**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
heej meiden,

hier ben ik dan eindelijk!! leuk om al wat van jullie gehoord te hebben via de hyves..had nog geen tijd gevonden om hier wat te schrijven...

Om 21 uur kwam de vk mijn vliezen doorpikken en ze had gezegd ga nog maar even lekker je bed in. Er zal niet meteen wat gebeuren. Om 22 uur had ik al heftige weeen. Om 22.30 uur was de vk weer terug en om 24 uur waren we al in het ziekenhuis. Het was zowieso de bedoeling om in het ziekenhuis te bevallen. Maar ik kreeg een ruggeprik. Toen die werkte was het nog wel uit te houden. Maar om 4 uur ofzo werkte die uit en ging die helemaal niet meer werken helaas.

Ik kreeg nog wel een andere pijnstiller ingespoten, maar heb niet het idee gehad dat die werkte. Uiteindelijk moest ik het op eigen kracht met veel pijn doen.

Elk uur had ik een cm meer ontsluiting en mocht ik om 11 uur gaan persen. Maar ik was compleet moe en kon niet al teveel meer toen ze besloten hem met de vacuumpomp te halen. Wat een opluchting zeg! En na een keer trekken en een knip werd Thijs geboren om 13.15 uur.

Helemaal gezond en knap is hij zeker! Ik zal snel foto's op mijn hyves zetten.

Gisteravond in het zkh overnacht ivm de pomp bevalling. En vanmiddag thuis gekomen. Vanmiddag is er even een kraamverzorgster geweest en morgen komt er een ander. een kijken hoe dat bevalt dat er iemand in je huis bezig is.

Ik voel me verder prima op de hechtingen na dan. Die trekken. en het zitten is wat lastig. maar mag niet klagen. Moet gewoon lekker rustig aan doen.

Mijn borstvoeding komt al op gang...alleen drinkt hij er zelf nog niet uit, dus ik ben aan het kolven geslagen.

heerlijk om weer thuis te zijn! en dat het achter de rug is, Het was zeker geen pretje...

jojo van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

Lies hoe is het met jou?? het wachten wordt beloont!! je mag er best van balen hoor dat het zo lang duurt.

nadine wat is dat ABC dolfius?

sax jij ook gefeliciteerd he!!! balen dat je zoveel rust moet nemen...maar wel goed luisteren naar je lichaam he?

lynx jij ook bevallen???

Tot snel weer meiden!!

x
oja. 50 cm en 3670 gram....
Lynx, gefeliciteerd!!!

Ben erg benieuwd naar de naam en naar je verhaal... Maar dat komt nog wel!
Wat een heftig verhaal Linda

En gek en erg vervelend dat die pijnbestrijding niet werkte

Hopelijk heb je snel minder last vd hechtingen/knip! Nu lekker genieten en laat je goed verwennen door iedereen!

Mooi gewicht trouwens!!
En nog een super voor ons Lieselotje, je blijft toch wel op ons septemberforum hè?

Hoe voel je je vandaag?
Hey lieve meiden.

Even snel een berichtje. Gistermiddag is om 12.55 uur onze zoon Nick geboren! Zal later mijn verhaal vertellen, maar het was een heftige bevalling. Nu lekker weer thuis en even bijkomen. Gelukkig maken wij het alletwee goed en is Nick een supermooie baby.

O ja Nick woog 3830 gram.

Liefs van een hele trotse Lynx
@ Lynx, van harte gefeliciteerd en wat een prachtige naam! *grijns* onze oudste zoon heet ook zo!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Lynx, gefeliciteerd met jullie zoon. Erg coole naam ook. Nu lekker gaan genieten van alles.

Linda, jou verhaal klinkt een beetje hetzelfde als mijn verhaal. Alleen ben jij iets langer bezig geweest in het totaal. Balen dat de pijnstilling niet werkte zeg en 2u persen is heftig he. Bij ons in het ziekenhuis is dat overigens de max, daarna gaan ze helpen. Maar nu kunnen jullie eindelijk gaan genieten. Jij lekker uitrusten en je mannetje zal de eerste dagen van hot naar her vliegen.

Het valt me op dat er zoveel verschil in protocol per ziekenhuis is, zo mocht ik in principe meteen naar huis en dat terwijl Finn ook met de vacuum geboren is. Gek eigenlijk dat zou landelijk gelijk moeten zijn.

Lies zet m op nog even he. Wie weet ben je nu zelfs wel bezig enne oktober is ook een hele mooie maand hoor.
Lynxxxxxxxxxxxx gefeliciteerd!!! Leuke naam ook. Valt me op dat het allemaal hollandse namen zijn. De mijne ook trouwens.. En hij zit er nog niet tussen

Ben het echt retezat. Huil om alles, lijf gaat zeer doen, het is echt mooi geweest. Maar ja.... meneer is het daar niet mee eens en laat mooi op zich wachten. Alweer 5 dagen overtijd helaas......
Superleuke naam Lynx!!
Lynx en Linda, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Lieselotje, arme jij. Al ananasharten aan het eten en aan de tonic? Of misschien dan toch maar de sex? Kan me heel goed indenken dat je het zo zat bent! Ik vind het wel helemaal top dat je toch nog dingen onderneemt, zoals een filmpje pakken.

Hier gaat het niet zo jofel, maar ik zal jullie niet vermoeien met gezeur. Iedereen gewoon lekker genieten van de kleine mannen en dametjes en Lieselotje nog even volhouden!
Hey Sax! Geen van al die onzindingen heb ik geprobeerd

Ben het ook niet van plan! Geloof dat maandag het strippen iets moet gaan doen, geloof gewoon niet meer dat het spontaan gaat gebeuren. Morgen 41 weken pfffffffffffffff.....

Heb je last van je hoofd??? Je schreef er iets over, maar ik heb geen idee wat ik me er bij moet voorstellen. EN je mag hier zeuren hoor, doe ik ook hahahhaa
Lynx gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

en een dikke knuffel voor sax en lies
ik vond het totaal niet erg om een nachtje in het zkh te moeten blijven! heerlijk dat je iemand kan bellen als je iets wilt. al heb ik ook wel heel veel verschillende mensen gezien.

vannacht ging wel aardig. al had ik gister al last van tranen, Het werd me teveel dat ik hem moet delen met anderen en dat hij in een andere kamer slaapt enzo....wil hem graag bij mee hebben. het is tot nu toe een slapend kind....moeten hem wakker maken om te voeden. en huilen doet hij nog niet echt. dat zal wel veranderen in de komende dagen als hij helemaal fit wordt.

lynx van harte!

sax wat heb je te `zeuren` dan? gewoon hie vertellen!!!

lies: lekker makkelijk zeggen door mij...maar het wachten is het waard! ik hoop dat het snel begint bij je.....

x
Krijg er gewoon een beetje tranen van Linda: begrijp je gevoel hoor. 9 maanden bij je gehad en ineens ligt hij dan ergens anders. Geniet van deze dagen hoor! Vooral bij de eerste is alles zo superbijzonder. Ben blij dat jij er "vanaf"bent, ik hoop je snel te volgen. Hoop dat maandag dat strippen iets doet.
Ow Linda ik weet zo hoe je je voelt, maar ik kan je zeggen dat het vanzelf goed komt . Ik heb het precies zo gehad en gisteren zat ik in het Oei ik groei boek te lezen en daar zag ik allemaal soortgelijke reacties staan. Ik zat bijna te zingen toen ik dat las, want ik voelde me echt compleet gestoord. Rationeel gezien weet je ook dat het nergens op slaat, maar je hoofd gaat een hele andere kant op.

Sax je mag hier ook best zeuren en klagen hoor, we zijn er niet alleen voor de leuke dingen. Wie weet lucht het doen van je verhaal alleen al op

Lies ik hoop dat strippen maandag niet nodig is hoor en dat het vanzelf begint vandaag of ergens dit weekend.
Dikke voor Lieselotje, Saxmania en Linda!

Lieselotje, wordt het dan toch dierendag?

Sax, klagen mag hier hoor! Misschien lucht het op als je het van je af schrijft?!? Werkte bij mij wel tenminste en ook jullie reacties!

Linda, gek hè dat je nu het wezentje dat al die tijd bij jou heeft gezeten moet delen met anderen. Mijn eerste lag destijds eerste drie dagen niet bij mij en ik was toen zo verdrietig en boos dat ik niet bij haar mocht zijn de hele tijd... Gelukkig ben je dat snel vergeten als je weer lekker samen en/of thuis bent, maar daar heb je nu ff niks aan...

Hier alles goed trouwens, ben 2 dagen bij m'n ouders want manlief heeft golftoernooi van z'n werk... Mis 'm nu al maar is ook wel lekker zo bij mam met de twee kindjes samen tutten!

Tot later allemaal! Komt zo tante van mij langs om naar Tom te komen kijken: helemaal handig en gezellig zo'n kraamvisite
Lynx en Linda: Gefeliciteerd!!

Lies: Je staat een beetje allenig daar... Kom op, gooi die baby eruit! En niet alle namen zijn oerhollands: Silje en Jane doen niet mee.

Jane ligt nu in het voedingskussen heel alert te zijn, en ik ga maar weer eens leren...
Oh en Finn natuurlijk ook niet!
Ik voel me zooooooooooooooo verdomd alleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen. ben net Danny de Munk

Ach.. heb wel een aardige dag vandaag. Lekker mijn haartjes gewassen, leuke kleren aangetrokken, boodschapjes gedaan en zo even naar kussenslopen zoeken

Klopt met de namen, maar de jongens zijn wel allemaal lekker holland. Vind Finn juist ook nieuw hollands! De mijne is ook hartstikke hollands.

Ben jij zelf engels Minie??

Veel plezier bij mams Choca. laat je maar lekker verwennen
Dikke voor onze eigen Danny . Goed dat je een aardig dagje hebt, wie weet is dat wel een voorteken . Je weet iig dat het nu niet langer dan een week meer zal duren voor je jullie mannetje in je armen zal hebben.

Persoonlijk vind ik Finn ook nieuw hollands, maar het is officieel Iers.

Wat handig Choca, kraamvisite bij je moeder. Geniet er idd maar lekker van.
ZO! Heb even lekker gewinkeld! Een mooie badjas gekocht en lekkere sokken. Ik dacht: als ik het ziekenhuis in moet, dan maar mooi het ziekenhuis in hahahahaha

En mooi nieuw beddengoed. Dus dat ga ik nu ff wassen.

Ben wel moe nu, dus ik duik even het bedje in
He he hier ben ik dan even. Even een momentje voor mezelf, want wat is het gelijk druk en wat komt er veel op je af. Vriend is boodschappen doen en Nick ligt heel tevreden te slapen (zo lief!!)

Zal proberen mijn verhaal neer te zetten.

Dinsdagochtend ben ik om 10.15 gestript. Om half 1 begonnen de weeen al (je voelt gelijk dat het zover is). Om 2uur kwam vriend thuis omdat het al vrij heftig was voor mijn gevoel. Tegen een uur of 3 dacht ik dat mijn vliezen braken. Ik naar toilet, maar het was ineens een hele bloedbad. Letterlijk overal zat het. Paniek! VK gebeld, geweest en gelijk naar ziekenhuis. Daar waren we om 16.00u. Werd gelijk aan CTG gelegd en gelukkig deed de baby het nog goed. De weeen werden heel snel heftig en om een uur of 9 ben ik bad gegaan. Om half 12 nog maar 2cm ontsluiting en weeen die te heftig werden. Pijnstilling gekregen via infuus (3x mis geprikt) en toen werd het iets draaglijker. Om 9u de volgende dag nog maar 5cm ontsluiting, chaterisatie (?) gehad, schoot ook niet op en uiteindelijk ondanks heftige weeen, weeopwekkers gehad die ieder 20min werden opgehoogd. Om half 12 mocht ik dan eindelijk gaan persen. Om half 1 nogmaals chaterisatie(?) gehad omdat ook het persen niet genoeg vruchten afworp. Er werd bloed bij de kleine afgenomen om te kijken hoe hij het deed (dit was gelukkig goed) toch twijfel over keizersnede omdat ze dachten dat ik het niet zo zou redden. Uiteindelijk is Nick toch geboren met hulp van een vette knip en de vacuum. En was hij om 12.55 eindelijk ter wereld. Achteraf bleek hij een sterrekijkertje te zijn en zat zijn schoudertje klem. Een heftige bevalling dus, maar dolgelukkig dat Nick gezond is. Moest wel blijven in ziekenhuis, maar nu lekker weer thuis. Zoals iedereen hier ook veel last van de knip en hechtingen. Het is een echt slagveld down under. Maar ben superblij en trots op ons mooie mannetje.
Pfft pittig hoor Lynx, wat zal dat bloedverlies schrikken zijn geweest zeg. En wat een gedoe met t prikken, medicatie, pijnstilling enz zeg. Maar het resultaat is werelds he . Wat vond jij van het katheteriseren? Ik werd daar nog minder vrolijk van dan van de weeen

Slaap lekker allemaal. Zet m op Lies . Ik ga snel een flesje voor mijn kleine sputterende mannetje maken.
Wow wat heftig Lynx!! Wat een verhaal...

Ben er ff stil van, wat zul je geschrokken zijn en wat een pijn en ellende! Gelukkig dat het eindresultaat helemaal goed gelukt en lief is

@ Lieselotje: nu ben je er helemaal klaar voor met die badjas en sokken: het kan vanavond beginnen!!! Jammer dat ik de weeëndans smiley niet meer kan invoegen... Duim, duim, duim!!!

Truste allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven