Opgelucht dat ik geen kinderen heb! Wie nog meer?

03-10-2009 11:52 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt opgelucht dat ik ze niet heb! Lang leve de pil! Zonder kinderen blijf je ook meer kind, raak je minder snel versleten door energiegebrek en zorgen. Dat wil niet zeggen dat ik kinderen niet leuk vind, voor en paar dagen of een paar uur, maar niet 24/7.

http://www.dailymail.co.u ... ls-savages--children.html
quote:Miss thang schreef op 03 oktober 2009 @ 13:11:

Italy, het wordt gewoon een groot feest!En zo is het maar net.....
quote:eleonora schreef op 03 oktober 2009 @ 12:41:

[...]

Dat doen ze dan ook op de daarvoor bedoelde 'kinderpijler'. Het woord zegt het eigenlijk al.

Wat jij daar zo vaak te zoeken hebt, dat is meer de vraag, want het fascineert je wel allemaal blijkbaar.Ik vind dat behoorlijk vreemd, zelf een pesthekel aan kinderen hebben en alles wat ermee te maken heeft, maar je wel in discussies mengen op de kinderpijler. Over jezelf overtuigen gesproken .
quote:Nicky40 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:12:

weet je wat ik niet begrijp? TO heeft het over kinderen. Vind je kinderen op zich niet leuk? Omdat ze krijsen, gillen, klieren, niet luisteren, je uit je slaap houden???

Dat gaat op den duur over hoor en worden het hele leuke (jong)volwassenen.... Die houden je pas echt jong Je kunt ook kinderen best wel grappig/aandoenlijk/lief enz vinden, maar het gezinsleven niet leuk vinden.
quote:iris1969 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:09:

[...]

Nee dat heb ik niet, op mijn 16e wist ik het al zeker en nu nog steeds (ik ben nu 40). Nooit een seconde twijfel gehad.

Ik ben pas 30, dus wat niet is kan nog komen (ja, daar hou ik wel een klein beetje rekening mee) maar ik heb ook nog nooit getwijfeld. Maar het zal ook wel schelen dat ik ook nooit een echt lange, stabiele relatie heb gehad. Als je en niks met kinderen hebt en geen kerel hebt, wordt het ook wel heel lastig om aan je non-kinderwens te gaan twijfelen, denk ik

Ik durf niet te zeggen wat er gebeurt als ik de liefde van mijn leven tegen het lijf loop en die blijkt erg graag een kind te willen. Erg graag een kind te willen mij mij, dan ook nog eens. Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen om dan ineens wel te willen, maar ik sluit het niet 100% uit.

Overigens ben ik in die zin wel erg blij met mijn non-existente kinderwens, als ik er wel 1 had, was ik nu waarschijnlijk behoorlijk wanhopig op zoek naar een kerel, en dat lijkt me een bijzonder oncomfortabele situatie
quote:Pannetje schreef op 03 oktober 2009 @ 11:57:

Ik vind de wereld niet leuk genoeg om een kind in te zetten Verbaast me altijd als ik dit argument lees, ik vind mijn wereld nl heel erg leuk. DE wereld? Die boeit me niet zo.
quote:Moosey schreef op 03 oktober 2009 @ 13:09:

[...]

Conclusie: C'est la ton qui fait la musique. Als jij het idee hebt dat je aangevallen wordt door de moedermafia, dan maak je het er hoogstwaarschijnlijk zelf naar.

Sorry hoor. Maar ben het er niet mee eens. Ik ben ook een moeder en voelde me totaal niet negatief aangesproken door TO. Ze schrijft alleen maar dat ze opgelucht is. Mag een mens dat tegenwoordig niet meer hardop uitspreken? Verder meen ik te hebben gelezen dat ze kinderen helemaal geen vervelende etters vindt, maar dat het gezinsleven haar niet aanspreekt.

Ik zou zeggen, als je er niet tegen kunt, lees haar topic dan gewoon niet. Want er staat niks onthullends meer in dan in de titel. Bovendien vraagt ze specifiek naar mensen die ook opgelucht zijn. En dat zijn dus inderdaad geen moeders die hier komen verkondigen dat ze vooral niet weet waar ze het over heeft.

Dus hou effe op met hier lopen kutten en geef haar gewoon haar topic waar ze alle recht op heeft. Er zijn inderdaad wat meer topics van de laatste tijd. Maar he, waarom niet. Er staan nog altijd twintig keer meer topics tegenover die gaan over iemand die niks liever wil dan een kindje en wel NU.
quote:Jaschenca schreef op 03 oktober 2009 @ 13:14:

[...]

Ik vind dat behoorlijk vreemd, zelf een pesthekel aan kinderen hebben en alles wat ermee te maken heeft, maar je wel in discussies mengen op de kinderpijler. Over jezelf overtuigen gesproken .Het kan ook zijn om een tegenwicht te willen geven, net als wat nu hier gebeurt. Zelf voel ik die behoefte niet zo, maar anderen misschien wel.
Is het een trend ofzo, anti kind topics opnenen?
quote:schouderklopje schreef op 03 oktober 2009 @ 13:16:

[...]

Sorry hoor. Maar ben het er niet mee eens. Ik ben ook een moeder en voelde me totaal niet negatief aangesproken door TO. Ze schrijft alleen maar dat ze opgelucht is. Mag een mens dat tegenwoordig niet meer hardop uitspreken? Verder meen ik te hebben gelezen dat ze kinderen helemaal geen vervelende etters vindt, maar dat het gezinsleven haar niet aanspreekt.

Ik zou zeggen, als je er niet tegen kunt, lees haar topic dan gewoon niet. Want er staat niks onthullends meer in dan in de titel. Bovendien vraagt ze specifiek naar mensen die ook opgelucht zijn. En dat zijn dus inderdaad geen moeders die hier komen verkondigen dat ze vooral niet weet waar ze het over heeft.

Dus hou effe op met hier lopen kutten en geef haar gewoon haar topic waar ze alle recht op heeft. Er zijn inderdaad wat meer topics van de laatste tijd. Maar he, waarom niet. Er staan nog altijd twintig keer meer topics tegenover die gaan over iemand die niks liever wil dan een kindje en wel NU.Wat een waarzinnig goede post! Als ik een bos veren had stak ik ze nu allemaal in je kont!
quote:Noorderling1 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:08:

[...]

Ach.Hoezo ach?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Verkeerd gelezen, sorry!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
quote:isabon schreef op 03 oktober 2009 @ 13:17:

Is het een trend ofzo, anti kind topics opnenen?

Wat zwart/wit. Je hoeft niet anti-kind te zijn om geen kinderen te willen.

Daarbij is er een maatschappelijke tendens gaande om vaker bewust geen kinderen te hebben en zo iets zie je dan op terug op een forum. En ach, hoeveel blije kinder-topics zijn er niet?
Schouderklopje, ik had het niet over dit topic, maar over het feit dat TO zegt 'gebasht' te worden over het feit dat ze geen kinderen wil, in het algemeen. En dat is absoluut niet mijn ervaring, en dat kan ik maar op 1 manier verklaren (nou goed dan, een andere verklaring zou kunnen zijn dat ik me misschien in progressievere kringen begeef dan TO) namelijk dat ze toch zelf in de communicatie iets niet helemaal lekker brengt.

En als je het naar dit topic wilt trekken, dan vind ik het wel opvallend dat TO wel aangevallen wordt, en andere kinderlozen niet. Heeft dan toch iets met 'ton' te maken, lijkt me.
Even inhoudelijk reageren: Ik heb 1 kind, en mensen vragen me vaak of ik niet een tweede wil, want dat is zo gezellig (Lees: zo hoort het in de maatschappij: 2 kinderen, en dan liefst een jongen en een meisje), maar ik wil echt geen tweede kind meer. Ben heel blij met mijn kind (inmiddels bijna 6), maar moet er niet aan denken er weer zo'n baby bij te hebben.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Nou Moos, ik wil niet lullig doen maar Nien wordt voortdurend aangesproken op het ontbreken van haar kinderwens.

En in de tijd van het alientopic moesten we soms aanvallen van hele legers weerstaan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier ook bewust geen kinderen, nooit de aandrang gevoeld. Niet toen ik 8 was, niet toen ik 28 was of 38. En ja, ik erger me soms aan gillende kinderen in een supermarkt. Maar kinderen háten, of 'opgelucht' dat ik ze niet heb? Neehoor.

Ik ben best een leuke 'tante', vind het af en toe leuk om met kinderen van familie/vrienden wat te doen en (jawel!) ik schrijf zelfs wel eens wat op de kinderpijlert, over een onderwerp waar ik over mee kan praten. Niet om te schoppen tegen mensen die wél een kind hebben.

TO: Val ik nu in of juist buiten jouw 'groepje'? Niet dat het me ook maar iets doet, overigens.

Gelukkig denken en doen we niet allemaal hetzelfde. Het zou maar saai zijn in De Wereld.
himalaya wijzigde dit bericht op 03-10-2009 13:26
Reden: Zó oud was ik ook weer niet.. ;-)
% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:iris1969 schreef op 03 oktober 2009 @ 13:15:

[...]

Je kunt ook kinderen best wel grappig/aandoenlijk/lief enz vinden, maar het gezinsleven niet leuk vinden.

Ja klopt... maar daar had ze het niet over in haar OT.

Dus ik dacht: ik meld het even ;)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 oktober 2009 @ 13:21:

[...]

Hoezo ach?Ik wilde eigenlijk antwoorden: "vanhetzelfde", maar toen dacht ik: Ach, laat maar, en toen liep mijn computer vast.
@HPL (jeumig, wat gaat t hard hier

Ja, ook door haar toon! El Ninjo is natuurlijk wel het mooiste voorbeeld, als je het over jankblagen en meer van dat soort mooie termen hebt, kun je er natuurlijk op wachten dat er mensen over je heenvallen. Prima als dat je bedoeling is, maar ga dan niet lopen miepen over de moedermafia. En dat doet El Ninjoo dan ook niet, en dat siert 'r.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 oktober 2009 @ 13:25:

Nou Moos, ik wil niet lullig doen maar Nien wordt voortdurend aangesproken op het ontbreken van haar kinderwens.

En in de tijd van het alientopic moesten we soms aanvallen van hele legers weerstaan.Daar ben ik het helemaal mee eens. Zelfs in dit topic zijn de "moeder"-reacties soms echt heel neerbuigend, dat hoeft een bewust kinderloze in een kindertopic echt niet te proberen...
Ik vind 't echt heel raar dat ik hier als bewust kinderloze de moedermafia loop te verdedigen, hoe dat nou ineens gebeurd is, beats me
Noorderling, wat wil je hier nu eigenlijk bediscussieren? Ik heb nog steeds geen idee namelijk.

Als je alleen maar je opluchting met de wereld wilde delen en geen discussie wou starten dan was het prikbord misschien een betere plek geweest? Misschien zou je nog op mijn eerdere post (pagina 5) willen reageren?
quote:Moosey schreef op 03 oktober 2009 @ 13:30:

Ik vind 't echt heel raar dat ik hier als bewust kinderloze de moedermafia loop te verdedigen, hoe dat nou ineens gebeurd is, beats me toch maar even naar het Kruidvat voor een testje??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
volgens een bekende bioloog neem je kinderen omdat je je anders verveelt

met kinderen heb je daginvulling

ik vond em wel grappig

maar jah dat vind ik
quote:Moosey schreef op 03 oktober 2009 @ 13:23:

En als je het naar dit topic wilt trekken, dan vind ik het wel opvallend dat TO wel aangevallen wordt, en andere kinderlozen niet. Heeft dan toch iets met 'ton' te maken, lijkt me.

Het enige waarom ik het kan verklaren, is omdat alle 'moeders' zich nu massaal lopen te vervelen, net als hun kroost. Tis zaterdag, niet het meest mooie weer en ach, waarom dan niet wat frusten afreageren? Tis maar een suggestie. Denk dat TO nu eerder de prijs betaald van het feit dat dit nu een topic is over geen kinderen willen in zeer korte tijd. Misschien zijn de moeders dit een beetje beu? En opgelucht zijn blijkt toch maar een enorm scheldwoord in combi met kinderen.

Nee sorry, begrijp de "verkeerde" toon echt niet. Denk dat mijn toon stukken cynischer is. Dus val gerust over mij

Ik ben er klaar voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven