Daten (vanaf de andere kant ;))

28-09-2009 21:26 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, een kerel hier, haal het pek en veren maar alvast tevoorschijn, maar ik lees hier af en toe mee, wel grappig om vrouwenlogica proberen te begrijpen (lukt toch niet, maar goed, je kunt het altijd proberen ).

En als je het helemaal niet meer snapt open je toch gewoon een topic, misschien dat dat helpt.

Nu even het 'probleem'. Ik ken al een jaar of twee een meisje. Of eigenlijk ken ik haar broer redelijk goed en zie ik haar daarom af en toe ook. Nou is ze bijna tien jaar jonger dan mij (ik ben eind 20, zij begin 20) en ik heb in die periode ook een vriendin gehad, dus eigenlijk nooit op die manier naar haar gekeken.

Wel had ik af en toe de indruk dat ze mij wel leuk vond, bijv. even mijn kant opkijken, rood worden en snel weer weg kijken.

Maar goed, een paar maanden geleden kwam ik haar toevallig tegen op een feestje (we zijn lid van dezelfde sportclub) en toen hebben we de hele avond gepraat.

Uiteindelijk samen weggegaan, het was in mijn gedachten nog steeds het zusje van mijn vriend dus niet gezoend, maar vrolijk op elkaar getoeterd en allebei braaf naar ons eigen huis gereden.

Niet verliefd of zo, maar ik vond haar wel aardig en wilde het een kans geven, dus haar mee uit gevraagd. Ze zei meteen ja, dus ik alweer blij en ze liet haar broer me zelfs nog sms'en om me te vertellen dat ik mail had (waarin die ja stond, ok.....).

En verder gaf ze me ook een heleboel signalen waarmee ze duidelijk maakte dat ze vond dat we eigenlijk al een relatie hadden; zeggen dat ze geen vriendje had maar wel een paar 'gewone' vrienden met wie ze wel eens afsprak, of ik dat een probleem vond (vreemde vraag voor een eerste date, maar goed....), dingen vertellen over haar ouders (dat ik die wel vaker zou zien en zou leren kennen etc.).

Het probleem is dat in de drie maanden daarna alle smoesjes van voor tot achter voorbij kwamen waarom ze toch maar niet met me af kon spreken.

Druk met werk, druk met school, druk met vriendinnen etc. Ik zag haar heel regelmatig, maar altijd met andere mensen of haar familie erbij en dan praatten we wel vaak urenlang met elkaar.

Wat volgens mij heel erg meespeelt is dat ze voor zover ik weet nog nooit een vriendje gehad heeft.

Nu heb ik het druk zat zonder vriendin (twee eigen bedrijven en een derde aan het opzetten, werkdagen tot 18 uur per dag, drie maanden per jaar in het buitenland etc.), dus dat maakte mij ook niet zoveel uit, heb veel contact met haar gehouden (minstens een paar keer per week sms'en en msn'en) en we hebben een hoop plannen gemaakt om dingen te gaan doen, zelfs tot een half jaar vooruit, in mijn hoofd zat het allemaal wel helemaal goed en ik ging haar ook steeds leuker vinden.

En uiteindelijk na drie maanden kwam die eerste echte date er zelfs.

Ze was super zenuwachtig, maar uiteindelijk toch bijna twee uur gepraat (eigenlijk moest ze na een uur alweer weg), allebei onhandig gedaan bij het afscheid, dus weer geen zoen (bijna samen onder een auto gekomen, dus toen was het moment wel redelijk voorbij daarvoor ).

Nou goed, dezelfde dag heb ik haar laten weten dat ik het leuk vond, geen reactie. Een paar dagen later gesms't of er nog een vervolg kwam, geen reactie. Na weer een paar dagen maar eens gebeld of alles goed ging en of er nou nog een vervolg zou komen. Ja, dat zou er komen, maar weer een hoop verhalen waarom dat weer lang zou gaan duren.

Uiteindelijk zou ik op haar werk (horeca) langs kunnen komen, dat vond ik wel een goed teken (iemand die je helemaal niet ziet zitten nodig je toch niet uit op je werk?). Nou goed, ze moest gewoon werken die avond, dus heeft precies twee zinnen met me gewisseld en durfde me nog niet in de ogen aan te kijken. Steeds als ze even niet moest werken ging ze in een hoekje staan en stiekem mijn kant op kijken, maar even erbij komen zitten niet dus. Daar kan ik niet veel mee, dus na het anderhalf uur aangekeken te hebben gezegd dat ik naar huis ging en haar wel zou bellen om af te spreken als ze het minder druk had.

De volgende dag gesms't of ze de week erna eens tijd had en nee, ze had geen tijd. Ok, de week daarna dan, en daar kwam de reactie op dat ze wel zou laten weten als ze iets wilde, voor het eerst een sms zonder x'jes aan het eind (oei.....).

Misschien heb ik een plank voor mijn kop (zal wel man eigen zijn), maar voor mij is dat geen ja en geen nee, ook al omdat ze net voordat ze dat sms'je verstuurde op mijn hyves geweest is en daar toevallig wat krabbels van andere meisjes met x'jes onder stonden met wie ik iets afgesproken had (gewoon platonische vriendinnen, maar dat weet zij niet en eentje is toevallig super knap, dus ik zou me zelfs nog wel voor kunnen stellen dat ze daar boos over was omdat ze ook wat onzeker over haar eigen uiterlijk is).

Nou ja, we hebben nog wat gebeld en elkaar gesproken (wat gewoon normaal ging) en de eerstvolgende keer dat ze me kon zien (sportles na elkaar) weet ik dat ze 15 minuten heeft zitten wachten om me heel even te kunnen zien.

Alleen was ik toevallig net iets meer dan 15 minuten te laat dus hebben we elkaar toch nog gemist.

En toen heb ik iets doms gedaan ben ik bang. Ze was jarig en ik heb een grote bos bloemen en een lieve kaart bij haar thuis laten bezorgen. En sindsdien zit ze helemaal in haar schulp.

Toen ik haar de dag erna op de sportclub zag heeft ze me twee uur lang niet aangekeken, nog geen hoi toen ze vertrok (laat staan nog even samen kletsen zoals we iedere keer daarvoor deden), een paar dagen erna kwam ik haar toevallig in de stad tegen, ze stak half de weg over zodat ik haar maar zou zien, maar na elkaar gegroet te hebben vroeg ik hoe het met haar ging en toen rende ze (letterlijk) weg omdat ze zo'n haast had.

En inmiddels heeft ze me volgens mij ook geblokt op msn, gewone sms'jes beantwoordt ze binnen een minuut of er moet iets over afspreken of dat ik haar leuk vind instaan, dan antwoordt ze helemaal niet.

En ik typ natuurlijk niet voor Jan met de korte lul zo'n heel verhaal; ondanks alle drama vind ik haar leuk en ik begin zelfs een beetje verliefd te worden (wordt wel minder op deze manier, maar toch, er fladdert wat en dat heb ik bijna nooit, ben in mijn hele leven misschien drie keer verliefd geweest, dus voor mij is dat te bijzonder om zomaar voorbij te laten gaan).

Nou ja, een heel verhaal dus, bedankt voor het lezen in ieder geval, maar mijn vraag is nu, hoe krijg ik haar uit haar schulp?

Ik heb al een sms'je gestuurd dat ik haar echt heel leuk vind, of ze nu iets met me wil of niet en dat het me spijt als ik haar teveel gepusht heb, maar daar reageert ze dan ook weer niet op.

Als een vriend van me met dit verhaal bij mij zou komen, zou ik zeggen 'vergeet d'r maar gewoon, die heeft iemand anders', maar daar geloof ik in dit geval ook niet in, volgens mij zou ze nog eerder een klooster ingegaan zijn dan dat.

Op het eind van de week zie ik haar sowieso, dus ik zou er dan in ieder geval wel graag achter willen komen hoe zij het allemaal ziet, maar ik ben ook bang om haar zit te vragen; als ze me niet leuk vindt of ergens op afgeknapt is zou ik dat nog niet eens zo erg vinden, maar dat misschien wel / misschien niet en die mixed signals zou ik na vier maanden wel eens vanaf willen, kan ik dat gewoon vragen?
Stop met stalken! Ze vindt je HELEMAAL niet leuk.
Quote: Als een vriend van me met dit verhaal bij mij zou komen, zou ik zeggen 'vergeet d'r maar gewoon, die heeft iemand anders', maar daar geloof ik in dit geval ook niet in, volgens mij zou ze nog eerder een klooster ingegaan zijn dan dat.

Huh??? Waar haal jij het idee vandaan dat ze je zo leuk vindt? Misschien had ze beter direct kunnen zeggen dat ze je niet ziet zitten, maar verder lijkt het me erg duidelijk.
quote:zoefdehaas schreef op 28 september 2009 @ 21:26:

En ik typ natuurlijk niet voor Jan met de korte lul zo'n heel verhaal;

Sorry, maar

Verder: ja, beter stoppen met stalken. Ze geeft duidelijke signalen.
euhmm nee eens met Zamirah...

Laat haar lekker met rust...Ook als je haar aan het eind van de week ziet, zeg haar gewoon alleen gedag en loop dan door..

Edit: Late reactie...t is ook zo'n lang verhaal ;)
Ze hoeft geen ander te hebben om jou niet leuk te vinden! wat een rare gedachtengang.

She's not into you.
Ze wil dus geen relatie met je. Ze wil niet eens met je praten of met je gezien worden. Als dat in jouw ogen van gebrekkige logica getuigt dan komt dat vermoedelijk doordat jij jezelf kennelijk een stuk interessanter vindt dan zij.

Enfin, ook nonnen bepalen zelf met wie willen omgaan. Hou er dus mee op haar steeds weer achterna te lopen.
Nee, dat inderdaad ook niet. Ze hoeft inderdaad geen ander te hebben als ze jou niet ziet zitten
misschien met haar broer praten wat ze nou wil? Maar als ze je echt leuk vindt houdt ze de boot niet af hoor sorrie. als ik een sms krijg van iemand die ik heel leuk vind reageer ik gelijk hoor.....

sorrie dat we geen leuke berichten hebben
das raar, je bent dus verliefd op iemand aan het worden die juist alle mogelijke moeite doet om bij je uit de buurt te blijven...

Zie je de contradictie in deze zin?

Advies.....laat maar los.

She is not (ik herhaal NOT) that into you!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Zamirah schreef op 28 september 2009 @ 21:31:

Stop met stalken! Ze vindt je HELEMAAL niet leuk.

Stalken? Waar lees je dat? Dat is wel erg kort door de bocht.

Ik zou de dame in kwestie gewoon op de man/vrouw af vragen of ze je ook leuk vindt en als ze dan nog wegrent een sms sturen dat ze altijd bij je aan kloppen als ze wel een antwoord heeft, maar dat je niet gaat zitten wachten.

Dan ook echt laten gaan...niet meer sms-en enzo.
Oja.....en die mixed signals zie ik ook niet hoor

Wat is er zo mixed signale aan:

Blokken op MSN

Wegrennen als ze je ziet

En niet concreet ingaan op een afspraak????
Ja, pannetje, ik vind dit stalken. Alle signalen zijn verder heel erg duidelijk, maar deze meneer wil dat niet zien.
Geinig dit. Idd de andere kant.

Deze vrouw vindt jou aardig als gewone vriend. Maar meer ook niet.

Zoef denkt dat zij superverlegen is en dat ze niet durft?

Als een vrouw echts iets wil (ook meisjes van begin 20) dan laat ze dat wel merken.

Waarschijnlijk vindt ze de aandacht wel leuk, maar ook niet teveel (ze wil namelijk geen relatie met je) en dan reageert ze niet.

Zoef, stoppen met aandacht vragen. Jullie zijn vrienden. Meer niet. Hoogstens verwacht ik nog, als je nu stopt met sms/msn etc dat ze je opeens wel leuk vindt. Maar dan is het de aandacht die ze mist.
quote:_zaza_ schreef op 28 september 2009 @ 21:36:

Huh??? Waar haal jij het idee vandaan dat ze je zo leuk vindt? Misschien had ze beter direct kunnen zeggen dat ze je niet ziet zitten, maar verder lijkt het me erg duidelijk.

Nou, uit het feit dat we na de lessen al maandenlang uren met elkaar blijven praten (komt meer van haar uit dan van mij), dat ze ook drie maanden lang sms'jes afgesloten heeft met x'jes en de bijnaam die ik voor haar verzonnen had erachter. En omdat ik ook heel leuk ben natuurlijk.

Ik had ergens de hoop dat ze me wel leuk vindt, maar ook bang is (dat ik haar zal kwetsen), maar ik zal het dan wel niet duidelijk zien allemaal (jammer.....).
Misschien is ze wél hardstikke into you , maar dan heeft ze een rare manier om het te laten merken ; geen idee welk modern hulpboek ze gelezen heeft, maar in ieder geval eentje waar jij niets mee kan, lijkt mij.

Heb je hier echt zin in, in dat gedraai en dat raden? Ben je daar zelf niet een beetje te oud voor en te wereldwijs?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien is ze dan tussentijds afgeknapt.
Ze vindt je leuk als gewone vriend maar meer ook niet. Vergeten die dame en op naar de volgende!
Ja, wat je schrijft over het begin kan ik me van voorstellen dat je het dubbel vindt. Maar ergens is ze gestopt met reageren op jou. Misschien dat ze zo lang met je kletste omdat je een vriend van haar broer bent, misschien omdat ze je gewoon aardig vindt.

Maar.. als ze na alle dingen die jij gedaan hebt nog niet gewoon zegt hoe leuk ze je vindt.. (nee, ze rent letterlijk weg!) vindt ze dat niet.

Het jammer dat ze dat niet gewoon gezegd heeft, maar is wel erg duidelijk in haar acties.
Ach joh, als ik een sms stuur naar mijn opa zet ik er ook XxX achter...daar zal ik me niet al te veel van voorstellen
Zoef, ik vraag me af, vind je haar nu extra aantrekkelijk omdat ze zo vaag doet? Wakkert dat je jachtinstinct aan?
Ik ben ook begin 20, 21 om precies te zijn, ook ik praat wel eens uren met een man-persoon, ook ik sluit smsjes naar die mans-personen af met xjes, en met de bijnaam die ik voor hun heb...en nee ik vind hun niet leuk, aantrekkelijk of wat dan ook.

Het zijn gewoon mijn vrienden dus dat wil al helemaal niet zeggen dat ik ze leuk vind. Je trekt conclusies die je naar mijn idee helemaal niet kan trekken. Sorry maar dat is "My humble opinion"
Ik gok dat ze hier op viva leest en de welbekende negeer-tactiek aan het uitproberen is.
quote:mamalief schreef op 28 september 2009 @ 21:48:

Ik gok dat ze hier op viva leest en de welbekende negeer-tactiek aan het uitproberen is. Laat haar dan maar reageren!
Ze wil je niet, get a life. Ik vind helemaal niets onduidelijk aan haar signalen.

Ze is beleefd, maar negeert je verder. Dat is een teken dat ze niet met je wil afspreken. Misschien vind ze de aandacht een beetje leuk, en houdt ze het daarom vaag, maar meer zit er duidelijk niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven