Lang geleden... deel 3
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:56
Voor alle vrouwen
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 29 september 2009 om 17:27
Oh wat goed van je, dat je iets bent gaan doen wat je heeft geholpen. En dat die vriendin er was, en je antwoordde.
Balen van je psych. Tss, waarom nemen die mensen ook vrij, of worden ze ziek? Net terwijl we ze niet kunnen missen. Ik heb vanmorgen nog tegen mijn therapeute gezegd dat ik op het moment maar op drie mensen écht vertrouw, en dat zij er daar een van is. Dat ik me afhankelijk voel - en daarbij trok ik echt een blegh-gezicht. Want afhankelijk, bah, dat wil ik niet, dat was eng vroeger en niet te vertrouwen, en hoe kan ik mezelf dat nu dan toestaan? Maar nu is het wel nodig. En voor jou ook, en dat blijft echt niet voor altijd zo, denk ik dan.
Balen van je psych. Tss, waarom nemen die mensen ook vrij, of worden ze ziek? Net terwijl we ze niet kunnen missen. Ik heb vanmorgen nog tegen mijn therapeute gezegd dat ik op het moment maar op drie mensen écht vertrouw, en dat zij er daar een van is. Dat ik me afhankelijk voel - en daarbij trok ik echt een blegh-gezicht. Want afhankelijk, bah, dat wil ik niet, dat was eng vroeger en niet te vertrouwen, en hoe kan ik mezelf dat nu dan toestaan? Maar nu is het wel nodig. En voor jou ook, en dat blijft echt niet voor altijd zo, denk ik dan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 29 september 2009 om 17:46
Hai (probeer het nogeens..met die smilies)
Philo had ik het toch goed gezien:k*t dat er meegelezen wordt!Bij mij gebeurt dat ook soms door SB alleen weet ik niet waar en wanneer(iig niet wanneer ik achter de computer zit en hij hier ook is want we hebben maar 1 computer)maar ik probeer me er niet erdoor telaten leiden al is jouw situatie natuurlijk wel wat anders..Sterkte lieverd!
Appel rot voor je dat hij ziek is..Mij helpt bewegen en sport erg veel+geeft afleiding maar ook die geluksstofjes die daarbij en daarna vrijkomen helpen goed.Maar zorg goed voor jezelf!
Philo had ik het toch goed gezien:k*t dat er meegelezen wordt!Bij mij gebeurt dat ook soms door SB alleen weet ik niet waar en wanneer(iig niet wanneer ik achter de computer zit en hij hier ook is want we hebben maar 1 computer)maar ik probeer me er niet erdoor telaten leiden al is jouw situatie natuurlijk wel wat anders..Sterkte lieverd!
Appel rot voor je dat hij ziek is..Mij helpt bewegen en sport erg veel+geeft afleiding maar ook die geluksstofjes die daarbij en daarna vrijkomen helpen goed.Maar zorg goed voor jezelf!
dinsdag 29 september 2009 om 18:27
Hee lieverds.
Sponge, die smiley's doen het wel, je moet ervoor en erna alleen een spatie plaatsen.
Dus niet:hello:, maar
Snappez vous?
Appeltje, meid ik vind het zo rot voor je. Wat moet jij je naar voelen.. Hoop dat de daagjes weg je goed doen.
EV, bedankt voor je lange posting laatst voor mij. Heb 'm een aantal keer overgelezen.
EV, ik vind je zo dapper. Hoe je hier nu met opgeheven hoofd doorheen gaat. Hoe je de diepgang in gaat en je grenzen opzoekt.
Iry, hoe gaat het met je?
Wurm, na zo'n druk weekend is er niks mis mee om het even een dagje rustig aan te doen. Hoe is het met je lieve nichtje? En hoe ervaar je achteraf na wat bezinking je gesprek op de POP poli?
Philo, ik kom je even een dikke knuffel geven. Bij deze!
Eeeej Saar! Volgens mij lukt het je aardig, je grenzen bewaken, goed op jezelf passen. Vind het fijn om te lezen, ook al neem je wat afstand van hier, de moeilijke dingen. Ik kan er zeker een voorbeeld aan nemen.
Lynne, ben benieuwd hoe het op je werk is deze week. Hyves wacht op je!
Hanke, fijn dat het wat beter gaat en dat je de september blues weer overleefd hebt.
Sponge, je vroeg laatst wat ik leuk vind om te doen. Of ik bepaalde hobbies heb ofzo.
Die vraag heeft me erg achterna gezeten afgelopen dagen. Ook besproken in de therapie vandaag.
En het verdrietige is, dat ik dat niet weet. Ik heb niet echt iets. Of misschien weet ik het ergens wel, maar moet ik er nog diep naar graven.
Ik heb mijn hele leven zo naar andermans pijpen gedanst dat ik geen eigen ik heb gecreeerd. (puntjes op de e doen het hier niet)
Weet eigenlijk niet wat ik leuk vind, wat ik fijn vind om te doen. Ik doe alles maar, omdat het moet.
En dat maakt het leven voor mij nu zo moeilijk. Ondraaglijk soms.
Verder zit ik met een enorm dilemma. Misschien dat ik er binnenkort wat op hyves over zet.
Jonna, hoop oprecht dat je je nu helemaal suf geniet. Van de omgeving, van je vent.
Sponge, die smiley's doen het wel, je moet ervoor en erna alleen een spatie plaatsen.
Dus niet:hello:, maar
Snappez vous?
Appeltje, meid ik vind het zo rot voor je. Wat moet jij je naar voelen.. Hoop dat de daagjes weg je goed doen.
EV, bedankt voor je lange posting laatst voor mij. Heb 'm een aantal keer overgelezen.
EV, ik vind je zo dapper. Hoe je hier nu met opgeheven hoofd doorheen gaat. Hoe je de diepgang in gaat en je grenzen opzoekt.
Iry, hoe gaat het met je?
Wurm, na zo'n druk weekend is er niks mis mee om het even een dagje rustig aan te doen. Hoe is het met je lieve nichtje? En hoe ervaar je achteraf na wat bezinking je gesprek op de POP poli?
Philo, ik kom je even een dikke knuffel geven. Bij deze!
Eeeej Saar! Volgens mij lukt het je aardig, je grenzen bewaken, goed op jezelf passen. Vind het fijn om te lezen, ook al neem je wat afstand van hier, de moeilijke dingen. Ik kan er zeker een voorbeeld aan nemen.
Lynne, ben benieuwd hoe het op je werk is deze week. Hyves wacht op je!
Hanke, fijn dat het wat beter gaat en dat je de september blues weer overleefd hebt.
Sponge, je vroeg laatst wat ik leuk vind om te doen. Of ik bepaalde hobbies heb ofzo.
Die vraag heeft me erg achterna gezeten afgelopen dagen. Ook besproken in de therapie vandaag.
En het verdrietige is, dat ik dat niet weet. Ik heb niet echt iets. Of misschien weet ik het ergens wel, maar moet ik er nog diep naar graven.
Ik heb mijn hele leven zo naar andermans pijpen gedanst dat ik geen eigen ik heb gecreeerd. (puntjes op de e doen het hier niet)
Weet eigenlijk niet wat ik leuk vind, wat ik fijn vind om te doen. Ik doe alles maar, omdat het moet.
En dat maakt het leven voor mij nu zo moeilijk. Ondraaglijk soms.
Verder zit ik met een enorm dilemma. Misschien dat ik er binnenkort wat op hyves over zet.
Jonna, hoop oprecht dat je je nu helemaal suf geniet. Van de omgeving, van je vent.
dinsdag 29 september 2009 om 20:40
Ster rot voor je dat je niet echt weet wat je leuk vindt..Maar het is nooit telaat om het teleren-als je wilt tenminste-
Ik heb er door mijn verleden ook moeite mee gehad omdat ik verslaafd was was er weinig ruimte voor andere dingen toendertijd..
Heb mezelf helemaal opnieuw moeten ontdekken zeg maar en dus ook wat ik leuk vond.Daarom ben ik zo blij met Roads waardoor ik nu ook die dingen kan doen die ik leuk vind voor weinig of geen geld zoals die tekencursus ,beeldhouwen,Volleybal en die uitjes afentoe.(doe dit ook nog niet zolang hoor)Hoop niet dat ik je afschrik met al die aktiviteiten die ik doe(kan me voorstellen dat je het erg veel vindt bijvoorbeeld..)
Ik heb er door mijn verleden ook moeite mee gehad omdat ik verslaafd was was er weinig ruimte voor andere dingen toendertijd..
Heb mezelf helemaal opnieuw moeten ontdekken zeg maar en dus ook wat ik leuk vond.Daarom ben ik zo blij met Roads waardoor ik nu ook die dingen kan doen die ik leuk vind voor weinig of geen geld zoals die tekencursus ,beeldhouwen,Volleybal en die uitjes afentoe.(doe dit ook nog niet zolang hoor)Hoop niet dat ik je afschrik met al die aktiviteiten die ik doe(kan me voorstellen dat je het erg veel vindt bijvoorbeeld..)
dinsdag 29 september 2009 om 21:52
Whaaaa ik wor knettergek van mezelf jongens.
Dat tekenen en kleuren is wel lekker rustig, en blijkbaar heb ik daar behoefte aan, maar voel me net zo'n halve zombie.
Zit hier maar wat catatonisch te kleuren op de automatische piloot.
Geloof dat ik morgen werken maar even niet al te ingewikkeld aan ga pakken.
Appel, voor als je m toch kwijt raakt:
Mandala-Designer van Ravensburger.
En anders blijft het aanbod staan dat ik je er gewoon een stel opstuur.
Dat tekenen en kleuren is wel lekker rustig, en blijkbaar heb ik daar behoefte aan, maar voel me net zo'n halve zombie.
Zit hier maar wat catatonisch te kleuren op de automatische piloot.
Geloof dat ik morgen werken maar even niet al te ingewikkeld aan ga pakken.
Appel, voor als je m toch kwijt raakt:
Mandala-Designer van Ravensburger.
En anders blijft het aanbod staan dat ik je er gewoon een stel opstuur.
dinsdag 29 september 2009 om 22:35
Morgen heb ik misschien een uitje naar Den Bosch moet alleen morgenochtend vroeg weer(!!) bellen om tevragen of het doorgaat(konden ze me niet vertellen??moet toch wel ergens genoteerd zijn?)Kon diegene niet bereiken dus het is weer lekker geregeld-niet dus;vorige x stond ik er ook voor nix..-Nou zie het morgen wel we zouden een rondvaart gaan maken daar
dinsdag 29 september 2009 om 22:40
Kom alleen even zwaaien, ik hang al de hele avond achter de laptop en ben opruiming aan het houden. Foto's uitzoeken en weggooien wat niet zo mooi is, bestanden opruimen, Outlook opschonen enzo.
Reden: opperste traagheid van laptop. Nu maar hopen dat deze actie zin heeft gehad. Leuk trouwens al die foto's weer eens kijken.
dinsdag 29 september 2009 om 23:00
woensdag 30 september 2009 om 09:00
Morguh!
Geen fijne nacht gehad. Veel wakker en vervelend gedroomd.
Bleh... zie op tegen vandaag.
Ik weet wat ik zou kunnen gaan doen. En ik weet dat ik in contact moet blijven, om ook in het nu te komen en blijven.
Maar het lukt me niet..
Ik wil terug in bed kruipen en er pas uit komen als appelvriend er is. Of in ieder geval iemand er is. Niet alleen zijn..
Fijne dag voor jullie, en succes met je plannen voor vandaag!
Geen fijne nacht gehad. Veel wakker en vervelend gedroomd.
Bleh... zie op tegen vandaag.
Ik weet wat ik zou kunnen gaan doen. En ik weet dat ik in contact moet blijven, om ook in het nu te komen en blijven.
Maar het lukt me niet..
Ik wil terug in bed kruipen en er pas uit komen als appelvriend er is. Of in ieder geval iemand er is. Niet alleen zijn..
Fijne dag voor jullie, en succes met je plannen voor vandaag!
woensdag 30 september 2009 om 11:19
Had ik dat maar gedaan. In bed gaan liggen. Had een bezoekje van schoonmoeders gescheeld.
Hoe is het? vroeg ze. Ik: klote.
Zij: oh.
Even stil...
Zij: Ja, ben net naar de etos geweest want dit en dit was in de aanbieding. Blablabla.
Ik heb haar uit fatsoen een bak koffie gegeven en verder zo min mogelijk gezegd. Blij dat ze na 20 minuten opdonderde.
Hoe is het? vroeg ze. Ik: klote.
Zij: oh.
Even stil...
Zij: Ja, ben net naar de etos geweest want dit en dit was in de aanbieding. Blablabla.
Ik heb haar uit fatsoen een bak koffie gegeven en verder zo min mogelijk gezegd. Blij dat ze na 20 minuten opdonderde.
woensdag 30 september 2009 om 11:24
woensdag 30 september 2009 om 11:30
Schoonmams weet de feiten ja. Dat ik therapie heb gevolgd, dat ik met emdr start. Maar ze heeft dus echt niet door hoe heftig het allemaal is.
En dat hoeft ook niet, ik wil dat niet met haar delen.
Die aflevering is fantastisch!!!
Ik ben een paar afleveringen verder. Bij de mannelijke nanny. Sandy. Die is ook leuk!!!
En dat hoeft ook niet, ik wil dat niet met haar delen.
Die aflevering is fantastisch!!!
Ik ben een paar afleveringen verder. Bij de mannelijke nanny. Sandy. Die is ook leuk!!!
woensdag 30 september 2009 om 11:33
Jaaa die was gister op tv, heb ik stiekum al gezien!
Sommige dingen wil je idd niet met iedereen delen..
En dat hoeft ook niet.
Maar het is soms lastig, want mensen verwachten ergens toch altijd weer een positief antwoord op de vraag; hoe is het met je?
Merk dat sommigen om mij heen het ook lastig vinden. Terwijl ze niks aan de situatie kunnen veranderen en dat vraag ik ook niet van ze. Vraag alleen van ze dat ze er voor me zijn.
Maar voel me vaak zo'n pieperd. Die niet kan praten. Die dubbele signalen uitzendt.
En dat het dan mijn eigen schuld is dat mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Sommige dingen wil je idd niet met iedereen delen..
En dat hoeft ook niet.
Maar het is soms lastig, want mensen verwachten ergens toch altijd weer een positief antwoord op de vraag; hoe is het met je?
Merk dat sommigen om mij heen het ook lastig vinden. Terwijl ze niks aan de situatie kunnen veranderen en dat vraag ik ook niet van ze. Vraag alleen van ze dat ze er voor me zijn.
Maar voel me vaak zo'n pieperd. Die niet kan praten. Die dubbele signalen uitzendt.
En dat het dan mijn eigen schuld is dat mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.