Geen leuk cadeeautje...

03-10-2009 13:06 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie als jullie een cadeautje krijgen (dat hartstikke lief, leuk en goedbedoeld is) en het echt helemaal niks vinden?

Zeggen jullie het? Of zet je het toch in je huis, doe je het aan? Of verstop je het onder je kast?
Nee dat zeg ik niet, tenzij ik die gene erg goed ken, en hij/of zij aanbied dat ik het ook mag ruilen. Maar dan nog vind ik het moeilijk om te zeggen.
Dat zet ik een beetje uit het zicht neer of ik berg het op in de kast.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ligt eraan van wie ik het krijg. Met mijn vriend heb ik afgesproken dat als we een 'verkeerd' cadeautje voor elkaar kopen we het zeggen, anders is het zonde van het geld. Hebben we tot nu toe 1 x gehad, (bleek het al te hebben).

Tegen familieleden kan ik het ook rustig zeggen. 'verkeerde' cadeautjes van oma? Oef... Vrienden (niet beste, want die moet je dat soort dingen kunnen zeggen vind ik), collega's en andere bekenden? Ligt eraan of het duur was, anders wel zonde van het geld, maar kan me situaties voorstellen dat je gewoon je mond houdt.
Hmmz....nee, ik zeg er niks van. Omdat ik vind dat wanneer iemand een cadeau mee neemt ipv een cadeau-bon oid, diegene de moeite en tijd heeft genomen iets voor mij uit te zoeken. Ik vind het niet nodig om iemand dan te kwetsen door te zeggen dat ik het cadeau niet leuk vind.

Wat ik er dan mee doe? Het ligt eraan van wie ik het gekregen heb. Als het van iemand is die dicht bij me staat, dan bewaar ik het, zet ik het neer (in het zicht). als het van iemand is die niet zo dicht bij me staat, dan geef ik het misschien wel weg aan iemand die ik er wel blij mee kan maken. Het ligt ook een beetje aan het soort cadeau natuurlijk.
Ik kreeg van schoonmoeder laatst een plateau om kaarsen op te zetten ,heel lelijk met van die kleine stukjes spiegel.

Met daarop 3 bruinige waxinelichthouders met groenig vilt beplakt (volg je het nog?)

Nergens in mijn inrichting heb ik groen,op een paar planten na..

Het plateau is gelijk in een la verdwenen en de waxinelichthouders heb ik op een rij in de boekenkast gezet.

(die is ook bruin...stoort het niet zo)

Als ze nou binnenkomt ziet ze wel de waxinedingen...

En ooit een spuuglelijk vaasachtig ding,turqoise met dolfijnen...

Ook weer met waxinekaarsje.

Staat nu in de badkamer in de lade van vriend met zijn scheermesjes ed erin...

Mijn schoonmoeder is een schat maar ze koopt dingen die zooooo niet mijn smaak zijn,maar wil haar daar ook niet mee kwetsen...
Ik heb een keer een cadeautje gekregen wat overduidelijk niet door de gever was gekocht (zelf gekregen en stond nog ergens in een hoekje en deed er toch zelf niets mee). Daarnaast was de plank ook compleet misgeslagen want het was iets wat de gever zou moeten weten dat ik daar helemaal niets aan heb omdat ik het niet gebruik (make-up). Ik heb het dan ook niet aangenomen en heb gezegd dat ik het, namens haar beschamend, vond dat zij hiermee durfde aan te komen.
quote:paloma schreef op 03 oktober 2009 @ 13:19:

Ik heb een keer een cadeautje gekregen wat overduidelijk niet door de gever was gekocht (zelf gekregen en stond nog ergens in een hoekje en deed er toch zelf niets mee). Daarnaast was de plank ook compleet misgeslagen want het was iets wat de gever zou moeten weten dat ik daar helemaal niets aan heb omdat ik het niet gebruik (make-up). Ik heb het dan ook niet aangenomen en heb gezegd dat ik het, namens haar beschamend, vond dat zij hiermee durfde aan te komen.Zohee! Dat zal gezellig zijn geweest bij de verjaardagstaart. Wat was haar reactie eigenlijk? En zijn jullie nog steeds bevriend? Of was het familie?
Tja...idd lastig. Ik neem het aan en zeg netjes dank je wel en daarna verdwijnt het in de kast. Ik vind het moeilijk om er rechtstreeks iets van te zeggen maar toen mijn schoonmoeder voor de zoveelste keer met een rood kledingstuk (ook nog uit het 1960) voor mijn dochtertje aankwam heb ik naderhand maar hint gegeven in de trant van..kijk eens hoe mooi de kleur groen haar staat enz. Helaas heeft dit tot op heden geen effect gehad. Vind het wel sneu, de bedoeling is goed maar nu heeft mijn dochtertje een hoop spullen in de kast liggten die ze normaal niet draagt (tenzij echt alles in de was zit..)

Ik heb een keer een cadeautje gekregen wat overduidelijk niet door de gever was gekocht (zelf gekregen en stond nog ergens in een hoekje en deed er toch zelf niets mee). Daarnaast was de plank ook compleet misgeslagen want het was iets wat de gever zou moeten weten dat ik daar helemaal niets aan heb omdat ik het niet gebruik (make-up). Ik heb het dan ook niet aangenomen en heb gezegd dat ik het, namens haar beschamend, vond dat zij hiermee durfde aan te komen.

Misschien was het een hint?

Vind je reactie erg hard, zou ik niet kunnen én niet willen.
Heel eerlijk??? Ik heb op mijn verjaardag een keer zoveel badspul en prullaria gekregen dat ik het op zolder heb gelegd met een briefje erop van wie ik het had gekregen....en zelf aan anderen als kado gegeven.
Slim van die briefjes, boefje! Vind zoiets trouwens niet eens zo raar.

Ik heb een keer een cadeautje gekregen wat overduidelijk niet door de gever was gekocht (zelf gekregen en stond nog ergens in een hoekje en deed er toch zelf niets mee). Daarnaast was de plank ook compleet misgeslagen want het was iets wat de gever zou moeten weten dat ik daar helemaal niets aan heb omdat ik het niet gebruik (make-up). Ik heb het dan ook niet aangenomen en heb gezegd dat ik het, namens haar beschamend, vond dat zij hiermee durfde aan te komen.Misschien was het een goedbedoelde hint?
quote:Jaschenca schreef op 03 oktober 2009 @ 13:30:

[...]

Misschien was het een goedbedoelde hint?
quote:delphicat schreef op 03 oktober 2009 @ 13:22:

[...]

Zohee! Dat zal gezellig zijn geweest bij de verjaardagstaart. Wat was haar reactie eigenlijk? En zijn jullie nog steeds bevriend? Of was het familie?Familie. Het was gezellig en de taart was heerlijk. De bewuste persoon is nogal vol van zichzelf en vindt alles wat ze doet helemaal geweldig en geeft ook altijd de leukste cadeautjes (dat zegt ze ook). Alleen jammer dat het nagenoeg altijd cadeautjes zijn waar je niets aan hebt of het past niet in je interieur. En ik houd altijd braaf mijn mond (gegeven paard etc.) maar in dit geval heb ik er iets van gezegd, want het was tijd om haar zelfgenoegzaamheid de kop in te drukken.
Gheghe, beetje mosterd .
Zelden krijg ik iets wat ik niet mooi vind, omdat de meeste mensen (familie en vrienden) mijn smaak kennen. Of ik krijg bonnen of geld, zodat ik er zelf iets voor kan kopen.

Járen geleden kreeg ik van mijn (Egyptische) echtgenoot een afschuwelijk tafelklokje....in heel veel Arabische landen zijn ze dol op goudkleurige dingen. Dit was ook goudkleurig en het draaide ook nog eens rondjes..: afgrijselijk...Dat heb ik hem dus wel gezegd en alhoewel hij een beetje boos was, heeft hij het geruild.
quote:Jaschenca schreef op 03 oktober 2009 @ 13:30:

[...]

Misschien was het een goedbedoelde hint?Misschien, maar ik ben al zo mooi van mezelf .
Maar wat wil je eigenlijk bereiken met zeggen dat je het cadeau niet mooi vindt? Is het in de hoop dat volgende cadeaus beter in je straatje passen? Het lijkt me zo kwetsend om de gever erop te wijzen dat hij/zij of niet genoeg zijn/haar best heeft gedaan, of jou helemaal niet kent, of misschien helemaal niet in jou is geinteresseerd.

Als iemand inderdaad uit gemakzucht of onwil met iets ongewensts aankomt, dan weet je dat je voor die persoon voortaan ook niet meer stad en land af hoeft te gaan voor het perfecte cadeau, want het kan ze kennelijk niet veel schelen.

Maar als mensen wel moeite erin stoppen, alleen de uitkomst staat jou niet aan, dan kwets je ze toch enorm door het te melden? Dat zou ik mensen niet aan willen doen. En wat geeft het nou, een zo'n "jammer"-cadeautje per jaar.
quote:nieuwbegin schreef op 03 oktober 2009 @ 13:28:

[...]

Vind je reactie erg hard, zou ik niet kunnen én niet willen.Ik vind mijn reactie gewoon eerlijk. Meestal stellen mensen dat ook op prijs. En nee, in dit geval heb ik het natuurlijk niet ten overstaan van de anderen gezegd. Ik heb haar apart genomen en gezegd wat ik ervan vond. Ze knipperde even met haar ogen, stem sloeg een beetje over en zei op bedeesde toon dat ik gelijk had (cadeautje was niet gekocht maar ze wist gewoon niet wat ze me zou geven). Prima, even goeie vrienden en de make-up heeft ze gewoon weer in haar tas gestopt.
quote:delphicat schreef op 03 oktober 2009 @ 13:39:

Maar wat wil je eigenlijk bereiken met zeggen dat je het cadeau niet mooi vindt? Is het in de hoop dat volgende cadeaus beter in je straatje passen? Het lijkt me zo kwetsend om de gever erop te wijzen dat hij/zij of niet genoeg zijn/haar best heeft gedaan, of jou helemaal niet kent, of misschien helemaal niet in jou is geinteresseerd.

Als iemand inderdaad uit gemakzucht of onwil met iets ongewensts aankomt, dan weet je dat je voor die persoon voortaan ook niet meer stad en land af hoeft te gaan voor het perfecte cadeau, want het kan ze kennelijk niet veel schelen.

Maar als mensen wel moeite erin stoppen, alleen de uitkomst staat jou niet aan, dan kwets je ze toch enorm door het te melden? Dat zou ik mensen niet aan willen doen. En wat geeft het nou, een zo'n "jammer"-cadeautje per jaar.Zucht, je maakt van een mug een olifant. Tikkeltje overgevoelige reactie als je het mij vraagt.
quote:paloma schreef op 03 oktober 2009 @ 13:45:

[...]

Zucht, je maakt van een mug een olifant. Tikkeltje overgevoelige reactie als je het mij vraagt.

Hoezo overgevoelig? Ik vraag me gewoon oprecht af wat het nut is van het melden. Is niet persoonlijk aan jou gericht hoor, en bovendien heb jij al een reden gegeven, jij wilde de zelfgenoegzaamheid van de dame in kwestie een beetje indammen.

Maar ik ben echt benieuwd naar wat nog meer redenen zouden kunnen zijn voor iemand om te zeggen dat het cadeau niet leuk is.
Van familie en vrienden krijg ik meestal leuke dingen, want die kennen mij gelukkig goed genoeg om te weten wat ik graag wil hebben.

Maar ik heb een tijdje als interim-er gewerkt en dan kreeg ik van mijn collega's bij het afscheid altijd de meest afschuwelijke troep. Uiteraard heb ik daar nooit iets van gezegd, want het gaat om het gebaar, maar in mijn hart had ik dan liever een bon gehad. Die troep ging overigens direct naar de kringloopwinkel om daar een ander (hopelijk) blij mee te maken...
quote:iris1969 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:51:

Maar ik heb een tijdje als interim-er gewerkt en dan kreeg ik van mijn collega's bij het afscheid altijd de meest afschuwelijke troep. Uiteraard heb ik daar nooit iets van gezegd, want het gaat om het gebaar, maar in mijn hart had ik dan liever een bon gehad. Die troep ging overigens direct naar de kringloopwinkel om daar een ander (hopelijk) blij mee te maken...Hoe herkenbaar! Mijn gekregen gruwelijke picknickmand is ook direct naar de kringloop verdwenen.
quote:delphicat schreef op 03 oktober 2009 @ 13:50:

[...]

Hoezo overgevoelig? Ik vraag me gewoon oprecht af wat het nut is van het melden.

In het algemeen gesproken zou je iemand de volgende keer kunnen behoeden om geld uit te geven voor een cadeau die je toch niet mooi vindt en uiteindelijk bij het oud vuil belandt. Als de gever denkt dat jij de glazen vaas mooi vindt (terwijl jij de gewoonte hebt om alle breekbare spullen uit je handen te laten vallen), dan komt deze de volgende keer misschien weer met iets van glas aanzetten. Ik geef maar een voorbeeld, maar naar mijn mening is er niets mis mee om de gever een beetje "te sturen". Het is toch veel leuker om iets te krijgen waar je blij mee bent?

Als ik een cadeau voor iemand koop (voor wat voor reden dan ook), dan pols ik altijd even bij die persoon (of hun partner of kind). Ik zou het niet leuk vinden wanneer ik uitbundig word bedankt voor een cadeau, die de ontvanger eigenlijk helemaal niet leuk of mooi vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven