Opgelucht dat ik geen kinderen heb! Wie nog meer?

03-10-2009 11:52 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt opgelucht dat ik ze niet heb! Lang leve de pil! Zonder kinderen blijf je ook meer kind, raak je minder snel versleten door energiegebrek en zorgen. Dat wil niet zeggen dat ik kinderen niet leuk vind, voor en paar dagen of een paar uur, maar niet 24/7.

http://www.dailymail.co.u ... ls-savages--children.html
quote:summer73 schreef op 03 oktober 2009 @ 12:29:

[...]

Jawel, maar het staat niet voor niets niet op de kinderpijlert. Wat doe jij in godsnaam op 'overige'?? Afslag gemist?
Ja, dat vind ik echt.
Bedankt Viva1973 voor de links! (kan hier zelf nooit wat vinden namelijk!)
Nou, als er iemand niets met kinderen heeft dan is het ninjoo wel en die is toch ook regelmatig op de kinderenpijler te vinden.
quote:Noorderling1 schreef op 03 oktober 2009 @ 12:30:

Bedankt Viva1973.je moet anders niet de illusie hebben dat daar geen moeders zijn......
quote:traincha2 schreef op 03 oktober 2009 @ 12:30:

Nou, als er iemand niets met kinderen heeft dan is het ninjoo wel en die is toch ook regelmatig op de kinderenpijler te vinden.Hoe bedoel je??? Heeft die geen gevoel kinderen???
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 03 oktober 2009 @ 12:25:

Je moet echt vooral geen kinderen krijgen wanneer je ze niet wilt. Voor niemand een goed idee. Zeker voor het kind niet.

Maar waarom, en dat snap ik niet, zijn de kindervrijen zo gefrustreerd dat ze het nodig vinden om om de haverklap een topic te openen dat ze zo blij zijn met hun "vrijheid"?

Fijn voor je. En niet interessant. Dan krijg je geen kinderen. Het zal mij een rotzorg wezen. Maar niet doen alsof kinderen het verschrikkelijkste zijn van de hele wereld. Dat is nl nogal irritant.Je kunt dezelfde vraag stellen aan al die vrouwen die hier honderden topics openen over het wel willen krijgen van kinderen. Dat is minstens zo achterlijk, zeker omdat 20.000 topics over het zelfde onderwerp gaan, maar men toch elke keer weer 'n nieuw topic opent over exact het zelfde onderwerp.
quote:Mamasaar schreef op 03 oktober 2009 @ 12:30:

[...]

Afslag gemist? Hahaha ...
Computer says nooooo
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2009 @ 12:32:

[...]

Je kunt dezelfde vraag stellen aan al die vrouwen die hier honderden topics openen over het wel willen krijgen van kinderen. Dat is minstens zo achterlijk, zeker omdat 20.000 topics over het zelfde onderwerp gaan, maar men toch elke keer weer 'n nieuw topic opent over exact het zelfde onderwerp.

Nee, Nien dat ligt echt anders. Ons kind is nl altijd de mooiste en de liefste en de bijzonderste.. dus altijd anders, en nooit zoals als die anderen.

Shit, ik moet nu echt weg, anders pak ik de popcorn erbij en blijf plakken.

Grußgott!
Computer says nooooo
Of zal ik in de OP vragen/verzoeken dat moeders niet (hoeven te) reageren? Er zijn namelijk genoeg kindertopics waar ze hun ei kwijt kunnen. Vind dit niet teveel gevraagd. Maar dat zal wel weer een hoop ellende geven ben ik bang.
quote:Glorioso schreef op 03 oktober 2009 @ 12:25:

Ik kan niet zeggen dat ik zozeer opgelucht ben dat ik ze niet heb, maar ik denk wel dat ik het een enorme beroving van mijn vrijheid zou vinden als ik wel kids zou hebben. Ik denk ook niet dat ik ooit kinderen wil, maarrr mensen zijn nu eenmaal erg veranderlijke wezens dus ik sluit niks uit voor de toekomst. Maar momenteel is het 9 van de 10 keer zo dat als ik kijk naar dat soort huiselijke taferelen met kinderen, dat ik denk, blij dat ik dat niet heb/hoef. Maar ik vind vind kinderen wel heel vertederend en prachtig om naar te kijken en leuk om mee te dollen. Maar dat verwar ik niet met het hebben van een kinderwens! Bijna nooit meer lekker spontaan naar een restaurant om uitgebreid te tafelen..De hele tijd zo'n vervelende kinderwagen duwen als je aan het shoppen bent..Ik ben er gewoon teveel voor op mezelf gericht (nog) En klein detail, ik ben single. Maar ook singles denken na over dit soort dingen uiteraard.Die wandelwagen is niet het probleem: je kind achterna rennen door de winkel is het probleem!

[...]

Je kunt dezelfde vraag stellen aan al die vrouwen die hier honderden topics openen over het wel willen krijgen van kinderen. Dat is minstens zo achterlijk, zeker omdat 20.000 topics over het zelfde onderwerp gaan, maar men toch elke keer weer 'n nieuw topic opent over exact het zelfde onderwerp.

Dat doen ze dan ook op de daarvoor bedoelde 'kinderpijler'. Het woord zegt het eigenlijk al.

Wat jij daar zo vaak te zoeken hebt, dat is meer de vraag, want het fascineert je wel allemaal blijkbaar.

Daarbij kun jij het zo achterlijk vinden allemaal als je wil, vrouwen hebben voortplantingsorganen en planten zich voort, daarom bestaat de mensheid nog steeds, ook nu het niet meer vanzelfsprekend is dat vrouwen kinderen krijgen. De natuur maakt dat het voor heel veel vrouwen (en mannen) toch heel gewoon en vanzelfsprekend is dat ze een kind krijgen.

Dat jij dat gevoel niet hebt wil niet zeggen dat de vrouwen die het wel willen raar zijn. Je draait de boel een beetje om door er altijd zo tegenaan te trappen, tegen die voortplantingswens.
quote:Noorderling1 schreef op 03 oktober 2009 @ 12:38:

Of zal ik in de OP vragen/verzoeken dat moeders niet (hoeven te) reageren? Er zijn namelijk genoeg kindertopics waar ze hun ei kwijt kunnen. Vind dit niet teveel gevraagd. Maar dat zal wel weer een hoop ellende geven ben ik bang.

Nee dat hoef je niet te vragen. Dat is aanmatigend en daar trekt zich toch niemand wat van aan.

En buiten dat, ik heb je een link gegeven van een kinder-vrij forum. Daar denken ze allemaal hetzelfde als jou. Wil je alleen maar gelijkgestemde zieltjes hebben dan moet je daar naartoe verkassen.
Ja, dat vind ik echt.
En ik ben blij dat ik ze wel heb (mogen krijgen).

Dus iedereen tevreden lijkt me.

Prima toch?
quote:yasmijn schreef op 03 oktober 2009 @ 12:05:

"INTEGENDEEL! Opluchting dat ik ze niet heb dus!"

Mens, hoe kun je dat nou weten? Je hebt geen idéé hoe het is als je ze hebt.Da's geen onzin hoor. Ik heb wel 1 kind. Maar kan me levensgoed voorstellen dat een gevoel van opluchting overheerst door ze niet te hebben. Gewoon puur omdat je kinderen bij bijv. vrienden in je omgeving meemaakt/ziet en dan naar huis gaat en gewoon zwaar opgelucht bent dat jij niet die vrienden bent met dat kind.
Waarom zit het je zo dwars dat er moeders reageren dan? Als je zo vreselijk blij en opgelucht bent zal het je toch een zorg zijn wie er reageren en wat ze zeggen? Of word je plotseling minder opgelucht als je hoort dat er moeders zijn die blij zijn dat ze wel kinderen hebben? Kun jij alleen maar blij zijn met je beslissing als mensen die het tegenovergestelde doen van wat jij doet een een vervelend leven hebben?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:schouderklopje schreef op 03 oktober 2009 @ 12:45:

[...]

Da's geen onzin hoor. Ik heb wel 1 kind. Maar kan me levensgoed voorstellen dat een gevoel van opluchting overheerst door ze niet te hebben. Gewoon puur omdat je kinderen bij bijv. vrienden in je omgeving meemaakt/ziet en dan naar huis gaat en gewoon zwaar opgelucht bent dat jij niet die vrienden bent met dat kind.Nou dat bedoel ik dus, thanks.
quote:Susan schreef op 03 oktober 2009 @ 12:47:

Waarom zit het je zo dwars dat er moeders reageren dan? Als je zo vreselijk blij en opgelucht bent zal het je toch een zorg zijn wie er reageren en wat ze zeggen? Of word je plotseling minder opgelucht als je hoort dat er moeders zijn die blij zijn dat ze wel kinderen hebben? Kun jij alleen maar blij zijn met je beslissing als mensen die het tegenovergestelde doen van wat jij doet een een vervelend leven hebben?Nou ja, ik proef hier wel wat venijnigs in. Ben jij moeder dan?

[...]

Je kunt dezelfde vraag stellen aan al die vrouwen die hier honderden topics openen over het wel willen krijgen van kinderen. Dat is minstens zo achterlijk, zeker omdat 20.000 topics over het zelfde onderwerp gaan, maar men toch elke keer weer 'n nieuw topic opent over exact het zelfde onderwerp.Eens, double standard!
Ik heb geen kinderen dus ik mag blijkbaar reageren, bij deze dan:

Waarom open je een topic over (geen) kinderen TO, als je er allang uit bent dat je ze niet wil? Dan is de wel/geen kinderen discussie voor jou toch compleet oninteressant. Er zijn mensen die kinderen willen en die krijgen ze dan hopelijk ook en er zijn mensen die ze niet willen en die krijgen ze dan hopelijk ook niet. Weinig discussie voor nodig, lijkt mij.

Als je er nu, net als ik, nog niet helemaal uit bent of je ze wel of niet wil dan kan een discussie misschien nog wel nuttig zijn. Al schiet je inderdaad weinig op met de lijstjes van zowel het PRO- als het CONTRA front. Ieder mens is anders dus iedereen zal het hebben van kinderen vast ook wel anders ervaren en helaas weet je dat pas als je ze eenmaal hebt.

Voor mij zal het dus gedeeltelijk een gok zijn als ik besluit een kind te willen (en het ook nog lukt om zwanger te worden en het kind te voldragen natuurlijk) dus wat twijfelen en anderen naar hun mening vragen zou voor mij nuttig kunnen zijn. Maar wat haal jij nu eigenlijk uit deze door jou begonnen discussie TO??
Dusss, dan sta je 's ochtends op en denk je 'hèhè, pffffffff, zo hé, ben ik ff opgelucht dat ik geen kids heb! ' Zoiets?

Of bespeur ik hier een mini trauma van klierige kids in je omgeving?
Omdat ik er uit ben dat ik ze niet wil en ook heel vaak opluchting voel daarover, dat ik ze ook inderdaad niet heb, en ik me afvroeg of er meer mensen zijn die dat gevoel (her-)kennen.
quote:Noorderling1 schreef op 03 oktober 2009 @ 12:50:

Nou ja, ik proef hier wel wat venijnigs in. Ben jij moeder dan?

Dat ben ik ja, maar ik had in dit topic al verteld dat zowel mijn ouders als ik vrienden hebben die bewust geen kinderen hebben en waar dat helemaal geen rol speelt. Ik denk dat geen enkele moeder ermee zit dat jij geniet van je kinderloze leventje. Ik krijg alleen het idee dat jij het niet leuk vindt om te horen dat er moeders zijn die net zo blij zijn met hun beslissing als jij met jouw beslissing. De opluchting is toch niet groter als mensen die wel kinderen hebben daar zwaar onder te lijden hebben, zodat jij kunt denken: gelukkig, ik ben eraan ontsnapt?

Je weet zelf wat je wel en niet wil en daar leef je naar, dat is genoeg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Grappig, ik heb nooit een hond gehad en daar ben ik iedere morgen (om een uurtje of 7) zo opgelucht over
Net toen ik dacht me te moeten vervelen op deze druilerige zaterdagmiddag.....
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
quote:Noorderling1 schreef op 03 oktober 2009 @ 12:50:

[...]

Nou ja, ik proef hier wel wat venijnigs in. Ben jij moeder dan?

Heb nou werkelijk geen idee hoe je dit kunt bedoelen.

Moeders zijn venijnig....?

Zou je trouwens eens willen uitleggen waarom je niet naar het kinder-vrij forum gaat wanneer je alleen gelijkgestemde zielen zoekt?

Je weet toch hoe dit forum werkt neem ik aan. Iedereen mag reageren hoe hij/zij dat zelf wilt. Op het moment dat je gaat vragen of alleen in jouw straatje geluld wordt is het juist vragen om reacties.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven