LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Wat leuk Beng! Gebeuren er toch ook nog leuke dingen met dat lijf van jou. Bengman vond het vast ook heel bijzonder. Hé, nog 2 dagen hè? Spannuuuund!
quote:sproet1978 schreef op 28 september 2009 @ 20:32:

Pien, ik heb ook rond 4 à 5 maanden heel erge jeuk gehad, vooral op mijn onderrug. Had er 's avonds in bed de meeste last van, mentholgel hielp goed (was de jeuk net lang genoeg mee weg om in slaap te vallen). Na een maand ofzo was het wel over.

Toptip Sproet!!! Thanks. Het klinkt wel hetzelfde. Op jacht naar mentholgel dus.

quote:sproet1978 schreef op 28 september 2009 @ 20:34:

Ik heb vorige week nog BNTM gekeken, maar vind het lang niet zo leuk als de Amerikaanse versie. En ik vind ze ook helemaal niet zo mooi eigenlijk, beetje doorsnee.

Ik heb het van het weekend in de herhaling gezien. Ik vond er ook weinig aan. De meiden niet mooi, de jury overdreven hard en het zat als programma gewoon slecht in elkaar. Als je goed oplette werd er namelijk eigenlijk niks gezegd. Niet dat ik nou hoogstaande dialogen verwacht van zo'n programma maar dit was wel heel slecht aan elkaar geplakt. Zo dat was mijn duit. En dan komt er ook nog eens bij dat Grey's Anatomy weer begonnen is dus de keus hier is heeeeeeeel makkelijk.

Beng wat supertof dat Bengman het nu ook kan voelen. Wordt hij er ook zo'n blije eikel van? Pienman is hier beledigd als ik niet even aan hem meldt dat onze minie druk doet. Voelt het bij jou ook een beetje alien in je buik? Ik blijf het zo een raar gevoeletje vinden. Maar wat superleuk dat jij het nu ook kan delen.
quote:sproet1978 schreef op 28 september 2009 @ 20:34:

Ik heb vorige week nog BNTM gekeken, maar vind het lang niet zo leuk als de Amerikaanse versie. En ik vind ze ook helemaal niet zo mooi eigenlijk, beetje doorsnee.Ik vind de meeste zelfs ronduit lelijk!
Heel rare gewaarwording hoor dat gefriemel en gekriebel, Bengman vindt t helemaal leuk, een blije eikel is er niks bij!

Nog 2 nachtjes slapen en dan de echo. Vind t toch wel spannend weer. Hopelijk is alles goed en komen we erachter of we een jongen of een meisje krijgen. En dan lekker gericht iets moois kopen voor ons kind! Geen idee of we dat overmorgen redden want ik moet ook naar het zhuis en daarna wil/moet ik ws. plat en is er geen energie meer over om te shoppen.
Hihi Beng ik vind het zo grappig dat jullie het ook zo ervaren. En tuurlijk is die echo heeeeuuuul spannend. Ik was echt rete zenuwachtig maar goed dat ben ik ook nog steeds een beetje als ik naar de vk moet.

En ik vind het ook wel weer heel leuk om van iemand te weten wat het is.

Elev wil jij het eigenlijk weten? Kan ik me niet meer herinneren. Wisten jullie het bij Elevmeisje?

Nou ik ga zo maar naar bed. Misschien dat ik nog even gezellig kan doen met Pienmini. Truste lieve meiden!!
Vannacht al onrustig geslapen en aankomende nacht zal nog wel erger worden van de zenuwen voor morgen. Ik heb zelfs weer last van ochtendmisselijkheid van pure zenuwen ! En mijn darmen lijken ook wel in de knoop te zitten. Het is toch wat dat je zo gespannen kunt zijn voor een echo... Bengman heeft weer rugpijn van de stress, zijn zwakke plek. Kan bijna niet meer overeind komen uit een stoel etc. Verder is hij lekker prikkelbaar en kort aangebonden, ooh wat functioneren wij beiden toch heerlijk onder stress !

Vandaag gesprek op t werk over hoe het nu gaat....weet niet zo goed hoe ik het gesprek in moet gaan. Ik wil wel werken maar eigenlijk gaat het niet zo goed. Dus wat is wijsheid....

Was Pienmini nog gezellig gisteravond? Ik had vanmorgen nog een gezellige kriebelsessie. Werd heel gespannen wakker om 5:30 dus toen heb ik ontspanningsoefeningen gedaan en daar reageert Bengel op door heel gezellig te gaan doen. Draagt alleen maar bij aan de ontspanning, dus dat is prima.

Fijne dag vandaag allemaal!
@Luus

is alles gelukt qua regeldingen voor je operatie en de tijd erna dat je luusbaby niet mag tillen? Ik moet steeds aan je denken, wat een toestand toch, er lijkt geen einde aan te komen

Hopelijk komt het Grote Genieten zich heel binnenkort aankondigen in huize Luus.... Houd je taai!
Ja, het is gelukt. Woensdag is luusman vrij, donderdag komt een vriendin en vrijdag is luusman weer vrij.

Zit met luusbaby op de arm, houd het kort. Gaan zo naar het kdv voor een intake gesprek.

Wat leuk dat jullie de baby's voelen friemelen!!
Beng, wat een emoties allemaal. Eerst de gezelligheid van het het gefrummel in je buik ( ) maar ook nde stress om de echo morgen. Ik vond de 20 weken echo ook wel spannend, maar als dan alles goed blijkt te zien is het weer de normaalste zaak van de wereld, dat vond ik zo vreemd. En wat leuk dat jullie het geslacht willen weten, ik ben ook wel erg nieuwsgierig! Meisje, het komt allemaal wel goed, maar ik kan me jullie stress-momentjes heel goed voorstellen, helemaal omdat het toch niet allemaal zo vanzelfsprekend was bij jullie, het lijkt wel of deze hele zwangerschap bestaat uit stressmomenten, genieten, enorme blijdschap, lichamelijk afzien, angsten en geluk. Hoe mixed emotional kan een zwangerschap zijn? Maar volgens mij als die kleine er eenmaal is dan gaan jullie ZO genieten met zn drietjes! Ik weet het wel zeker
Dat is fijn Luus! Goed geregeld!

Ik krijg zo mijn vriendinnetje op visite. We zijn al vanaf ons 3e vriendinnen, kennen elkaar van de psz en daarna de kleuterschool, basisschool en daarna de middelbare school samen doorlopen. Ze is altijd mijn beste vriendin gebleven, ookal liepen onze levens een periode flink uiteen. Zij kreeg heel jong kinderen , in een periode dat ik net uit een diep dal klom en flink aan het stappen was. Heb ik jullie wel eens verteld over mijn fobieentijd eigenlijk? Ik heb van mijn 15e tot en met mijn 18e ongeveer een straatfobie gehad, deed niets anders dan op zolder uit het raam staren, ik durfde niks meer. Ik heb natuurlijk wel over mijn paniek verteld, maar weet eigenlijk niet of ik er ooit inhoudelijk op in ben gegaan... In ieder geval ben ik blij dat ik voor mijn fobie nog een redelijk uitgaansleven heb gehad, ging op mijn 14e al stiekem met mijn broer mee naar de It! en de Escape, maar daarna dus 3 jaar van mijn leven weggegooid min of meer. In die tijd verloor ik al mijn zogenaamde vriendinnen, maar de vriendin die zo dus komt, is altijd bij me gebleven, heeft me stukje bij beetje weer die straat opgeduwd bijna... Ik ben echt zo blij dat ze in mijn leven is, ze is als een zusje voor me... Ga haar zo nog maar even een extra knuffeltje geven
Wat een donker weer trouwens he? Ga maar even wat kaarsjes aanzetten...
Goedemorgen!

Mooi dat het geregeld is voor deze week Luus.

Beng, het is ook rete-spannend die 20 weken echo! En in jullie situatie waarschijnlijk nog nét even spannender. Er is waarschijnlijk heel weinig bekend wat de medicatie van Bengman voor uitwerking kan hebben op een foetus. Maar dit kindje is gewoon een bikkel hoor, heeft al zo hard gevochten voor zijn/haar bestaan, het zit vast helemaal goed! Probeer je maar vooral te verheugen op het feit dat jullie morgen weten of jullie een meisje of een jongetje krijgen.

Succes straks met het gesprek op je werk. Misschien kun je het hetzelfde doen als Luus misschien wilde? Volledig ziek melden, maar komen wanneer het goed gaat? Of kan dat niet in jouw functie?

Duft, je hebt wel eens iets laten vallen over fobieën, maar ik had geen idee dat dat 3 lange jaren heeft geduurd. Wat een rottijd moet dat zijn geweest, juist in de jaren dat je zoveel ontdekt over jezelf en de wereld en je eigenlijk onbezorgd zou moeten genieten. Vind het naar om te horen dat veel vrienden je toen hebben laten vallen, dat hoor je toch best vaak. Aan de andere kant worstelen zoveel mensen op die leeftijd met hun eigen gevoelens dat het moeilijk is er 100% voor iemand anders te zijn. Gelukkig dat die ene vriendin wel altijd is gebleven en je uiteindelijk heel goed heeft geholpen. En fijn dat je naast je broers dus eigenlijk ook een zusje hebt
Wat een emoties hier op de 'vroege' ochtend!

Bengie toch. Snap de stress en de uitwerkingen heel goed hoor. En wat goed dat je dan je ontspanningsoefeningen doet. En helemaal leuk natuurlijk dat Bengel (wat een leuke nick trouwens voor jullie minie) daar zo op reageert.

Gister in bed nog wel een klein feestje in mijn buik en vanmorgen wilde ik heel graag wat voelen maar deed Pieniemini niet mee.

En Duft zoals jij het beschrijft is de 20 weken echo precies. Je bent best/heel zenuwachtig en als alles dan goed blijkt te zijn is het ook weer de gewoonste zaak van de wereld en sta je voor je gevoel ook zo weer buiten. Heel onwerkelijk vond ik dat. Beetje beduusd gevoel gaf het toen.

Ik vind dat je heel lief over je vriendinnetje schrijft Luus. Dat is ook wel heel logisch na alles wat jullie 'samen' hebben meegemaakt. Dat wordt vast weer keigezellig. Moest ook een beetje grinniken om je verhaal over de It en de Escape. Boefje!!

Luus wat fijn dat alles geregeld is. Vind je het heel spannend? Moet je onder algehele narcose? Ik ben ook zo hard aan het duimen voor het grote genieten hierna. voor jullie.
Gesprek is achter de rug, ik werd toch weer behoorlijk emotioneel. Wil niet stoppen eigenlijk maar zal toch moeten ws. We hebben nu afgesproken dat ik op zeer korte termijn naar de arboarts ga en dan valt het besluit van hoe of wat. Misschien dat ik dan vanuit huis nog wat kan doen of iig mijn vervanging kan bijstaan via de telefoon.

Heb er gewoon zo ontzettend veel moeite mee dat deze zwangerschap zo allesoverheersend beperkend en invalidiserend is. Niet dat ik dacht dat zwanger zijn leuk zo zijn, maar zo rot had ik het me niet voorgesteld.....

Duft wat een bijzondere vriendschapsband beschrijf je daar. Ontzettend waardevol, koester haar maar!
De credits voor Bengel zijn voor Duft, da's haar verzinsel en ik vind 'm ook leuk bedacht dus heb 'm maar overgenomen.

20-wekenecho is retespannend idd. En ik hoop dat we snel buiten staan met een beetje beduusd gevoel en het dan de normaalste zaak van de wereld vinden dat het goed zit.
He Beng wat rot voor je!! Maar uiteindelijk is er aan toe geven denk ik minder vermoeiend en belastend dan er heel erg mee zitten of zelfs je er tegen verzetten. Wanneer moet je dan naar de arbo arts?

En misschien kun je een positieve draai aan je vrije tijd geven door je in iets leuks te verdiepen. Natuurlijk iets wat niet te veel energie kost. Ik weet ook wel dat ik makkelijk praten heb hoor want ik kan me er natuurlijk niks bij voorstellen hoe jij je voelt. Maar ik vind het vooral zo vreselijk lullig voor je. Je denkt diep van binnen toch ik ben alleen maar zwanger niet ziek. Tenminste dat had ik toen ik me 1 dag ziek meldde. Nou meissie nog maar een !!!
Sjippie gaat alles nog goed met jou? Kun je je heel even melden als je nog meeleest. Ik hoop namelijk echt dat alles heel goed gaat.
Afspraak wordt gemaakt voor maandag of dinsdag bij de Arbo. Deze week werk ik niet meer denk ik, misschien donderdag nog eventjes, maar als ik me brak voel ga ik niet.

Hopelijk krijg ik straks tijd en zin om dingen te gaan maken voor de baby. Lakentjes naaien, boxkleed, aankleedkussenhoes, gordijnen vermaken, kleertjes, wrapper etc. En natuurlijk nog een kraamcadeautje voor Chiekbaby en Pienmini straks. En wie weet ga ik nog wel aan het prutsen met mijn sieraden etc. Hobby's en interesses genoeg, nu de energie nog vinden.....

Of ik ga een vriezer vol met cakes etc. maken. Lekker bakken in mijn nieuwe keuken.
@Pien

leuke profielfoto op hyves! Heb even de hyves van Sjippie bekeken nav jouw berichtje/vraag voor Sjip. Uit de krabbels blijkt dat alles goed was op de echo, beweeglijk actief moppie.

@Sjippie

Dit speurwerk van mij ontslaat jou natuurlijk niet van je meldplicht
Duft, wat fijn dat je zo'n vriendinnetje hebt! Dat is altijd toch erg waardevol! Ik had je verhaal over je fobie natuurlijk al gehoord, maar toch, de timing was wel erg vervelend. Net in de tijd dat je heel veel gaat ontdekken als puber.

Beng, spannend man, morgen die echo. Ik weet nog dat ik helemaal stijf van de zenuwen daar lag. Toen ik na afloop opstond was ik ook helemaal trillerig, zo spannend had ik het gevonden!

Oh ik ga ook even op hyves kijken naar pienfoto!

Net op intake geweest bij het kdv. Luusbaby komt op groep rood. Leuk! Mijn buurvrouw is vestigingsmanager bij dit kdv, dus dat was wel grappig om bij haar op intake te komen.

Ik zie wel een beetje op tegen morgen... pfff toch spannend en hoeveel pijn zal ik morgen hebben? Oh trouwens, ik heb een pre-operatief gesprek gehad met de anesthesist en weet nu ook waarom ik bij de operatie van mijn placenta ben geintubeerd. Zwangeren zijn nooit nuchter zei ze (pfff had toch al een zeer ruime tijd niet meer gegeten (bijna 24 uur nl, maargoed)) en de bij zwangeren is dus een hogere kans dat ze gaan overgeven onder narcose en dan verslikken of stikken. Ze noemen het een crash-intubatie oid. Dat gaat dus ook heel erg snel. Direct nadat de patiënt in slaap is, rammen ze dat ding in je keel.... geen wonder dat ik dus daarna zo'n raspende en pijnlijke keel had.
Mijn Hyves foto hebben jullie al kunnen bewonderen hoor meiden. Maar Beng toch bedankt voor het compliment.
Morning!

Luus wat een geregel en gedoe, morgen zal wel een spannende dag zijn, maar hopelijk brengt het beterschap zodat je ein-de-lijk 100% kan genieten!

Beng spannend ja!!! Ondertussen nog maar 1 nachtje...kan me voorstellen dat het voor jullie extra spannend is i.v.m. de medicatie van Bengman...En het is natuurlijk ook gewoon ronduit klote hoe je je voelt...bah bah bah...

Duft wat fijn zo'n vriendin...dat zijn ook de mensen waar je altijd op kunt vertrouwen!

Pien wat gaaf he al dat gekriebel...ik zou er bijna weer jaloers van worden Toen was Laalbaby nog helemaal van mij, nu moet ik hem met iedereen delen...

Wij zijn verbaasd maar stiekem hopen we dat dit zo blijft. De laatste twee nachten heeft Laalbaby geslapen van 22:30 tot 06:00...Daar knap je van op zeg...gewoon een normale nacht slaap. Overigens zou dit ook perfect zijn als ik straks weer moet gaan werken. Vanochtend kreeg Laalbaby om 06:15 de fles en hebben we samen nog een paar uurtjes geslapen in ons bed Vervolgens zat ik om 09:00 beneden op de bank aangekleed en opgetut...lekker aan het ontbijt en meneer lag nog steeds te maffen...Als hij dit van het weekend ook doet, dan kunnen Lief en ik lekker uitslapen!!!
Luus mag je morgen eigenlijk gelijk weer naar huis? Of moet je een nachtje blijven?
Ik mag aan het eind van de dag naar huis als alles goed is.
Lekker Laal! Fijn ook dat Laalbaby meteen weer ging slapen daarna. Sproetekind is ECHT HEEL WAKKER als hij tot 05.30 heeft geslapen. Vannacht was het trouwens weer ouderwets om 03.00 en 07.00. Valt echt geen pijl op te trekken.

Ik heb hem net opgehaald bij het KDV, hij had een wenuurtje. Stelde dus niet zoveel voor, hij heeft er een flesje gekregen en toen was ik dus alweer bijna terug. Woensdag gaat hij een halve dag en dan daar ook slapen, dat vind ik veel spannender (ben bang dat dat slapen slecht gaat met andere kindjes om hem heen en dat ze hem niet goed inbakeren). Moest trouwens wel lachen. De leidster was helemaal verbaasd dat ik het water voor z'n flesje gewoon uit de kraan haalde. Zij koken het altijd. Voelde ik me toch wel weer een relaxte moeder.

Luus, ben benieuwd of ik niet stiekem ook geïntubeerd ben. Weet nog wel goed dat ik onderweg naar de OK al liep te verkondigen dat het zo handig was dat ik helemaal nuchter was omdat ik 2 x had overgeven tijdens de bevalling. Zouden ze daar naar geluisterd hebben? (ik dacht trouwens altijd dat je nuchter moest zijn omdat je anders ná de narcose misselijk wordt, Mien hoe zit dat?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven