Het (r)emigrantentopic - still going strong!
zondag 20 september 2009 om 23:16
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine
FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine
FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
dinsdag 29 september 2009 om 20:15
Haha Anais, gelukkig te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb tegen die kerel iets in het dergelijke genre gezegd- google translator is te netjes
@Ine, ik vind ondergoed van Marlies D geen zak aan. Hier liever (houd even in het midden wie haha) veel kant, pushups en gekleurd spul (rood, fuchsia,turkoise etc en zwart natuurlijk). Wat bedoel je met "een setje in de kast voor het geval dat"- moet ik dat aansluiten aan de post van Cara die het sm-afgeleid noemt???
@Cara, je bent lekker op dreef!
Ik ga languit, aan de nargile, pfffffffffffff
@Ine, ik vind ondergoed van Marlies D geen zak aan. Hier liever (houd even in het midden wie haha) veel kant, pushups en gekleurd spul (rood, fuchsia,turkoise etc en zwart natuurlijk). Wat bedoel je met "een setje in de kast voor het geval dat"- moet ik dat aansluiten aan de post van Cara die het sm-afgeleid noemt???
@Cara, je bent lekker op dreef!
Ik ga languit, aan de nargile, pfffffffffffff
dinsdag 29 september 2009 om 20:31
Ow ja, lekker Ainne om hier de link uitzending gemist/grenzeloos verliefd te posten. Heb al 2 uitzendingen gezien- Egypte en Jordanie. De commentator vind ik wel betuttelend, vreselijk gewoon. Maarreh ik herken wel culturele dingen van die uitzendingen, niet zozeer van Man alswel van de omgeving. Kijk Jeruzalem is voor het joodse deel behoorlijk westers, maar ook daar zitten oosterse trekjes aan. En wbt het arabische deel- het merendeel is moslim, dus ja, dat is bekend. En de christelijke minderheid, van welke bevolkingsgroep dan ook, is vrijer dan de moslims, maar alleen onder elkaar. En public wordt er vooral naar moslimgebruik gehandeld. Niet kussen in het openbaar (dat doet Man dus wel, maar dan als "statement" ahum, accepteert echter niet dat andere mannen mij, zelfs in zijn bijzijn, vriendschappelijk kussen). Monsterlijke meubelsmaak (moet ik de leuke link hier nog posten van de boudoir-bedden), aanstaren, bij een clan/gemeenschap horen, niet hand-in-hand op straat lopen, enorme bergen eten bij feesten (vooral bij arabische feesten!), sterke sociale controle, zedig gekleed
Dat huwelijksmaal van mansaf met schapenkoppen, haha, met de bek vol tanden rechtop op de schotel, nee, geloof ook niet dat ik daar trek van zou krijgen. Gelukkig zijn Armeniers minder clan-achtig dan arabische moslims, daar zou ik toch niet zo tegen kunnen.
He, Biebel, hoe is dat met jouw schoonfamilie? Net als Anais' tb en Specuman immers Midden Oosterlingen!
Dat huwelijksmaal van mansaf met schapenkoppen, haha, met de bek vol tanden rechtop op de schotel, nee, geloof ook niet dat ik daar trek van zou krijgen. Gelukkig zijn Armeniers minder clan-achtig dan arabische moslims, daar zou ik toch niet zo tegen kunnen.
He, Biebel, hoe is dat met jouw schoonfamilie? Net als Anais' tb en Specuman immers Midden Oosterlingen!
dinsdag 29 september 2009 om 20:41
[quote][message=4053696,noline]speculaasje schreef op 29 september 2009 @ 20:15[/message]:
Haha Anais, gelukkig te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb tegen die kerel iets in het dergelijke genre gezegd- google translator is te netjes
Weet je Specu, toen ik net samenwoonde met Tb en in Antalya zat, kwam ik 9 van de 10 keer verontwaardigd thuis als ik alleen weg was geweest. Tja, en je kent die mannen zoals Tb en Specuman wel, kom niet aan hun vrouw want dan worden ze witheet. Toen kreeg ik een cursus met de titel "Rot op, fuck you!"
Tb deed voor hoe ik mijn houding kon veranderen, moest dus arroganter worden buitenshuis (net als Turkse vrouwen doen) en afstand scheppen hierdoor. Ook raadde hij me aan om als ze te dichtbij kwamen, gelijk mijn hakken uit te doen en als wapen te gebruiken (dat staat ook erg agressief!) Dan altijd mobieltje bij de hand en doen alsof je het nummer van de politie hebt gedraaid en om versterking vragen.
Daarbij leerde ik diverse scheldwoorden waar zelfs een doorgewinterde straatjongen nog van gaat blozen.
Herinner me nog de eerste keer dat ik het toepaste en trots thuiskwam, voordeed hoe ik had gereageerd en wat ik had gezegd, ik voelde me zo stoer en het werkte. Tb kwam niet meer bij, stelde dat ik was geslaagd en gaf mij direct het diploma "buitenshuis kerels van je af meppen".
Weet je Specu, toen ik net samenwoonde met Tb en in Antalya zat, kwam ik 9 van de 10 keer verontwaardigd thuis als ik alleen weg was geweest. Tja, en je kent die mannen zoals Tb en Specuman wel, kom niet aan hun vrouw want dan worden ze witheet. Toen kreeg ik een cursus met de titel "Rot op, fuck you!"
Tb deed voor hoe ik mijn houding kon veranderen, moest dus arroganter worden buitenshuis (net als Turkse vrouwen doen) en afstand scheppen hierdoor. Ook raadde hij me aan om als ze te dichtbij kwamen, gelijk mijn hakken uit te doen en als wapen te gebruiken (dat staat ook erg agressief!) Dan altijd mobieltje bij de hand en doen alsof je het nummer van de politie hebt gedraaid en om versterking vragen.
Daarbij leerde ik diverse scheldwoorden waar zelfs een doorgewinterde straatjongen nog van gaat blozen.
Herinner me nog de eerste keer dat ik het toepaste en trots thuiskwam, voordeed hoe ik had gereageerd en wat ik had gezegd, ik voelde me zo stoer en het werkte. Tb kwam niet meer bij, stelde dat ik was geslaagd en gaf mij direct het diploma "buitenshuis kerels van je af meppen".
dinsdag 29 september 2009 om 21:01
quote:Nymeria schreef op 29 september 2009 @ 19:44:
Ine: je wilt ook helemaal geen sushi eten. Ik zal wel een culinaire barbaar zijn maar ik vind sushi dus gewoon niet lekker. Ik schijn een van de weinige mensen te zijn overigens.
Heb het vandaag nog op, voor lunch! Van Marks & Spencer mmmmmmmm lekker!
Ine: je wilt ook helemaal geen sushi eten. Ik zal wel een culinaire barbaar zijn maar ik vind sushi dus gewoon niet lekker. Ik schijn een van de weinige mensen te zijn overigens.
Heb het vandaag nog op, voor lunch! Van Marks & Spencer mmmmmmmm lekker!
dinsdag 29 september 2009 om 21:35
He, veel Sushi haters hier.
Maar houden jullie dan misschien niet van vis?
Ik vind sushi superlekker maar houd dan ook erg veel van vis.
Kaviaar ook lekker, maar helaas niet in de gelegenheid dit vaak te eten!
Wel een leuk verhaaltje van schoonzus en -broer:
Zij gingen eten in een duur restaurant. Eigenaar vroeg of ze nieuwe kaviaar wilden proeven, ja lekker maar hoeveel is dat?
"Twee" zei de eigenaar. Ok dan! Om er later achter te komen dat het 200 pond was, ha ha.
Ze hebben het overigens netjes betaald en kunnen er nog steeds om lachen.
Maar houden jullie dan misschien niet van vis?
Ik vind sushi superlekker maar houd dan ook erg veel van vis.
Kaviaar ook lekker, maar helaas niet in de gelegenheid dit vaak te eten!
Wel een leuk verhaaltje van schoonzus en -broer:
Zij gingen eten in een duur restaurant. Eigenaar vroeg of ze nieuwe kaviaar wilden proeven, ja lekker maar hoeveel is dat?
"Twee" zei de eigenaar. Ok dan! Om er later achter te komen dat het 200 pond was, ha ha.
Ze hebben het overigens netjes betaald en kunnen er nog steeds om lachen.
dinsdag 29 september 2009 om 21:58
Vind jij het ook niet mooi, Specu?
Ik vind echt niet alles heel erg mooi, maar deze wel en ook de Triangle, met die metalen driehoeken. Gekleurd hoeft voor mij dan weer niet zo, als het maar meest zwart is.
Snjo, kom maar op met je recept! Kan ik dat maken, denk je?
Hier in het dorp zal wel niet alles te krijgen zijn, maar wrs wel een dorp verderop.
En nu ga ik slapen, ik ben moe en heb geen zin meer. CSI komt er nog op, maar ik ga het niet redden. Denk dat ik mijn nieuwe Henning Mankell begin, de chinees.
dinsdag 29 september 2009 om 22:06
ik lust geen vis dus geen originele sushi voor mij, jukkk
zal wel aan mij liggen omdat ik het toch niet pas maar ik vind Marlies Dekkers dus gewoon heel gewoon met veel bandjes en touwtjes, en dat is het...
@ anais, 1e turkse woord wat ik leerde was sikter... al zul je het zo niet schrijven... de hele brutalen beginnen dan ook te vragen hoe je dat dan hebt geleerd... *rolleyes*
@ saby, owh jovanotti met lomberlico del mondo! geweldig. heb ik als 12 of 13 jarige als singeltje gekocht en kon hem helemaal van voor tot achter meepraten! hahahaha heerlijk vrolijk word ik daar van en dan keihard meebleren...
weet niet van wie, maar was ook zo'n nummer van een jongen: perdono....blabla...
zal wel aan mij liggen omdat ik het toch niet pas maar ik vind Marlies Dekkers dus gewoon heel gewoon met veel bandjes en touwtjes, en dat is het...
@ anais, 1e turkse woord wat ik leerde was sikter... al zul je het zo niet schrijven... de hele brutalen beginnen dan ook te vragen hoe je dat dan hebt geleerd... *rolleyes*
@ saby, owh jovanotti met lomberlico del mondo! geweldig. heb ik als 12 of 13 jarige als singeltje gekocht en kon hem helemaal van voor tot achter meepraten! hahahaha heerlijk vrolijk word ik daar van en dan keihard meebleren...
weet niet van wie, maar was ook zo'n nummer van een jongen: perdono....blabla...
dinsdag 29 september 2009 om 22:29
Specu, ik vind de commentator van GV ook een beetje irritant... dacht dat ik een beetje een zeur was, maar ben dus niet de enige!
Ine, als dit model representatief voor MD is, vind ik 't ook niet zoveel... Teveel 'strings' Maar mijn smaak is misschien een beetje gewoontjes. Dit is de laatste die ik gekocht heb in auberginekleur van Lovable (jammer genoeg is 't beter te zien op een model, maar heb alleen dit plaatje gevonden:
Btw, ken jij de muziek die ik gelinkt heb? Zal wel toch, via je familie?
Disco, da's Tiziano Ferro met Xdono (uitspraak Perdono). Sommige van zijn nummers vind ik mooi, maar niet alles (Xdono, bijvoorbeeld!)
Ine, als dit model representatief voor MD is, vind ik 't ook niet zoveel... Teveel 'strings' Maar mijn smaak is misschien een beetje gewoontjes. Dit is de laatste die ik gekocht heb in auberginekleur van Lovable (jammer genoeg is 't beter te zien op een model, maar heb alleen dit plaatje gevonden:
Btw, ken jij de muziek die ik gelinkt heb? Zal wel toch, via je familie?
Disco, da's Tiziano Ferro met Xdono (uitspraak Perdono). Sommige van zijn nummers vind ik mooi, maar niet alles (Xdono, bijvoorbeeld!)
dinsdag 29 september 2009 om 22:31
dinsdag 29 september 2009 om 22:56
dinsdag 29 september 2009 om 23:00
dinsdag 29 september 2009 om 23:03
quote:Anais01 schreef op 29 september 2009 @ 22:56:
[...]
Ik krijg altijd hele rare blikken van mensen als ik dat zeg, ken je dat?
Alsof je iets vreselijks zegt door aan te geven niet van Kaviaar te houden.Maar wat ga je dan tegen je klanten zeggen? Hoe moeten zij dan kiezen??
[...]
Ik krijg altijd hele rare blikken van mensen als ik dat zeg, ken je dat?
Alsof je iets vreselijks zegt door aan te geven niet van Kaviaar te houden.Maar wat ga je dan tegen je klanten zeggen? Hoe moeten zij dan kiezen??
Snjókorn falla, á allt og alla
dinsdag 29 september 2009 om 23:24
Ik ben bijna jarig en heb een heel groot spaarvarken hier staan waar ik een jaar lang (klein)geld in heb gegooid. Even bedenken wat ik er voor wil kopen (digitale camera of printer/scanner of een mooi lingerie-setje of .... weet ik veel, ik heb alles al (behalve bovenstaande)).
Snjókorn falla, á allt og alla