Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
goede vrijdag is geen nationale vrije dag... 5 mei maar eens in de 5 jr

ik heb echt maar 25 dagen, 3x atv en dus nieuwjaarsdag, 2e paasdag, 2e pinksterdag, hemelvaart en 1e en 2e kerstdag..

tis echt drama... ik wil op vakantie maar heb geen dagenmeer...
Ooow vakanties is altijd een heel gepuzzel hier. Ik heb 23 dagen (inderdaad ook bank holidays, maar het totaal is zo ongeveer hetzelfde als in NL, want hier bv geen hemelvaart en pinksteren). Volgend jaar ben ik 10 (!) jaar in het bedrijf, wat betekent dat ik het jaar erop (!) 25 dagen heb. Woepie.

Ik heb de week na kerst vrijgenomen (da's drie vakantiedagen, want tweede kerstdag valt in het weekend, en dan krijg je hier de maandag vrij) en dan komen we naar NL.

Maar tot aan die dag heb ik welgeteld 1 dag over. De meisjes hebben eind van de maand Halloweenviering met creche en dan volgende maand gaan ze naar de kerstman, helaas kan ik daar dus niet allebei bij zijn. Dit jaar ga ik mee naar de kerstman - mits ze niet een keer ziek zijn voor die tijd, want dan ben ik die ene dag ook kwijt.

Eind van de maand gaan we naar Londen een weekend - en da's dan een bank holiday weekend, dus kost geen dagen. En op die manier lukt het allemaal net met al het gereis.

Mikkemak, inderdaad een leuke studie zeg. Volgens mij deed onze carrièreplanner op de middelbare school iets fout hoor. Ik zie nog zo vaak studies voorbijkomen waar ik echt nog nooit van gehoord heb, en die best leuk bij mij gepast zouden hebben kunnen. Nee, Ainne ging naar de Pabo. Waar ze vervolgens nooit geen ene reet mee gedaan heeft.

Raccoon, geef je licht inmiddels? Gek idee hoor, die troep in je lijf. Nou ja, voor de goede zaak hopelijk!
Disco, bij ons in het bedrijf (semi-Overheid) zijn goede vrijdag en 5 mei wel verplichte vrije dagen (waar ik niet zo heel veel aan heb verder, want manlief moet inderdaad gewoon werken).
Ben weer boven water.

@Anais zoek eens op The Surfers bij jouw Turkse site.

@Disco thanks

@Orbit er spelen inderdaad meerdere bekende bands hier in de omgeving maar wil wel selectief zijn met de concerten.

Concerten kunnen hier schreeuwend duur zijn, zo hebben ze bv op een veld in het stadion stoelen staan en vragen er dan zo 300 dollar voor wat ik asociaal vind vergeleken bij Europa.

De geruchten gaan hier dat U2 na de geplande concerten richting de Bay Area komen en laat ik daar nou op zitten te wachten.

Zucht en dan jullie met al die vakantie dagen, krijg er hier maar 5 vrije dagen per jaar die betaald worden. Als ik meer dan 40 per week werk dan zet de dame van de administratie mijn uren weg voor als ik ze nodig heb en voor de rest neem ik gewoon onbetaald verlof. Ja je moet er wat voor over hebben om in de VS te wonen.
Sjezus Ainne, dat je na TIEN jaar pas recht hebt op 25 vrije dagen. Heb je goed volgehouden en ERRUG verdiend tegen die tijd!
Nou SFO, daar mag je best even heel hard over zeuren hoor. Jij bent er van ons allemaal met vlag en wimpel het slechts vanaf (huh?). Vijf vrije dagen. Ik zou gek worden! En als je nou eens naar de dokter moet? Moet je dan onbetaald verlof? En hebben jullie wel officiele feestdagen?
quote:caramella2 schreef op 02 oktober 2009 @ 14:24:

Sjezus Ainne, dat je na TIEN jaar pas recht hebt op 25 vrije dagen. Heb je goed volgehouden en ERRUG verdiend tegen die tijd!

En die extra dagen gaan het jaar erop pas in. Ben in mei tien jaar in het bedrijf, dus moet nog tot 2011 wachten tot ik die kuttige extra twee dagen krijg.

Toen ik vijf jaar hier was ging ik trouwens van 21 naar 23, dus was al iets vooruit gegaan. 25 is nou de max, ook al blijf ik hier tot aan mijn pensioen. Please god nooooo
quote:SFO schreef op 02 oktober 2009 @ 14:24:

Zucht en dan jullie met al die vakantie dagen, krijg er hier maar 5 vrije dagen per jaar die betaald worden. Als ik meer dan 40 per week werk dan zet de dame van de administratie mijn uren weg voor als ik ze nodig heb en voor de rest neem ik gewoon onbetaald verlof. Ja je moet er wat voor over hebben om in de VS te wonen.Ongelooflijk zeg. Ik dacht dat de US 10 dagen had als standaard, maar het kan dus erger.
Cara de nationale feestdagen worden niet betaald, als ik na de dokter ga of zoals van de week bij Oral Surgery voor een gesprek dan moet ik dat gewoon zo laat mogelijk in de dag plannen.

Grote bedrijven hebben deze dingen soms wel in het pakket zitten voor hun werknemers maar voor de kleine baas niet.
SFO, in America hebben ze toch ook een sabatical? Hier heb je na 10 jaar werk long service leave. Drie maanden betaald verlof. Als je daar als leerkracht de zomervakantie aanplakt heb je eindelijk tijd voor een reisje om de wereld. Met 10 weken vrij per jaar hoor je mij niet klagen, Ainne, alleen daarom heb ik al de PABO gedaan :o)
jeetje he!! lekker geregeld...

@ biebel, wilde alleen even aangeven dat het niet standaard is. wel lucky voor jou!

@ sfo 5 dagen!! owh owh owh!! zou echt draaaamaaa zijn...

iedereen hier herinnert me er altijd zo lekker aan dat tot begin dit jaar, ze elk jaar nog eens 16 extra atv dagen hadden en zoveel special leave ofzo... maar dat hebben ze lekker dit jaar afgeschaft!! er zijn mensen die gewoon 3 maanden betaald vrij kunnen nemen, zoveel dagen hebben ze nog staan

helaas voor mij is het dus afgeschaft
Meeeen. Niet aan denken, Ainne. (En als je een andere baan zoekt begin je weer bij 20. Dat is pas erg. Je moet tenminste tot 2011 blijven om van die extra dagen te genieten!)
SFO - Vijf vrije dagen? Dat stelt echt helemaal niks voor.

Ainne - Als je kinderen ziek worden, kan je dan geen speciaal verlof krijgen, of moet je dan een vrije dag nemen? Dat is ook al zo beroerd. En ja, 25 heb je er altijd zo doorheen gejaagd.

Hier in Schotland schijnen ze net iets andere bank holidays te hebben dan in Engeland. Wat ook niet altijd handig is. Alleen - bij Man's bedrijf doen ze er niet altijd aan. Dus dan zijn de scholen, overheid en alle winkels in het dorp gesloten (klein dorp...), maar 'mag' hij wel lekker naar z'n werk toe. Ook niet leuk. Dat hebben we nu al twee keer gehad.

Voor iedereen die het zei - ja ik vind het ook wel een leuke studie. En een leuk vak. Ik ging ook altijd wel met plezier naar m'n werk en was er ook wel goed in ( mag je toch wel een keer van jezelf zeggen...?) Ik wil daarom straks ook echt wel weer een baan hoor.
Ja inderdaad Mikkemak, overal zijn de bank holidays weer net anders, Engeland, Schotland, Noord-Ierland, Ierland. Weet niet hoe het met Wales zit eigenlijk.

Ja, we moeten een vrije dag opnemen als er 1 ziek is. Dus Vent en ik doen dat hoe het uitkomt. Er bestaat wel zoiets als force majeure, maar da's echt als je op stel en sprong naar het ziekenhuis moet met ze of zo. Waterpokken of zo vallen daar niet onder. Ik zie die dingen nog steeds met angst en beven tegemoet, want dan ben je minstens een week kwijt.

Oe die long service leave moet ik hier ook eens voorstellen Orbit, haha, no way dat ze dat hier doen.

Cara, soms vind ik mezelf best wel zielig dat ik al zo lang in dit bedrijf zit, slaat toch nergens meer op? Al moet ik zeggen, ik ben zeker niet de enige, er zijn behoorlijk wat "lifers" hier.
Disco, was al bang dat het er een beetje hard stond...

SFO, dan kom je er echt ontzettend bekaaid vanaf zeg!!! Zou eigenlijk niet moeten mogen. Volgens mij is het in NL gewoon bij wet geregeld dat je recht hebt op een minimum aantal dagen. En dat zijn er echt wel meer dan 5.

Bij ons in het bedrijf krijg je trouwens ook nog een soort van ouderdomsdagen (op leeftijd gebaseerd, maar dan zit je wel al tegen de 60 ofzo). Dan heb je gewoon nog minimaal 1 dag in de week extra vrij.

Over dokter etc. doen ze hier gelukkig niet zo moeilijk, als je het maar een beetje goed probeert in te plannen.

Maar 3 tot 4 weken aaneengesloten vakantie is toch wel het maximum wat wordt toegestaan, tenzij je een speciale reden hebt voor langer. En we mogen maar 10 dagen meenemen naar het nieuwe jaar.
Ainne, niet zielig, is toch gewoon fijn. Als het je bevalt dan bevalt het je! En als ze je maar waarderen! Anders kon ik wel even langs op een van mijn assertieve dagen...
@ ainne eens met cara, tot begin dit jaar beviel het je toch gewoon? waarom elders gaan?

@ biebel geeft nix, wilde alleen ff voor de duidelijk aangeven.

hier noemen we dat ouwe lullen dagen. vanaf je 58e ofzo meer en dan met 60 nog een (per jaar erbij) en dan elk jaar weer 1 ofzo? of misschien meer..

hier mag ook max 3 weken, maar ik hoop wat dagen op te kunnen sparen en aan te kopen en dan langere tijd met (betaald) verlof te gaan... en anders onbetaald...

lijkt me juist wel prettig dat die bankholidays anders geregelt zijn. anders is heel het eiland vrij. kun je lekker op ierse bankholidays een weekend naar engeland waar geen vrije dagen zijn ofzo... makkelijk (en betaalbaar) toch?

in het begin regelde ik al mijn doktersafspraken buiten werktijd, maar laatst gewoon iemand die om 12h lekker lang ging lunchen om na terugkomst nog een half uurtje achter de buro te zitten zuchten en vervolgens te vertrekken naar de dokter en besloten dan maar de rest van de dag niet meer te komen

heb nu mn doktersafspraken gewoon begin of einde van de dag gepland maar kom dan gewoon later of ga eerder weg, nog nix over gehoord....

moet weer onderzoeken laten doen voor mn crohn...
quote:caramella2 schreef op 02 oktober 2009 @ 15:06:

Ainne, niet zielig, is toch gewoon fijn. Als het je bevalt dan bevalt het je! En als ze je maar waarderen! Anders kon ik wel even langs op een van mijn assertieve dagen...

Het is gewoon zo'n sleur geworden. Als niemand het meer weet, dan lost Ainne het wel op.

Maar ja, klagen heeft weinig zin, er is toch niks beters te vinden, dit soort banen komen toch allemaal op hetzelfde neer uiteindelijk - en nu met de recessie is er sowieso weinig te vinden en de salarissen zijn al helemaal drie keer niks.

Nou ja, wie weet wie weet, kunnen we het ons over twee jaar wel veroorloven dat ik kortere dagen kan werken, als de meisjes op school zitten. Dat zou mijn ideaal zijn, op tijd naar huis om ze van school te kunnen halen.
@ Anais: vreselijk verhaal van die kinderen, ik snap dat je daarvan wakker ligt, deed ik zelf ook na jou stukje voor het slapen gaan gelezen te hebben. Alhoewel de andere kant van het verhaal natuurlijk ook vreselijk is: je kind verliezen omdat er geen orgaan beschikbaar is. Een neefje van mijn vriend had een ernstige nierziekte, hij had een nieuwe nier nodig anders zou hij overlijden. Er is een nieuwe nier gekomen. Waar ze die zo snel vandaan hebben gehaald, weet ik niet. Ik durf niet te zeggen dat het legaal of illegaal was.

Vrije dagen, ik heb er 15 en daarnaast heeft Colombia ongeveer 20 officiele feestdagen. Staat weer tegenover dat de werkdagen meestal lang zijn: ik werk van 7.30 tot 5.30. Ook mag je pas vakantie opnemen nadat je een jaar bij een bedrijf gewerkt hebt. In Cali is het ook feestweek rond kerst. Vorig jaar hoefden we de week tussen kerst en oud en nieuw maar halve dagen te werken, heerlijk. Doktersafspraken doen ze niet moeilijk over, maar als je ziek bent moet er wel een doktersverklaring mee.

Wat die vingers betreft SFO, ik heb het niet verzonnen, je zou eens in discussie moeten gaan met de meneer van het vingerboek. Hij beweert trouwens ook dat vrouwen met een grotere linker als rechterborst taalgevoeliger zijn dan vrouwen bij wie de afmetingen andersom zijn. Ik weet ook niet wat ik dan ben want ze zijn allebei gelijk. Ga ook even zoeken of de documantaire op internet te vinden is.

Wel raar dat bij de meesten het verschil tussen wijs en ring verschillend is bij de linker en rechterhand. Bij mij zijn ze allebei gelijk.
ooooh ik heb nu de geweldige website gevonden, er is zelfs een test om uit te vinden hoe mannelijk of vrouwelijk je bent

(van de BBC)

test
Heb de test gedaan. Ben 50 Male
Ik ben 25 female
50 female...
50 male
50 female
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven