De Pilstoppers

26-03-2009 11:19 2443 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdNaam kind

+ geb.datum Bijzonderheden

Amy27 30 Sara

(06-09-06)

Brabbel 27 Kaj

(23-01-08)

DDDJ 28 Daphne

(08-06-06)

Frans 29 Milena

(18-03-06)

Bojan

(06-02-09)

Hera27 29 Nick

(18-04-06)

Luke

(01-08-08)

Jacinta 30 Tristan

(08-06-06)

Vera

(04-12-09)

Kayleigh 31 Kayleigh

(18-08-06)

Detlev

(25-11-08)

Nala24 28 Esmée

(14-09-09) Noa1977 30 Lotte

(06-11-06)

Sophie

(19-03-09)

Quintie 27 "Jano"

(24-06-06)

"Jani"

(27-07-09)

Stiertje1971 37 Yannick

(24-08-06)

Twaalf september 31 Ties

(29-06-06)

Fenne

(01-10-08)

Universe Zoon

(06-01-07)

Mijn man is nu eten aan het koken samen met Nick. Onder een luid (zelf bedacht) liedje

12-9 weer een vrolijke bui?

Kay, niet ziek worden hoor. Sneu voor Detlev

Frans fijn dat Bojan weer beter is en een tand rijker.

Ga weer gauw verder voor iedereen
Goedemorgen,

Kay, oeh heel de famlilie in de ziekenboeg. Beterschap!

Frans, Bojan gelukkig weer aan het opknappen.

Hera, *zwaai*, hoe is het eigenlijk met je hond?

Gisteravond moordfeest gehad, was erg gezellig. En ik had het niet gedaan natuurlijk. Maar wist ook niet wie het wel gedaan had.En dan nu naar de kapper, straks boodschappen doen en vanmiddag alles voorbereiden voor morgen.
En man gaat zo met de kids op de fiets naar de groenteboer
Goedemorgen!

Kay hoe is het bij jullie?

12september leuk voorbereiden voor morgen, ik vind het altijd zo leuk, kinderverjaardag vieren!

Frans fijn dat Bojan weer opgeknapt is!!

Nala hoe is het bij jullie? Leuke foto's zie ik elke keer, ook bij je zusje. Wat is zij trots he

Hera voel jij je weer helemaal lekker trouwens?

Hier gaat het zo goed! Ik ben er zelf verbaasd over hoe makkelijk het weer gaat om te werken. En het werk is leukkkkkkk! Echt helemaal mijn ding. De eerste dagen is het natuurlijk vooral veel lezen, meekijken en mensen ontmoeten enzo, maar de eerste indruk is zo goed. Maandag start ik met kennismakingsgesprekken en van daaruit zal het werk echt op gang komen. Leuk hoor, heb er helemaal zin in! En tja, de eerste dag moest ik wel een beetje huilen toen ik afscheid moest nemen van de kindjes, maar gisteren al niet meer

Ik ben ook gewoon weer rond half 6 thuis, terwijl ik bij mijn vorige baan dan pas klaar was, me nog moest omkleden en nog bijna een uur onderweg was. Hier gaat iedereen gewoon normaal op tijd weg, wat een verademing. Dus niets dan positieve verhalen eigenlijk!

Vanmmiddag gaan we even met de kids naar de stad. Jano heeft nieuwe schoenen nodig, ze zijn ineens te klen. En Jani moet nodig een warmer jasje hebben. En misschien een jurkje

Fijn weekend!
Nou meiden, hier gaat het zozo.

Heb helaas een beginnende borstontsteking.

Kreeg gisteravond opeens koorts en voelde me rillerig en niet lekker. Zag dus een rode plek op mijn borst en die deed pijn.

Dus de huisartsenpost gebeld en heb een kuurtje gekregen.

Was rustig aan de BV aan het afbouwen, maar dat staat ff op een laag pitje. Moet nu de goede borst nog wel geven en de ander afkolven.

Gelukkig is de koorts gezakt en na een voeding/kolven voelen mijn borsten gelukkig niet meer gespannen aan.

Alleen die plek zit er nog wel, maar dat moet tuurlijk rustig aan weg.

Dus dat was wel ff balen.

Vandaag lekker bankhang dag.

Esmée heeft ook last van d'r ontlasting. Merk dat ze sinds gisteravond al aan het persen is, maar het komt er niet uit.

Vanmorgen dus een thermometer erin gedaan en er kwam gelijk wat dikkere ontlasting uit.

Maar volgens mij komt er nog meer...

Lekker aan het tobben dus hier, maar dat gaat wel weer over voordat ik een jongetje ben.

Ze was trouwens wel weer aangekomen. 200 Gram, dus dat gaat gelukkig wel goed!

12-9, nog gefeliciteerd met Fenne haar verjaardag!

Frans, gelukkig was alles goed op het CB.

Kay, hoe is het in jullie ziekenboeg?

Jaja Quint, mijn zusje is apetrots. Moest ook wel lachen toen ik al die foto's op haar Hyves zag.

Kon jij trouwens nog de datum die ik doorgegeven heb? (weet zelf niet meer welke datum )

Maar wat super dat je eerste werkdagen al zo leuk waren. Het is je gegund!
Nala, wat balen zeg. Warme douche helpt ook om harde plek weg te masseren. En ik geloof koude koolbladen tegen de pijn.

Quint, Wat goed zeg van je nieuwe baan. Super zo'n goed begin.

Boodschappen binnen, en ga nu snel aan de slag met de taarten.
Das nog wel een goede tip ja 12-9, dat douchen.

Ik koel al met ingevroren kraamverbanden.

Is alleen zo'n nadeel dat ze weer snel ontdooien. Krijg je weer van die natte plekken in je bh.

Gelukkig voel ik me wel iets beter.
Nala, koelen is goed, maar voordat je gaat voeden of kolven eerst weer warm maken. Kou maakt de melkkanalen nauwer, waardoor de melk er niet uit komt, waardoor de borstontsteking erger kan worden. Dus koelen op de ontsteking en warm maken (douchen of warme doeken ) voordat je gaat kolven/voeden. Veel drinken en rustig aan doen. Borstontsteking is echt k*t, ik heb er ook een paar gehad. Gelukkig kunnen ze ook snel weer over zijn!

Quint, wat heerlijk om je vrolijke bericht te lezen! Fijn dat het zo leuk is op je werk!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Super, nog meer tips, die ik niet wist.

Nu net met kolven kwam er dus niets uit. Maar had al ff niet meer gekoeld. Kan het zijn dat er gewoon niets in zit?

Je weet dan ook niet hoe lang je moet blijven kolven.

Die plek blijft wel pijnlijk, maar borsten zijn niet gespannen. Voelen leeg aan. Is dit gek? Of klopt dat wel dat die plek nog wel ff pijnlijk/hard is?

Bel sowieso maandag weer naar CB, hoe nu verder. Heb toch het idee dat ze bij ha-post hier weinig verstand van hebben.
En het gekke is, mijn rechter tepel jeukt heel erg, maar dat is de goede borst.
Oeh Nala, dat is balen zeg.

Lekker onder de warme douche gaan staan en dan de ontsteking beetje weg proberen te wrijven. Beetje kolven met je handen, zogezegd. En goed op jezelf letten he? Rustig in je slobberbroek op de bank hangen en je een beetje laten vertroetelen.

Quint, wat klink je heeeeerlijk enthousiast. Wat fijn! Supergoed. Supergaaf. Echt heel blij voor jou Het lijkt mij ook echt een geweldige baan. Heb je goed geregeld voor jezelf!

12-9, hoe is het met Ties gegaan, zonder luier op bed?

En morgen feest he? Veel plezier!

Frans, Elly en de Wiebelwagen is vréselijk... en... Daphne vindt het leuk. Brrr.

Fijn dat Bojan weer opknapt. Hij is goed ziek geweest zeg. En alweer een tandje erbij, gaat vlug!

(Daphne was zo'n vlugge... Die had met 6 weken al de ondertand. Dat ik dacht, huh? Ik kan dat witte vlekje daar niet wegpoetsen? Spruw? Nee het is hard. Wat is het dan??? haha *blond* )

Wij zaten vanmiddag bij de HAP. M'n ouders waren er en m'n vader was liedjes aan het zingen en Daphne daarop druk aan het dansen. Ietsiepietsie te veel rondjes gedraaid, dus duizelig en KLABOEM, zo met haar kin op de grond. Dikke vette snee. Ik dacht nog, dat valt wel mee, maar toen ze haar hoofdje omhoog deed, stond het wondje helemaal open. Brrr. Dus toch maar gegaan. Ja, moest gehecht worden. Gelukkig maar één hechtinkje in het midden en de rest met van die 'pootjes' dichtgeplakt, maar het was wel behoorlijk schrikken. En dat arme schaapje, he-le-maal overstuur. En dan nog zo'n verdovingsprik IN die snee.... Brrr. Maar goed, leed is geleden, ze heeft een joekel van een pleister op haar kin en ze ligt nu lekker te knorren. Morgen zal het wel stukken beter gaan.

Ik word daar zelf altijd helemaal naar van. Op het moment zelf dan 'handel' ik en ben ik er echt wel, maar als het leed dan geleden is, krijg ik hele wiebelige knietjes. Nu lekker op de bank dus!

Fijn weekend allemaal!
Wat kan helpen is inderdaad warmte op je borst, ontspannen zijn, foto/geur van Esmée in de beurt. Of zelfs kolven als zij aan de andere kant drinkt (moet je wel even oefenen)

Maar je kan Esmée toch ook aan de kant met borstontsteking laten drinken. Een drinkende baby is vaak effectiever als een kolf.

En afwisselen in voeden kan ook helpen, liggend, madonnahouding, rugbyhouding.

En jeuk zou ik niet weten.

Alles ik klaar, koelkast staat bomvol met eten. Morgenvroeg nog even laatste dingetjes en dan kan het feest beginnen.
Nala, idd Esmee aanleggen ipv kolven. Zij drinkt veel effectiever dan een kolf. En ik weet niet hoe handig je bent met aanleggen, maar aanleggen met de kin naar de ontsteking wil ook wel eenjs helpen. Esmee masseert dan met haar onderkaakje de harde plek.

DDDJ, arme Daphne! Brr griezelig hoor als je ineens al dat bloed ziet, blegh.

12-9 heel veel pleziermorgen!!

Kay, hoe is het? Niet ziek geworden hoop ik?

Ik ga nog even foto;'s plakken!

Doeg
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
DDDJ, las het al op je Hyves. Arme Daphne.

12-9, veel plezier morgen.

Quintie, zag op je broer zijn Hyves dat het nog steeds niet goed gaat met je nichtje? Balen zeg.

Heb onder de douche de plek gemasseerd. (Vent wilde het ook wel doen, maar moet er nog ff vanaf blijven )

Weet niet of het effectiever is als ik Esmée aan de ontstekings kant aanleg. Ze drinkt echt maar max 5 min en erg onrustig.

Heb dus het idee dat kolven dan effectiever is.

Moet die melk ook echt weggooien. Dus weet niet of dat die melk ook niet goed is dan?

Nou, meer ontlasting kwam er bij Esmée.

Ze heeft vandaag in totaal 4 keer gepoept. Net ook echt d'r kleren helemaal onder.

Haha, maar ben nog steeds blij met iedere poepluier.

Vandaag een heerlijk rustige dag gehad. Idd in slobberbroek op de bank.

En morgen weer. Goed he?
Nou Quint, dat klinkt goed zeg je nieuwe baan! En natuurlijk wel wat traantjes toen je de kinders weg moest brengen. Had ik met detlev toch ook hoor (al ging dat wel beter dan met kayleigh). Maar een leuke baan maakt dan een hoop goed! En het ging ook wel allemaal razend snel ineens toch! Amper tijd gehad om om te schakelen. Nog goed geslaagd vandaag in de stad?

Nala, vervelend zeg een borstontsteking. Gelukkig zelf nooit gehad, lijkt me erg pijnlijk. Dat je borsten niet gespannen aanvoelen lijkt me in ieder geval een goed teken! En lastig toch dat die darmpjes nog zo moeten wennen aan alles wat erdoorheen moet. Zielig is dat zo'n kleintje die daar last van heeft...

12-sept, alles klaar dus voor het feest van morgen! Leuk hoor.

Hera, Kayleigh kan ook zo leuk zelf liedjes verzinnen. En dan moet ik mee zingen van haar en dan wordt ze boos omdat ik de tekst niet ken, haha. Omgekeerd ook trouwens: laatst was ik met de radio aan het meezingen, moest ik ophouden van haar, want die meneer kon het wel zelf zingen....

DDDJ, arme Daphne, wat een leed! Kan er ook zo naar van worden dan. Godzijdank nog geen grote ongelukjes gehad hier. Deze week kreeg ik van een vriendin te horen dat haar zoontje (2 jaar) in het ziekehuis lag, omdat hij z'n bovenbeen gebroken had. Arm joch moest op bed liggen met gewichten, en dat een week lang en daarna moet hij gipsbroek aan... zo sneu vind ik dat!

Frans, krijg ook de kriebels van de wiebelwagen, gelukkig is het erop als de tv hier uit staat... Fijn dat Bojan weer beter is en een hoektand rijker!
Hier gaat het wel, ik voel me niet echt top, zwaar verkouden. Detlev ging vandaag al wel wat beter en man ook! Ben wel gewoon aan het werk verder, zo erg is het ook nog weer niet. Maar duik er zo wel in, eerst nog even een flinke borrel, dat voelt altijd wel lekker! Heb nog wel een drukke werkweek voor de boeg, dus hopelijk helpt detlev op slaapgebied een beetje mee, haha!
Nala, moet je de melk weggooien vanwege de medicijnen voor de ontsteking? Want anders zegt het niet zoveel hoelang ze drinkt hoor, 10 minuten kolven levert bijna altijd minder op dan even drinken. En je bent toch ook aan het afbouwen? Dan is misschien met de hand kolven/ maseren onder de douche beter om niet je productie teveel te stimuleren?
Moest net erg lachen om de topic over het nou zit met het zandkasteel, haha!

En nu zet ik de computer uit, morgen weer een vroege dienst en het vroeg op bed plan gaat al niet echt meer lukken zo!
Ach die arme Daphne... dat is schrikken! En voor mama ook natuurlijk. Lekker rustig aan DDDJ

Kay proost hopelijk knap je gauw op!

12september wat voor hapjes heb je uiteindelijk gemaakt?? Veel plezier morgen!!

We zijn goed geslaagd in de stad, maar men! Duidelijk dat de kinderbijslag was gestort zeg, mijn hemel wat een drukte. Ik kreeg er helemaal de kriebels van. Jano twee paar schoenen rijker (maat 26 heeft ie inmiddels!!!) en Jani een jasje. Onverwacht ook nog wanten...

Ik stond bij de jassen te kijken en Jano snuffelde rond en kwam op een gegeven moment aan met een paar blauwe wanten en een paar roze. 'Een voor mij en een voor Jani' zei hij trots. Ik was gehaast want wilde weg uit de drukte dus zei 'nee Jano leg terug' en vervolgens gingen we naar de kassa en weg. Nog even gauw een boodschap doen en toen ik die onderin de kinderwagen wilde leggen vond ik daar de wantjes. Ik had het echt niet gemerkt dat hij ze erin had gestopt! Gelukkig maar dat er geen alarm op zat... kleine dief Maar goed... die hoef ik dus niet meer te kopen strax

(Ties had laatst toch ook zoiets, schiet me nu te binnen?)
Nala, hoe is het vandaag met je? Wat er al is gezegd, ook al drinkt Esmée niet zoveel, het is altijd beter dan kolven.

Q, leuk dat je zo blij bent met je nieuwe job en je nieuwe wanten

DDDJ, jemig dat was even flink schrikken. Hoe is het nu met jullie?

Wij hebben al appelflappen in de oven staan.

12-9 veel plezier vandaag.
Met Daphne gaat het goed. Ze heeft lekker geslapen en heeft geen pijn. Klein beetje maar mam, zei ze De kleine kanjer. Wel moeten we zo eventjes de pleister gaan verwisselen, want HAP heeft er zo'n lap op gedaan, dat het nu precies wijkt onder haar mond en alle kruimeltjes en druppeltjes dus leuk opgevangen worden precies in de pleister. Niet handig. Dus ben benieuwd. Arm scheetje. Vrijdag de hechting eruit. Iedereen zegt, daar voel je niks van. Nee, dat snap ik. Maar dat kan je Daphne niet uitleggen. Dus daar zie ik eigenlijk een beetje tegenop al. Maar goed. We zien wel.

Oeh Quint, wat een klein boefje die Jano Maar scheelt weer, heb je die alvast in huis

12-9, geniet van vandaag!

Kay, fijn dat de mannen alweer een beetje opknappen! Heeft het slaapmutsje een beetje geholpen?

Fijne zondag!
Kay, zag net het filpmje op je Hyves. Echt leuk!

Nog een beetje geslapen vannacht?

Ik weet niet wat de reden is van het weggooien van de melk.

Het kolven bij de ontstekings kant doe ik ook iedere keer korter, bouw ik die kant ook af.

Maar bel morgenochtend gelijk het CB. Kijken wat zij verder aanraden.

Haha, die Jano. Nu al pikken.

Vergeet iedere keer iedereen te bedanken voor de lieve felicitatiekaartjes.

Frans en Kay, bedankt voor de cadeautjes!

Gelukkig heeft Daphne er weinig last meer van DDDJ.

Hoe was het trouwens bij je ouders?

Vandaag weer een heerlijke, relaxte dag. Ik voel me iig niet meer ziek.

Alleen die plek blijft gevoelig. Maar heb het idee dat 'ie al wel minder hard is.

Frans, hoe lang duurde het bij jou voordat het helemaal over was?

Heb iig nog wel een paar dagen het kuurtje.
hoihoi,

Even snel, heb het wel beetje gehad na zo'n drukke dag.

Het was een erg leuke maar drukke dag, vanmorgen om half elf kwam bijna alle visite tegelijkertijd binnen. Dus tegen 11 uur zaten er zo'n 30 man die in een keer taart en koffie wilde hebben:-|

Wel jammer want ik heb Fenne geen cadeautje zien uitpakken en ook bijna niemand gesproken.

Wel even de tijd genomen voor de taart van Fenne. Denk dan wacht de visite nog maar even. Dus dat was wel weer leuk met zoveel mensen.

Fenne vond het prachtig, alle aandacht en alle cadeaus.

Vanmiddag nog wat visite, maar gelukkig wel stuk rustiger.

Alleen wel veel eten en hapjes over omdat er zo weinig mensen vanmiddag en bij het eten waren.

Ga nu nog even wat foto's op mijn hyves zetten. En dan lekker boer zoekt vrouw kijken.
Zag je foto's net al 12-9. Wel balen dat het gelijk zo druk was...
Zo, moest ons van ver halen. Wat een rust vandaag.

Hier ook weinig te melden, lekker gewerkt vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven