Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ah, weer een nieuw lid! Welkom vises!

Hier gister geen activiteit en vandaag ook niet.

Ik moet nog wel ene kaart uitzoeken voor mijn adres in Finland. Ik wilde er gister 1 kopen, maar kwam niets geschikts tegen, dus dan maar iets uit mijn collectie.

@ papua: leuk die kaarten van je moeder!

Jammer van Utrecht, ik vind een euro voor die kaarten ook erg duur.
Welkom Vises

IK mag een kaartje naar een stel sturen in de UK die graag kaartjes willen wat over eten en drinken gaat..... dus mag maandag op pad.. Weet dat ze die bij de hema wel hebben.

Ik geef het liefst niet meer dan 80 cent uit voor een kaartje, af en toe een keer een euro vind ik niet erg, maar heb het liefst kaartjes van 50 cent! hahaha Alleen kan ik die hier ook niet vinden hoor.

Van de regio (twente) kan ik ze wel kopen, 10 voor 2,50 dus dat wil ook goed, maar ja wil ze ook uit mijn woonplaats, die zijn bijna op, enne die zijn hier al niet meer te verkrijgen, alleen in het zomerseizoen... jammer dan.

Wat ik dan wel weer kan doen is kaarten zelf maken en ze dan uit laten printen bij vista print, kost niet veel en heb je er 100, kan ze gelukkig delen met mijn vriendin dus dat scheelt wel.

O trouwens op Idrukker heb je nu de herfstkaarten... dus mocht iemand ze willen bestellen.... Er staan wel geinige kaartjes tussen ( doe dit vaak bij oninterrassente profielen)
Nog vergeten:

Ojaa wat een ontzettend leuk cadeau zeg, die oude kaarten.. Zoiets zou ik ook gaaf vinden!.

Was gisteren even bij mijn moeder, daar had ik dus kaartjes besteld. Ze vroeg zich iets af.. ja zegt ze en als je nu PC niet meer leuk vind, dan zit je met al die kaarten... Ik zei zo, nou dat zal niet snel gebeuren en als ik er echt zat van word dan zijn er genoeg die nog kaarten zoeken ;) Hahahaha

Maar nee geef het niet op ben nog veel te nieuwsgierig en benieuwd en vind het allemaal nog veel te spannend ;)

Maar denk wel dat ook 10 mijn max is om te versturen...

ps hebben jullie al eens naar Denemarken gestuurd? Hoelang duurt dan ong?
quote:Kozoo schreef op 03 oktober 2009 @ 12:13:

Meeting was gezellig. Ik vond het zeker erg leuk een aantal mede-postcrossers te ontmoeten. En stiekum Jokejacket een beetje extra, omdat ik jou een beetje ken van hier (viva)

Geen kaarten mogen ontvangen gister. Maar wel een briefje van mn lieve oudere tante die had begrepen dat ik 'iets' met kaartjes versturen naar het buitenland deed. Dus had ze er 2 velletjes postzegels bijgedaan, voor europa en buiten europa. Ik helemaal blij !!

Wat lief dat je dat zegt! Dankjewel!

Echt superleuk dat je tante een briefje schreef met 2 velletjes postzegels! :D Heel attent

Mijn vriend zit nu al te verzinnen wattie voor surprise gaat maken met sinterklaas voor mij wat te maken heeft met post en kaartjes :S Hij vindt postcrossen stiekem ook helemaal leuk, denk ik haha.
Ik zit zelf nu in Denemarken, en post hiernaartoe duurt maximaal 3 dagen denk ik. Toevallig ga ik volgende week naar Finland en daar gaat mijn kaartje ook naar toe, kan het bijna langsbrengen!
@ Vises, woon je in Denemarken?
@ Gavia: Voor een paar maanden, als uitwisselings student (in Kopenhagen trouwens). Ik ben hier nu sinds augstus en vertrek weer vlak voor de kerst. Ik ben dus niet heel bekend met de post-tijd hier, maar krijg wel eens post. Misschien wordt dat nu wat meer met het post-crossen:). Kopenhagen is echt een hele mooie stad en lijkt verdacht veel op Amsterdam!
Leuk, leuk! In Denemarken zitten nog niet veel postcrossers. Je kunt ze aansteken!:-)

En al die andere uitwisselingsstudenten natuurlijk ook.

Ik heb tot nu toe 1 kaartje naar Denemarken verstuurd, die deed er 4 dagen over. Ik denk dat het vergelijkbaar is met Duitsland.
@Vises welkom hierzo. Tip: omdat je er niet lang woont wel op tijd je thuisadres achterlaten.

@Papua, leuk verjaardagskado zeg.

Ik heb nog nooit naar Denemarken een kaart gestuurd voor zover ik het me herinner.
Ik heb een adres aangevraagd weer Nederland, niet erg want die zijn niet zolang onderweg. Richting A'dam dit keer.
@Kozzoo, waar gaat het precies mis? Misschien kan ik je er doorheen 'praten'? Heb je misschien een picassa-album? mijnalbum.nl of een photobucket.com account?
Welkom Vises, steek alle Denen even aan, dan kunnen we vaker een kaart vanuit Nederland richting Denemarken sturen!
Welkom Vises

Oh kaartjes koop ik trouwens echt niet voor 1 euro.. Meestal vind ik ze wel voor 75, 50 of 35 cent... als ze duurder zijn laat ik ze liggen. Dit zijn dan de plaats-kaarten. De kaarten met een andere soort afbeelding kosten vaak 90 of 95 cent.
Dat dacht ik wel. Ik moet denk ik even beter zoeken. Ik ging er stiekum al vanuit dat jullie dat ook niet betaalde. Zo wordt het een beetje een dure hobby.
Vises welkom!! Denemarken is een mooi land, ben er afgelopen februari nog geweest.

Mijn probleem is opgelost. Ze was gewoon op vakantie naar Rio de Janeiro...haha. Dus het kaartje is gewoon aangekomen.Nu nog twee onderweg ;)
Ok ik heb een photobucket account aangemaakt.

Poging heel-veel:

Ik vind m zoooo mooi
Jippieeeeeeeeee

Je kunt met die link verder niks herleiden toch? Je ziet dan alleen mijn user name, maar daar kan niemand wat mee neem ik aan?
quote:Je kunt met die link verder niks herleiden toch? Je ziet dan alleen mijn user name, maar daar kan niemand wat mee neem ik aan?Wat een mooie kaart kozoo!! Nee ik heb even gekeken, niet dat ik veel met een link kan, maar alleen als je daar meer foto's upload kan je die gaan bekijken, maar het is geloof ik heel veilig hoor! ( ik laad ze gewoon via PC op, ze staan daar ook online)
Hoe doe je dat dan via de postcrossingsite? Dat lukt me dus niet...

Hoop dat het zo goed gaat. Ik ga dan naar de postcards wall.. kies de kaart, druk erop met rechtermuisknop(als hij dus vergroot is)

Dan naar eigenschappen dan ga je het adres selecteren (URL)

Deze kopieer je

Dan ga je naar VIVA je klikt op het schilderijtje, dan krijg je een pop up, hier plak je dus het adres en voila .

Hoop dat het zo duidelijk is.. Succes ermee
Welkom Vises! Denemarken is een mooi land, ben er nu 2 keer geweest en zal zekers nog eens terug gaan.

1 Euro is echt veel voor een kaartje maar heel soms betaal ik dat toch. Maar de gemiddelde kaart ligt tussen de 40 en 80 cent.

Justme80 Hele mooie kaart heb je daar ge-upload.

Kozoo die van jou is ook mooi
Dankje Chrissy

Ik heb hem gekregen van een vrouw die in Denemarken geboren is, nu in Italie woont en ze is afgelopen zomer op vakantie geweest in Schotland en daar heeft ze dit kaartje gekocht ;)
Net nog even wat adressen aangevraagd want ik had weer wat hurray's ontvangen.

Deze gaan morgen onderweg naar: Duitsland, Nederland (N-H) en is voor iemand van dit forum , Zwitserland, Engeland en Belarus.

Wat gaaaf van iemand van het forum!! Heb al weleens een kaartje mogen ontvangen van iemand hier,maar nog nooit gestuurd.....

Kom niet uit N-H overigens.
Hij is inderdaad heel erg mooi Kozoo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven