Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
even lang...!! heb ik nu hele korte wijsvingers of hele lange ringvingers....?

al is de ringvinger van mijn rechterhand wel langer dan de wijsvinger aan die hand, terwijl aan de linkerkant ze echt even lang zijn..... ra ra... raa....!
Keranet je leidt me af van mijn docu!

Zit nu naar mijn handen te staren..

Rechterhand is mijn ringvinger korter maar linkerhand zijn ze even lang. Wat betekent dat dan?
He Discovery, ik post net precies hetzelfde!
O nee niet helemaal

Mijn ringvinger is korter aan mijn rechterhand
Geen idee wat dat betekend, misschien kunnen jullie de beste man schrijven, of zijn boek lezen.

Hier meer info:

klik

Het Vingerboek - John Manning - ISBN 978 90 253 6697 1 - Uitgeverij Athenaeum – Polak & Van Gennep.
Lo que faltaba! Een mannelijke vrouw, een marimacho!

Ik ga de heks in bed leggen, en er zelf naast liggen.

Tot vannacht.
Keranet, ik heb natuurlijk meteen even gekeken..ik ben een vrouwelijk vrouw..haha..

Mooi gedicht en het klopt helemaal.

Een moeilijk punt van emigratie vind ik toch, je ouders zo weinig zien. Helemaal nu ze al een beetje op leeftijd zijn.

Inderdaad, de vliegtickets zijn hier ook onbetaal rond kerst. Wij gaan waarschijnlijk in februari naar Nederland.

Anais, het is ook belachelijk hoe ze het allemaal doen. Ik zou wel graag een keertje naar Whistler willen met of rond de kerst. Is helemaal niet te betalen voor een normaal mens.

Als de kids happy zijn dan ben ik het ook, ik ben blij dat ze gisteren zo goed zijn opgevangen.

Disco, eerlijk gezegt verveel ik me de pleurus. Ik durf ook niet al te veel doen in huis. Ik ben bang dat ik de boel besmet. Maar volgens de arts kon dit geen kwaad, ik maak voordat ik ga het toilet nog een keertje heel goed schoon en dingen zoals telefoon ectr..

De uitslag van de scan kreeg ik gisteren meteen, doorop baseren ze de dosis die je krijgt. Er was een uitloper richting borstbeen. Beter van niet, maar komt vaker voor en is gelukkig nog steeds goed te behandelen.

Ik ben de oncoloog eeuwig dankbaar dat hij zo precies te werk is gegaan, bij het volgende bezoek neem ik hem een mooie doos chocolaatjes mee.
bij mij ook ringvinger langer....

snjo das ook niet oud 60 jaar. mijn moeder overleed in 2001, begin er nu echt wel de balen van te krijgen dat ik nooit meer ff iets aan haar kan vragen.

btw anais had je nog een pbtje op FB. Zumba is een soort aerobics maar dan op salsa, merengue, zoek en nog meer van die moeilijke latino dansen.
Nog even over de vinger, ik had verkeerd gekeken..de wijsvinger is een beetje langer..

Chica, voor het slijmvlies en smaak. Misschien mogen augurken ook wel, maar het zou me niet verbazen dat daar ook zout in zit en dat mag dus niet.

Sterkte met de luizen..
@ chicha, dat is helemaal niet zo negatief hoor, volgens het stukje tekst in de link worden vrouwen met een langere ringvinger over het algemeen knapper gevonden. Zo. Kun je weer rustig gaan slapen.

mijn ringvinger is overigens ook ongeveer 1cm langer als mijn wijsvinger

@ Raccoon: dan kom je toch gezellig forummen? Fijn dat je goede artsen hebt, dat scheelt al de helft. Wanneer weet je of alles goed aanslaat?

Wat het overlijden van ouders betreft, ik denk er maar gewoon niet over na, het lijkt me echt heel heftig om ineens de oudste te zijn en inderdaad niets meer te kunnen vragen, te kunnen zeggen tegen iemand die in de meeste gevallen zo vanzelfsprekend voor je is. Sterkte aan iedereen die een of allebei zijn ouders moet missen.
quote:Keranet schreef op 01 oktober 2009 @ 22:26:

ik zag laatst zo´n docu en die ging over de verschillen tussen mannen en vrouwen.

Er was een wetenschapper die beweerde dat hij kon voorspellen hoe mannelijk of vrouwelijk iemand was aan de hand van de ringvinger: hoe langer hoe mannelijker (ivbm met testosteronboost voor de geboorte). Bij vrouwen is de ringvinger vaak korter dan de wijsvinger, bij mannen juist veel langer.

Er waren drie expirimenten die ze deden:

1) ze lieten 6 mannen een hardloopwedstrijd doen. De wetenschapper moest aan de hand van de lengte van de ringvinger bepalen wie zou winnen (hoe langer, hoe meer winkans). Hij had alleen nummer 3 en 4 omgedraaid.

2) ze lieten 6 vrouwen deelnemen aan een proef met een hijskraan, nadat de wetenschapper ze op volgorde had gezet van vrouwelijke vrouw naar mannelijke vrouw. Hij beweerde dat op basis van zijn analyse (lengte van ringvinger) er maar 1 vrouw in staat zou moeten zijn om de proef te winnen. En hij had gelijk.

3) ze lieten 6 mannen en 6 vrouwen een luier bij een baby verschonen. Opvallend was dat alle vrouwen na de luier verschoond te hebben de baby oppakten en knuffelden, en bij de mannen maar 1, dat was de meest mannelijke man die ertussen zat. Verklaring? Hoe mannelijker, hoe meer problemen met sociale contacten, deze man was zich daarvan bewust en had een cursus sociale omgangsvormen gedaan. Daar had hij geleerd te knuffelen.

Vond die documantaire echt een openbaring

Dus nu de hamvraag: hoe lang is jouw ringvinger (korter of langer dan de wijsvinger?)

Ik heb deze docu ook gezien, echt leuk.

Links even lang, rechts iets korter
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:chicha schreef op 01 oktober 2009 @ 22:28:

Snjokorn, wat recent nog. Hoe gaat het met je moeder, redt ze het in haar eentje?

60 jaar is nog véél te vroeg! Wat erg.

Mijn vader is ook vlak voor kerst overleden, in 2005. Heel plotseling, een hersenbloeding. Ik had er wel direkt vrede mee, het is ook geen beladen onderwerp tijdens de kerst.

Raccoon, zure snoepjes? waarom? Mogen het geen augurken zijn?

Ik heb zojuist de heks ontluist. (van luizen ontdaan, dus). Nu maar hopen dat ze weg blijven.

Wat een drama, ze schreeuwde het uit omdat de lotion in haar ogen en mond kwam. Dramaqueen.

Mijn moeder redt zich beter dan ik had verwacht. Met een aantal practische dingen (financien) help m'n zusje (is daar een kei ik).

Het kwam ook niet echt onverwacht hoor. In 98 kreeg m'n vader voor het eerst kanker, behandelt daarvoor. In 2005 kreeg hij te horen dat het in z'n longen zat (is nog wel behandeld maar hij deed dat meer voor ons dan voor zichzelf), 2006 allebei m'n ouders in behandeling (de een chemo, de ander bestraling) en m'n vader begon toen al op te geven.Dus vanaf dat moment is m'n moeder ook meer beslissingen gaan nemen.

Het liefst had m'n vader aan euthanasie gedaan maar werd niet meer als "toerekeningsvatbaar" gerekend (vrij terecht met 4 tumoren in je hoofd) en dus heeft hij het tot het eind uit moeten zingen.

Het enige waar ik nog steeds van schrik, is de telefoon op een raar tijdstip ('s ochtends vroeg of 's avonds rond/na tienen), het eerste wat ik dan denk; o jee, wat is er nu weer aan de hand.
Jeetje snjo, wat heftig, allebei je ouders die rotziekte

Hoe is het nu met je moeder qua gezondheid?
Gaat heel goed met haar. Ze moet nog wel regelmatig op controle komen maar dat is alleen maar een veilig gevoel hoor. Ze werkt halve dagen als peuterleidster en dat is echt haar lust en haar leven.
Voor ik naar bed ga - wat ik 2 uur geleden al van plan was - nog even iets wat veel indruk op mij heeft gemaakt de afgelopen dagen.

Kort geleden werd er hier Bayram gevierd, het suikerfeest. Kinderen gaan dan massaal langs de deuren om geld, snoepjes en chocola te scoren.

Op het journaal werd aandacht besteed aan 3 kinderen die niet zijn teruggekomen na die avond. De afgelopen dagen wordt er veel aandacht besteed aan de orgaan-maffia in dit land, die specifiek kinderen ontvoert, hun organen weghaalt en doorverkoopt. Het sterke vermoeden bestaat dat ook deze 3 verdwenen kinderen daar het slachtoffer van zijn geworden.

Zojuist zag ik een special van het journaal waarin de cijfers bekend werden gemaakt van het aantal verdwenen kinderen en ik ben werkelijk in een shock hierdoor. In dit land verdwijnen 465 kleine kinderen per 6 maanden, die nooit meer terugkeren naar huis en vermoedelijk slachtoffer zijn geworden van de orgaan-maffia. Ik kan hier met mijn verstand niet bij maar het gebeurt, de cijfers zijn gebaseerd op de realiteit.

Ik kan er even niet van slapen. Ik ben ook een moeder en leef ontzettend mee met al die ouders hier wiens kind is verdwenen. Wat moet er wel niet door je heengaan als zoiets met jouw kind gebeurt. Wat een rot wereld is dit soms....
@Ine ten eerste gefeliciteerd met jouw benoeming als FVDM, je hebt het echt verdiend.

Ja en als jullie dan over kerst beginnen dan zeg ik KUT tijd, ten minste dat was het voor jaren. Toen ik in Nederland woonde miste ik op zulke moment toch wel vaak mijn ouders en mijn kids die dan meer bij mij ex waren dan bij mij. Mocht mij altijd graag terug trekken en gewoon lekker een potje janken. En zorgde dat ik rond die tijd altijd op het kantoor werk had zodat ik het weg kon stoppen en lekker de TOP2000 kon luisteren.

My lover heeft er met haar familie toch wel verandering in gebracht, ze geven mij de ruimte maar ook de warmte. Zodra ik dank even wegsluip om even alleen te zijn dan wordt daar ook niet lullig over gedaan. Ben dan ook blij dat hier voor de rest gewoon wordt gewerkt. Pfffff zo dat is eruit.

Zoals Raccoon en al eerder schreef komt Haloween er weer aan, de winkels liggen al hlang vol met de nodige spullen en er zijn al een aantal huizen hier die helemaal zijn omgetoverd.

Zal er zelf niets aan doen maar dat heeft meer met respect te maken voor mijn leerling monteur van de overkant, zijn broer is twee jaar geleden op Haloween op brute wijze vermoord.

Het is voor hem en zijn familie nog steeds zwaar voor mij gaat hier een dikke streep door.

@Raccoon goed om te horen dat jij het goed gaat met je, hoop dat ik nog vanavond contact met je kan krijgen.

@Keranet ik ben dan geslaagd en verdomd mannelijk, vreemd van het verhaal is dat ik het zelf niet zo ondervindt.

Ik heb altijd mijn kids luiers verschoond en ook geknuffeld, vindt dat niet meer dan normaal.

Daarnaast heb ik naast het klaar staan voor anderen door de jaren heen geleerd om beter te leren luisteren. Zo belde vanmiddag mij nog een vrouwelijke klant op die meer en meer een vriendin van mij aan het worden is, ze wilde gewoon even met mij kletsen.

Ik kan regelmatig naar een film krijgen en spontaan beginnen te janken, ik noem het zogenaamde Disney effect.

Zo meteen ga jij mij vertellen dat ik verdomde Gay ben maar daar niet vooruit wil komen (je bent overigens niet de eerste), oeps zie niet de laatste foto met mijn buurvrouw op de FB.

Dan het vliegverhaal, ik weiger gewoon om tijdens het hoogseizoen te vliegen of er moet een nood geval zijn. Zo zijn er diverse vrienden die mij vragen of ik op hun bruiloft wilde komen, mijn antwoord is erg standaard ; Zolang het niet in het hoogseizoen is. Voor mijn kids zou ik dat overigens anders vinden, mochten die willen komen dan komen ze maar.

@Anias wel even lachen dat filmpje wat je mij toe zond, echter kijk eens naar deze dan Zo Fout zat deze een paar weken geleden te kijken met mijn NL vriend hier, het was de vader van zijn vriend in NL, lol.
Hallo is er nog iemand wakker hier???????

Hadden we eergisteren nog over bands, ik zie net in een email van Ticketmasters dat The Cranberries naar San Francisco komen en dat op 5 december. Heb ze al eens eerder gezien in HMH en lijkt mij een aardig Sinterklaas cadeautje om daar naar toe te gaan.
Duna, de foto staat onder het prikbord (gele jurk) op de groep. Feest is op de 24ste.

Raccoon, fijn dat het tot nu toe nog meevalt. Hopelijk is alles weer snel "normaal".

Kan me goed voorstellen dat het wat onnatuurlijk voelt als een feestdag gelinkt is aan een nare gebeurtenis. Er wordt van je verwacht dat je "gewoon" mee feest, terwijl je daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebt. En eigenlijk is het ook een "gewone" dag, alleen heeft iemand ooit bepaald dat het iets feestelijks moet zijn.

Ik ben zelf niet zo van die verplichte feestnummers. Ben met oud en nieuw ook meestal ziek. Vind het wel gezellig om het met familie te "vieren". Wat meestal neerkomt op de hele dag spelletjes spelen. Pa in de keuken nog wat aan het kokkerellen... Ben al lang blij als er geen ruzie wordt gemaakt.

Zowel rechts als links is mijn ringvinger iets langer dan mijn wijsvinger (tot ongeveer een halve cm).
ik ben weer wakker hoor

@ keranet, dan kom ik tot de conclusie dat rechts mn mannelijkere knappere kant is dan de linker?? hahaha

@ snjo pprrr heftig allemaal hoor. dan is het idd wachten op wat komen gaat

@ anais, getver de getver. had er wel eens over gehoord in peru ofzo, maar in turkije en zoveel!! zag laatst wel een docu over de philipijnen waar volwassen hun organen verkochten aan rijke westerlingen maar dat is toch heel anders....

wel goed dat het nieuws er aandacht aan besteed al moeten mensen natuurlijk niet paranoia gaan worden

@ sfo, je weet gewoon wat vrouwen willen en je bent in touch met je vrouwlijke kant :-) en we zijn er blij mee!
Anais; kan me voorstellen dat je geschrokken was van deze getallen. Het staat ver van mijn bed hier (heb er natuurlijk wel over gehoord). Bijna 500, daar kan ik met m'n verstand écht niet bij.

SFO, leuk sinterklaascadeautje inderdaad.

Hier stormt het weer eens en ik ga vanavond naar m'n vriendin. Hoop dat er gewoon gevlogen wordt en met niet te veel turbulentie...
Biebeltje; mooie jurk zeg.
Snjo en Disco, ik heb mijn berichtje even aangepast, al wordt het er niet minder erg op: het zijn 465 kinderen per half jaar. Je kan er met je verstand niet bij dat zo´n organisatie nog steeds niet is opgerold.
SFO, ik kan het filmpje niet zien van de link die je plaatste. TK heeft You Tube geblokkeerd. Ik kan de blokkade wel omzeilen en ga dan via Ktunnel naar You Tube maar zo´n link werkt dan niet.
quote:Anais01 schreef op 01 oktober 2009 @ 15:52:

Cara, je moet het omdraaien. Je kunt vanavond niet met Vent praten want je moet borrelen met CC die apart zijn leuke shirt heeft aangedaan om je aandacht te trekken. Zit je vaak achterop de fiets bij hem en niet op "zijn" stang?Ieuw, Anais, ieieieiuw...

Ik ben ook wakker.

Anais, wat een vreselijk verhaal van die kinderen! Hier zijn mensenook doodsbang voor stranger danger en veel kinderen worden overal heen gebracht en gehaald totdat ze zelf auto kunnen rijden. Ze zijn alleen bang voor pedo's want geen arts zal hier het mes in een kind zetten.

SFO, in san Fransisco spelen toch wel meer bekende bands? The Cranberries is idd leuk. Hier is Elton John 3 jaar geleden in town geweest. Ze hebben het er nu nog over :o)

Leuk dat een emigratie vervelende feestdagen in een ander licht kan zetten, dat je jezelf niet altijd perse meeneemt en dat Kerst met je bnieuwe liefde wel leuk is!

Biebeltje,kun je deze kerst niet iets doen wat je gewoon leuk vindt ipv ziek worden?

Snjo, ga je regelmatig naar Nederland om je moeder te zien? Hoelang vlieg je er eigenlijk over en zijn de sociale zekerheden in Ijsland goed..heb je bv veel vakantie en ziektedagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven