopen vrijdag een kindje gekregen. Het is een jongetje. Nu zijn zij voor mij de eerste in de vriendenkring die een babytje hebben gekregen.. Ik vind kleertjes zo afgezaagd om te kopen en daar zullen ze vast in omkomen..

Voor de meiden/vrouwen die een jongen hebben, wat vonden jullie een leuk kraamcadeau dat jullie hebben gekregen? Heeft iemand nog een leuke tip? Ik ga straks zelf de stad in maar weet bij god niet wat nou echt leuk is om te kopen!

Ik zag al wel een cadeautje waarbij de de handjes en voetjes kunt afdrukken met een boekje erbij ofzo. Maarja vind het erg lastig!
Op www.goodmoodkid.nl kun je ook kleertjes met de naam van het kindje erop bestellen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik zou ook gaan voor een mooi boek. Je eigen idee van een boek met de naam van het kindje erin verwerkt is ook superleuk, maar dan zit je misschien wel met een levertijd? Ik zou niet voor kleertjes gaan.
Waarom niet gewoon aan de kersverse ouders vragen wat zij graag willen hebben? Ik was zelf de tweede in mijn vriendenkring die een kind kreeg (maar voor veel vrienden wel de eerste bij wie ze daadwerkelijk op kraamvisite kwamen) en veel vrienden hebben mij of mijn ex gebeld met de vraag of we nog wensen voor de beeb hadden. Nou en die hadden we genoeg!

Vond het dus erg fijn dat mensen het gewoon vroegen ipv allerlei cadeautjes verzinnen met de kans dat de ouders het niet leuk vinden of waar het gewoon ongebruikt in de kast verdwijnt (want er is al zo veel van of..)
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Supersmollie1 schreef op 28 september 2009 @ 11:25:

Op www.goodmoodkid.nl kun je ook kleertjes met de naam van het kindje erop bestellen.

Erg leuke site inderdaad! Daar zou ik wel blij van worden...

Ik zou trouwens geen maat 50/56 doen als baby nu als 56 cm is.

Ik zou minstens 62 kiezen, of nog een maatje groter dan kan ie het over een tijdje aan.

Niet origineel: maar ik vind het erg fijn als mensen vragen wat ik nog nodig heb. Of vraag het aan de vader?

Smaak is zo persoonlijk...

Succes!
quote:Belbe schreef op 28 september 2009 @ 11:27:

Waarom niet gewoon aan de kersverse ouders vragen wat zij graag willen hebben? Ik was zelf de tweede in mijn vriendenkring die een kind kreeg (maar voor veel vrienden wel de eerste bij wie ze daadwerkelijk op kraamvisite kwamen) en veel vrienden hebben mij of mijn ex gebeld met de vraag of we nog wensen voor de beeb hadden. Nou en die hadden we genoeg!

Vond het dus erg fijn dat mensen het gewoon vroegen ipv allerlei cadeautjes verzinnen met de kans dat de ouders het niet leuk vinden of waar het gewoon ongebruikt in de kast verdwijnt (want er is al zo veel van of..)Dat bedoel ik!
quote:Ilja74 schreef op 28 september 2009 @ 11:27:

Ik zou ook gaan voor een mooi boek. Je eigen idee van een boek met de naam van het kindje erin verwerkt is ook superleuk, maar dan zit je misschien wel met een levertijd? Ik zou niet voor kleertjes gaan.

Waarom niet? Met een kleintje kun je nooit genoeg hebben volgens mij.

Ik vind een boek met naam erin daarentegen bijzonder corny.

Maar nogmaals: het is zo persoonlijk allemaal!
Ik ben als het op kraamcadeau's voor baby en grotere kids ( doe ik eigenlijk ook altijd omdat die zich anders nogal verloren voelen) helemaal weg van een site genaamd www.koterkado.nl Ben er helemaal fan van en je kunt er echt van alles vinden.
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )
Hoi,

Ik kreeg voor mijn eerste een babyzwem-pakket, was ik helemaal blij mee. En heb het daarna ook vaak aan andere verse ouders gegeven. Dus een klein zwembroekje (bij de Hema) en een leuke handdoek, je kunt het nog uitbreiden met lekkere baby-olie om na het zwemmen de kleine mee in te smeren en eventueel voor volgend jaar zomer al een baby-zonnebril. Veel ouders gaan tegenwoordig naar babyzwemmen en die broekjes rekken zo uit dat ie hem waarschijnlijk volgend jaar zomer ook nog aankan.

Bestekje vind ik echt iets voor de grootouders. Ik heb er in totaal 4 gekregen.... (van beide schoonouders, werk vriend en de buren..)
Ik geef meestal (voor een jongetje):

Een leuke, stoere pyjama, voor als hij een maand of vier, vijf oud is. Bijpassende sokjes erbij in dezelfde maat. Klein knuffelbeestje erbij in dezelfde kleur.
Pyjama en zwembroek idee is ook wel erg leuk! Pfff lastig.. Ik zit te twijfelen tussen veel dingen. Een kraammand of boeket met verschillende dingen vind ik ook heel leuk. Lastig zeg.
quote:PixiePink schreef op 28 september 2009 @ 12:08:

Pyjama en zwembroek idee is ook wel erg leuk! Pfff lastig.. Ik zit te twijfelen tussen veel dingen. Een kraammand of boeket met verschillende dingen vind ik ook heel leuk. Lastig zeg.De kraammand is ook erg leuk, afhankelijk wat je er in stopt natuurlijk. Ik heb er twee gekregen en vond het leuk om iedere dag een cadeautje te mogen pakken. De ene keer een lekkere bodylotion voor mezelf of een tijdschrift en de andere keer een badboekje of sokjes voor kind. Ook leuk voor de oudste om mee te helpen uitkiezen en uitpakken en natuurlijk ook een pakje voor de oudste.
quote:akka schreef op 28 september 2009 @ 11:31:

[...]

Waarom niet? Met een kleintje kun je nooit genoeg hebben volgens mij.

Ik vind een boek met naam erin daarentegen bijzonder corny.

Maar nogmaals: het is zo persoonlijk allemaal!Dat is het absoluut. Maar kleertjes zijn minder blijvend dan een mooi boek of iets anders. En daarnaast is de kans zo groot dat het niet helemaal "goed" is. Natuurlijk ben je blij met alles wat je krijgt maar kleding die je niet leuk vind doe je toch niet aan, en heel vaak klopt de maat niet tov het seizoen. Zo zonde.
Ik heb ook een kraammand gehad, vond ik ook erg leuk. Maar degene die mij die heeft gegeven is heel lang bezig geweest met die samen te stellen.

Ik zou trouwens niets aan een zwempakket hebben gehad. Wij gaan af en toe zwemmen met Mini en dan heeft ze een wegwerpzwemluier aan. Meer dan dat en een handdoek hebben we niet echt nodig, of mis ik weer eens iets? Ik heb zelf een badpakje voor haar gekocht, dat heeft ze 1x tien minuten aangehad. Stond wel heel erg schattig, dat wel!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ik heb laatst de bad/strand speeltjes van Nijntje gegeven als kraamcadeautje. Het zijn 3 bekers waarvan 1 met gaatjes in de bodem, 1 met een balletje onderin en 1 met een drijfring..
wij kiezen vaak voor praktische cadeau's en dan nog met een leuk speeltje... meestal kopen we dan dus luiers, billendoekjes, shampoo of lotion... van die dingen die je altijd wel kunt gebruiken.. en je hebt van die super leuke "ontwikkelingsspeeltjes", maar luister dan wel even in de winkel naar de melodietjes en de gesproken stemmetjes sommigen zijn echt irritant hihi
quote:SaffronSkies schreef op 28 september 2009 @ 13:52:

ik heb laatst de bad/strand speeltjes van Nijntje gegeven als kraamcadeautje. Het zijn 3 bekers waarvan 1 met gaatjes in de bodem, 1 met een balletje onderin en 1 met een drijfring..die zijn inderdaad ook geweldig. Zoon is nu twee en speelt er nog steeds mee in bad. En ze zijn onverwoestbaar.
quote:havanna82 schreef op 28 september 2009 @ 14:18:

wij kiezen vaak voor praktische cadeau's en dan nog met een leuk speeltje... meestal kopen we dan dus luiers, billendoekjes, shampoo of lotion... van die dingen die je altijd wel kunt gebruiken.. en je hebt van die super leuke "ontwikkelingsspeeltjes", maar luister dan wel even in de winkel naar de melodietjes en de gesproken stemmetjes sommigen zijn echt irritant hihiShampoo en lotiion zou ik mee oppassen. Zoon is hier allergisch voor Zwitsal, daar zit je dan met je hele assortiment ingekochte zwitsal (bij ons dus het geval.) Verder kregen wij ook een luiertaart, best leuk hoor, maar ik heb geen van de luiers gebruikt omdat ze te klein waren voor zoon (die toch echt niet abnormaal groot was) En dat vind ik dan weer erg zonde. Wel een goed van de melodietjes inderdaad. Of dat er een uit knop opzit, ook heel fijn. Van mijn broer heb ik een houten puzzel gehad. Okee dat is voor wat later, maar de clue van de puzzel is dat je het niet fout kunt doen, je kan er eigenlijk van alles meemaken. Te koop in de wat meer educatievere kinderwinkels en zoon speelt er al mee sinds hij anderhalf is.
Een pak luiers . Komt altijd van pas.

Of een bon, kan iemand zelf iets uitzoeken. Ik zit straks in ieder geval niet te wachten op een 'origineel' kraamidee in de categorie voetjesafdruk, foto op canvas oid . Dan liever wat kleertjes, daar heb ik echt wat aan.
Ik heb uiteindelijk een boek van Jip en Janneke, een romper en pyjama in dezelfde stijl (pyjama is voor als het kindje wat ouder is) en sokjes die erbij passen die wel voor de echte mini baby leeftijd zijn..

Pfff wat een gezoek! Maar ben wel tevreden met het cadeau, denk dat ze er toch veel aan hebben (hoop ik).
quote:Ilja74 schreef op 28 september 2009 @ 13:44:

[...]

Dat is het absoluut. Maar kleertjes zijn minder blijvend dan een mooi boek of iets anders. En daarnaast is de kans zo groot dat het niet helemaal "goed" is. Natuurlijk ben je blij met alles wat je krijgt maar kleding die je niet leuk vind doe je toch niet aan, en heel vaak klopt de maat niet tov het seizoen. Zo zonde.

Als ik kleertjes geef, dan koop ik deze bij de Hema of een andere keten die genoeg filialen heeft en doe de bon er in een gesloten envelop bij. Vinden ze de kleertjes niet leuk of past het niet, dan kan het geruild worden zonder dat iemand zich lullig voelt.

Ik heb veel kleertjes ongedragen doorgegeven omdat ik ze of: helaas écht niet leuk vond, ik teveel van hetzelfde had of het materiaal niet geschikt was. Ik had bijvoorbeeld 4 zomerjasjes maat 68 gekregen en zelf had ik er 2 gekocht, dus baby had 6 jasjes in deze warme zomer . Echt zonde vond ik dat. Of een snoezig pak van de H&M, alleen puur polyester, dus deze alleen aangedaan toen we de gever later een bezoek brachtten.

Luiers enzo vind ik niet zo leuk om te geven en te krijgen. Maar dat is persoonlijk. Als je het niet breed hebt, is het misschien wel een fijn cadeau.

De boeken vond ik heel leuk om te krijgen. Ik ben al heel snel begonnen met voorlezen. En speelgoed. Geen knuffels, die jongen als konijnen aan op een of andere manier, maar echt babyspeelgoed.
quote:PixiePink schreef op 28 september 2009 @ 15:14:

Ik heb uiteindelijk een boek van Jip en Janneke, een romper en pyjama in dezelfde stijl (pyjama is voor als het kindje wat ouder is) en sokjes die erbij passen die wel voor de echte mini baby leeftijd zijn..

Pfff wat een gezoek! Maar ben wel tevreden met het cadeau, denk dat ze er toch veel aan hebben (hoop ik).Klinkt leuk!
Goed idee! Heb de bonnetjes in een envelop gedaan en die geef ik dan ook mee. Ze hebben al een meisje dus miss hebben ze al heel veel Jip en Janneke boeken..
quote:_lente_ schreef op 28 september 2009 @ 10:28:

Nu zijn ze best bekend, maar ik kreeg die bad Daphne en daar was ik toch blij mee!

Had ik mn handen enigszins vrij met het in bad doen.

[afbeelding]

wat de neuk? en als je nou GEEN bad hebt? dan heb je er (dus) niets aan? kortom, iets te specifiek kado, lijkt me.

alle 'standaard' kraamkadootjes vind ik eigenlijk *corny* en omdat ze zo standaard zijn, ook het gevaar dat je er meerdere van krijgt (zoals genoemd, vier besteksetjes/muziekdozen/tandenbewaarpotjes/boekenmetnaamkindje), daarom houd ik het liever altijd algemeen. maar je pakketje klinkt heel leuk hoor! hoop dat je vrienden er blij mee zijn!
quote:DJ Momo schreef op 28 september 2009 @ 15:34:

[...]

wat de neuk? en als je nou GEEN bad hebt? dan heb je er (dus) niets aan? kortom, iets te specifiek kado, lijkt me.

Ik neem aan dat TO wel weet of ze een bad hebben.

TO, klinkt leuk je kado!! Ach het mooiste kado hebben ze natuurlijk al!
ik weet van mijn vrienden echt niet wie er allemaal een bad heeft, en wie niet hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven