man verliefd op zus

03-10-2009 18:23 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo verdrietig en in de war mijn man is verliefd op mijn zus en daar ben ik een half jaar in mee gegaan omdat ik hem niet kwijt wil, nu is mijn grens berijkt. heeft iemand ook zo'n soort ervaring?
Omdat jij er maar steeds naast loopt??? Damn right you do, het is je man.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
.
Tja, iemand van jullie drie zal toch echt moeten kiezen. En hopelijk ben jij dat straks. Ik begrijp niet hoe je dit volhoudt, je zus en je man... Wil je zus wel iets met hem? Dat kun je toch niet maken, als zus zijnde... En ben je niet heel erg boos?
Wat een verhaal. Kan er niks aan doen, maar word zo boos eigenlijk (niet op TO overigens)

Ik zou ze bellen en hem zeggen dat hij nù acuut naar huis kan komen òf hij blijft maar daar en hij vindt zijn spullen in een paar zakken voor de voordeur. Echt Elsa...laat je niet zo behandelen. Vind het zo verdrietig voor je...
quote:appeltje72 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:08:

Wat een verhaal. Kan er niks aan doen, maar word zo boos eigenlijk (niet op TO overigens)

Ik zou ze bellen en hem zeggen dat hij nù acuut naar huis kan komen òf hij blijft maar daar en hij vindt zijn spullen in een paar zakken voor de voordeur. Echt Elsa...laat je niet zo behandelen. Vind het zo verdrietig voor je...Helemaal mee eens! Waar is je eigenwaarde, Elsa?
Goffer... je mag ook best boos zijn op je zus hoor!

Hoogverraad door 2 mensen die je doorgaans het meest vertrouwd!
Ik zou het de vuist op tafel slaan en duidelijk te kennen geven dat het gesodemieter afgelopen is.

En dan kijken hoe belangrijk zij jou vinden.

Gaat hij toch door met haar dan weet je genoeg. Vastbinden kan je hem niet maar alles slikken is ook niet de remedie.

Dan ga je jezelf verliezen.

Verliedheid is een keus! Hoe je het went of keert.

Hij heeft ook de mogelijkheid om (tijdelijk) het contact met haar te verbreken om zijn huwelijk te redden.

Kies voor jezelf en wees niet te soft, laat zien dat er over jou niet meer gelopen kan worden: de limiet is bereikt.

Sterkte
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Nou... Dat lijkt wel iets uit een film.

Daarnaast: Pardon???!!!! Jij hebt dit laten sudderen?

Je man eruit schoppen en je zus uit je leven lijkt me zo.

Begrijp dat het niet zo gemakkelijk is, maar dat jouw man op deze manier van twee walletjes vreet kan natuurlijk niet. Je hebt daarnaast alle recht om boos te zijn op je zus. Dit is natuurlijk het laagste wat je iemand aan kunt doen.
Wat een rare situatie zeg. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je al niet eerder hebt gezegd: 'Tot hier en niet verder..'

En hoezo, ze mogen met elkaar slapen zonder seks? Dat geloof jij?

Maar goed, het wordt tijd dat je voor jezelf op komt.

Zijn er ook kinderen bij betrokken?

Ik had dit echt niet gepikt, kom nou!

En idd je zus had dit ook kunnen stoppen net zoals je man dat had kunnen doen.
Wow, ik snap heel goed dat je boos bent op je zus. Zou ik ook zijn! En ik zou dit ook heel direct oplossen: man bellen met de mededeling dat hij zijn spullen op de stoep terug kan vinden. Als hij zo graag bij haar wil zijn, dan maar zien of hij dat ook nog wil als hij niet de veiligheid van zijn eigen huis nog heeft.

En ik vind het enorm slecht van je zus dat ze jou dit aandoet. Ze is je ZUS. Als er IEMAND van andermans lief af moet blijven, is het familie wel. Echt, ik word hier zelf zelfs boos om.

Sterkte Elsa, het moet echt heel moeilijk zijn. Toch denk ik dat jij de keuze moet maken, anders ga jij er onderdoor. Natuurlijk wil hij het zo houden, hij heeft het beste van twee werelden. Hij kan nu lekker 'uitproberen' hoe het is om bij haar te zijn, terwijl hij ook weet dat hij nog bij jou terug kan komen. Echt, zo maakt hij nooit een keuze. Laat je alsjeblieft niet zo behandelen, je verdient beter dan dit!
fiorah wijzigde dit bericht op 03-10-2009 19:19
Reden: Typefout
% gewijzigd
quote:juniper8 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:16:

Maar goed, het wordt tijd dat je voor jezelf op komt.

[afbeelding]Vind ik ook, hup! Uit die slagtofferol! Ik vind jullie alle drie, euhm....erg appart. Laat ik het daar maar op houden.
quote:floor72 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:10:

Goffer... je mag ook best boos zijn op je zus hoor!

Hoogverraad door 2 mensen die je doorgaans het meest vertrouwd!Helemaal mee eens....wat ontzettend kl*te voor je!
Onvoorstelbaar, waar ze het lef vandaan halen zeg..

En jou maar "laten meelopen".. Als ze samen willen zijn hadden ze in elk geval het lef moeten hebben om een keus te maken en jou niet aan het lijntje te houden.

Dit hadden ze je nooit mogen aandoen en jij moet het jezelf echt niet aandoen! Ik snap dat het heel moeilijk is maar echt, dit kan toch niet? Hier ben je toch gewoon veel te goed voor!

Goed dat je dit ook hebt aangegeven.

Sterkte, want het voelt natuurlijk gewoon heel erg &#**(@(#.
Omdat jij er steeds maar naast loopt? Kom zeg, ga jezelf nou niet zo naar beneden halen, alsof jij de schuldige bent die hun in de weg staat. Pardon?

Ze zouden zich kapot moeten schamen
Ja precies ja. Je zus kan zich niet laten gaan omdat jij er naast loopt? Hell yeah, ze zou het al niet eens moeten VERZINNEN. En als ze het wel verzon, moest ze zorgen dat ze zo ver mogelijk uit de buurt bleef van je man.

Welke idioot verzint dat nou, de man van je zus afpakken?!
Ze hadden elkander moeten vermijden ipv elkaar steeds op te zoeken en in die verliefdheid te gaan zitten zwelgen.
In dit verhaal heeft hij niet de keuzes... JIJ hebt de keuzes!!

Hoe zie jij dit verlopen? wat wil jij het liefste? Wil je met deze man (en zus) verder?

JIJ hebt nu de touwtjes in handen, en doe please alleen wat JOU gelukkig maakt.
Ik geloof dat de posts een beetje door elkaar lopen op mijn scherm, dus excuses als ik er eentje gemist heb.

Maar tot nu toe begrijp ik dat je zus ook verliefd is op je man. Doet zij iets met die verliefdheid, hebben zij iets met elkaar of probeert ze zich over die verliefdheid heen te zetten? Misschien is het wel zo dat je man de enige man is in haar leven, en dat ze door een beetje aandacht het gevoel krijgt dat ze verliefd is. Ik kan er eigenlijk nog niet zo goed over oordelen want ik ken de feiten niet. Maar hoe dan ook: ik begrijp heel goed dat je kwaad bent op je zus tenzij ze alles, maar dan ook alles doet om niet aan die verliefdheid toe te geven. Alleen in dat geval toont ze haar goede wil. Voor je man geldt hetzelfde: hij kan het echt niet maken om je in de steek te laten voor je zus.

Kun je wat meer feiten geven? Wat doen zij met hun verliefdheid? Hoe is je band met je zus?

Voor jou is het heel erg rot allemaal, want van twee kanten voel je je natuurlijk bedreigd. Heel veel sterkte in ieder geval!
Ik heb geen zus maar ik probeer me even een voorstelling te maken dat mijn vriend vreemd zou gaan met iemand die me heel na staat. Want jouw man gaat vreemd met je zus.

Eerlijk gezegd zou ik niet voor mezelf instaan. Ze waren voor mij, allebei.

Elsa, waarom ben je vooral verdrietig en angstig? Dat idee krijg ik uit je berichten. Ben je wel heel boos geweest?
Zooo dit is wel heel heftig.

Kan me voorstellen dat je nu allemaal verchillende gevoelens hebt.

Dat je man verliefd op een ander is lijkt me al heel moeilijk en dan ook nog op je zus.

Ik denk zelfs dat het voor je zus en je man ook heel moeilijk is.

Misschien voor jou het heftigst omdat jij er niet veel invloed op kan hebben.

Ja je kan natuurlijk zeggen bekijk het maar met zijn tweetjes , maar dat doe je ook niet zomaar/

En dat 1 van hun 2 tot "inkeer" komt lijkt me ook te hoopvol omdat het nu al heeeeel ver is gegaan.

Mensen kunnen wel zeggen dat je verliefdheid in de hand hebt en dat het er om gaat wat je er mee doet.

Ik vind dat altijd mooi bedacht maar bij verliefdheid horen veel gevoelens en helaas verlies je dan ook een beetje verstand.

Wil je heeel veel sterkte wensen maar daar schiet je nu in deze k.. situatie ook niet veel mee op.
Elsa, jij hebt een half jaar lang je (on)geluk laten bepalen door je man en je zus. Zij gedragen zich belachelijk en gebruiken je. Zolang jij niet voor jezelf opkomt zullen ze dit blijven doen.

Je hebt je geluk in je eigen hand! Kies of je verder wilt met een man die je dit aandoet, kies of je zus jou waard is, wanneer ze toegeeft aan de spanning tussen haar en je man.

Je bent meer waard dan dit, maar dan zul je echt eerst voor jezelf moeten kiezen! En natuurlijk snap ik dat je je enorm rot en verdrietig voelt, maar ik denk dat er maar 1 weg is naar geluk. Sterkte!
quote:Sienne schreef op 03 oktober 2009 @ 19:29:

Mensen kunnen wel zeggen dat je verliefdheid in de hand hebt en dat het er om gaat wat je er mee doet.

Ik vind dat altijd mooi bedacht maar bij verliefdheid horen veel gevoelens en helaas verlies je dan ook een beetje verstand.True. En ik zal de laatste zijn om te zeggen dat je je verliefdheid kunt bepalen. Maar die zus kan wel afstand nemen. Die kan die man meteen al afwijzen. Ze kan desnoods verhuizen. Het is niet alleen de mán die hier een rotstreek uithaalt, maar ook nog eens de zús... en of ze hem ziet of niet, daar heeft zuslief wel zeker invloed op...
Elsa wat een verdrietige situatie voor je! Hebben jullie kinderen?

Kijk het is heel nobel dat jij en je man jouw zus hebben geholpen. En dat er gevoelens bij kunnen komen, dat kan, maar zoals al werd opgemerkt, daar hoef je niets mee te doen. Wat doe je er mee, geef je er gehoor aan, of besef je dat dit wel heel ernstig is en dat je iemand pijn doet?

Elsa, dit moet je niet willen. Dit doet zoveel pijn, dat twee mensen je bedonderen, mensen die je zo na staan, dichtbij je staan.
quote:Sienne schreef op 03 oktober 2009 @ 19:29:

Ik denk zelfs dat het voor je zus en je man ook heel moeilijk is.

Misschien voor jou het heftigst omdat jij er niet veel invloed op kan hebben.

Ja je kan natuurlijk zeggen bekijk het maar met zijn tweetjes , maar dat doe je ook niet zomaar/

En dat 1 van hun 2 tot "inkeer" komt lijkt me ook te hoopvol omdat het nu al heeeeel ver is gegaan.

Ik vind dat altijd mooi bedacht maar bij verliefdheid horen veel gevoelens en helaas verlies je dan ook een beetje verstand.

Dit vind ik eigenlijk best wel onzin. Natuurlijk heb je jezelf wel in de hand als je verliefd bent. Ook al zijn de verlangens nog zo heftig, ik ga er echt vanuit dat je de keuze hebt om dat toe te laten of om je verstand, je eer en geweten te gebruiken.

De man van TO heeft geen psychose toch, volgens mij is hij prima toerekeningsvatbaar, maar vindt hij het wel lekker om met twee vrouwen tegelijk te spelen. En die zus gaat er nog in mee ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven