Opgelucht dat ik geen kinderen heb! Wie nog meer?

03-10-2009 11:52 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt opgelucht dat ik ze niet heb! Lang leve de pil! Zonder kinderen blijf je ook meer kind, raak je minder snel versleten door energiegebrek en zorgen. Dat wil niet zeggen dat ik kinderen niet leuk vind, voor en paar dagen of een paar uur, maar niet 24/7.

http://www.dailymail.co.u ... ls-savages--children.html
Druilerig?? Het is hiero lekker droog, met af en heel soms toe een zonnetje.
quote:Noorderling1 schreef op 03 oktober 2009 @ 12:57:

Omdat ik er uit ben dat ik ze niet wil en ook heel vaak opluchting voel daarover, dat ik ze ook inderdaad niet heb, en ik me afvroeg of er meer mensen zijn die dat gevoel (her-)kennen.

Jazeker. Ik weet al mijn hele leven dat ik ze niet wil en ben soms best opgelucht als ik ergens een krijskind zie of hoor hoe veel moeders hun dag indelen van en naar clubjes, school, sport enz. Dan ben ik oprecht blij dat ik ze niet heb.

Ik vind trouwens kinderen vaak erg leuk, maar een huiselijk/gezinsleven trekt mij totaal niet, daar ben ik een te grote einzelgänger voor.
quote:Mamasaar schreef op 03 oktober 2009 @ 12:25:

Maar waarom, en dat snap ik niet, zijn de kindervrijen zo gefrustreerd dat ze het nodig vinden om om de haverklap een topic te openen dat ze zo blij zijn met hun "vrijheid"?

Omdat je er overal mee dood wordt gegooid dat kinderen hebben/krijgen/maken de natuur is zo hoort, zo zaligmakend is en weet ik wat voor crap, nog meer. En dat je niet eens op OVERIG een topic kunt openen hierover, zonder dat er door (naar ik vermoed vooral) moeders op je in wordt gehakt.

Djeezz....
Italy, als jij daar dagelijks opgelucht om kunt zijn, ben je een rijk mens. Speaking of mindfulness, enzo

TO, zoals ik al zei: Ja, er zijn meer mensen die er niet aan moeten denken om een kind te hebben, en ik ben er 1 van. Als dit topic nou 5 reacties zoals deze had gehad, was je er dan blijer van geworden?
Ik kan me ook voorstellen dat je misschien via dit topic tóch ook een soort bevestiging zoekt. En dat is alleen maar menselijk Bijvoorbeeld: je voelt het echt zo dat je blij bent dat je geen kinderen hebt, maar ergens diep van binnen weet je dat de mogelijkheid erin zit (hoe klein ook) dat je toch ooit wél het verlangen krijgt naar een kind hoe sterk het 'nee-gevoel' nu ook is. Zou dat kunnen? Voor mij geldt dit namelijk wel een beetje. Ik denk echt niet dat ik ze wil en zie zoveel meer voordelen aan kinderloosheid... maar dat is nu. Hoe is dat over 10 jaar?? Heb jij dat helemaal niet Noorderling of anderen die nu ook niet die kinderwens hebben?
quote:2Italy2 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:00:

Grappig, ik heb nooit een hond gehad en daar ben ik iedere morgen (om een uurtje of 7) zo opgelucht over Hé, dank je wel! Ik denk gewoon nooit na over het feit dat ik geen hond heb, maar eigenlijk is dat zonde, als ik er elke dag op onmogelijke uitlaattijden even bij stil sta dan maak ik mezelf elke dag een beetje blij. Vooral als het regent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:2Italy2 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:01:

Druilerig?? Het is hiero lekker droog, met af en heel soms toe een zonnetje.Dan woon jij vast heel ver bij mij vandaan
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Ik ben niet per se blij dat ik geen kinderen heb. Ik ben erg blij met mijn leven en ik heb geen kinderen. Geen idee of ik nu zo blij ben omdat ik geen kinderen heb.
Ik ben ook blij dat jij geen kinderen hebt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Pannetje schreef op 03 oktober 2009 @ 11:57:

Even inhoudelijk dan maar....die 10 reasons zijn echt stiereschijt. Slaat allemaal nergens op.

Ik heb zelf geen kinderen en geen kinderwens.

Waarom niet? Ik vind de wereld niet leuk genoeg om een kind in te zetten en ik weet van mezelf dat ik me dood- en doodongerust zou maken over zo'n kind. Zoveel stress kan ik niet aan.

Daarnaast ben ik ontzettend gesteld op vrijheid en die is weg met kids. Ik wil NU de stad in kunnen..en geen halve inboedel hoeven inpakken voor de baby...

Ik zou een hele leuke moeder zijn...dat weet ik van mezelf..lief, jong...gek...

Maar nee...ik wil geen kinderen...ben ook al te oud met 34.

Wil mijn puber geen moeder aan doen van 50.
Susan en Moosey

Ach het zijn de kleine dingetjes in het leven waar je je blij mee/opgelucht over kunt voelen. Een vers kopje theeeheeee!!

-nu is Italy opgelucht dat het hier niet druilerig is-
quote:Moosey schreef op 03 oktober 2009 @ 13:04:

Italy, als jij daar dagelijks opgelucht om kunt zijn, ben je een rijk mens. Speaking of mindfulness, enzo

TO, zoals ik al zei: Ja, er zijn meer mensen die er niet aan moeten denken om een kind te hebben, en ik ben er 1 van. Als dit topic nou 5 reacties zoals deze had gehad, was je er dan blijer van geworden?

Een beetje...

Maar ja ik post hier al een tijdje, dus ik weet wel ongeveer wat ik kan verwachten hoor.
Ik ben blij dat mijn neus van voren zit en niet van opzij.
Dat is waar ook, ik zou thee gaan zetten.

Een vers kopje thee én geen hond, wat een dag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 oktober 2009 @ 13:06:

Ik ben ook blij dat jij geen kinderen hebt.Ach.
quote:Glorioso schreef op 03 oktober 2009 @ 13:04:

Ik kan me ook voorstellen dat je misschien via dit topic tóch ook een soort bevestiging zoekt. En dat is alleen maar menselijk Bijvoorbeeld: je voelt het echt zo dat je blij bent dat je geen kinderen hebt, maar ergens diep van binnen weet je dat de mogelijkheid erin zit (hoe klein ook) dat je toch ooit wél het verlangen krijgt naar een kind hoe sterk het 'nee-gevoel' nu ook is. Zou dat kunnen? Voor mij geldt dit namelijk wel een beetje. Ik denk echt niet dat ik ze wil en zie zoveel meer voordelen aan kinderloosheid... maar dat is nu. Hoe is dat over 10 jaar?? Heb jij dat helemaal niet Noorderling of anderen die nu ook niet die kinderwens hebben?

Nee dat heb ik niet, op mijn 16e wist ik het al zeker en nu nog steeds (ik ben nu 40). Nooit een seconde twijfel gehad.

Ik vind de vraag om herkenning van TO trouwens doodnormaal. Het is soms best leuk om met gelijkgestemden ervaringen uit te kunnen wisselen.

Daarbij zou ik zelf nooit op een topic van een blije moeder of zwangere vrouw melden hoe ik er over denk. Zij hebben hun roze wolk en ik heb het mijne .
quote:Noorderling1 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:03:

Omdat je er overal mee dood wordt gegooid dat kinderen hebben/krijgen/maken de natuur is zo hoort, zo zaligmakend is en weet ik wat voor crap, nog meer. En dat je niet eens op OVERIG een topic kunt openen hierover, zonder dat er door moeders op je in wordt gehakt.

Kijk, en daar komt de aap uit de mouw. Weet je Noorderling, ik roep al m'n hele leven dat ik geen kinderen wil. Dat is namelijk al mijn hele leven zo. En toch probeert niemand mij ooit te bekeren, wat dat betreft. En ik denk dat dat aan 2 dingen ligt: A. Ik breng het blijkbaar op een goede toon (namelijk dat het feit dat ik het niet wil helemaal niets zegt over kinderen an sich of mensen die het wel willen) en B. mensen vinden het blijkbaar bij me passen ofzo. Wat ook klopt Oh, en C, ik heb ook nooit ontkend dat het nog weleens zou kunnen veranderen, hormonen kunnen rare dingen met je doen, dat geloof ik wel. Maar ik zeg er wel altijd bij dat ik God op mijn blote knietjes bid of de biologische klok mij over mag slaan

Conclusie: C'est la ton qui fait la musique. Als jij het idee hebt dat je aangevallen wordt door de moedermafia, dan maak je het er hoogstwaarschijnlijk zelf naar.
quote:Susan schreef op 03 oktober 2009 @ 13:08:

Een vers kopje thee én geen hond, wat een dag.Mijn druilerige dag wordt opeens ook een stuk mooier!
Ik vraag me trouwens af of je werkelijk zo blij bent als je zo out of the blue dit even komt melden....
quote:Miss thang schreef op 03 oktober 2009 @ 13:09:

[...]

Mijn druilerige dag wordt opeens ook een stuk mooier!En chocolaalalaaaaaa!!!
quote:Susan schreef op 03 oktober 2009 @ 13:08:

Een vers kopje thee én geen hond, wat een dag.
quote:Glorioso schreef op 03 oktober 2009 @ 13:04:

Ik kan me ook voorstellen dat je misschien via dit topic tóch ook een soort bevestiging zoekt. En dat is alleen maar menselijk Bijvoorbeeld: je voelt het echt zo dat je blij bent dat je geen kinderen hebt, maar ergens diep van binnen weet je dat de mogelijkheid erin zit (hoe klein ook) dat je toch ooit wél het verlangen krijgt naar een kind hoe sterk het 'nee-gevoel' nu ook is. Zou dat kunnen? Voor mij geldt dit namelijk wel een beetje. Ik denk echt niet dat ik ze wil en zie zoveel meer voordelen aan kinderloosheid... maar dat is nu. Hoe is dat over 10 jaar?? Heb jij dat helemaal niet Noorderling of anderen die nu ook niet die kinderwens hebben?Dat zou heel goed kunnen. Ik vind mezelf nu al te oud, dus over tien jaar is het helemaal niet meer im frage.
Italy, het wordt gewoon een groot feest!
weet je wat ik niet begrijp? TO heeft het over kinderen. Vind je kinderen op zich niet leuk? Omdat ze krijsen, gillen, klieren, niet luisteren, je uit je slaap houden???

Dat gaat op den duur over hoor en worden het hele leuke (jong)volwassenen.... Die houden je pas echt jong
Ik vind de reacties hier een beetje flauw. Stel je voor dat dit zou gebeuren op de Kinderpijler. Ben benieuwd of het dan nog steeds zo grappig zou zijn......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven