Ex 'gebruikt' kind, om onze relatie kapot te maken

29-09-2009 13:36 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal.

Ik lees hier zoveel forums, over ex, kind verhalen..

Maar eigenlijk niet echt iets waar ik wat mee kan.

Graag jullie hulp / mening oid. Alvast bedankt.

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 2 jaar samen.

Ontzettend gelukkig en erg blij. Maar hij heeft een verleden.

Hij is inmiddels 32 jaar en heeft dus een kind met zijn ex.

Ze moest en zal zwanger worden toen der tijd, en heeft dat dus voor elkaar gekregen.

Hij zag het wel zitten, maar ergens ook weer niet. Toch misschien het onzekere wat veel mannen hebben.. ? Uiteindelijk hebben zij toen samen goed over alles gesproken, en zouden 1000% voor elkaar gaan. En een gelukkig gezinnetje opbouwen.

Nadat zij erachter kwam zwanger te zijn, ging ze na 3 maanden weg bij hem. Want ze bleek meer gevoelens te hebben voor zijn beste vriend! Goede vrienden dus.... Mijn vriend nu, bleef vokomen vanslag achter... Niemand zag het aankomen.

Maar ja, anderhalf jaar later kreeg ik dus wat met haar ex.

En je snapt het al. Het gedonder begon.

Zij woonde inmiddels samen met die jongen, en mijn partner vroeg ofdat ik bij hem in wilde trekken, na ong. een 8 maanden.

Het ging tenslotte super goed! Maar had ik het maar nooit gedaan denk ik wel eens...

Van die ex haar kant, is veel jaloezie.... Ze ziekt ons erg.

Ze kan werkelijk niets hebben! Die kleine komt om het weekend bij ons, en dat gaat super! We genieten nu als gezinnetje.

En waarschijnlijk krijgt zij dat dus niet.

Nu gaat het zover, tot moeilijk doen, hem te komen brengen, tot boos worden omdat IK geen hallo tegen haar zei?!!??! ( Sorry, echt niet met opzet....) Die kleine mag niet zwemmen, want hij is verkouden, hij mag niet naar de Efteling, want daar is hij nog te klein voor.. En ga zo maar door. Het kleine beetje macht dat ze nu nog kan uitoefenen, pakt ze met beide handen beet.

Natuurlijk op een gegeven moment heeft mijn vriend er wat van gezegd, en toen was het van joh: weet je wat zegt zij, die kleine komt dus mooi niet meer bij jullie.. Want jullie zijn zo agressief. En dat vertrouw ik niet?! Ik snap het niet hoe ze daar bij komt.

Want ik bemoei me al nergens mee... Maar toch heb ik steeds de meeste dingen gedaan....!? Dat mijn partner haar dus ook maar gaat beamen, omdat hij bang is zijn kind nooit meer te zien.

Ik kan de gesprekken niet aanhoren.. Ja tuurlijk doe ik dat, nee hoor zal ik niet doen, nou als jij dat zegt.. Pfffff

Het gaat nu zo slecht dat ik erge woede aanvallen heb, haat, en veel agressie. Terwijl ik zo nooit ben geweest!

Ik ben in staat als ik haar zie, haar wat aan te doen..

Omdat ze mijn partner zijn leven verziekt.

Want als hij niet aardig doet, ziet hij zijn kind niet meer.

En ja, het staat vast in een convenant, maar hij heeft geen zin in rechtzaken. Mijn partner zegt nu. Liever haar kont kussen, en een hoop voor elkaar krijgen, zoals extra dagen, etc. Dan moeilijk gaan doen, en zijn kind maar 1x in de 2 weken zien....

Wat nu?! Ik kan er werkelijk niet meer tegen...

Dankjewel!
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 14:25:

En nee Loomi, wij zouden het ziels graag willen, maar we moeten allebei blijven werken, omdat we anders financieel te krap komen. Ik zou ten eerste moeten stoppen met werken, nou ja minder dan.... Ja, nou en? Dat is toch een mogelijke/voor de hand liggende consequentie van een kind hebben of een relatie aangaan met iemand met een kind, dat je ook daadwerkelijk voor dat kind moet zorgen? Als je het zielsgraag wilt, dan kan het. Kijk eens om je heen, Alle gezinnen (compleet, eenouder, samengesteld en whatever) doen het, dus waarom zou jullie dat niet lukken?
BGB: nee, helemaal niet. Ik vind niet dat de moeder dingen mag verbieden aan de vader (tenzij het echt gevaarlijk is ofzo). Maar ze mag toch zeggen dat ze iets niet zo'n goed idee vind?

TO geeft wel heel erg haar eigen interpretatie aan het verhaal (waarom de moeder het niet wil). dat is subjectief.

En wat heeft de moeder nu precies gedaan behalve dit zwembad/Efteling verhaal? heeft ze het kidnje nu echt al een keer weggehouden ja/nee?
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 14:29:

Lexis, wil je weten wie ik ben?

Waarom zo alles uitzoeken, eerst is het een hij dan een zij!?

Wat denk je nou zelf, wat als die ex hier ook op zit?!

Ik verdraai hij , zij, leeftijden etc.

Anders kan ik het net zo goed met foto en al in de Telegraaf zetten!

Nou nou, doe eens niet zo raar zeg....

In de openingspost heb je het over een jongen. Je gebruikt 'hem' en 'hij' herhaaldelijk. In je reacties is het in eens een meisje.

Ik geloof je verhaal gewoon niet helemaal. Heb het idee dat je nog niet zoveel kaas hebt gegeten van het ouderschap.

Als je een kind niet kan corrigeren door het geen mama tegen je te laten zeggen, is het er ook niet aan toe om met je vriendengroep naar de Efteling te gaan.
Dat zou ik ook graag willen weten Lexis, dreigen kan natuurlijk iedereen en het is aan degene die het dreigement ontvangt wat diegene er mee doet.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 14:29:

Lexis, wil je weten wie ik ben?

Waarom zo alles uitzoeken, eerst is het een hij dan een zij!?

Wat denk je nou zelf, wat als die ex hier ook op zit?!

Ik verdraai hij , zij, leeftijden etc.

Anders kan ik het net zo goed met foto en al in de Telegraaf zetten!ik zoek niks uit hoor, ik lees gewoon het topic mee; het valt op.
Het is allesbehalve makkelijk want zelfs nu nog zou ik erg graag zijn idiote ex heel graag de waarheid willen zeggen met als afsluiting een prachtig rake dreun op haar neus.

Maar daar los je niets mee op....

Zoals mijn moeder altijd zegt: "woede is een verspilde emotie"

Hahaha! Dankjewel..
quote:lexis schreef op 29 september 2009 @ 14:30:

BGB: nee, helemaal niet. Ik vind niet dat de moeder dingen mag verbieden aan de vader (tenzij het echt gevaarlijk is ofzo). Maar ze mag toch zeggen dat ze iets niet zo'n goed idee vind?

Ze mág het zeggen , ja. Of het goed is om ook op die dagen de touwtjes nog in handen te willen houden is een tweede.

Ex mag er ook zijn reet mee afvegen, met wat zij vindt. Of dat goed is is ook weer een andere vraag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 13:36:

Hoi Allemaal.

Die kleine mag niet zwemmen, want hij is verkouden, hij mag niet naar de Efteling, want daar is hij nog te klein voor.. En ga zo maar door. Het kleine beetje macht dat ze nu nog kan uitoefenen, pakt ze met beide handen beet.

...

Dankjewel!Geen woord over een kleine meid, heel raar
Ik weet ook niet vele van het ouderschap.

Heb ook geen kinderen.. Dus best lastig dan ja.
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 14:34:

Het is allesbehalve makkelijk want zelfs nu nog zou ik erg graag zijn idiote ex heel graag de waarheid willen zeggen met als afsluiting een prachtig rake dreun op haar neus.

Hahaha! Dankjewel..Wat heeft ze je nou precies gedaan? heeft ze je uitgescholden? Heeft ze gezegd dat je haar kind verziekt / verwent / in gevaar brengt/ slecht te eten geeft / rottig opvoedt/ verwaarloost / mishandelt ?

Of is ze gewoon niet zo blij met ex keuze voor jou en zit dat je dwars?

Hahaha! Dankjewel..Ik zou mijn kind ook niet aan je toe vertrouwen, je komt zeer kinderachtig en agressief over.
En dat hoeft ook niet. Gewoon goed voor het kindje zijn is prima en zijn ex moet bijzaak zijn. Daar dealt hij mee en niet jij.

Maar beantwoord de vragen eens: Is het kindje echt weggehouden en is het convenant niet nageleefd?
Je mag er nog een dag opver doorgaan ofdat het een meisej of jongen is, maar kan niet veel met die info.

Dat zeg ik net tegen je, anders had ik het wel open en bloot in de Telegraaf gezet......

Meerdere mensen lezen dit.. Dus misschien zij ook wel.

Het verhaal klopt, namen, leeftijden, hij / zij niet.

Nog mysterieuzer.. Misschien ben ik wel een man!?!?

Nee, ff serieus nu

Het is allesbehalve makkelijk want zelfs nu nog zou ik erg graag zijn idiote ex ....

Je vriend vond haar leuk genoeg om er een kind mee te maken.
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 14:36:

Nou, ik denk dat het hem dáár in zit ; jij trekt alles wat zij zegt in twijfel; want dat doet ze vast om te ziekstralen. En je vriend heeft eigenlijk ook niet écht zo veel ervaring met eens in de veertien dagen een weekend.

Ik zou mijn kinderen onder die omstandigheden ook niet fluitend en zorgeloos naar papa brengen, denk ik . Niet zonder een waslijst met do's en dont's , denk ik.
Maar het is wel zijn kind BGB en er zijn afspraken over gemaakt. En natuurlijk mag moeders een lijst meegeven, maar het is aan vaders wat hij daarmee moet.

En als moeders een beter gevoel erbij wilt hebben dan zal zij gewoon een open en eerlijk gesprek met vaders aan moeten gaan zonder nieuwe vriend of nieuwe vriendin.
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 14:36:

Misschien is het dan handig om je daar meer in te gaan verdiepen. Laat zien dat je het aan kan. Ga dan niet meteen met kind en groep naar de Efteling maar naar de kinderboerderij. Corrigeer het kind als het mama tegen je zegt, want dat lijkt me vreselijk voor die moeder, hoe erg ze ook mag zijn als mens.

Geef die moeder het vertrouwen dat het kind in goede handen bij jullie is, houdt contact met elkaar. Jij zou nu achter je vriend moeten staan. En laat hem de boel regelen wat betreft afspraken, regels en opvoeding. Op zulke momenten zul jij een stapje achteruit moeten gaan. Lastig, maar op die manier wel het beste voor het kind.
Je vraagt je af hoe ex erbij komt dat jullie agressief zijn zeg je in je OP.

Ik lees hier verschillende dingen waaruit blijkt dat jij dat iig bent, je vriend ken ik niet natuurlijk.
Ja het kind is, tot 2 keer toe weg gehouden, vorig jaar mocht hij / zij ( haha ) niet mee op vakantie,

Ze kwam hem / haar niet brengen, want ze kon het niet aan.

Wij zijn heel rustig gebleven, en vroeger haar of we langst mochten komen.

Goed gepraat, maar de kleine mocht niet mee.

Toen hebben wij gezegd oke.

Jammer dan.

Mijn partner zei, laat maar.

Maar de volgende dag begreep ze niet dat wij zo rustig bleven..

Dus mocht de kleine toch mee.

Op vakantie eenmaal, was ze helemaal doorgeslagen.

Politie gebeld, dat we de kleine hadden mee genomen.

En daar dus hele gesprekken gehad, met haar en de politie.

Toch maar eerder naar huis gekomen.

En 2 maanden terug, is ze hem niet komen brengen.

Mijn vriend wilde de kleine komen halen, maar ze schold hem verrot.

Weet het niet precies was er niet bij....

En mij beschuldigt ze van van alles.

Tegen mensen waar wij dus mee omgaan, horen we dat.

Ik bleek die ex geslagen te hebben?! En uitgescholden...?!

En ga zo maar door..

Vaak genoeg de politie opgebeld. Maar die doen geen donder.

Dan moet alles via de rechter.

Dus waarschijnlijk word dat het hem ook, want het werkt niet geweldig.....

En annie ooi, praat niet meer, want je kent mij niet.

Jij snapt dit niet.
nou, we kennen je allemaal niet hoor!

We moeten zeker allemaal onze mond dichthouden.
oh sorry, we mogen alleen wat zeggen wat in jouw straatje past...

*is alweer weg dan*
quote:lexis schreef op 29 september 2009 @ 14:47:

nou, we kennen je allemaal niet hoor!

We moeten zeker allemaal onze mond dichthouden.

Whaha !

Ik ken wél mensen met een stiefhemhaar. Dus ik mag wel praten.
Ok, nog een keer,

Laat het gaan, laat je vriend het oplossen en desnoods via de rechtbank, houd je afzijdig en keep it cool.

Zo en nu ophouden met zeuren.
Volgens mij ga jij met deze houding het nog erg moeilijk krijgen de eerst komende jaren als je in deze relatie blijft.

( daarmee bedoel ik niet dat je meteen uit de relatie moet stappen, maar dat je misschien je houding moet veranderen )
duffie_1 wijzigde dit bericht op 29-09-2009 14:53
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2009 @ 14:39:

Ik zou mijn kinderen onder die omstandigheden ook niet fluitend en zorgeloos naar papa brengen, denk ik . Niet zonder een waslijst met do's en dont's , denk ik.Zeker als het zo'n kleintje betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven