Kinderkleding maat

04-10-2009 19:59 65 berichten
Ik heb geen verstand van kinder/babykleding maten. Ik wil iets via internet bestellen als cadeautje, het is een tuniekje met broekje in de maten 50/62/68. Welke leeftijd hoort ongeveer bij welke maat?
Alle reacties Link kopieren
50 voor pasgeboorne

sommige passen 50 nooit

62 ongeveer van 3 tot 5 mnd

68 ongeveer 5 tot 7 mnd
Mijn zoon had 50 bij zijn geboorte en 62/68 toen hij 4 tot 6 maanden was.

Advies; koop iets grotere maat, want babytjes groeien snel
Frankly my dear, I don"t give a damn
50 pas geboren

62 maandje oud

68 2 maanden

Dit hou ik altijd aan, kan altijd anders, mijn zoon had 40 bij geboorte en 62 bij 3 maanden. Staat er geen 56 bij? Ik zou voor 62 gaan als je het voor kraamcadeau doet. Aan de andere kant zou je ook op safe kunnen spelen en een nog grotere maat bestellen, je krijgt zoveel klein spul dat het ook wel leuk is als je later nog wat hebt!
Is maat 68 dan de meest 'veilige' keuze?
quote:Rollergirl schreef op 04 oktober 2009 @ 20:05:

Is maat 68 dan de meest 'veilige' keuze?Denk het wel
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als je iets op de groei gaat kopen, let dan wel even op in welke periode van het jaar je dan zit. (winter/zomer kleertjes)
quote:Mamalijntje schreef op 04 oktober 2009 @ 20:04:

50 pas geboren

62 maandje oud

68 2 maanden

Dit hou ik altijd aan, kan altijd anders, mijn zoon had 40 bij geboorte en 62 bij 3 maanden. Staat er geen 56 bij? Ik zou voor 62 gaan als je het voor kraamcadeau doet. Aan de andere kant zou je ook op safe kunnen spelen en een nog grotere maat bestellen, je krijgt zoveel klein spul dat het ook wel leuk is als je later nog wat hebt!Het is voor een meisje, zouden die iets popperiger zijn dan die grote jongensbabies? Of komen voldragen babies in 1 maat ter wereld, ongeacht jongen of meisje?
en dan moet je ook nog een beetje de maat mikken op t seizoen .

ik heb allemaal lieve zomerkleertjes die yammini nu eindelijk past jammer leuke kraamkadootjes , maar kan ondgedragen weer de deur uit. net als de winterslaapzak die ze hoogzomer wel paste ...
quote:Rollergirl schreef op 04 oktober 2009 @ 20:07:

[...]

Het is voor een meisje, zouden die iets popperiger zijn dan die grote jongensbabies? Of komen voldragen babies in 1 maat ter wereld, ongeacht jongen of meisje?ze varieren van 4 tot 10 pond ongeacht jongen of meisje
De maat is de lengte van de baby in cm. Voldragen babies komen niet in 1 maat ter wereld, net zoals volwassenen niet allemaal 1 maat hebben. Er is bij babies nog geen verschil in lengte tussen jongens en meisjes.

Ik zou voor maat 62 of 68 gaan. In maat 50/56 krijg je vaak zo veel dat ze niet eens alles aan kunnen voordat het al weer te klein is (en dat gaat heel hard in het begin)
quote:Rollergirl schreef op 04 oktober 2009 @ 20:07:

[...]

Het is voor een meisje, zouden die iets popperiger zijn dan die grote jongensbabies? Of komen voldragen babies in 1 maat ter wereld, ongeacht jongen of meisje?

...proest... Jij hebt inderdaad nog geen kaas gegeten van baby's.

De meeste pasgeboren baby's hebben maat 50, maar als moeders een beetje overtijd is, kan dat ook 56 zijn.

Met een maand ongeveer zitten de meesten rond de 56 of 62. Het gaat met 6 omhoog trouwens. In de praktijk blijkt het verschil tussen 2 baby maten 1 cm te zijn. Ik heb het dan over mouw en beenlengte.

We gaan nog maar net de herfst/winter in. Ik zou dus zelf kiezen voor maat 62 of maat 68.

Koop geen babypakjes met voetjes eraan vast. Die passen namelijk maar zelden.
Misschien overbodige info, (snap je dat zelf ook wel)

maar kijk een beetje naar wat voor type mensen het zijn.

Vaak heb je de neiging iets te kopen wat je zelf leuk vindt.

Maar dan is er een kans, dat het ongedragen met de zak van max mee gaat. Zonde.
quote:Yamuna schreef op 04 oktober 2009 @ 20:07:

en dan moet je ook nog een beetje de maat mikken op t seizoen .

ik heb allemaal lieve zomerkleertjes die yammini nu eindelijk past jammer leuke kraamkadootjes , maar kan ondgedragen weer de deur uit. net als de winterslaapzak die ze hoogzomer wel paste ... Hoe oud is je yammini nu?
Mijn oudste met 42 weken te wereld gekomen heeft de eerste 3 maanden in maat 52/56 gelegen, maat 62 nooit aangekunt, gelijk door gegaan naar 68 en van 68 naar 74 :|

De jongste deed het 'beter' wat maten betreft, was zo snel uit 52/56 dat ik het echt zonde vond van al die kleren.

Ik zou dus wel gaan voor klein (niet iedereen word overladen, maar die afweging kan jezelf wel maken) of echt groot (74/86) maar dan wel passend voor t seizoen.
Het is eigenlijk nog best ingewikkeld met die maten. Omdat het een tuniekje met broekje is, zou er ook een shirtje met lange mouwtjes en een maillotje onder kunnen. Of trek je dat een babietje niet aan?
quote:Rollergirl schreef op 04 oktober 2009 @ 20:26:

[...]

Hoe oud is je yammini nu?9 mnd
Ik zou voor 62 gaan.

Mijn zoon kon mt 62 meteen aan na zijn geboorte (59 cm, 10 pond). De gemiddelde baby is 7 pond en 50 cm en kan na een week of 6 in mt 62. Over het algemeen krijgen heel kleine mensen ook kleinere baby's en heel grote mensen grotere baby's.

Eigenlijk weet je het nooit: er is een forummer (fleurtje) die een dochtertje heeft die met haar eerste verjaardag mt 68 droeg. Mijn zoons zaten toen toch echt al in 86, en qua shirts in 92....
quote:Rollergirl schreef op 04 oktober 2009 @ 20:33:

Het is eigenlijk nog best ingewikkeld met die maten. Omdat het een tuniekje met broekje is, zou er ook een shirtje met lange mouwtjes en een maillotje onder kunnen. Of trek je dat een babietje niet aan?jawel hoor of een rompertje met lange mouwen. en maillotjes zijn superhandig sokjes waren we hier altijd kwijt
Ik zou ook voor maat 68 gaan, te groot kun je een baby nog wel aankleden en ik denk dat je met maat 68 het langst loopt (baby dan)
quote:Yamuna schreef op 04 oktober 2009 @ 20:37:

[...]

jawel hoor of een rompertje met lange mouwen. en maillotjes zijn superhandig sokjes waren we hier altijd kwijt

Rompertje? Dat is toch een soort luierpakje? Handig dat ze die ook met lange mouwen hebben dan. Denk dat ik voor een mt 68 ga, dan kan het babietje het wellicht niet direct aan, maar misschien is een tuniekje ook niet iets voor een kersverse pasgeboren baby.

Baby in kwestie ga ik de tante van worden, jemigdepemig, tante rollergirl!
(enneh bonnetje bewaren , kan het eventueel nog geruild worden )

gefeliciteerd! tanterollergirl, dát klinkt wel !
Thanks Yamuna!

Dank iedereen, voor de adviezen.
Weet je het geboortegewicht van de baby? Daaruit kun je afleiden of het een gemiddelde baby is of juist een grote of kleine. Hou ook rekening met het seizoen als je iets in een grotere maat koopt.
Ik zou iets kopen in maat 62 of groter en dan iets wat in alle seizoenen te gebruiken is.

Want mijn dochter droeg ook maat 68 op haar eerste verjaardag, mijn zoon 74. Dat is niet erg gemiddeld, maar ja, gemiddelden zijn er bij de gratie van uitersten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven