Gezondheid alle pijlers

Spiraal wil er niet uit

30-09-2009 13:42 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al enige tijd last van mijn baarmoeder, en wilde vandaag mijn spiraaltje laten verwijderen. Hoezeer de huisarts ook haar best deed, het kwam er niet uit. Na een paar pogingen en ontzettend veel pijn gaf ze het op. Nu moet ik naar de gynaecoloog om een echo te laten maken. Ben net thuis en heb ontzettend pijn, maar mag pas over 3 werkdagen bellen voor een afspraak want dan is de verwijsbrief daar.

Maak me nu ontzettend zorgen, ook omdat ik allerlei brieven voor bloedonderzoeken en zo meekreeg. Volgens de huisarts is de spiraal ingekapseld met littekenweefsel of zoiets. Maar ze dacht dat er misschien nog wel meer was, omdat ik de laatste tijd zo moe ben, veel ben aangekomen en me niet lekker voel.

Tijdens het onderzoek barste ik in huilen uit, uit het niets. Nog voordat het echt pijn begon te doen. Geen idee waarom...

Beetje warrig verhaal geloof ik....
Ik moet binnenkort, bedankt he!

Succes iig Minny
He Min, wat naar allemaal.

Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van een spiraal die er niet uitging door gekke ziektes. Meestal puur omdat de draadjes te kort zijn, huisartsen niet de handigste klemmetjes, stoel ed hebben.. lukt het niet bij je huisarts. Serieus, bij de gynaecoloog gaan dit soort dingen vaak toch een stuk soepeler.

Moe en aankomen zal eerder door iets heel anders, bv schildklierproblemen, bloedarmoede of stress (thanks dude!) komen, dan door problemen met je lady parts, die kans is veel kleiner.

Na deze virtuele geruststellingen, gaan we verder megt het volgende hoofdstuk.... Wat je zelf kunt doen.

Meestal krijg je als patient een verwijsbrief zelf mee en kun je zelf een afspraak maken bij de polikliniek gynaecologie. Hiervoor hoeft die brief dus niet in het ziekenhuis te liggen, die neem je zelf mee. dus vraag daarom bij je huisarts.

Willen ze echt perse de brief digitaal doorgestuurd (wat ik in geen enkel ziekenhuis ken, het is handig, maar gewone niet digitale versies worden ook prima geaccepteerd hoor) dan kun je al eerder bellen met de polikliniek gynaecologie voor een afspraak. Waarschijnlijk een gewone afspraak met de gynaecoloog, die echoen altijd zelf tijdens het spreekuur.

Heb je haast, biedt dan aan om je telefoonnr achter te laten voor het geval dat er uitvallen zijn. En gewoon aangeven dat je er heel erg mee zit, wil ook nog wel eens helpen. (Als er een afsprakenbureau van het ziekenhuis is, bel na het maken van de afspraak even de poli gynaecologie hiervoor, die kunnen er wat mee, niet het centrale afsprakenbureau)

Heb je nog steeds heel veel pijn, bel dan je huisarts en vertel dat je ligt te creperen en dat je daarom HEEL ERG GRAAG HEEL SNEL een afspraak heeft (maar niet schreeuwen he! ) . Als huisarts kun je dat namelijk makkelijk regelen, als patient in je eentje niet. Niet liggen wachten tot de huisarts geen dienst meer heeft, via de huisartsenpost is eenn hoop gedoe.

Ik hoop dat ik wat dingen verduidelijkt heb voor je. Stop met je zorgen maken, neem een pijnstiller en pak die telefoon.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Minnie, is dit een koperspiraal of een mirena?

En hoe lang zit het venijnige dingetje erin bij jou??

Ik zou idd even een ibuprofen slikken en dan lekker heet douchen met de straal op je buik.

Ik heb mirena er vrijdag uit laten halen. Ik had weeën achtige krampen, alsof mijn lijf het eruit wilde werken.

Heel veel succes!

Ik hoop dat je er gauw vanaf bent!
Waarom moet het 3 dagen duren voordat de verwijsbrief in het ziekenhuis is? Digitaal is een kwestie van een minuut en zelfs met de gewone post zou het er de volgende dag al kunnen zijn. Daarbij kun je dan best nu al een afspraak maken in het ziekenhuis, tegen de tijd dat jij op de afspraak moet verschijnen is die verwijsbrief er ook al. Dus hup gewoon even bellen.

Mijn 1ste mirena is eruit gehaald d.m.v. een hysteroscopie. Dit is een tangetje met een cameraatje. Ik zal je de details besparen, maar mijn polsslag daalde ontzettend en toen ben ik in paniek geraakt. Toch weer gekozen voor een Mirena, omdat de voordelen gewoon echt opwegen tegen de nadelen.

2de Mirena onder narcose laten plaatsen. Helemaal goed, nergens last van. Misschien is dat voor jou ook een oplossing.
De pijn is inmiddels wat gezakt, maar ga morgen idd gewoon bellen, brief of geen brief. Ga echt niet nog wekenlang (zo lang kan het duren) met dat ding in me lopen. Had er al af en toe last van, maar niks vergeleken bij dit!

Bedankt voor de reacties
quote:rosanna08 schreef op 30 september 2009 @ 14:00:

dat is echt k*t Min

Neen, het is meer 'b**rmoeder'.

Ik sta er versteld van, zoveel forummers, zo'n grote community en dan is nóg niemand die Min even wil helpen? Helemaal niemand??

Met vereende krachten krijgen we dat ding er toch wel pijnloos uit?

Ik zeg: Rosanna zorgt voor de whiskey, Singalala zorgt voor het bijthoutje en kan een hand van Min vasthouden, ik wil de verwijdering dan wel doen.

Een neanderthaler voor de troost (eerst mag je alleen kijken Min, laat dat even een duidelijke afspraak zijn)

Ik ben serieus verbaasd, voor alles hebben we deskundigen op dit forum, maar een spiraaltje gaan we er niet uitkrijgen? Wat valt me dat vies tegen van jullie. Bah!

Minnekind, komt goed, courtisane!
Known to cause insanity in laboratory mice
Min hoop dat je snel van de ellende af bent!
Daar zeg je wat Lys, voor ongevraagd advies kun je hier altijd terecht, maar een spiraaltje moet je zelf verwijderen. Denk alleen wel dat er meer dan één nodig is om mij vast te houden, ik bijt

*Lacht en roept au tegelijk*
Daar had ik de coma-veroorzakende whiskey (gallon) voor gedacht. Desnoods binden we je vast.

Daar waar het werk verricht wordt heb je toch geen gebitje, toch?

*kijkt angstig edoch hoopvol*

Heb je zelf handdoeken en een waterkoker?

Vind het echt erg vervelend voor je, moet er zelf namelijk niet an denken.
Ik schijn zelfs weleens door te bijten, volgens een bepaalde tandarts

Ik begin weer meer pijn te krijgen, denk dat het is omdat ik moe word.
Met een kruik op je buik het bed in? Zou dat niet wat prettiger zijn?
Of je pijnstiller is uitgewerkt, ook goed mogelijk
Hoi Minny,

Het lijkt mij heel logisch dat je pijn hebt nu omdat ze in je baarmoeder hebben zitten purren en die moet weer een beetje tot rust komen.

Ibuprofen moet eerst wel helpen, mijn dokter zei een keer dat Ibuprofen extra goed werkt voor buikpijn en voor het zetten werd mij aangeraden het ook te slikken.

Misschien als de boel morgen tot rust is gekomen, dat het dan al weer wat beter voelt.

'k Zou een verwijsbrief vragen voor het ziekenhuis waar je het snelst wordt geholpen. Moest zelf een keer naar een dermatoloog, in het ene ziekenhuis zou ik weken moeten wachten en in het andere kon ik dezelfde week nog terecht. dus heeft de huisarts toen een brief voor dat ziekenhuis meegegeven.
Wat een klojo van een huisarts. Never de nooit niet een spiraal in laten brengen/laten verwijderen door een huisarts want ze zijn er gewoonweg niet altijd even bekwaam in. Gyneacologen wel...

Zou geen genoegen nemen met wachten. Huisarts opbellen en zeggen dat de pijn niet meer te harden is (en overdrijf zonodig nog een beetje meer) laat je huisarts vervolgens maar met de gyn bellen...en dan kun je vast ergens tussen gedrukt worden. Komnou.
He bah, wat een gekut. Heb wel een waterpomptang voor je maar denk niet dat die spiraal eruit kan trekken.

Hoop dat de pijn een beetje zakt en dat je snel terecht kan bij de gyn.
Ik stem ervoor dat huisartsen hiervoor maar eens een cursusje moeten volgen. Bij het plaatsen ben ik eerst bij mijn ha geweest, die heeft het tot bloedens toe geprobeerd. Lukte niet, ik naar huis en heb de hele middag met een kruik in bed gelegen. Gynaecoloog had het (met een nieuwe spiraal, lekkere geldverspilling) zo voor elkaar, ik voelde er amper iets van. Kreeg een kleine prik in de baarmoedermond en daarna was het in een paar minuten gedaan.

Verwijderen hetzelfde verhaal. Weer naar de huisarts, die heeft enorm zitten klungelen tot ik het zat was. Ik vroeg hem te stoppen en werd doorverwezen. Gyn had het ook weer zo voor elkaar, even zoeken en binnen een paar seconden floep eruit.

Ik wil niet zeggen dat er bij jou niet meer aan de hand is, maar het kan ook aan je ha gelegen hebben.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik heb nu nog steeds een zeurend gevoel, een soort menstruatiekramp zonder dat ik ongesteld ben. Het heeft een beetje gebloed, maar niet veel. Echter, als ik straks de ha bel, dan verrek ik uiteraard van de pijn. Ik wil dat ding eruit!
Gynaecoloog bellen Min en eisen dat je zsm terecht kunt. Dit is dus precies de reden waarom ik mijn spiraal door een gyn heb laten zetten. Ik heb daar net ietsje meer vertrouwen in dan de huisarts.
Min, das inderdaad uhhh k*tachtig.

Welke spiraal heb je? En hoe lang zit ie al?

Misschien stomme vraag, maar heb je ook een zwangerschapstest gedaan? Geen enkel voorbehoedsmiddel is natuurlijk 100% betrouwbaar en het totaalplaatje (moe, spiraal muurvast, zeurende buikpijn, aankomen) zou maken dat ik voor de zekerheid er een testje tegen aan zou gooien. Niet om je ongerust te maken, meer ter uitsluitsel van.

Good luck in elk geval! En gewoon naar de poli bellen, als ze weten dat de verwijsbrief onderweg is, is het vaak ook al voldoende om in elk geval een afspraak te maken.
Ik had een koperspiraal, nooit geen last van gehad, bij inbrengen wel vreselijke pijn tot flauw vallen toe.

De huisarts kreeg het er ook niet uit, maar de gyn. lukte het in een paar tellen.

Hoop dat je sneller terecht kan om het ding eruit te laten halen.
.
Hahahaha, qwertu... Uiteraard houdt die dat niet vast. Maar het extra slijmvlies dat je met een zwangerschap opbouwt kan het wel omkapselen/tegenhouden.
Dat eigenwijze heeft foetus uiteraard van de vader dan natuurlijk...
Ik heb maandag een afspraak voor nog een onderzoek. Kan ik dus fijn een reisje voor afzeggen

Maar ja, zo doorlopenstrompelen is ook geen optie
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven