Daten (vanaf de andere kant ;))

28-09-2009 21:26 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, een kerel hier, haal het pek en veren maar alvast tevoorschijn, maar ik lees hier af en toe mee, wel grappig om vrouwenlogica proberen te begrijpen (lukt toch niet, maar goed, je kunt het altijd proberen ).

En als je het helemaal niet meer snapt open je toch gewoon een topic, misschien dat dat helpt.

Nu even het 'probleem'. Ik ken al een jaar of twee een meisje. Of eigenlijk ken ik haar broer redelijk goed en zie ik haar daarom af en toe ook. Nou is ze bijna tien jaar jonger dan mij (ik ben eind 20, zij begin 20) en ik heb in die periode ook een vriendin gehad, dus eigenlijk nooit op die manier naar haar gekeken.

Wel had ik af en toe de indruk dat ze mij wel leuk vond, bijv. even mijn kant opkijken, rood worden en snel weer weg kijken.

Maar goed, een paar maanden geleden kwam ik haar toevallig tegen op een feestje (we zijn lid van dezelfde sportclub) en toen hebben we de hele avond gepraat.

Uiteindelijk samen weggegaan, het was in mijn gedachten nog steeds het zusje van mijn vriend dus niet gezoend, maar vrolijk op elkaar getoeterd en allebei braaf naar ons eigen huis gereden.

Niet verliefd of zo, maar ik vond haar wel aardig en wilde het een kans geven, dus haar mee uit gevraagd. Ze zei meteen ja, dus ik alweer blij en ze liet haar broer me zelfs nog sms'en om me te vertellen dat ik mail had (waarin die ja stond, ok.....).

En verder gaf ze me ook een heleboel signalen waarmee ze duidelijk maakte dat ze vond dat we eigenlijk al een relatie hadden; zeggen dat ze geen vriendje had maar wel een paar 'gewone' vrienden met wie ze wel eens afsprak, of ik dat een probleem vond (vreemde vraag voor een eerste date, maar goed....), dingen vertellen over haar ouders (dat ik die wel vaker zou zien en zou leren kennen etc.).

Het probleem is dat in de drie maanden daarna alle smoesjes van voor tot achter voorbij kwamen waarom ze toch maar niet met me af kon spreken.

Druk met werk, druk met school, druk met vriendinnen etc. Ik zag haar heel regelmatig, maar altijd met andere mensen of haar familie erbij en dan praatten we wel vaak urenlang met elkaar.

Wat volgens mij heel erg meespeelt is dat ze voor zover ik weet nog nooit een vriendje gehad heeft.

Nu heb ik het druk zat zonder vriendin (twee eigen bedrijven en een derde aan het opzetten, werkdagen tot 18 uur per dag, drie maanden per jaar in het buitenland etc.), dus dat maakte mij ook niet zoveel uit, heb veel contact met haar gehouden (minstens een paar keer per week sms'en en msn'en) en we hebben een hoop plannen gemaakt om dingen te gaan doen, zelfs tot een half jaar vooruit, in mijn hoofd zat het allemaal wel helemaal goed en ik ging haar ook steeds leuker vinden.

En uiteindelijk na drie maanden kwam die eerste echte date er zelfs.

Ze was super zenuwachtig, maar uiteindelijk toch bijna twee uur gepraat (eigenlijk moest ze na een uur alweer weg), allebei onhandig gedaan bij het afscheid, dus weer geen zoen (bijna samen onder een auto gekomen, dus toen was het moment wel redelijk voorbij daarvoor ).

Nou goed, dezelfde dag heb ik haar laten weten dat ik het leuk vond, geen reactie. Een paar dagen later gesms't of er nog een vervolg kwam, geen reactie. Na weer een paar dagen maar eens gebeld of alles goed ging en of er nou nog een vervolg zou komen. Ja, dat zou er komen, maar weer een hoop verhalen waarom dat weer lang zou gaan duren.

Uiteindelijk zou ik op haar werk (horeca) langs kunnen komen, dat vond ik wel een goed teken (iemand die je helemaal niet ziet zitten nodig je toch niet uit op je werk?). Nou goed, ze moest gewoon werken die avond, dus heeft precies twee zinnen met me gewisseld en durfde me nog niet in de ogen aan te kijken. Steeds als ze even niet moest werken ging ze in een hoekje staan en stiekem mijn kant op kijken, maar even erbij komen zitten niet dus. Daar kan ik niet veel mee, dus na het anderhalf uur aangekeken te hebben gezegd dat ik naar huis ging en haar wel zou bellen om af te spreken als ze het minder druk had.

De volgende dag gesms't of ze de week erna eens tijd had en nee, ze had geen tijd. Ok, de week daarna dan, en daar kwam de reactie op dat ze wel zou laten weten als ze iets wilde, voor het eerst een sms zonder x'jes aan het eind (oei.....).

Misschien heb ik een plank voor mijn kop (zal wel man eigen zijn), maar voor mij is dat geen ja en geen nee, ook al omdat ze net voordat ze dat sms'je verstuurde op mijn hyves geweest is en daar toevallig wat krabbels van andere meisjes met x'jes onder stonden met wie ik iets afgesproken had (gewoon platonische vriendinnen, maar dat weet zij niet en eentje is toevallig super knap, dus ik zou me zelfs nog wel voor kunnen stellen dat ze daar boos over was omdat ze ook wat onzeker over haar eigen uiterlijk is).

Nou ja, we hebben nog wat gebeld en elkaar gesproken (wat gewoon normaal ging) en de eerstvolgende keer dat ze me kon zien (sportles na elkaar) weet ik dat ze 15 minuten heeft zitten wachten om me heel even te kunnen zien.

Alleen was ik toevallig net iets meer dan 15 minuten te laat dus hebben we elkaar toch nog gemist.

En toen heb ik iets doms gedaan ben ik bang. Ze was jarig en ik heb een grote bos bloemen en een lieve kaart bij haar thuis laten bezorgen. En sindsdien zit ze helemaal in haar schulp.

Toen ik haar de dag erna op de sportclub zag heeft ze me twee uur lang niet aangekeken, nog geen hoi toen ze vertrok (laat staan nog even samen kletsen zoals we iedere keer daarvoor deden), een paar dagen erna kwam ik haar toevallig in de stad tegen, ze stak half de weg over zodat ik haar maar zou zien, maar na elkaar gegroet te hebben vroeg ik hoe het met haar ging en toen rende ze (letterlijk) weg omdat ze zo'n haast had.

En inmiddels heeft ze me volgens mij ook geblokt op msn, gewone sms'jes beantwoordt ze binnen een minuut of er moet iets over afspreken of dat ik haar leuk vind instaan, dan antwoordt ze helemaal niet.

En ik typ natuurlijk niet voor Jan met de korte lul zo'n heel verhaal; ondanks alle drama vind ik haar leuk en ik begin zelfs een beetje verliefd te worden (wordt wel minder op deze manier, maar toch, er fladdert wat en dat heb ik bijna nooit, ben in mijn hele leven misschien drie keer verliefd geweest, dus voor mij is dat te bijzonder om zomaar voorbij te laten gaan).

Nou ja, een heel verhaal dus, bedankt voor het lezen in ieder geval, maar mijn vraag is nu, hoe krijg ik haar uit haar schulp?

Ik heb al een sms'je gestuurd dat ik haar echt heel leuk vind, of ze nu iets met me wil of niet en dat het me spijt als ik haar teveel gepusht heb, maar daar reageert ze dan ook weer niet op.

Als een vriend van me met dit verhaal bij mij zou komen, zou ik zeggen 'vergeet d'r maar gewoon, die heeft iemand anders', maar daar geloof ik in dit geval ook niet in, volgens mij zou ze nog eerder een klooster ingegaan zijn dan dat.

Op het eind van de week zie ik haar sowieso, dus ik zou er dan in ieder geval wel graag achter willen komen hoe zij het allemaal ziet, maar ik ben ook bang om haar zit te vragen; als ze me niet leuk vindt of ergens op afgeknapt is zou ik dat nog niet eens zo erg vinden, maar dat misschien wel / misschien niet en die mixed signals zou ik na vier maanden wel eens vanaf willen, kan ik dat gewoon vragen?
Goh BGB, tis toch echt mijn hobby hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:hilicious schreef op 28 september 2009 @ 22:37:

hahaha mocht het blijken dat ze achteraf wel wat voor je voelt dan wil ik je een tip mee geven.. Alle vragen waar ze nee mee antwoord wil ze ja mee te zeggen... Dan is ze van de omgekeerde wereld.. (helemaal om gek van te worden)

Je zou eens moeten weten voor hoeveel vrouwen dat geldt.

Daarom zijn de meeste mannen inmiddels ook gek waarschijnlijk.

Maar ze heeft dus nog nooit nee gezegd, alleen ja, misschien en ooit.
He zoef, stuur haar een mailtje met een link naar dit onderwerp. Dat is wel weer zo anno 2009.
quote:zoefdehaas schreef op 28 september 2009 @ 22:31:

[...]

Omdat ik haar juist de tijd wil geven om goed na te denken over wat ze wil, omdat ik het gevoel heb dat ze die tijd nodig heeft.

Wat is dat toch vandaag de dag met de jeugd van tegenwoordig? Die hebben maar tijd nodig, die moeten dicht bij zichzelf blijven en zijn bang om gekwetst te worden ( word je hard van) ,die durven niet te praten en een beetje duidelijk zijn ze ook al niet. En wat moeilijk, ongezellig en dramatisch is vinden ze het toppunt van leuk.

Schiet mij maar lek...

(kom nu maar met die pek en veren door dan )Nee, jij wil te graag........fetish?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:zoefdehaas schreef op 28 september 2009 @ 22:31:

[...]

Ik ben misschien nog best wel een catch ook (universitaire opleiding, eigen bedrijven, leuke sportauto, videomodel geweest,

Je klinkt als een leuke vent, zoef, maar laat deze jongedame voor wat het is. Ze ziet er ongetwijfeld uit om door een ringetje te halen en je mannelijk jachtinstinct zal ook niet zomaar opgeven (bedoel ik niet onaardig). Maar het is tijd om terug te trekken en je aandacht op iets anders te richten.
Nou goed dan zoef daar ga je:

quote:riedeltje schreef op 28 september 2009 @ 22:39:

He zoef, stuur haar een mailtje met een link naar dit onderwerp. Dat is wel weer zo anno 2009.

Maar goed alle adviezen op een stokje

Wat ga je nou doen Zoef?
quote:zoefdehaas schreef op 28 september 2009 @ 22:38:

[...]

ja staat voor nee

misschien ; zeker niet

en ooit wordt dan nooit.

En een tip; ga daar nou maar niet van uit, dat alle vrouwen iets anders bedoelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Summerdance schreef op 28 september 2009 @ 22:37:

videomodel????

Man dat is zóóóóóóó 2005 joh!

En die sportauto....is helemaal niet groen meer tegenwoordig

Wil je echt de blits maken en een catch zijn...hybride gaan rijden!Zoefdehaas neemt het volgens mij ook echt in overweging.. Van snelle sportauto naar hybride... Misschien wel ze dan wel naast komen zitten... Samen gaan toeren.. Zou het proberen..
Mensen, laat mannen alsteblieft in sportauto's blijven rijden. Van die Hybride bakken raak ik niet opgewonden hoor.
Ik kan er toch ook niks aan doen?

Voor foto's was ik te lelijk, op bewegende beelden ging het blijkbaar nog wel.

Het is in dit verband wat relevante informatie denk ik, anders had ik het ook nooit zo gezegd (sterker nog, zij weet het niet eens van me).

Wat ik nu ga doen?

Geen idee, in ieder geval tot het eind van de week helemaal niks (of zij moet voor die tijd contact met me opnemen).
quote:hilicious schreef op 28 september 2009 @ 22:42:

[...]

Zoefdehaas neemt het volgens mij ook echt in overweging.. Van snelle sportauto naar hybride... Misschien wel ze dan wel naast komen zitten... Samen gaan toeren.. Zou het proberen..Ja, samen lekker eco doen in de Prius.
quote:hilicious schreef op 28 september 2009 @ 22:42:

Zoefdehaas neemt het volgens mij ook echt in overweging.. Van snelle sportauto naar hybride... Misschien wel ze dan wel naast komen zitten... Samen gaan toeren.. Zou het proberen..Nee sorry, er zijn grenzen.....
En na het einde van de week?
Zoef! Je schrijft tot het eind van deze week ga ik niks doen? Dat klinkt als alsof je daarna wel weer iets gaat proberen?

Je wilde haar toch ruimte geven?

Zoef-ongeduld. Ruimte geven is niets meer van je laten horen. Tenzij je je credibility meteen down the drain wil laten gaan.

Tanden op elkaar. Niet smsen. Ook niet op hyves kijken. Op msn even verdwijnen of haar blokkeren. Andere uurtjes gaan sporten. Je bent even weg.

Hopelijk voor je wordt ze dan nieuwsgierig. (of denkt ze, he he, hij heeft het door).
Geloof dat je echt iets niet begrijpt Zoef. Het is KANSLOOS wat je doet en wilt. Als ze je leuk had gevonden had je dat allang geweten. Geef het op!
quote:zoefdehaas schreef op 28 september 2009 @ 22:38:

[...]

Zoefje misschien heeft ze in jou ogen nooit NEE gezegd... Maar volgens mij ontwijkt ze je nu.. Dat lijkt me dus meer dan een NEE.. Ze durft het niet recht in je gezicht te zeggen omdat ze je nog vaker tegen gaat komen en zich (misschien) geen houding weet te nemen..

Dus geloof me... Laat dat arme meid toch met rust... En i.p.v. haar lastig te vallen, neem je haar broer dit weekend mee opstap en zoek een andere meid die je wel moet.. Bespaar jezelf alle moeite..
Ach Dushi laat maar...geeft ons ook weer wat te doen de komende week.

Zoef, ook al belt zij....LAAT GAAN!!!

Laat haar maar achter jou aanlopen nu even.

je beloofd haar ruimte te geven geef het haar dan ook OOK als ze belt...(of in jullie geval smst)
Het komt nu wel heel wanhopig over; daar houden wij vrouwen niet van.

Ik zou der met rust laten.
quote:riedeltje schreef op 28 september 2009 @ 22:48:

Zoef! Je schrijft tot het eind van deze week ga ik niks doen? Dat klinkt als alsof je daarna wel weer iets gaat proberen?

Nee, maar op het eind van de week zie ik haar sowieso weer, dat bedoelde ik.

En dat weet ik overigens ook alleen maar omdat zij me dat door sms'te dat we dan weer les hadden (da's nog van voor bloemen-gate )....

Overigens kreeg ik op haar verjaardag wel binnen 2 minuten na het afleveren een sms waarin ze me bedankte voor de mooie bloemen.

Maar in het echt de dag erna durfde ze me nauwelijks aan te kijken.

Snappen jullie nu waar wij arme mannen het maar mee moeten doen?
quote:zoefdehaas schreef op 28 september 2009 @ 22:47:

[...]

Nee sorry, er zijn grenzen..... Dus bij hybride ligt de grens.. Hahahha fluister het haar dan ff toe dan weet ze gelijk wat ze als excuus moet hebben..
quote:Nastik schreef op 28 september 2009 @ 22:53:

Het komt nu wel heel wanhopig over; daar houden wij vrouwen niet van.

Dus eigenlijk verschillen mannen en vrouwen dus helemaal niet

zowel vrouwen als mannen houden er niet van als er als een hondje achter hun aan gedrenteld wordt

Ik zou der met rust laten.
Nee, lees nou even.

Ze heeft me gesms't dat we op het eind van de week weer les hebben, dus dan zie ik haar weer, dat bedoelde ik ermee, niet dat ik daarna weer de halve bloemenveiling op haar af zal sturen.....
Wij snappen prima waar jij arme man het mee moet doen.

Zij bedankt op haar verjaardag vriendelijk voor de bloemen, simpelweg omdat ze zo is opgevoed.

Maar weet zich geen houding te geven de dag erna omdat ze niets van je wil..

Geef nou toch toe, als je iemand echt leuk vind dan reageer je toch anders op bloemen???

Dan kus je iemand toch op zijn minst een dank je wel....????

Ik zou het wel weten hoor als ik bloemen zou krijgen van mijn kersverse daterT

Hoe duidelijk wil je het hebben dan?

Een bord met looplichtjes erom heen?
En een biertje drinken met de broer en daar eens polsen wat zus(je) nou echt van je vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven