Gezondheid alle pijlers

Echinaforce van A. Vogel

27-09-2009 01:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een flesje druppels gekocht omdat ik voor de zoveelste keer verkouden ben nadat ik al weken vitamine pillen slik.

Ik drink de druppels nu 2-3x per dag maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het echt helpt. Dus ik vraag me af na hoeveel dagen je het merkt? En of het ook wel echt werkt want ik vind het wel vies spul.
Ik heb het ook wel eens gehad. Best duur allemaal die extra dingen hoor, enchina-force en vitamine-pillen.

Naar mijn idee helpt het allemaal echt niet extra. Je griepje zul je toch moeten uitzieken. Het hoort nou eenmaal bij je lichaam. Ik geloof misschien wel dat de enchinaforce je weerstand wat kan verhogen. Tenminste dat had ik toen wel als je die geur ruikt, het heeft een soort van rustgevend idee. Maar verder nee, misschien de griepprik halen bij de huisarts, maar dat zal je nog niet verzekeren of je de griep krijgt of niet. Het ene lichaam biedt nou eenmaal meer weerstand dan de andere. Wat ik altijd wel haal is de neusspray, om tijdens een flinke verkoudheid/ griep toch enigzins wat vrijuit te ademen. En voor de rest, Rust, Regelmaat en Reinheid.
Zelf heb ik de tabletjes van Echinaforce. Wanneer ik een verkoudheid voel aankomen slik ik drie keer per dag de maximale dosis. Dan helpt het goed, en wordt ik minder zwaar (of uiteindelijk niet) verkouden. Als ik eenmaal verkouden ben heeft het weinig zin meer bij mij. In ieder geval dan is bij mij niet te achterhalen of het komt door de tabletjes of doordat ik vroeger naar bed ga, extra fruit eet e.d.

Maar die drubbeltjes zijn niet door te komen, vandaar de tabletjes!
Ik wil ook een motto
Ik heb ook niet echt het idee dat dergelijke pilletjes en druppeltjes werken, vooral niet als je een hardnekkige verkoudheid hebt. Ben je al bij de dokter geweest om na te laten kijken of het misschien een andere oorzaak heeft? Misschien ook je levenspatroon eens onder de loep nemen (eten, drinken, slapen) en neem je niet teveel hooi op je vork. Zelf heb ik ook heel veel last gehad van dergelijke klachten, ben doorgelicht in het ziekenhuis maar men kon niets vinden. Ik ben toen bij een acupuncturist terechtgekomen en dat heeft bij mij heel goed geholpen. Natuurlijk ben ik weleens verkouden etc. maar de klachten zijn vele malen minder geworden.
quote:paloma schreef op 27 september 2009 @ 08:51:

Ik heb ook niet echt het idee dat dergelijke pilletjes en druppeltjes werken, vooral niet als je een hardnekkige verkoudheid hebt. Ben je al bij de dokter geweest om na te laten kijken of het misschien een andere oorzaak heeft? Misschien ook je levenspatroon eens onder de loep nemen (eten, drinken, slapen) en neem je niet teveel hooi op je vork? Zelf heb ik ook heel veel last gehad van dergelijke klachten, ben doorgelicht in het ziekenhuis maar men kon niets vinden. Ik ben toen bij een acupuncturist terechtgekomen en dat heeft bij mij heel goed geholpen. Natuurlijk ben ik weleens verkouden etc. maar de klachten zijn vele malen minder geworden.
Bij mij hielp het vroeger wel. Nadat ik elk jaar de griepprik heb ik nooit meer de griep of verkoudheid gehad.

Ik denk (ja heb je nu niets aan) dat je beter elke dag zo'n pilletje neemt zodat je weerstand beter is en geen verkoudheid krijgt. Dan dat je eerst wacht tot je verkouden bent en het dan gebruikt. Je kan het beter voorkomen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik denk dat ik de reden wel weet waarom ik zo vaak verkouden ben. Werk op kantoor met een stuk of 8 mensen in een ruimte. Je steekt elkaar allemaal aan want als je verkouden bent kun je nog gewoon werken tenzij het echt te erg is. Het druk op het werk enhet weer schommelt nogal de laatste tijd.

Ik blijf die druppels gewoon een tijdje proberen denk ik. Gewoon sochtends en savonds een keertje opdrinken en dan over een paar weken maar kijken of het iets van effect heeft.
Ik ben nu al een maand iedere dag echinaforte van bional aan het slikken,gewoon om m,n weerstand op pijl te houden,nu met die griep die in omloop is,en ik veel stress enz heb op het ogenblik.

Ik moet zeggen normaal gesproken heb ik altijdt een verkoudheid in sept. tot nu toe nog niks(afkloppen).

Gewoon preventief iedere dag slikken zodat je een goede weerstand opbouwt.
echinaforce is uitgebreid in diverse wetenschappelijke studies onderzocht, het heeft geen enkel effect op de weerstand
quote:esmee43 schreef op 28 september 2009 @ 10:07:

Ik ben nu al een maand iedere dag echinaforte van bional aan het slikken,gewoon om m,n weerstand op pijl te houden,nu met die griep die in omloop is,en ik veel stress enz heb op het ogenblik.

Ik moet zeggen normaal gesproken heb ik altijdt een verkoudheid in sept. tot nu toe nog niks(afkloppen).

September was warm en droog, verkoudheidsvirussen gedijen dan niet, wacht maar tot de eerste natte periode

Gewoon preventief iedere dag slikken zodat je een goede weerstand opbouwt.
quote:meds schreef op 28 september 2009 @ 10:52:

[...]

Dat is waar dat het een mooie maand was!

Maar had al 2 kids die verkouden waren om mij heen en collega's ,normaal had ik het al opgelopen.

Baat het niet ..............................
baat het niet dan schaadt het niet? Onzin, de werkzame stof in die flesjes is zo verdund dat je je geld kwijt bent aan water met alcohol.

Het baat niet omdat er helemaal niks in zit dat functioneel is. Het schaadt dan wel je portemonnee
Kun je beter af en toe naar de sauna gaan! Dat helpt beter.
ja dat is wel aangetoond, en een sinaasappel helpt ook
Sauna is nog veel lekkerder ook. Sinaasappels ook trouwens
Homeopathische middelen werken niet. Wij worden al 200 jaar voor de gek gehouden. Homeopathie is gebaseerd op het placebo-effect (= zelfgenezing).

Met andere woorden: je denkt dat het werkt = je stelt jezelf erop in = je wordt beter.

Mensen hebben een zelfgenezend vermogen!

Kijk eens naar het volgende topic.... daarin wordt ook uitgebreid geschreven over homeopathie en in het bijzonder over bachbloesemtherapie

Ervaringen bachbloesem therapie??
quote:meds schreef op 28 september 2009 @ 13:28:

baat het niet dan schaadt het niet? Onzin, de werkzame stof in die flesjes is zo verdund dat je je geld kwijt bent aan water met alcohol.

Het baat niet omdat er helemaal niks in zit dat functioneel is. Het schaadt dan wel je portemonnee

Ik slik trouwens pillen (zuig tabletten)niks van druppels oid.

Nou laat ik dan maar lekker denken dat ik niet verkouden of ziek wordt als ik die pillen slik,als het daardoor ook wegblijft heeft het toch ook een positief resultaat.
quote:esmee43 schreef op 28 september 2009 @ 18:18:

[...]

Ik slik trouwens pillen (zuig tabletten)niks van druppels oid.

Nou laat ik dan maar lekker denken dat ik niet verkouden of ziek wordt als ik die pillen slik,als het daardoor ook wegblijft heeft het toch ook een positief resultaat.

Daar heb je gelijk in.... tis alleen zo jammer dat je daarvoor geld op tafel moet leggen.

Homeopathie schijnt ook op afstand te werken. Laat het lekker in de schappen van de winkels staan en "denk" aan de druppels. Werkt vast ook en is stukken goedkoper....
Mijn ouders hebben mij als kind elke winter weer aan de Echinaforece gezet en elke winter had ik weer griep, verkoudheid, keelontsteking etc. Weggegooid geld dus naar mijn mening !
quote:Keroppi schreef op 27 september 2009 @ 01:54:

Ik heb deze week een flesje druppels gekocht omdat ik voor de zoveelste keer verkouden ben nadat ik al weken vitamine pillen slik.

Ik drink de druppels nu 2-3x per dag maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het echt helpt. Dus ik vraag me af na hoeveel dagen je het merkt? En of het ook wel echt werkt want ik vind het wel vies spul. Van de concurrent.quote:Het hoofdbestanddeel is Echinacea. Dit bekende plantenextract activeert het immuunsysteem van uw lichaam. Het gehalte van de werkstoffen komt overeen met de kracht van maar liefst 200 druppels van het kruidentinctuur.

Opmerkelijk bericht.

Daar zijn wel enige conclusies uit te trekken
daar valt helemaal niks uit de concluderen het is nota bene een bericht van een echninea schit producent. Kijk even wat de onafhankelijke studies zeggen, namelijk die hele vogel en bachbende is oplichterij
Ja, Meds, ik ben ook bekend met de onderzoeken waaruit blijkt dat het gebruik van E.F. geen invloed heeft op de weerstand. Maar wat ik dan niet begrijp: als mijn vader en vriend het een winter niet slikken zijn ze van oktober tot maart constant snotterig en grieperig. Hoe komt dat dan? Zo sterk kan het placebo-effect toch niet zijn?
Echinaforce is helemaal geen homeopathisch middel maar een kruidengeneesmiddel, dus die theorieën dat het niet zou werken omdat er niets in zit gaan niet op.
Als het als een kruidengeneesmiddel verkocht wordt dan vraag ik mij af of die slappe Vogel-druppeltjes evenveel effect hebben op het niet verkouden worden als de 200 keer krachtigere capsules.

Als je hoofdpijn hebt, heeft het slikken van een pilletje waar 200 keer zo weinig werkzame stof in zit weinig als de alledaagse aspirine niet veel zin.

I
quote:Katherina schreef op 16 oktober 2009 @ 14:56:

Ja, Meds, ik ben ook bekend met de onderzoeken waaruit blijkt dat het gebruik van E.F. geen invloed heeft op de weerstand. Maar wat ik dan niet begrijp: als mijn vader en vriend het een winter niet slikken zijn ze van oktober tot maart constant snotterig en grieperig. Hoe komt dat dan? Zo sterk kan het placebo-effect toch niet zijn?placebo effect is bijzonder sterk en ook aantoonbaar in studies. Dus als zij baat hebben bij het placebo effect, prima dan. (het is dan wel goedkoper om de flesjes te vullen met water)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven