Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Vanavond lekker uit eten geweest met mijn duo. Heerlijk gegeten voor weinig geld en we hadden het erg gezellig.

Verder korte update vanaf hier:

Jasmijn is ons aan het uittesten door met haar zindelijk zijn te klooien. Al 2x 's avonds in bad gepoept en van tevoren niet aangegeven dat ze moest. Vanochtend toen ze haar luier nog aan had (net uit bed) in een hoekje van de badkamer staan poepen, in haar luier dus (terwijl ze nb vooooor de wc stond!!!). Vanavond zat ze samen met haar vriendinnetje in bad (die had een ongelukje; vandaar dat we ze in bad hadden gezet), poept ze dus in bad terwijl vriendinnetje daar in zat. Een tijdje later vanavond, ze heeft al een luier aan, we lezen nog een stukje voor ze gaat slapen: 'mama, ik heb lekker in mijn luier geplast!'. Ik weet zeker dat het een vorm van negatieve aandacht vragen is, vooral door dat woordje 'lekker' dat ze erbij gebruikt...ik probeer het maar zoveel mogelijk te negeren, maar irritant is het wel!

@Ris: Ik vond Angels en demons gaaf, wel gruwelijk soms! Ik was blij dat die ongelooflijke scene uit het boek waarbij langdon aan een doek uit een heli springt, geskipt was. Aanrader dames, die film!!!

@Musical: Tja, ik kan de zaterdag. De zondag is bij ons altijd heel erg vol gepland en bovendien plan ik uitjes als deze liever niet op zondag. Maar dan vooral omdat dat een dag is waarop wij altijd veel met ons eigen gezin doen. En als we naar een musical gaan en uit eten plus reistijd, kost dat gewoon de hele dag bijna. Dat doe ik liever dan op zaterdag. Zijn er geen andere zaterdagen met voorstellingen te boeken!??!

@Ringel: Heb je nu zelf ook zo'n moedermutsen-lekker kort maar makkelijk- kapsel als dat je zo verafschuwde laatst? Ook nog mahonie geverfd soms?? Hihi...ben benieuwd!

@Annie: Hoe was het met zingen, heftig zeker!

@Krook: Is het geregeld met je werk nu?

Verder weet ik het ff niet meer...ga douchen.
Het zingen was een beetje raar, we zijn een vrouwenkoor, dus veel mama's. We zingen oa het nummer May it Be van Enya. Dat nummer kreeg een andere dimensie en ging ontzettend harmonieus.

Niniane, wat is Curves?

Ik ga morgen naar Zumba!!!! Hihihi, lachen. En vrijdagavond feestje met 3 collega's. Echt een Annie-weekje zo. Volgende week is lief aan de beurt, heeft ie een bruiloft en werkweekend van zijn musical.

Slaap lekker lieve meiden!
Mmmoi, aan alles merk ik hoe slim Jamsijn is. Heerlijk meisje. Mooie foto's op je hyves, je hebt een mooi stel kinderen!

Oja, wij zijn bezig met kiezen van school....wat doen jullie? Wij gaan 3 of 4 scholen bezoeken; Dalton, Montessori, een neutrale school en misschien een katholieke, maar daar moet ik me wat meer in gaan verdiepen. Er is zoveel keus hier..... En lieve juffies, wat raden jullie aan. Lief en ik zijn nogal laks ingesteld. Is Dalton wel een optie?
Gisteravond naar de film geweest (dat had ik s'ochtends niet kunnen bedenken) MEt een vriendin naar een ladiesnight geweest, hilarische film gezien (the ugly truth) en na afloop een goodiebag...leuk leuk leuk. vooraf een glas proscecco en hapjes (maar die hadden we gemist omdat m'n trein vertraging had)

Scholen, we laten Mayte naar een school hier in de wijk gaan, een katholieke basisschool, het is 1 van de betere scholen hier in het dorp, het katholieke heeft niet per definitie de overhand maar vind het wel belangrijk dat ze er "iets" van mee krijgt. En bijna alle kindjes van de psz en uit de straat gaan er naar toe. Het enige nadeel is wel dat de klassen enorm groot zijn. 30 kinderen in een kleuterklas is geen uitzoindering. Dat vind ik dan ook wel jammer, heb zelf altijd op kleine scholen gezeten en dta was toch wel knus. (dieptepunt was dat ik samen met een ander meisje in de klas zat en dat de hele school incl kleuters uit 15 kinderen bestond bizar!)

@musical, los vn het feit dat ik niet zo van de musical ben, is het me te duur....plus reiskosten, eten enz...kost het me meer dan ik me kan veroorloven.

en mijn haar, sja het is niet zo'n "moedermutsen" kapsle (thank god) onze kapster heeft bij Kinkykappers gewerkt, dus weet niet eens hoe je zoiets moet knippen. Ik zal eens kijken of ik een foto op m'n hyves kan zetten met nieuw haar. Moet het nog verven.......
@zumba: doe ik nu ook een paar weken. Echt heel leuk. En Niniane, het is helemaal niet moeilijk.

@Joseph: ik kon alleen op de 24e een middagvoorstellling op zaterdag vinden. Misschien kijk ik wel verkeerd dus misschien kunnen jullie andere data kunnen vinden?

@ringel: een school met 15 kinderen! haha, dat is wel heel weinig.

Leuke avond gehad dus gisteren. Klinkt heel gezellig

@scholen: Wij hebben al wel een beetje rondgekeken en ik heb wat tips gekregen over vragen die ik kan stellen.

o.a. of er ook een leerlingvolgsysteem wordt bijgehouden voor de sociale ontwikkeling (schijnt verplicht te zijn maar niet iedere school doet het).

En hoe het overgangsbeleid is (wat met een kind van 30 december natuurlijk best belangrijk is).

We hebben een aantal scholen op het oog dus daar gaan we eerst eens kijken.

@annie: montessori heb ik zelf op gezeten en dalton onderwijs ken ik ook een beetje. Volgens mij blijf je een probleem houden met de aansluiting op het voortgezet onderwijs. Maar voor sommige kinderen werkt het denk ik wel beter dan normaal onderwijs.

Floor heeft meer structuur nodig dus voor haar zou ik niet snel bijzonder onderwijs kiezen.

@mmmoi: wat een dondersteen die Jasmijn. Het gaat hier de laatste tijd ook wel wat minder. Dan zeg ik dat ze naar de wc moet maar dan wil ze niet en 5 minuten later zegt ze dat haar onderbroek een beetje nat is. Het is nooit een grote plas maar wel vaak dat ze net een paar druppels laat lopen voor ze naar de wc wil.

@niniane: heerlijk zo'n dagje voor jezelf.

@krokus: rustig aan doen hoor. Nog maar even en dan heb je verlof.

@babba: goed hoor dat je zo bewust geen "lijfstraffen" gebruikt. Zeker omdat je er met je werk zo mee te maken heeft.
Oh, Zumba.....wat gaaf, wat leuk en wat een energie. Heb een beetje een stijve nek. Maar verder, man, wat heerlijk!!!!!

Pebbs, wat wordt die slechte aansluiting op VO door veroorzaakt? Dalton stimulteert zelfstandigheid en Montessori juist samenwerking, toch?

Gisteren heeft Sverre weer gespuugd, eergisteren al zware diaree. Hij eet en drinkt verder goed, maar blijft beetje kwakkelen.
Zumba lijkt me ook leuk om te doen. Heb altijd veel aan dansen gedaan. Jaren op hoog niveau stijldansen, daarna nog een jaar of 6 bij een showballet. Dat was in mijn 60-kilo periode. Hahahaha.

@annie, sneu toch, als je kereltje niet fit is. Gaat hij wel naar de creche?

@pebs, heb hetzelfde met Roan. Denk dat montessory hem ook te weinig structuur zal bieden, en dat is wel wat hij nodig heeft. Ik doe zeker rustig aan hoor. Vandaag thuis "werken". Heb nog niets gedaan. Tot 11 uur in bed gelegen want ben echt bekaf. Dit weekend gelukkig maar weinig plannen, dus lekker rustig aan doen.

@mmoi, wat heb je gegeten? Vind uit eten gaan heeeeeerlijk. Vooral naar tentjes waar ze serveren wat ik thuis niet snel maak. Zal dus niet snel een biefstukje nemen in een restaurant. En wat een dondersteen is die Jasmijn toch ook he. Hahahaha.

@ringel, heb echt een tip voor je. Win eens informatie in over de cursus "peuter in zicht". Gaat uit van consultatiebureau of thuiszorg ofzo. Is ook in Hoogezand. Heb het gisteren even nagevraagd. Ze gaan heel erg in op de dingetjes waar jij de laatste tijd veel over schrijft. Is 4 avonden en kost geloof ik 12,50 euro. Ik vind het absoluut de moeite waard!

Verder iedereen hoi. Ga zo mijn manneke ophalen van de creche. Vanmiddag even leuke dingen doen met hem.
@Krook, ik heb de posters idd wel zien hangen hgier bij het cb (lief dat je het even hebt nagevraagd) Het zou op zich wel iets kunnen zijn, maar de laatste paar dagen gaat jet oke. Denk dat Mayte er even aan moest wennen dat fenna nu veel bewuster is van de dingen om d'r heen, dus ook van Mayte. Die laatste is de laatste week erg leuk met Fenna en ook erg lief, samen willen spelen enz. Dus ik hoop dat het een fase was en dat het vanaf nu een stuk beterder gaat. Zelf kom ik ook weer beterder in m'n vel te zitten. Heb toch moeten accepteren dat ik geen geld meer inbreng en in die zin ben afhankelijk ben geworden van Lief. Hakt er toch meer in (onbewust) dan ik had verwacht.

Al met al een heftige tijd hier achter de rug (zo onder de huid) maar langzaam maar zekr komt er meer structuur in de dagen en weet een ieder waar zij aan toe is.
Vandaag op kraamvisite geweest bij een vriendin van mij die 1,5 week geleden bevallen is van een dochtertje. Lekker weer geknuffeld met een baby, heerlijk is dat toch.

En vanavond met de buurvrouw schoenen en kleren gekocht. Heel gezellig en we zijn goed geslaagd alleen was het veel te snel 9 uur dus we willen volgende week weer terug.

Morgen ben ik alweer jarig. Mag ik nog 1 jaartje 20-er zijn.

Manlief is vanmiddag met de meiden op pad geweest voor bloemen, een cadeau en lekkere dingen voor het ontbijt.

Ik ben best moe dus reageren doe ik een ander keertje wel weer. Nu lekker mijn bedje in.
Pebbles, fijne dag morgen!!!

Ik ben morgen een dagje naar de Achterhoek dus kom hier niet meer langs. Heb niet zoveel tijd dus wil iedereen gewoon even dag zeggen en tot zondag!
He Pebbs!!! 29 jaren!!!! Van harte gefeliciteerd meid! Je hoort er bijna bij...... hihi!

Scholen; ik houd niet zo van scholen die een strak klassikaal systeem aanhangen omdat ik van mening ben dat ieder kind zich ontwikkelt in zijn eigen tempo en daar hoort adaptief onderwijs bij. En hoe ze dat inrichten vind ik dan ook wel belangrijk. Ik werk op een school zonder combinatieklassen, maar voor de kids heb ik gezocht naar een school met combi's. Vind ik heel belangrijk.

Verder denk ik dat de aansluiting Dalton naar middelbaar ond. wel goed is. Waar ik woon zijn 3 Dalton scholen en ik heb nog nooit iets gehoord over het feit dat leerlingen van die scholen minder aansluiten. Dalton bevordert de zelfstandigheid, de eigen verantwoordelijkheid van de kinderen en het samenwerken. Je kunt de sites van de betreffende scholen bekijken, maar er is ook een algemene site over primair onderwijs.

Maar wat het allerbelangrijkste is... het moet goed voelen. Ga eens tussen de moeders op het plein staan, vraag of je een keer de school mag bekijken, vraag info aan en trek dan je conclusie!

Zo, druk weekend voor de boeg; straks vossenjacht, morgen hele dag repetitie en gisteren hadden we een 40 jarig huwelijksfeest. Gijs ging voor het eerst logeren! En hij loopt los!!! Tjonge jonge wat gaat hij hard!

Nu ff eten en dan wegwezen!
anoniem_36251 wijzigde dit bericht op 03-10-2009 23:22
Reden: ja... pebbs is pas 29!
% gewijzigd
Vanrmogen naar de crematie van die jongen geweest, pfff heftig. Op het moment dat ouders en hun overgebleven zoon elkaar in de armen vielen, brak ik. Wij geven met ons viertjes zo vaak een groepsknuffel, moet er niet aan denken 1 van mijn jongens te verliezen....Maar het was fijn dat we er waren.

maar goed, nu van me afschudden......

....zo....., klaar!

Lieve lieve Pebbs,

Heel erg van harte gefeliciteerd met je 29e verjaardag!

Fijne dag vandaag!

Ris, bedankt voor je uitleg, je hebt me weer wat dingen gegeven om over na te denken.

Krook en Pebbs geven aan structuur te willen voor de kinderen. Dat zet me ook weer aan het denken, wat dat is iets wat Mats wel nodig heeft; grenzen en duidelijkheid. Maar het lijkt me niet dat ze die kids als kleuters zomaar 'los' laten, toch? In hoeverre laten jullie het karaketer van de jongste mee tellen in je beslissing? Tenslotte is het ook meteen een keus voor de rest van je kids.
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 04-10-2009 21:14
Reden: Volgend jaar wordt ze pas 30!!! maar 29 is ook leuk!
% gewijzigd
Hee jongens, ik ben nog geen 30 hoor! Ik zei dat ik nog een jaar twintiger mag zijn. Dat maakt mij dus 29 vanaf vandaag.

@annie: heftig hoor, zo'n begravenis. Ik hoop van harte dat zoiets niemand hier overkomt. Je hoort je kinderen niet te overleven (al moet ik er ook niet aan denken om mijn ouders te verliezen).

@school: wat montessori onderwijs betreft heb ik mijn mening vooral uit mijn eigen ervaring. Het is voor 1 leraar eigenlijk niet mogelijk om 30 leerlingen persoonlijk te begleiden.

Mijn kleuterjuf kwam er bijvoorbeeld pas halverwege groep 2 achter (en omdat ik begin okt. jarig ben heb ik ook al 2 jaar groep 1 gedaan) dat ik al kan lezen. Dat kon ik al toen ik naar de kleuterschool ging dus dat heeft haar 2,5 jaar geduurd om erachter te komen. Toen ben ik vervroegd naar groep 3 gegaan en daarna een paar jaar tussen 2 klassen in gehangen. Door mijn leergierigheid zat ik in groep 4 op het hoogste leesniveau en was ik na groep 5 door al het rekenwerk heen. Ondanks verzoek van mijzelf en mijn ouders hadden ze gewoon niet meer werk en heb ik de laatste 3 jaar nauwelijks iets gedaan. Met als gevolg dat ik helemaal niet meer wist hoe ik moest leren toen ik naar het VWO ging.

Conclusie is dus eigenlijk dat ik het voor mijn kinderen graag anders zie. Liever goed klassikaal onderwijs maar dan op een school waar ze voor snel of langzaam lerende kinderen wat extra begleiding kunnen geven.

Gezamenlijke groep 1/2 vind ik belangrijk en niet al te grote klassen.

Met Eva houd ik ook wel een beetje rekening. Die heeft denk ik minder structuur nodig en zal op een grote school niet zo goed gedijen als ik het zo inschat.

We gaan gewoon eens kijken naar scholen hier in de buurt. Bijzonder onderwijs heb je hier nauwelijks dus die keuze hoef ik al niet te maken.

He Pebbles, van harte met je verjaardag!!!

Annie, wat ontzettend heftig, de dood van zo'n jonge man. Brr.

Hier gaat alles goed. Hanna is ontzettend bijdehand en zelfstandig aan het worden. Ze kletst de oren van ons hoofd, gaat zelf naar de wc (inclusief afvegen; aan het handenwassen moeten we haar nog even herinneren), ze wil haar eigen brood smeren. Ze is echt wijs en kijkt erg pienter uit haar oogjes, toont inzicht en gevoel voor nuance. Puur genieten dus (sorry, hier vrijwel geen frustraties over haar gedrag; ik geniet me te pletter). Zorgen heb ik af en toe wel om zoon, maar om Hanna (nog?) helemaal niet. Zij komt er wel. Ik denk stiekem dat zij wel een Montessori-kindje zou kunnen zijn, maar waarschijnlijk (ligt er een klein beetje aan waar uiteindelijk gaan wonen) wordt het gewoon de reguliere, christelijke school waar zoon nu ook op zit.

Tot later, groetjes iedereen!
@mir, lekker hoor, dat het zo goed gaat. Hoe is het nu met je zoon dan? Waarom om hem wat zorgen?
Goedemorgen!

Ik heb wel steeds bijgelezen maar had gewoon niet zoveel reageer zin... nu zijn de kids allebei even aan het spelen en de man is naar zijn oma, dus heb ik even tijd om te reageren. Normaal gesproken gingen we zo'n beetje om de week met het hele gezin op zondag naar manliefs oma, maar ik vrees dat dat een beetje over is. Vorige week heeft oma een hartinfarct gekregen en sindsdien lag ze in het ziekenhuis. Nu is ze vrijdag thuis gekomen maar het gaat nog helemaal niet zo goed. Ze is erg snel moe en ze is een hoop dingen vergeten. Bovendien heeft ze een emotionele klap gekregen, volgens mijn schoonmoeder huilde ze gisteren heel veel. Triest. Ze is al 87 en tot nu toe altijd heel kwiek geweest, maar als er dan ineens iets gebeurt gaat het gelijk hard. Ze woont nog op zichzelf maar zoals het er nu naar uit ziet zal dat niet zo lang meer duren, ze is ineens van heel veel zorg afhankelijk, ze kan bijna niets meer zelf. Toch ook raar voor ons als gezin want iets dat altijd zo vast stond, is er ineens niet meer. We gaan nu maar koffiebeurten afspreken met mijn schoonouders want het was altijd wel een gezellig ontmoetingsmoment en zo wist je tenminste zeker dat je elkaar met enige regelmaat zag, en dat gaat er nu bij in schieten zo.

Gisteren nog bij mijn eigen opa en oma geweest, gelukkig gaat het met hen heel goed. Zijn ook allebei al oud, oma wordt bijna 80 en opa is ouder, maar nog behoorlijk fit, vooral oma. En dan heb ik nóg een oma die nog op zichzelf woont, dus in verhouding hebben wij nog geluk!

Goed, einde oma's verhalen... maar ik heb verder weinig nieuws.

@Gedrag: Met Jasmijn gaat het prima zolang we er maar voor zorgen dat ze goed slaapt (voor zover je daarvoor zelf kunt zorgen!) en op tijd naar bed gaat. Ze wil nu heel vaak 's middags niet meer slapen en dan geeft het 's avonds een drama, dan trekt ze het gewoon niet. Maar meestal is ze goed uitgeslapen en dan is ze een opgeruimd en gezellig kind. En erg bijdehand, haha. Als Jasmijn moe wordt, wordt ze drukker en drukker en ook dwars. Gelukkig is dat vaak te voorkomen maar negen van de tien keer als ik haar vervelend vind, is het nog mijn eigen schuld ook.

@School: Jasmijn staat al heeeeel lang ingeschreven bij een school, hier moet je ze al vroeg aanmelden anders is het vol. Ze gaat naar de school waar ze nu ook al op de psz zit, man heeft er vroeger ook op gezeten. Is redelijk in de buurt, er is nog wel een optie dichterbij maar die school staat niet zo goed bekend. Ook is er nog een katholieke school dichtbij maar wij zijn niet katholiek dus dat werd 'm ook niet. Sowieso is er in ons hele dorp maar één openbare en één katholieke school, haha. En geen Dalton, Montessori oid hier, dan moet je naar de stad en dat is echt te ver. Dus de keuze is NIET reuze hier, haha. Ik wilde toch bij voorbaat al een protestantse en deze is in de buurt, staat goed bekend, ik ken er veel personeel en ik voel me er goed bij. Ze doen dingen die ik waardevol vind, bijv. ze leren de kinderen zelfst. werken met weektaken enzo, ze gebruiken de kanjertraining (is soc. emot. vorming methode, ik heb de cursus zelf ook gevolgd en mag hem ook geven en is zó leuk en zó goed!!!), ze werken veel met computers, ze hebben aparte lijnen voor meerbegaafde kinderen, ze geven iedere week een dramales en hebben een dramalokaal....allemaal goede punten. Ik zou je adviseren als je nog twijfelt over een school; ga er een gesprek volgen, neem de schoolgids mee en neem die goed door. Ga sfeer proeven onder schooltijd en bevraag ook zeker ouders die er al kinderen op school hebben zitten. En op internet kun je ook de rapporten van de onderwijsinspectie vinden voor iedere school, moet je maar even googlen, is wel belangrijk.

Goed, verder weet ik het ff niet meer. Leuke verjaardag gehad Pebbs?
wat een stilte hier...jammer!
sorry, zit So you think you can dance te kijken.
Meiden, wat toch fijn, ik krijg steeds meer handvaten waar ik aan moet denken bij het kiezen van de juiste school.

Merci!!!!

Mmmoi, jullie school klinkt goed zeg, heerlijk!!! Lief en ik hebben beiden een leuke lagere schoolperiode gehad, dat gunnen we onze kinderen ook.

De dingen die ik dankzij jullie van belang vindt;

zelfstandigheid

samenwerken

ruimte voor cultuur, kunst, drama

naast vastgelegde methoden ook ruimte voor eigen ontworpen lessen (zeg ik dat zo goed?)

combinatieklassen

Mmmoi, wat naar van je oma, altijd vreselijk om dierbaren te te zien aftakelen.

Pebbs, hoe was je verjaardag?

Mirjam, heerlijk dat je zo geniet!
Pebbs, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! (mag het schema terug en an dit soort info er ook op?) Nog 1 jaar in je twenty somethings en dan mag je ook aan de big three OOOOO !

sja scholen........we hebben eigenlijk al min of meer onze keus gemaakt....maar ik lees idd ook tips waar ik nog helemaal niet aan gedacht had. Ik sta hier wel eens tussen de moeders op het plein (samen met Buuf) maar je merkt dan wel dat er een soort van sociale pikorde is hoor, sjonge jonge. OOk de moeders checken en scannen de kleren van de kinderen (hmmmm zeeman...of ooooooh Jottum...dan komen ze ook naar je toe voor een praatje hoe treurig) computer onderwijs is geod (zelfs op de psz werken ze al met computers) en ik heb het idee dat het onderwijs an sich ook oke is...maar dat het heel erg afhankelijk is van hoede lerkracht zelf is voor de klas.
Mijn verjaardag was gezellig, lekker ontbijt gehad en lieve knuffels. Volgende week vier ik het pas.

Ik heb de schoolgids van de school die ik op het oog heb eens doorgelopen met de tips van Mmmoi erbij en dat zag er goed uit. Ze werken met dagtaken en later met weektaken. Er wordt veel zelfstandig gewerkt en er wordt de nadruk gelegd op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Ze geven adaptief onderwijs.

Daarnaast is het 1 van de weinige scholen waarbij de kleuterklas een combinatieklas is.

Er is geen enkele school die daarna nog combinatieklassen heeft. Alleen de Dalton school maar die zit in het buitengebied en dat is me eigenlijk te ver weg.
Haha pebbs. Volgend jaar hoor jij dus ook bij de mysterieuze dertigers-club. Wacht maar af....

Iedereen hier ook druk op zoek naar een goede basisschool zo te lezen. Wij zijn ook aan het rondkijken. Hier in het veense zijn er geen speciale onderwijssoorten dan moet je naar de grote stad. Wel is er keus tussen openbaar, katholiek en verschillende gradaties van protestants-christelijk-gereformeerd. Katholiek valt af want in slechte buurt. Zwaar gereformeerd ook niet want wij zijn niet van de kerk. Dan is het voor mij ook belangrijk dat de school een beetje in de buurt van ons huis ligt dat de mannen eventueel vriendjes mee naar huis kunnen nemen sociaal aspect vind ik dus wel heel belangrijk). Dan blijven er dus twee scholen over. De openbare en de een christelijke. Ik ben bij beide gaan kijken en de cristelijke kwam veel vriendelijker over. Enthousiaste directeur, mooie map met info over de school, leuke website, gezellige sfeer in de school. Ook was er een leuk programma voor Kyran en neefje Ytse (die ook op zoek is naar een school), ze mochten nl bij de kleuters een deel van de les meedoen terwijl wij informatie en een rondleiding door de school kregen. Kyran had het helemaal leuk gehad daar en vroeg de volgende dag toen ik hem naar psz bracht, wij noemen dat hiet ook school, of hij naar de echte school mocht.

De openbare school ''verkocht'' zich duidelijk minder goed. de info die we kregen was weinig (kijk maar op de site) Geen lek programa voor onze kids. Klassen waren heel vol. Maar wat ik bergeep is hun onderwijs methode wel vrij nieuw. En deze school heeft behoorlijk wat geld dus zij kunnen zich veel gadets als digiborden en veel computers veroorloven. Was bij andere school een stuk minder daar zitten de kinderen per tourbeurt op de gang aan de compu te werken want er zijn er heel weinig.

Heb net als wat Mmmoi ook zei de rapporten van de onderwijsinspectie bekeken en eigenlijk is geen enkele school hier heel slecht. Het is echt een beetje kijken wat jij belangrijk vind voor je kind. Bv cito toetsen. De op de openbare is die verplicht voor iedereen op de andere niet. Cito vind ik dus niet belangrijk omdat ik zelf daar enorm meer de mist in gegaan ben vroeger. Kwam advies lbo uit en ben uiteindelijk na de brugklas naar vwo gegaan (dus hoe betrouwbaar is zo'n test nou helemaal).

Ik ben er nog niet helemaal uit heb voorkeur voor de gezellige school met weinig gadgets en ouderwets onderwijs systeem Maar doe ik mijn mannen dan tekort? Help graag!

Men, heftig. We hebben zojuist afscheid moeten nemen van de oma van manlief. Ze had vannacht weer een hartinfarct gekregen en ze wilde niet meer naar het ziekenhuis. Ze heeft morfine gekregen voor de pijn en is nu thuis waar ze verzorgd wordt door haar 2 dochters en een schoondochter. Op een prachtige, liefdevolle manier. Ze was heel helder en zeker van haar zaak en we hebben fijn met haar gesproken. Alles is gezegd, het is goed zo. Het is te bidden dat haar lijden bespaard blijft en dat ze zo in haar slaap weg kan glijden ofzo. Ze heeft veel fijne dingen over ons en ons gezin gezegd en wij hebben kunnen zeggen hoeveel we van haar hielden en dat ze een ontzettend lieve oma was/is. Nu is het wachten op het einde maar misschien redt ze het ook nog wel een tijdje, ze kwam nog veel te kwiek over.

@Nien/Scholen:Nu ik zelf in het onderwijs werk, zou ik niet kiezen voor een school zonder 'gadgets' voor mijn kids. Op de school waar ik werk hangt in ieder lokaal een digibord, de school waar de kids heen zullen gaan heeft er slechts 1 in de ontmoetingsruimte, maar beschikt verder wel over veel computers e.d. Het is ook maar net hoe er mee om wordt gegaan; ze kunnen van alles hebben maar het niet of bijna niet gebruiken, en ze kunnen weinig hebben maar er optimaal gebruik van maken. Sowieso is 'sfeer proeven' in een school heel belangrijk, en aan andere ouders vragen hoe ze de school bevalt. Die weten het allemaal prima te vertellen meestal Cito gebruiken wij wel op onze school en ik hecht er wel veel waarde aan, in de zin van, ik zou niet meer zonder willen. Ieder jaar worden de kinderen 2x op verschillende gebieden getoetst en zo krijg je toch echt wel een heel reëel beeld hoor. Je kunt goed zien wie er hulp nodig heeft, maar ook wie er naar boven uitvalt en dus meer aankan. Ik heb vandaag nog met citotoetsen een leerling van me doorgetoetst om te kijken hoe goed ze wel niet was in rekenen. Dat bleek al ruimschoots groep 8 niveau te zijn dus vanaf morgen rekent ze daar mee (wij doen aan groepsoverstijgend rekenen namelijk). De cito eindtoets groep 8 gebruiken wij op school eigenlijk alleen als vergelijkingsmateriaal; wij doen de adviesgesprekken expres al in november/begin december, als de toets nog niet eens geweest is. Zo kunnen de ouders naar scholen gaan kijken en alleen als de cito ineens heel erg uitvalt kunnen we dan in gesprek gaan met de gewenste school en in 99% van de gevallen worden de lln. dan wel gewoon aangenomen op ons woord. Soms moeten ze een toelatingstest extra doen, die ze dan vaak wel halen, omdat cito gewoon even niet zo lekker ging maar ze wel slim genoeg zijn.

Zo. Pijn in mijn vingers. Ik ga een dikke bel wijn drinken en dan proberen te slapen. Als ik mijn gedachten stop kan zetten. Heftige dag vandaag. Werd tijdens het lesgeven door manlief gebeld met verhaal over oma en afscheid nemen enz. en dan gaat het heel hard. Mmman heeft er ook veel verdriet van. Ik nu ik oma gesproken heb veel minder; ik heb er net als zij vrede mee nu. Maar het is toch weer iets heftigs dat je samen meemaakt en man en ik 'op ons lijstje van samen' kunnen zetten. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel.

Dag lieverds!
@niniane: als je jezelf veel prettiger voelt bij de christelijke school dan zou ik zeker op je gevoel afgaan.

Tuurlijk is het leuk om geld en computers te hebben maar dat is zeker niet het belangrijkste.

Ga anders bij allebei een keer tussendoor kijken zonder afspraak.

Dan krijg je misschien een beter beeld bij de dagelijkse gang van zaken.

En dat Kyran het er nu al leuk vond lijkt me een heel goed teken.

Net ook wat rapporten van onderwijsinspectie gelezen (wat een saaie kost) en de basisschool die ik op het oog heb staat nog steeds op nummer 1. Nu nog een afspraak bij een aantal scholen maken.

Net weer Zumba gedaan maar ze hebben het veel minder leuk (maar wel toegankelijker) gemaakt. Het was nu ook veel drukker en ik had niet echt het idee dat ik wat had gedaan naderhand. Maar weer op zoek naar een andere groepsles.
Lieve Mmmoi, wat jammer dat het nu zo snel gaat met je oma, maar wat mooi dat je mooi afscheid hebt kunnen nemen. Dat zal later vast nog van hoge waarde kunnen betekenen. Ik hoop dat oma niet te lang hoeft te lijden en dat haar een waardug afscheid is gegunt!! Sterkte!

Alle anderen, alles goed????

Niet zo veel zin in typen verder, ben moe, sorry...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven