De Pilstoppers

26-03-2009 11:19 2443 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdNaam kind

+ geb.datum Bijzonderheden

Amy27 30 Sara

(06-09-06)

Brabbel 27 Kaj

(23-01-08)

DDDJ 28 Daphne

(08-06-06)

Frans 29 Milena

(18-03-06)

Bojan

(06-02-09)

Hera27 29 Nick

(18-04-06)

Luke

(01-08-08)

Jacinta 30 Tristan

(08-06-06)

Vera

(04-12-09)

Kayleigh 31 Kayleigh

(18-08-06)

Detlev

(25-11-08)

Nala24 28 Esmée

(14-09-09) Noa1977 30 Lotte

(06-11-06)

Sophie

(19-03-09)

Quintie 27 "Jano"

(24-06-06)

"Jani"

(27-07-09)

Stiertje1971 37 Yannick

(24-08-06)

Twaalf september 31 Ties

(29-06-06)

Fenne

(01-10-08)

Universe Zoon

(06-01-07)

Bojan, beterschap.
Hoi,

Nala wat een heerlijke berichtjes van jou zeg. Ik word er helemaal vrolijk van! Haha je bent blij met poep . Man en ik hebben toen Bojan vast oedsel ging eten vol trots zijn eerste grote mensenpoep bewonderd . Wow en al weer naar een verjaardag. Nemen jullie esmee dan mee?

Bojan is nog steeds ziek. Vandaag was ie zo ziek dat ikmet hem naar de huisartsenpost ben gegaan. Hij was echt zo zielig en hij eet zo slecht. Hij wil helemaal niet aan de borst. Ik kolf dus nu en er gaat echt maar 300 tot 400 ml in verder niks. Hij werd suf en heeft nu al vanag vorige week maandag verhoging en vanaf woensdag koorts. Nou ja, we moeten hem goed in de gaten houden. maar dat deed ik al, dus daar hebben we weinig aan. Hij gilde en spartelde als een speenvarkentje toen de dokter hem wilde onderzoeken, dus weerlegde meteen dat ie suf was

Ow man wil boer zoekt vrouw gaan kijken!

doeii
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Frans, dit is al de 3e verjaardag waar we naartoe zijn gegaan.

Esmée is idd mee geweest. En heeft heerlijk de hele tijd geslapen.

Maar met Bojan gaat het dus niet zo toppie. Suc6 ermee!

Verjaardag was gezellie. Wel fijn dat veel vriendinnen nu een kleintje hebben. Kan je toch veel navragen.

Morgen ws naar consultatieburo. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.
Nala, heerlijk toch dat jullie al weer zo op de been zijn. Ik heb Milena en Bojan ook altijd ovberal mee naar toe genomen hoor. haha hoewel ik 3 verjaardag binnen 10 dagen toch niet heb gehaald .

Was je vandaag nog naar het cb geweest? En?

Bojan lijkt eindelijk weer een beetje beter te worden. Gisgteren was ie echt behoorlijk ziek, maar nu os ie zowaar weer aan het eten en hij heeft net ook weer aan de borst gedronken. Joehoe. Verder slaapt en huilt hij vandaag. Nu zit ie al een kwartier in het wipstoeltje, maar is erg moe zo te zien. Hij gaat dus maat weer naar bed
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Frans, Hera, DDDJ zwaaaaaai!!!

Nala wat leuk om het zo te lezen van jou! En leuke naam! Ik heb stiekem via de Hyves van mijn dochter gekeken, en kon alleen je profielplaatje zien, maar wat een plaatje is je dochter!

Met mij gaat alles goed hoor! Eigelijk gewoon heel goed. Heb het naar mijn zin op mijn werk. Ik ga vanaf volgende maand weer naar school. Ook veel zin in. Verder ben ik nog steeds single, en dat vind ik ook helemaal niet erg. Heb er niet eens tijd voor haha. Druk met werk, kinderen, vriendinnen, en dan straks ook nog school. (Heb natuurlijk wel een scharreltje hier en daar haha)

Met de kinderen gaat het ook super! R is alweer 3 geworden in Juli, en gewoon mijn kleine kanjer. Hij is de enige man in mijn leven haha. Echt een jongen, lekker ondeugend, maar wel lief voor zijn moeder. En A word bijna 9, en is echt een tuttebel, echt een meisje meisje. Ze doet het geweldig op school, en ze word nu echt dr eigen persoontje. Gaat wat meer dr eigen gang. Met haar vriendinnen dingen bespreken die mama niet meer mag weten haha. En het word nu heel belangrijk om er leuk uit te zien natuurlijk. Dat soort dingen beginnen nu. Al met al weer een leuke nieuwe fase.

Dus ja zo gaat het er een beetje aan toe in huize Joehoe, voor de nieuwschierige haha. Ik ben gewoon gelukkig.

Groetjes voor iedereen
Leuk om wat van je te horen Joehoe. Super dat het zo goed gaat.

Fijn dat het weer wat beter gaat met Bojan, Frans.

Vanmiddag bij consultatieburo geweest en Esmée is helaas afgevallen.

Ze zat op 3940 gram toen de kraamzorg weg ging en woog nu 3720 gram.

Balen dus... Ze heeft al die tijd al honger en was daarom ws zo onrustig.

Daarom dus ook niet zoveel ontlasting en grote plasluiers.

Moet nu iedere voeding gewoon de borst geven, daarna nog 30-60 cc bijvoeding en daarna nog kolven.

In de hoop dat de productie bij mij weer omhoog gaat en we straks weer volledig trug kunnen naar BV.

Best wel een opgave dus, want ben iedere voeding nu zo'n uur bezig.

Maja, merk nu al dat ze meer tevreden is en dat maakt zoveel goed.

Moet dus weer meer laten staan en echt weer wat rustiger aan gaan doen...

Ga d'r nu ook weer voeding geven. Laterz!
Hey Nala wat balen! Ik heb Bojan ook met voeden, bijvoeden en kolven volledig aan de borst gekregen hoor! Heb er vertrouwen in dat je het kan en laat je niet ontmoedigen doordat Esmee nu is afgevallen! Voor jezelf: lekker rustig aandoen, goed eten en veel drinken! En dan komt het helemaal goed. Wel een voor je, want je schrijft het cool op, maar ik weet nog dat i het helemaal niet leuk vond toen Milena na 2 weken was afgevallen (ehm niet leuk als in ik heb de rest van de dag hysterisch gehuild )

Joehoe, heeeey wat leuk van je te lezen! En nog leuker om te lezen dat je zo gelukkig bent!

Arme Bojan heeft nu ook nog spruw. Gisteren de huisarts er naar laten kijken, maar die zei dat het aanslag was vanwege droge tong. Nou vandaag is het een dikke plak, dus echt geen aanslag, maar gewoon spruw. En nu baal ik van mezelf dat ik me weg heb laten sturen. De armerd heeft nu ook nog es een zeer mondje
kom even wat geven.

Sneu dat Bojan spruw heeft, hoop dat hij snel weer opknapt. En je niet schuldig voelen Frans. Als zo'n arts dat zegt geloof je dat toch

Nala, balen dat Esmée is afgevallen. Gelukig zie je wel direct resultaat m.b.t. voeden,bijvoeden en kolven dat ze rustiger is.

en probeer inderdaad je rust te pakken.

Joehoe, wat klink je heerlijk gelukkig en tevreden. Leuk straks weer naar school. En je dochter alweer 9 en je zoon 3 gaat hard hé.

Jac, zag bij oehh's je mooie behang wat gaaf!

Q, kun je ons al wat meer vertellen?

Brabbel, hoe is het overleg tussen de arts afgelopen?

Voor de rest een dikke ga weer op de bank hangen.

Tilde Luke gisteren uit bed en toen schoot het flink in mijn rug en dat straalt uit naar mijn bekken.

Vannacht amper geslapen van de pijn. Na lang overleg met mezelf besloten om vandaag niet te gaan werken. Werk op de maandag nog arbeidstherapeutisch, dus vervanging is al geregeld.

En heb de rest van de week veel gesprekken etc. staan.

Het zakt nu gelukkig alweer iets af.

Fijne avond allemaal
voor hera. Goed dat je thuis bent gebleven vandaag. En daardoor gaat het dus al iets beter.

Nala, ah arme Esmee, dus gewoon honger. Gelukkig gaat het bijvoeden al goed. Hopelijk krik je kolven je productie weer een beetje op.

Frans, ah arme Bojan. Ziek en dan ook nog spruw. Moet wel zeggen dat ik bij Fenne niet echt idee had dat ze daar nu zo'n last van had. Zou toch even terug gaan naar huisarts, Fenne was er met kuurtje redelijk snel vanaf.

Joehoe, leuk om te horen dat het zo goed met jullie gaat.

Gisteren is mijn nicht bevallen met 28 weken. Vrijdag weeen gekregen en weeenremmers werkte niet. Pff heftig hoor, jochie is 1500 gram. Gelukkig doet het ventje het heel goed en zijn ze vol vertrouwen.
Jee 12-sept, heftig van je nicht! Wat goed dat het jochie het zo goed doet en 1500 gram is toch een best goed gewicht voor zo'n vroeggeboorte. Hopelijk blijft het goed gaan!

Frans, arme Bojan zeg! Hopelijk sterkt hij snel aan nu hij weer wil drinken.

Hera, balen van je rug, rustig aan maar weer!

Nala, balen dat esmée was afgevallen. weet nog wel dat het bij kayleigh ook lang duurde voor ze aan begon te komen. Volgens mij was ze met 3 weken ofzo pas weer op haar geboorte gewicht, dat duurde me veel te lang, weet ik nog! Succes met het voeden, voeden, voeden....
Hier lekker weekendje achter de rug! Kinders hadden het ook erg naar hun zin gehad bij opa en oma. Detlev had goed geslapen, helaas was hij dat thuis weer even vergeten, dus de afgelopen 2 nachten mocht ik toch wel weer aan de bak... Het joch leert het ook nooit, zucht. T'is dat het zo'n lieverd is...
Nou zeg, merk nu na 2 voedingen al verschil! Mevrouw slaapt de hele avond al!!!

Dat is nog niet voorgekomen.

Ben helemaal happy.

Ook al is het een behoorlijke opgave, als het maar helpt.

Lees morgen verder bij. Ga nu denk maar lekker voor een uurtje alvast naar bed. Heerlijk!
Hoe is de nacht verder gegaan Nala? Meisje nog steeds tevreden?

Hier een redelijke nacht. Detlev werd om 5 uur wakker en ging daarna weer lekker slapen.

Vanmiddag en vanavond weer aan het werk, niet erg veel zin in, maar goed komt wel als ik er weer ben!
Super dat je al zo snel verschil merkt, nala. Hoe gaat het vandaag?

Kayleigh, fijn dat het afgelopen nacht wat beter ging. Werk ze.

Hoe is het met Bojan?

Ik ben ziek.

Werd vanmorgen wakker en zag alles voor mijn ogen ronddraaien. Misselijk, krampen.

Ik dacht even eten en dan gaat het misschien wel over. Maar nee hoor, dus weer bed in. En nu gaat het redelijk als ik maar niet te snel beweeg, net even geslapen en dat heeft wel geholpen..

Hoop dat ik morgen weer aan het werk kan.
Hoi,

Arme Hera, hopenblijk is het snel over!

Nala, fijn dat het meteen beter gaat met esmee!

kay, ja dat klinkt als een redelijk goede nacht (haha ik had het er nog met man over, erg toch dat je dat soort nachten (van 24-5) nu als goede nachten bestempeld ) maar ooiiiiiit gaan ze allemaal doorslapen schijnt. Of blijven ze in bed als ze wakker zijn (haha wellicht zijn ze dan al het huis uit, maar goed). Milena komt nu trouwens ook een of twee keer per nacht. Dan heeft ze geplast en komt ze dat even vertellen. Haha gezellig poep en plaspraat in het midden van de nacht

Naar de huisarts geweest en Bojan is behoorlijk ziek. Keelontsteking, ooronsteking, longen niet goed en spruw . Arme ziel. Omdat het een grote sterke baby is en omdat hij nu weer een beetje gaat eten, hoeft hij niet naar het ziekenhuis. wel antobiotica en daktarin meegekregen en ik meot hem goed in de gaten houden. Zielig zielig.
IK HEB DE BAAN!!!

kom straks vertellen, moet eerst een andere werkgever afbellen (luxe he)
Zag het al op hyves Quint, super goed van je. En keuze helemaal super. Ben wel heel benieuwd, dus kom maar snel terug.

Hera en Bojan, beterschap.

Frans, Bojan het wel goed te pakken zeg, arme jongen. Wel fijn dat hij niet naar ziekenhuis hoeft.

Bij ons op werk gaat het ook hard, vorige week een kind ziek, gisteren een collega en vandaag nog een collega en twee kinderen. Of het nu de mexicaanse griep is of niet, gaat best hard.

Hoop dat hij mij overslaat, heb echt geen zin in ziek zijn.
Komt zo kraamvisite, dus alleen ff ego. Hoop morgen weer bij te lezen.

Vandaag ff naar mijn werk geweest. Was echt leuk. 1 Van de kids reageert altijd met een grote glimlach als ik binnen kom.

Nu weer en hij bleef maar kijken naar Esmée. Echt leuk.

Ga steeds meer er over denken om te stoppen met BV. Esmée drinkt per borst maar zo'n 3-5 min en als ik beide kanten gekolfd heb, zit er maar zo'n 20 cc in het flesje.

Tja, waar doe je het dan voor he?

Gelukkig krabbelt onze kleine dame wel steeds meer op. Alleen het poepen moet nog steeds op gang komen. Daar heeft ze helaas nog last van...
Quint gefeliciteerd!!

Nala, wil je echt stoppen? anders zou je ook een een lactatiedeskundige kunnen inschakelen. Ik kan me voorstellen dat het nu erg veel werk is voor je. Hoe voed je esmee nu?

Is hetl aanleggen borst 1, losmaken boeren, aanleggen borst 2 boeren navoeden (met kv of je gekolfde melk) en dan kolven? Dat is veel werk.

Hoe kolf je? Tot het op is? Wat voor kolf heb je? Het meeste succes met kolven om de bv op gang te brengen heb je met een dubbelzijdige elektrische kolf. Te huur bij de thuiszorgwinkel (of zoiets, vaak waar je ook de klossen hebt gehaald). Kolfschema kan zijn 5 minuten rb 5 min lb 3 min rb 3 min lb 1min rb 1 min lb.

Bijvoeden met kv is goed, maar moet je eigenlijk niet te lang doebn. Borstvoeding werkt volgens het principe vanm vraag en aanbod. Alles wat Esmee niet van jou krijgt, maak jij niet aan. Zo rond de 10 dagen is er een regeldag om de productie te regelen.

Hoe voed je haar bij? Als je met de gfles voedt, kan ze lui worden en de borst niet meer goed pakken. Wij hebben Bojan bijgevoed met een spuitje en pinkzuigen.

Veel mensen zeggen dat bv zo makkelijk is. Ik vond zelf bv geven in het begin een hoop gedoe en veel werk. Het deed me zeer en ging zeker niet vanzelf. Maar nu ik het nog steeds geef (oke nu even niet ivm zieke B, maar in principe wel) is het zoo heerlijk om zo'n lief mannetje bij me te laten drinken . En ik vind het nu juist heel makkelijk. Heeft Bojan misschien honger? Dan leg ik hem aan, was het honger dan drinkt hij. Geen honger? Dan haal ik hem er weer af. Hij huilt snachts, ik leg hem aan, hij drinkt en 10 minuten later ligt hij weer in bed. Nog afgezien van de gezondheidsvoordelen (waarvaan ik eerlijk gezegd niet weet in hoeverre dat nu allemaal echt zo is hoor).

Als ik jou was zou ik beslissen of je er voor wil gaan of niet. Er moet moeite in gestopt worden, het gaat niet vanzelf. Als je ervoor wil gaan, zou ik zoveel mogelijk rust nemen, mijn tips opvolgen (haha) of een lactatiedeskundige inschakelen. Het is belangrijk dat Esmee gaat groeien, maar dat groeien kan bij bv baby's wat langer op zich laten wachten dan bij fv baby's. Milena was pas na 3 weken weer op geboorte gewicht.

Even een dikke want het valt heus allemaal niet zo mee in het begin.
Lastig hoor Nala, maar als je graag bv wil blijven geven zijn er best wel veel mogelijkheden (kijk maar bij Frans ) om het te blijven doen. Maar dan moet je er wel tijd in willen/kunnen steken.

Bij Ties heb ik ook wel veel opstartproblemen gehad, maar als het eenmaal loopt (en bij Fenne liep het wel al meteen goed) dan is het echt makkelijk en ik vond het ook vooral heel fijn, echt een momentje van ons samen.

Maar als het niet goed loopt is het niet fijn en leuk om te doen, helemaal als je meisje dan ook nog eens honger heeft en niet goed groeit
Ik heb een blog op Hyves geschreven over mijn baan. I.v.m. herkenbaarheid maar niet in detail hier. De andere werkgever was erg teleurgesteld, ze had me zoooo graag gewild zei ze

Deze baan was wel echt veel beter, qua inhoud en salaris. Dus ik heb een goede keuze gemaakt dat weet ik. Maar het zal best even wennen en moeilijk zijn, weer dat werkritme pakken en nu met 2 kids. Maar komt goed!

12september ik hoop met je mee! Vriendlief klaagt hier de hele tijd alweer over keelpijn dus ik vrees ook het ergste...

Nala en Frans; ik las met bewondering het verhaal van Frans. Het is inderdaad hard werken en niet altijd even makkelijk. De keuze om te stoppen is helemaal aan jou Nala, denk er gewoon rustig en goed over na en heb vrede met je besluit. Wat je ook doet, mensen zullen altijd iets erover te zeggen hebben. Toen ik met bv stopte bij Jano, voelde ik me vreselijk slecht en schuldig. Ditmaal ging het veel makkelijker, besluiten om te stoppen, en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Mijn persoonlijke mening Nala: je hebt zo vreselijk lang gewacht op Esmee en het heeft je heel wat gekost in emotioneel (en lichamelijk) opzicht, dus het is ook wel heel erg belangrijk dat je nu ervan kan genieten en geen stress hebt over de voeding. Ik wil je echt niet aanmoedigen om te stoppen hoor, ik weet ook echt wel dat bv het allerbeste is, maar bij mij heeft het wel de doorslag gegeven. Ik heb er rust door gekregen, Jani werd rustiger, voldaan en begon goed te groeien. En dat vond ik heeeeel waardevol. Sterkte ermee!

(en ik kan nu dus vrijdag niet op kraambezoek want ik moet werken... wehhhh wat klinkt dat gek)
Haha Quint, ik denk juist: Nala heeft zo lang gewacht en zo veel moeite gedaan om zwanger te raken, waarom dan niet ook investeren in de bv . Niet zozeer vanwege gezondheidsaspect hoor, maar ook omdat het, als het eenmaal loopt, makkelijk is en ook echt zo leuk! Maar Nala, zoals ik ook tegen mijn zusje zei: het zijn jouw borsten, jouw baby en jouw tijd. Jouw beslissing en zeker zal iedereen een mening hebben, welke beslissing je ook neemt, dus dat maakt dan ook niet uit

Ik ga snel je blog lezen quint, ben heel benieuwd! En jee dat je zo snel al kan beginnen. moet je echt vrijdag al beginnen? nee toch, je bent toch pas net bevallen. Zo snel gaat de tijd toch niet?
12-9 Fenne is bijna jarig! wat hadden jullie nu voor haar gekocht/
Ohhh die arme Bojan, wat sneu dat hij zo ziek is. Hoop dat hij snel opknapt.

Q gefeliciteerd ga straks je blog lezen. Maar wat super voor je.

Nala, ik sluit me aan bij de wijze woorden van Frans. Ga nu lekker naar bed. Morgen reageer ik meer.
Ja, vind het wel gek. Nu heb ik echt geen baby meer (ook officieel). We zijn er hier nog niet uit of we wel of geen 3 kindje willen (over paar jaar dan). Ben dan ook wel emotioneel en soms ook wel verdrietig dat die mijn laatste babytje kan zijn en dat ik dan nooit meer zo'n lief klein babytje (van mezelf dan) kan vasthouden, knuffelen, voeden en ja zelfs van bevallen.

Maar ondanks dat gevoel is het ook weer heel bijzonder dat mijn meisje alweer een jaar wordt. En daar ga ik dan ook van genieten.

En zij denk ik ook, want ik geloof niet dat ze net als Ties gaat griezelen van de slagroomtaart en liever een boterham heeft.

We hebben een tafel met een stoeltje gekocht voor haar. En Ties heeft een (paarse meisjes) auto voor haar uitgezocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven