date met jongen met bindingsangst..

27-09-2009 23:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee, en ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Ik ga het proberen kort maar krachtig op te schrijven (niet mn sterkste punt;))

Ik heb binnenkort waarschijnlijk een date. De jongen met wie ik de date heb ken ik eigenlijk al drie jaar. Drie jaar geleden hebben we elkaar leren kennen en eventjes gedate, wat erg leuk was. In het begin overlaadde hij me met smsjes en leek hij wel verliefd. Op het moment dat ik hem ook leuk begon je vinden, liet hij me via msn weten me heel leuk te vinden, maar niet verliefd te zijn en ook niet te worden. Ik vond dat toen heel jammer en had dat ook niet verwacht..

Daarna kreeg ik een vriend en de afgelopen twee jaar hebben we af en toe contact gehad. Dit kwam bijna altijd van zijn kant. Hij zei dan dingen als: ik heb echt een fout gemaakt toen, ben nooit meer iemand tegengekomen als jij..Als ik vroeg hoe het dan met de vrouwen ging zei hij: ke kent mij he, het lijkt wel of ik bindingsangst heb..

Nu ben ik hem laatst per toeval tegen gekomen en er hing een enrome spanning tussen ons..ik had toen nog een relatie met mijn ex..

Sinds kort ben ik weer vrijgezel, en ik heb nu dus binnenkort misschien een date met hem..

Heel leuk aan de ene kant, maar hij stuurde me een mailtje van: weet je zeker dat je het wel een goed idee vind als wij gaan afspreken? Jij vindt het toch altijd een beetje riskant met mij?

Ik vond dat zo stom! Ik had echt zoiets van: daaaaaag jij wil maar 1 ding en gaat je alvast even lopen indekken.

Ik heb daar dan ook niet meer op gereageerd maar toen ging hij weer contact zoeken. Ik heb gezegd (dit gaat trouwens wel steeds via de mail en sms enzo) dat het lijkt alsof hij een acute aanval van bincingsangst krijgt nu hij weet dat ik weer vijgezel ben. Hij stuurde terug dat dat idd nergens op slaat, en dat hij mijn zo'n leuke meid vindt en niet meer zo wil doen als toen, en heel veel zin heeft me weer te zien..

Nu weet ik het niet meer zo goed..sommige vriendinnen zeggen: gewoon lekker daten, jij wil toch ook niet meteen met hem trouwen? Aan de ene kant weet ik zeker dat ik een hele leuke avond met hem ga hebben, en stuurt ie ook wel leuke geinteresseerde berichtjes.. maar ik vind het jammer dat het ongecompliceerde er nu vanaf is. Ik ben bang dat ik hem te leuk ga vinden, en dat ik me straks gebruikt voel..Als ie me toen niet leuk genoeg vond, zal hij dat nu ook wel niet vinden..Maar waarom bleef hij dan steeds contact zoeken en dat soort dingen zeggen?

Niet dat ik perse een relatie met hem wil, maar..het is wel leuk als die optie iig eventueel nog openstaat en niet bij voorbaat er niet is.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, let me know! Dankjewel alvast!
Waarom hij steeds contact met je zoekt?? Omdat hij een kat en muis spelletje met je speelt en jij steeds hapt... en dat vind hij leuk!!

Daten? prima, vrijen? geen probleem. Hou het leuk en probeer je hoofd erbij te houden. Deze jongen wil waarschijnlijk geen relatie met je!

Maar.... dat is mijn idee erover hoor!
Eens met Haasje. Ik denk ook dat hij het spelletje wel leuk vindt maar verder niet. Anders had hij wel al eerder werk van je gemaakt (denk ik).

Maarrrr, wat wij denken doet er niet echt toe. Wat denk jij?
Dankjewel voor je reactie haasje!

Ik denk dat je gelijk hebt, en hij sowieso geen relatie met me wil..Ik zal dan idd mijn hoofd erbij moeten houden en dit heel goed in mn achterhoofd moeten houden als ik met hem ga daten. Dan wordt het leuk, maar niks meer..

Zou hij echt zolang een kat en muis spelletje met me volhouden? Waarom zou hij dat doen? Echt alleen voor de seks? Of voor de spanning..Ik kan hier wel wat hulp in gebruiken want ben soms misschien een beetje naief..
Ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in. Ben nog niet zolang vrijgezel en wil wel een leuke date, maar als t vantevoren al zo'n gedoe is..

Aan de andere kant wil ik weten wat dat nou is tussen ons..en weer een keer seks is ook niet vervelend (ik weet dat dat wel klikt tussen ons) Sorry, ik klink geloof ik een beetje dubbelzinnig..

Maar t is gewoon lastig. Ik wil me eigenlijk vooral niet achteraf een naief gebruikt volgeltje voelen, ik wil zelf de controle houden over hoe het loopt..misschien moet ik dat gaan proberen!
bindingsangst bestaat niet. althans niet op de manier die jij omschrijft. Die kerel wil gewoon sex en geen gezeur.

Hij houd van spelletjes, want dat gaat om aandacht. en hij geniet waarschijnlijk van het idee dat jij hem wil. Zodra de buit binnen is, is hij verdwenen.
Tja, kan ik wel een verhandeling houden over oertijd, mannen, jagers... je kent het wel.

Hij leeft gewoon zijn leventje, en af en toe denkt hij: ooo ja, die Alisha die was er ook nog, leuke griet wel. Ze hapte toen zo lekker, kom, kijken of "ik het nog heb".

Dus ja, ik denk dat hij dat heeeel lang vol kan houden. Totdat jij niet meer reageert, en zegt: jôh, zoek jij een andere speelmuis?

Bedenk wel: koppie derbij houden is makkelijker gezegd dan gedaan. Want als jij straks helemaal "in luv" bent en hij laat zijn muis onder de bank liggen.... of hij vind een andere muis, dan heb jij wel heel veel liefdesverdriet!

Dit moet je wel in je achterhoofd houden.
Ik denk ook dat hij voor één ding met je wil afspreken. Eigenlijk moet je de zaken eens omdraaien. Probeer hem maar eens te playen. Speel hard to get... Kijken wat er dan gebeurt. Waarschijnlijk rent hij dan hard achter je aan. Als je nu al inziet dat hij toch geen blijvertje is.. laat hem maar eens op zijn bek gaan!
DeKenau, ben het helemaal met je eens. Bindingsangst bestaat niet, als hij iemand tegen komt op het juiste moment op de juiste plaats verdwijnt die bindingsangst waarschijnlijk als sneeuw voor de zon. Dat heb ik hem ook weleens gezegd (een hele tijd geleden hoor, niet afgelopen tijd toen het ging over het afspr van een eventuele date)

Ik ben blij met jullie oprechte adviezen en mening, het schudt me wel een beetje wakker merk ik. Want ik bleef (blijf) een beetje zoiets hebben van: ach misschien is hij echt wel bang dat hij weer zo gaat doen als toen en wil hij dat niet, en vindt ie me wel echt leuk..
Euhmm, jij ook bedankt voor je reactie.

Ik ben blij met alle reacties, maar baal ook een beetje dat iedereen zegt waar ik al bang voor was, dat het hem maar om 1 ding gaat haha. Is er echt niemand die denkt dat hij het misschien moeilijk vindt om echt met me af te spr omdat we een gs hebben samen ofzo..Maarja, ben blij dat jullie zo eerlijk zijn, daar heb ik dit topic ook om geopend!

Ik heb weleend hard to get gespeeld bij hem en dat werkt heel goed, dan gaat ie weer meer contact zoeken enz.

Bah nu ik het zo beschrijf klinkt hij echt als zo'n stomme player die alles met een reden doet. Maar hij is ook heel leuk en aardig en spontaan enzo, het is ook echt een leuke jongen..

Chardonnay..dat is dus een beetje het probleem..ik weet niet precies wat ik moet denken omdat ik hem zo moeilijk kan peilen, aan de ene kant lijkt hij heel oprecht en eerlijk enz. Aan de andere kant heb ik misschien wel met een reasechte player te maken..
Haasje,

Wat beschrijf je dat pakkend en grappig!

Bedankt weer voor je reactie..je hebt helemaal gelijk..koppie erbij houden is makkelijker gezegd dat gedaan..

Helemaal nu ik nog niet zo lang vrijgezel ben en bijna 'smacht' naar mannenlijke aandacht (klinkt wanhopiger dan het is hoor, maar ik bedoel dat ik denk dat ik daar nu extra gevoelig voor ben)

Ik denk dat ik alleen met hem af moet spreken als ik zoiets kan hebben van: lekker handig en vertrouwd, weer een keertje seks, en verder niks.

Geen idee of ik dat ooit kan..

Maar als ik jullie goed begrijp hebben jullie ook niet het idee dat deze jongen hier ooit in zal veranderen? (Bij mij dan in ieder geval) Hard to get spelen zal dus ook niet werken dan, want dan gaat ie alleen maar harder jagen waarsch en issie extra blij als ie beet heeft..

Misschien toch maar alleen daten met jongens waar ik geen GS mee heb en die niet vantevoren al zo beginnen..
@alisha, ik heb niet eens alles gelezen maar wat ik gelezen heb komt me zo herkenbaar voor en heeft mij uiteindelijk zó veel gekost. Ik zou zeggen: VERGEET HEM VERGEET HEM VERGEET HEM, en wel, METEEN!!!

Succes!
je wil hem graag zien maar je bent bang dat je te ver gaat..

ik zie maar 1 oplossing

ga op date met een kuisheidsgordel om...

zo heb je geen keus dan je te beheersen en zie je vanzelf wat zijn intenties zijn
Bindingsangst bestaat wel! Het is en stoornis opgelopen in de vroege jeugd door een verkeerde hechting aan de ouders.

Nou, als deze man het ECHT heeft.....wegwezen!

Ik heb er meer ervaring mee dan me lief is!!! Een spel van al bijna 20 jaar! Hij 15 jaar vrijgezel geweest, ik diverse relaties gehad. Toen ik en aantal jaren geleden ging samenwonen, zegt hij, realiseerde hij zich pas hoeveel hij van me hield. Toen ik weer alleen woonde..ja, hoor, stond hij op de stoep! Een jaar hbben we 'een relatie' gehad. Maar hij twijfelde ALTIJD. Uireindelijk heb ik het uitgemaakt, dat is geen leven, maarja.... als ze je NIET hebben verlangen ze weer naar je. De liefste woorden! Ik ben er nog een keer ingetrapt, maar binnen 2 weken zat hij weer vol twijfels. Geen doen, een relatie met iemand met BA!!!!
Bindingsangst bestaat wel, Danayla, klopt. Maar laten we nou niet elke kerel die de kat uit de boom kijkt, nog niet toe is aan een relatie en/of zin heeft in ongecompliceerde sex (en verder geen gezeur) -om DeKeneau maar even te quoten- dat etiketje opplakken. Op je eerste date hoef je toch niet meteen je samenwoonplannen gaan bespreken? Als je wilt gaan Alisha, gewoon doen en lekker genieten van een hopelijk leuke avond. En kijk maar wat er verder uit voort vloeit. Zou ik me vooraf niet al te druk over gaan maken!
Ik geloof zeker wel in bindingsangst, omdat ik het namelijk zelf jaren had. Ik ben pas sinds kort zover dat ik een echte serieuze relatie wil, voor die tijd wilde ik vrij en ongebonden zijn met af en toe een scharrel. Dat dat komt omdat ik nog nooit de ware tegen ben gekomen dat geloof ik niet, want als ik dat had gewild dan had ik wel wat harder gezocht.

Of je moet gaan daten, tja, moeilijk. Jij kent hem zelf het beste, en jij weet zelf het beste hoe je met mannen omgaat.

Wat verwacht je zelf van die date? Als je op zoek bent naar een gezellige scharrel dan is er natuurlijk niks op tegen. Maar als je stiekem diep in je hart hoopt dat het iets wordt moet je je er wel op voorbereiden dat hij je ook dit keer weer kan kwetsen. Jij kent hem het beste. Misschien is hij echt toe aan een relatie, in dat geval zou ik van hem verwachten dat hij eens goed bewijst dat hij dit keer serieus is en hem heel hard zijn best laten doen. Als hij nog steeds de player is met vrouwen dan zou ik er niet al te veel van verwachten.
Het is toch heel makkelijk om achter te komen wat hij wil.

Jij kan tegen hem zeggen (als jij daar zelf zin in hebt tenminste)dat je geen zin meer in vriendin concept wil. Jij zoekt een serieuze relatie. Dus tot dat jij een serieus aanbod van EEN man gekregen hebt (noem maar wat een verloving bijvoorbeeld )doe je niet aan sex met jouw serieuze dates en blijf je tegelijk tijd met veel mannen daten.

En kijk hoe hij reageert. Als hij nog steeds met jouw op een date wil dan weet je waar hij staat.

Geef geen sex en laat hem weten dat je open staat voor andere mannen. Als hij dan nog zou blijven komen dan wil hij jouw echt.
Als ik iemand heel leuk vindt en die geeft aan dat ie geen sex wil en blijft openstaan voor andere mannen totaan een verloving, zou dat voor mij al een hele goede reden zijn om af te haken. Ik zou me naemlijk ontzettend voor het blok gezet voelen.

Ik vind wel dat je allebei dezelfde verwachting zou moeten hebben, en dat je kun aangeven dat je alleen wilt daten als hij je als potentieel relatiemateriaal ziet. Je kunt best aangeven dat je met andere mannen blijft daten als hij dat wat jullie hebben niet als "relatie"beschouwt"maar geef elkaar wel de ruimte om te ontdekken of je wel bijelkaar past.

Los hiervan: dat mailtje wat hij stuurt "eet je wel zeker dat je wilt afspreken" daarmee geeft hij al aan waar hij staat. Hij vindt je leuk, hij wil je zien, maar hij ziet je nog steeds niet als relatiemteriaal en dekt zich indardaad alvast in of tempert je verwachtingen. Hij wil niet dat jij hoopt op meer, hij wil je niet gebruiken, dus hij wil alleen met je afspreken als jij daar hetzelfde instaat.

Wees dus eerlijk naar jezelf: Kun je met m afspreken en alleen gaan voor lang leve de lol, zonder hoop dat t een relatie gaat worden? Of ben je banmg dat het toch uityeindelijk een teleurstelling gaat zijn, als hij straks weer aangeeft dat je alleen leuk voor de neuk bent? In dat laatste geval zou ik zeggen "niet daten".
Bedankt voor alle reacties weer!

Ik denk dat echte bindingsangst ook wel bestaat, denk alleen niet dat hij dat heeft. Hij heeft weleens verteld dat hij in het begin oprecht heel enthousiast is over een meisje, en dat dan ook aan haar laat merken. Maar dat wanneer het dan een beetje serieus begint te lijken hij toch afhaakt. Ik denk dat het hem dan dus vooral om het jagen en de spanning gaat en die echte verliefdheid er niet is. Hij heeft ook weleens verteld maar 1 keer echt verliefd geweest te zijn. Ik denk dat wanneer deze jongen echt verliefd zal worden (hoogstwaarschijnlijk niet op mij) hij geen bindingsangst meer zal hebben. En return_of_kreng ik denk dat je gelijk hebt..dat hij idd zoiets heeft van ik wil wel met je daten, maar gewoon voor de leuk (neuk haha) en niet om te kijken of het iets serieus kan worden..

Ik moet dat eens even heel erg goed in mijn oren knopen en dan idd eens beslissen of ik dan wel met hem wil daten..

Voor mezelf is het ook zo dubbel, omdat ik aan de ene kant ook niet perse zit te wachten op een vaste relatie, ben net vrijgezel en vind het wel even fijn zo. Een leuke date is dus nooit weg. Aan de andere kant blijf ik het stom vinden dat hij zich vantevoren al heeft ingedekt en krijg ik daardoor een stom gevoel over hem.. Sjongejonge wat een gedoe om een date haha. Hij heeft me trouwens alweer een priveberichtje via hyves gestuurd waarin hij vraagt of we dan lekker gaan eten bij die date. En hij is vrijdag jarig en dan staat er van: als je niks te doen hebt, je bent uitgenodigd.. pfft.. KLoddertje, misschien heb je gelijk en moet ik me niet zo druk maken en gewoon maar zien hoe het loopt..

Even iets anders, btje off topic sorry: ik heb via internet (klinkt heel suf ik weet t maarja, had me voor de grap gratis aangemeld via relatieplanet en kwam een jongen tegen die er wel leuk uit zag, leuk profiel en komt uit dezelfde stad als ik) misschien ook een date binnenkort. Ben btje aan het mailen met die jongen, en hij klinkt wel heel leuk en ondernemend. Nu vroeg hij of ik zin had om een keer iets te gaan drinken.. Leuk maar ook wel doodeng! Dadelijk issie echt zo'n nerd of klikt het helemaal niet ofzo aaahh! Maar als ik het niet doe zal ik t nooit weten..spannend.
Wat die relatieplanetjongen betreft: ik zeg: doen! Je hebt natuurlijk niks te verliezen, in het ergste geval heb je een saaie avond.

Enne... laat het ook een beetje doorschemeren aan die andere jongen dat je met meerdere mannen date. Je hoeft het er niet dik bovenop te leggen want dan komt het juist weer verkeerd over, maar het heel subtiel laten merken kan wonderen doen.

Ik denk trouwens dat bindingsangst (of in ieder geval datgene wat we tegenwoordig onder die noemer plaatsen) veel te maken heeft met keuzestress. Zowel voor mannen als voor vrouwen spelen dingen als financiele zekerheid, trouwen in een 'goede' familie, etc. tegenwoordig nauwelijks meer een rol. Dus een relatie is dan eerder een extraatje dan noodzaak. Wat ik dan bij mezelf heel vaak merkte na een paar dates was dat ik bang was dat ik een leukere man liet schieten door me te binden aan die ene man. Daar sta ik tegenwoordig anders in. In plaats van een oneindig eisenpakket in de zoektocht naar De Ware (die in die gedaante natuurlijk helemaal niet bestaat) ben ik van mening dat ik met iedere man die aan een aantal realistische basisvoorwaarden voldoet een goeie relatie kan opbouwen omdat je in die relatie groeit en die persoon juist door alles wat je samen meemaakt voor jou de ware zal zijn.
Solange78, mooi wat je zegt over de ware..ik denk dat je daar weleens gelijk in zou kunnen hebben.

Die date met die relatieplanet-jongen ga ik zeker ook doen, hoewel ik het wel ontzetend spannend vind hihi. Ik vind het ook stom om tegen mensen te vertellen waar ik hem van ken! Maar goed, dat even ter zijde.

Die andere jongen, ja dat is misschien wel eens idee om door te laten schemeren dat ik een date met een andere jongen heb...kan ik wel btje peilen of dat hem iets doet..mja hoe doe ik dat subtiel? We sturen elkaar vooral priveberichten via hyves..
Je kan na mijn mening gewoon open zijn en tegen hem gewoon zeggen dat je van "niemand" ben tot dat je "gekleemd" wordt.

Iedere man die respect voor een vrouw heeft weet dat hij niks te eisen heeft van een vrouw en vooral niet haar "vrijheid" tot dat hij wat te bidden heeft.

En vergeet niet jij bent hem geen uitleg verschuldigd. Hij hoeft niks te weten over je privé leven. Aan de andere kant daten is geen vies woord. Dus waarom daar een geheim van makken.
Eens: geen sex! (Uhm...soms moelijk...weten we allemaal!)

Redenen daarvoor zijn al genoemd!

Grtz.

D.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven