Ex 'gebruikt' kind, om onze relatie kapot te maken

29-09-2009 13:36 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal.

Ik lees hier zoveel forums, over ex, kind verhalen..

Maar eigenlijk niet echt iets waar ik wat mee kan.

Graag jullie hulp / mening oid. Alvast bedankt.

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 2 jaar samen.

Ontzettend gelukkig en erg blij. Maar hij heeft een verleden.

Hij is inmiddels 32 jaar en heeft dus een kind met zijn ex.

Ze moest en zal zwanger worden toen der tijd, en heeft dat dus voor elkaar gekregen.

Hij zag het wel zitten, maar ergens ook weer niet. Toch misschien het onzekere wat veel mannen hebben.. ? Uiteindelijk hebben zij toen samen goed over alles gesproken, en zouden 1000% voor elkaar gaan. En een gelukkig gezinnetje opbouwen.

Nadat zij erachter kwam zwanger te zijn, ging ze na 3 maanden weg bij hem. Want ze bleek meer gevoelens te hebben voor zijn beste vriend! Goede vrienden dus.... Mijn vriend nu, bleef vokomen vanslag achter... Niemand zag het aankomen.

Maar ja, anderhalf jaar later kreeg ik dus wat met haar ex.

En je snapt het al. Het gedonder begon.

Zij woonde inmiddels samen met die jongen, en mijn partner vroeg ofdat ik bij hem in wilde trekken, na ong. een 8 maanden.

Het ging tenslotte super goed! Maar had ik het maar nooit gedaan denk ik wel eens...

Van die ex haar kant, is veel jaloezie.... Ze ziekt ons erg.

Ze kan werkelijk niets hebben! Die kleine komt om het weekend bij ons, en dat gaat super! We genieten nu als gezinnetje.

En waarschijnlijk krijgt zij dat dus niet.

Nu gaat het zover, tot moeilijk doen, hem te komen brengen, tot boos worden omdat IK geen hallo tegen haar zei?!!??! ( Sorry, echt niet met opzet....) Die kleine mag niet zwemmen, want hij is verkouden, hij mag niet naar de Efteling, want daar is hij nog te klein voor.. En ga zo maar door. Het kleine beetje macht dat ze nu nog kan uitoefenen, pakt ze met beide handen beet.

Natuurlijk op een gegeven moment heeft mijn vriend er wat van gezegd, en toen was het van joh: weet je wat zegt zij, die kleine komt dus mooi niet meer bij jullie.. Want jullie zijn zo agressief. En dat vertrouw ik niet?! Ik snap het niet hoe ze daar bij komt.

Want ik bemoei me al nergens mee... Maar toch heb ik steeds de meeste dingen gedaan....!? Dat mijn partner haar dus ook maar gaat beamen, omdat hij bang is zijn kind nooit meer te zien.

Ik kan de gesprekken niet aanhoren.. Ja tuurlijk doe ik dat, nee hoor zal ik niet doen, nou als jij dat zegt.. Pfffff

Het gaat nu zo slecht dat ik erge woede aanvallen heb, haat, en veel agressie. Terwijl ik zo nooit ben geweest!

Ik ben in staat als ik haar zie, haar wat aan te doen..

Omdat ze mijn partner zijn leven verziekt.

Want als hij niet aardig doet, ziet hij zijn kind niet meer.

En ja, het staat vast in een convenant, maar hij heeft geen zin in rechtzaken. Mijn partner zegt nu. Liever haar kont kussen, en een hoop voor elkaar krijgen, zoals extra dagen, etc. Dan moeilijk gaan doen, en zijn kind maar 1x in de 2 weken zien....

Wat nu?! Ik kan er werkelijk niet meer tegen...

Dankjewel!
Als ik jou was zou ik gewoon lekker op de achtergrond blijven en je vriend het met zijn ex laten regelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is jouw zaak niet, het is tussen jouw vriend en zijn ex.

Ik begrijp dat dat niet zo voelt, maar toch is het zo.

Leg het naast je neer en laat hem het oplossen.
Zij ziet hoe jij reageert op haar gestook en dat is kennelijk de bedoeling. Gewoon negeren dus. Ja en amen zeggen, dan is de lol er snel af. Ik snap ook niet zo goed waarom jij daartussen zou moeten zitten. Het is een zaak tussen je vriend en zijn ex, de ouders van het kind dus. Dit klinkt heel hard, maar jij bent op dat moment maar bijzaak.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 13:36:

Want als hij niet aardig doet, ziet hij zijn kind niet meer.

En ja, het staat vast in een convenant, maar hij heeft geen zin in rechtzaken. Mijn partner zegt nu. Liever haar kont kussen, en een hoop voor elkaar krijgen, zoals extra dagen, etc. Dan moeilijk gaan doen, en zijn kind maar 1x in de 2 weken zien....Als je hier nog 10 a 15 jaar zin in hebt, zou ik beslist blijven. Zo niet, zou ik de eer aan mijzelf houden en de relatie verbreken, als ik jou was.
tja jij hebt er eigenlijk helemaal niks over te zeggen, je hebt er wel enorm veel last van zo te horen. Bereid je dus maar voor op de rest van je "gelukkige" leven met je vriend
Hoi,

dat klopt, en zo heb ik dus anderhalf jaar lang op de achtergrond gestaan..

Maar zij 'zoekt' mij , als je dat begrijpt..?

Alles wat er gebeurt, is mijn schuld..

En ik laat het ook wel, bemoei me er ook niet mee.

Maar ze belt mij ook en smst mij ook.

Dat ze dit dan weer niet oke vond en dan dat weer niet.

Best lastig om steeds op verwijder te drukken, en het te vergeten....

Maar ben nu eigenlijk altijd express weg, als zij die kleine komt brengen, maar wat krijg je dan?!

Waar is Dais? En waarom is ze er niet?

Vind ik niet goed, ook niet voor die kleine...

Mijn god, denk ik dan.

En laat het over mijn inmiddels super gladde ruggetje glijden..

Maar moet zeggen dat dat ook steeds ruwer word..

het is zo makkelijk te zeggen, zwijg het dood.

Maar zij stopt niet!
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 13:47:

Hoi,

dat klopt, en zo heb ik dus anderhalf jaar lang op de achtergrond gestaan..

Maar zij 'zoekt' mij , als je dat begrijpt..?

Alles wat er gebeurt, is mijn schuld..

En ik laat het ook wel, bemoei me er ook niet mee.

Maar ze belt mij ook en smst mij ook.

Dat ze dit dan weer niet oke vond en dan dat weer niet.

Best lastig om steeds op verwijder te drukken, en het te vergeten....

Maar ben nu eigenlijk altijd express weg, als zij die kleine komt brengen, maar wat krijg je dan?!

Waar is Dais? En waarom is ze er niet?

Vind ik niet goed, ook niet voor die kleine...

Mijn god, denk ik dan.

En laat het over mijn inmiddels super gladde ruggetje glijden..

Maar moet zeggen dat dat ook steeds ruwer word..

het is zo makkelijk te zeggen, zwijg het dood.

Maar zij stopt niet!Als ze je belt, zeg jij dan ook dat ze de verkeerde persoon aanspreekt? Gewoon heel kort: ik zal mr. Daisy even geven.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
je hebt dus een vent zonder ballen getroffen die leiver naar de pijpen van zijn ex danst dan de strijd aangaat voor zijn kind en zijn rechten.

Hij geeft al aan dat hij haar kont gaat kussen in het belang van zijn kind, dus rest jou weinig dan of daarin meegaan om de lieve vrede, of de relatie te verbreken.
Slikken of stikken
...Het gaat nu zo slecht dat ik erge woede aanvallen heb, haat, en veel agressie. Terwijl ik zo nooit ben geweest! ...

Van dit zinnetje schrok ik eerlijk gezegd wel een beetje.

Want hoe lullig het ook klinkt....het zijn jouw zaken niet

Dat is iets tussen jouw vriend en zijn ex.

Hoe je het oiok draait of keert, zij blijven de papa en mama van de kleine man.

Ongeacht of jullie nu zo leuk samen gezinnetje spelen.

Maar pas op met die agressie en de woedeaanvallen

Daar zou je het voor je vriend en zijn bezoekregeling wel eens goed voor kunnen verpesten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Neem een nieuw telefoonnummer en geef haar het nummer niet ; alle zeikverhalen laat je lekker via je vriend verlopen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lieve schat, wat een rot situatie. En met jou vele anderen. Zoals ook mijn zusje. Op een bepaald moment kon haar man niet meer slikken en heeft zijn zoon inderdaad zo'n 5 jaar niet meer gezien. En nu? De jongen is aan het puberen en stapeldol op zijn vader. Het komt echt vaak weer goed...

Ik adviseer jou het advies van je vriend te accepteren. Zij heeft idd daarin de macht, zij heeft de touwtjes in handen en als je vriend zijn kleintje wil zien opgroeien zal jij een stap naar achteren moeten doen. Hoe moeilijk en zwaar dat ook is. Heel eerlijk gezegd ben je geen deel van dat leven. Je wordt er deel van omdat je van je vriend en misschien zelfs van zijn kindje houdt.

Je geeft haar nu zoveel ruimte en energie in je leven door boos te zijn, dat zij inderdaad alle macht heeft en krijgt die ze wil hebben. Als hij het langs zich heen kan laten glijden, dan kan jij het zeker!!!

Neem afstand, wees aanwezig als de kleine komt, neem het kindje mee naar binnen, ga zitten spelen met het kindje en laat hem de sores met zijn moeder oplossen. Ga er vooral NIET tussen zitten en ga NIET weg. Het is per slot JOUW huis.

Meid, enorm veel succes. En wees de wijste.
Volg je hart. Dat klopt.
Je schrijft dat je erge woede-aanvallen hebt, haat agressie, terwijl je nooit zo bent geweest.

Alleen al daaruit leidt ik af dat je je volkomen laat opfokken door haar en door de hele situatie. In je tweede post schrijf je dat je alles langs je rug laat afglijden, maar dat doe je niet, want anders zou je er ook geen last van hebben, zoals ik in de eerste alinea schrijf.

Het klinkt heel simpel, maar op het moment dat jij je echt niet meer laat raken door haar en door de hele situatie, stopt het, omdat JIJ veranderd bent.

Heb je al eens een normaal gesprek met haar gevoerd, zonder steken, zonder verwijten zonder agressie?

Heb je je al eens in haar positie verplaatst? Hoe zou jij het vinden om zo'n jong kind bij een 'wildvreemde' te moeten achterlaten?

Als het je lukt om anders tegen zaken aan te kijken, is er meestal al een heleboel onbegrip en spanning verdwenen.

Want: haar kun je niet veranderen; je kunt alleen je eigen houding en gedrag veranderen!

Sterkte!
Dais, wanneer je het over onderlinge verhoudingen hebt, dan gaat het altijd over tenminste 2 personen. Jij doet nu net alsof zij alles alleen in stand houdt, terwijl ook jij en je vriend een aandeel hierin hebben.

Allereerst is het het niet waard om je zo ontzettend druk over te maken. Wanneer jij nu al gedachtes hebt dat je haar wel iets kan aandoen, dan heb jij een probleem. Zij kan er toch weinig aan doen dat jij hierop zo reageert?

Verder zou ik dit probleem laten rusten. Jouw vriend is de enige verantwoordelijke partij in deze en hij zal een goed, maar heel duidelijk gesprek moeten hebben met zijn ex. Die twee moeten dingen beter regelen, oplossen en uitpraten.

Wanneer jij je hiermee gaat bemoeien of de indruk geeft dat je je hiermee bemoeit, dat zal op haar als een rode lap op een stier werken.

Op dit moment zitten jullie allemaal in een sitautie dat het kind al heel snel de dupe gaat worden van jullie (en dan bedoel ik allemaal) onvolwassen gedrag.
Met dat bellen, neem ik nooit op, de smsjes reageer ik niet op, en als ik haar toch per ongeluk aan de tel. krijg.

Geef ik altijd Mr. Daisy. Kortaf en straf.

Dit ben ik wel vergeten de vertellen, dat zei 2 maanden terug door haar vriend uit huis is gegooid, want hij kon het niet meer aan.. Dus.. Best ziek he?!

En klopt return_of_kreng, die gedachte heb ik ook.

Waarom alles slikken?

Heb dat gevraagd en het is alles voor zijn kind!

Het interresseert hem niets wat zij zegt of doet. En hij neemt het ten alle tijden voor mij op, als de weer eens over mij begint..

Dus heb zeker wel een vent met ballen!

Iemand die zich niet laat kennen en ipv. de aandacht in haar te steken, hij de aandacht in mij steekt!
Ben jij ook nog een (heel stuk) jonger dan je vriend en zijn ex??
Zou het niet kunnen dat je eigenlijk heel kwaad bent op je vriend? Hij laat dit allemaal gebeuren, hij laat dit allemaal gebeuren bij jóu... Mijn vriend is ook niet altijd de sterkste, en ik vind het ontzettend moeilijk als ik zie dat hij voor het slikken ipv vechten kiest (overigens gaat dit niet om kinderen, maar bijvoorbeeld werksfeer). Probeer wel steeds dat los te laten. Het is zíjn leven, zíjn werk/kind/ouders, wat dan ook en het zijn zijn keuzes. Maar ik kan er ook kwaad om worden! Daar moet je je conclusies aan verbinden lijkt me.

En jij laat het ook toe, want waarom heeft zij in vredesnaam jouw mobiele nummer? Waarom praat je überhaupt nog met haar aan de telefoon als het zo gaat?
quote:Pauline65 schreef op 29 september 2009 @ 13:56:

Ben jij ook nog een (heel stuk) jonger dan je vriend en zijn ex??Nee, 5 jaar.
quote:Daisytje schreef op 29 september 2009 @ 13:56:

Met dat bellen, neem ik nooit op, de smsjes reageer ik niet op, en als ik haar toch per ongeluk aan de tel. krijg.

Geef ik altijd Mr. Daisy. Kortaf en straf.

Dit ben ik wel vergeten de vertellen, dat zei 2 maanden terug door haar vriend uit huis is gegooid, want hij kon het niet meer aan.. Dus.. Best ziek he?!

Deze informatie is volstrekt irrelevant. Tenzij jij er behoefte aan hebt om haar zwart te maken waardoor ik me afvraag of het onderliggende probleem niet is dat jij onzeker wordt van haar en denkt dat zij jouw vriend terug wil. Zij is de moeder van zijn kind en die twee hebben dus altijd wat met elkaar te maken, daar sta jij buiten.

En klopt return_of_kreng, die gedachte heb ik ook.

Waarom alles slikken?

Heb dat gevraagd en het is alles voor zijn kind!

Het interresseert hem niets wat zij zegt of doet. En hij neemt het ten alle tijden voor mij op, als de weer eens over mij begint..

Dus heb zeker wel een vent met ballen!

Dan zou deze vent in dit verhaal eens een statement moeten maken, namelijk zeggen tegen haar dat ze jou met rust laat en opvoedingsdingen met hem moet bespreken

Iemand die zich niet laat kennen en ipv. de aandacht in haar te steken, hij de aandacht in mij steekt!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2009 @ 13:50:

Neem een nieuw telefoonnummer en geef haar het nummer niet ; alle zeikverhalen laat je lekker via je vriend verlopen .

Top plan!

Het is hun kind, zij zullen samen tot een oplossing moeten komen.

Ik denk dat een groot gedeelte van haar woede en frustraties naar jou voortkomen uit onzekerheid van haar en onduidelijkheid.

Je vriend geeft haar de ruimte hiervoor.

Maar als jouw vriend van je houdt en met jou zijn leven wil delen dan is het ook zijn verantwoordelijkheid om deze situatie op te lossen en duidelijk te zijn naar haar.

Doet ie dat niet, denk ik niet dat jullie relatie een "en-ze-leefden-nog-lang-en-gelukkig" einde heeft...
Ff voor de duidelijkheid? Hoe oud is het kind nu? 3 ofzo?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Vele denken dat ik contact met haar heb.

Maar dat heb ik niet.

Spreek haar nooit, en laat alles aan mijn partner over.

Ik meng mij er niet in, met niets.

Mijn nummer heeft zij gehad, toendertijd mijn vriend in Amsterdam werkte en hij dus erg laat thuis was altijd..

Dus ving ik die kleine op.

Ik hou zielsveel van die kleine, heb veel voor hem over, ook voor mijn vriend natuurlijk.

Klopt, nu laat ik me zeker opfokken door alles, waar zij trouwens niets over weet.

Heb het de laatste 6 maanden weg gestopt denk ik....

Snap af en toe echt niet, waarom ik me zo druk kan maken!?

Heb het nooit gedaan, 1ste jaar nooit....

Waarom nu wel!? Waarom kan ik die ex, niet als lucht zien?

En waarom vind zij mij zo interressant....?

Nee, Kastanjez, ben niet boos,

Ik snap mijn partner volledig, dat hij liever overdreven aardig doet, dat niet. En dingen anders moeten worden opgelost..

Rot he!?
Deze informatie is volstrekt irrelevant. Tenzij jij er behoefte aan hebt om haar zwart te maken waardoor ik me afvraag of het onderliggende probleem niet is dat jij onzeker wordt van haar en denkt dat zij jouw vriend terug wil. Zij is de moeder van zijn kind en die twee hebben dus altijd wat met elkaar te maken, daar sta jij buiten.

Dan snap je het niet.. Want de situatie is hierdoor heel erg geworden!!! Ik hoef haar niet zwart te maken, hoe kom je daar bij? Jij snapt het echt niet....

Toen zij op straat werd gezet, hebben wij die kleine meteen in huis genomen voor een week, zodat zij haar problemen kon oplossen.. En die kleine stabiel bij ons zat!

Maar toen is ze alleen maar erger gaan zieken naar ons!

Dan zou deze vent in dit verhaal eens een statement moeten maken, namelijk zeggen tegen haar dat ze jou met rust laat en opvoedingsdingen met hem moet bespreken

Dat doet hij elke keer!

Maar het dringt niet door.

En als ze nu over mij begint, zegt mijn partner al HO!

Daar komen wij niet voor.....
De kleine meid is 2 Jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven