Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Zie je Moon, ik haal mezelf weer dingen in mijn hoofd die er niet zijn. Ik voel me gewoon even niet lekker. Heb nu weer last van mijn maag en mijn darmen doen ook even gek.

Weet je wat ik nou steeds denk? Als ik nu school afmaak dan kan ik na dat jaar wel instorten. Dan heb ik wel een diploma. Maar aan de andere kant, als ik terugkijk naar vorige maand, dan schrik ik van wie ik was.

Ik ga even roken en naar de blaadjes aan de bomen luisteren.

Zo terug!
En mijn mannetje is de liefste want we zagen net de reclame van mcflurry oreo en ik zat te kwijlen! En nu belt hij me net op dat hij eraan komt met .. Ja de mcflurry oreo!!

Dus daar ga ik van genieten en dan ga ik naar bed en hopen dat ik me morgen beter voel. Trusten allemaal.
Geniet er lekker van.

Weet je, je kunt niet plannen wanneer je wilt 'instorten'. En nu heb je nog een doel om beter te worden, namelijk naar school gaan en je diploma halen.

Stel dat je eerst je diploma haalt en dan instort... dan is het misschien nog moeilijker eruit te komen.

Maar wat ik al zei: er valt weinig te plannen. Zorg maar gewoon goed voor jezelf en neem je tijd.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Sorry dames. Lig hier uitgeput op de bank en roep al meer dan een uur dat ik naar bed wil dus ik ga zo echt.

Even geen puf om echt inhoudelijk te reageren maar wat is je vriend toch lief Choco. Keek mijn man ook nog lief aan bij die reclame, hij lijkt me heerlijk maar man zei geen geld te hebben en geen zin. Helaas dan maar he!

Is die zo lekker als het klinkt?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Trusten. Ik hoop dat ik vannacht lang en lekker slaap. Ik kom iedere nacht net een paar uurtjes te kort en dat zie ik ook aan mijn spiegelbeeld...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ibi, niet aan beginnen. Ik heb ook tegen vriend gezegd dat ie dit niet meer mag doen! Want hij was erg lekker helaas.. Trusten!
Ik heb zin in een gebakken ei... geen idee waar dat nou vandaan komt.

Zal ik er maar gewoon eentje maken?
Ik ben bij de huisarts geweest kreeg wat oxazepammetjes mee,en moet over een paar weken terugkomen.Ze zijn een beetje terughoudend met het voorschrijven van ad.Maar ik voel me wel wat rustiger maar ik heb ook zoveel emotie in me zitten.

Vandaag eerst thuis meer weer een beetje opruimen,mijn hoofd stond de laatse dagen ook nergens naar zelfs eten koken alles was me te veel.Ben ook zo verschrikkelijk moe.
hee ibi klote van dat uitzendbureau, vind het echt heel slordig van ze. Maar er zijn nog veel meer uitzendbureau's he?

Ik vroeg me ook al af of je niet in aanmerking komt voor een uitkering tot je een baan hebt gevonden, er valt nu wel opeens een stuk inkomen weg.

Gewoon bij winkels naar binnen lopen waar een vacature is wil ook nog wel eens helpen.

Als je via google zoekt naar sollicitatietips kun je veel vinden, ook welke vragen er vaak worden gesteld dan kun je je daar op voorbereiden. Heb je je ook ingeschreven bij het cwi?
hee choco, balen dat je een mindere dag hebt, maar is misschien ook niet zo gek, het kan niet in een keer helemaal perfect gaan. De goede dagen komen er ook weer aan, probeer je op de katten te richten, dat is iets leuks om naar uit te kijken.

Ze kunnen heel goed een dag alleen thuis zijn, dat is het voordeel van katten,. Probeer je niet te bezorgd te maken, het komt allemaal goed!

Misschien helpt het om je 'goede' berichten even terug te lezen, komt dat gevoel weer een beetje terug.
hoi huisvrouw,

ik hoop dat de pillen een beetje helpen om wat rustiger te worden.

Heb je enig idee hoe het komt dat je zo onrustig bent?

Heb je behalve de huisarts nog iemand waar je mee kunt praten?

Ik zou het een beetje rustig aan doen vandaag, gewoon wat kleine dingen doen, een keer pizza of een broodje eten kan ook geen kwaad
Hoi LA,

Ja het kan niet van de een op de andere dag goed gaan, dat weet ik ook wel. Maar ik baal er wel van want ik was goed op weg. Nou ja, het heeft inderdaad geduld nodig.

Ik ben alweer vergeten wanneer ik weer moet werken dus aan de ene kant is dat fijn, aan de andere kant niet. Ik denk volgende week, ik hoop het nog niet want dat is best een vermoeiende week. Leidinggevende zou me het plan van aanpak sturen maar anderhalve week later heb ik nog niets. Dus als ze wil dat ik volgende week begin zal ik eerlijk zeggen dat dat niet uitkomt en dat ik dat graag eerder had willen weten.

Dat kan toch wel? Net even uitgerekend, ik zou volgende week idd volgens Arbo aan de slag moeten. Shit!
ja tuurlijk is het balen, dat snap ik heel goed en is volgens mij ook terecht.

Kun je jouw leidingevende niet bellen of mailen om te vragen naar het pva?

Kun je rustig beginnen met werken? Bijvoorbeeld alleen 's ochtends een of twee uren en dan weer naar huis?
Ik ga 2 keer in de week 3 uurtjes licht administratieve taken doen. Kopietjes maken geloof ik. Whoehoe..

Maar huisarts en psych vinden het nog te veel, heb ook 2 uur reistijd dus voor mij is het een complete dag. Dus ik heb gezegd, ik probeer het en als het niet lukt, dan lukt het niet.

Ja ga zo maar mailen denk ik, goed idee.
oh gelukkig, was even bang dat je meteen vol aan de slag ging.

Wat een lange reistijd, kan me voorstellen dat het wat veel is allemaal. Misschien kun je beter met 1 dag in de week 3 uur beginnen? vooral als je psych dat ook zegt...

Wat denk je er zelf eigenlijk van?
quote:lieveranoniemm schreef op 07 oktober 2009 @ 09:31:

hee ibi klote van dat uitzendbureau, vind het echt heel slordig van ze. Maar er zijn nog veel meer uitzendbureau's he?

Ik vroeg me ook al af of je niet in aanmerking komt voor een uitkering tot je een baan hebt gevonden, er valt nu wel opeens een stuk inkomen weg.

Gewoon bij winkels naar binnen lopen waar een vacature is wil ook nog wel eens helpen.

Als je via google zoekt naar sollicitatietips kun je veel vinden, ook welke vragen er vaak worden gesteld dan kun je je daar op voorbereiden. Heb je je ook ingeschreven bij het cwi?

Ja was gisteren echt even van slag erdoor maar ik ga er vandaag weer voor. Straks een afspraak om bij een ander uitzendbureau te gaan. Heb idd al veel gesolliciteerd bij winkels en vrijdag dus een sollicitatie gesprek daar.

Ik ben ingeschreven bij het cwi en zal zo nog googlen op sollicitatie tips.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Choco,

heb je dan al een persoonlijk gesprek gehad met iemand van de arbo dienst? Zo ja hoe lang geleden is dat dan geweest want hij kon toch niet weken vantevoren weten hoe het nu gaat met jou?

2 uur reizen is echt bizar veel en momenteel al een hele opgave. Moeilijk hoor. Wat vind je vriend ervan?
Hoe gaat het nu met jou liever? Gaat het alweer wat beter?
het is er maar eentje waar het wat minder ging, en dat denk je dan zelf, misschien heb je wel een goede indruk gemaakt maar realiseer je je dat zelf niet.

Goed voorbereiden is belangrijk, misschien heb je wat gaten in je cv, daar kun je dan een vraag over krijgen.

Goede eigenschappen, slechte eigenschappen etc.

Ik zal als ik jou was ook niet 'te' eerlijk zijn, maar je ook weer niet anders voordoen, een beetje de tussenweg kiezen dus.
.
Ik heb 4 weken geleden een gesprek met Arbo gehad. Ik zou over 5 weken gaan beginnen omdat we de tijd moesten nemen om de medicatie te laten aanslaan. Ik moet beginnen met 2 dagen van 3 uur, om een houvast te hebben.

Ik vind het erg veel en zie er best tegenop. Ik heb ook tegen leidinggevende gezegd dat ik weet hoe de afgrond voelt (crisis tijdje geleden) en dat ik daar niet weer terug wil komen. Dat ik nu ga opletten op mezelf.

Volgende week naar huisarts, zal daar ook aangeven dat ik er tegenop zie. Wie weet kan zij er iets aan veranderen.

En ja, 2 uur reistijd is erg lang. Moet met de bus, dan met de trein en dan 15 min lopen. Dan 3 uur werken en dan weer hetzelfde traject. Ik zal er wel een aantal dagen voor nodig hebben om er van bij te komen.

Ik probeer het, lukt het niet, dan niet. Ik doe mijn best en die zakkenwasser bij de Arbo kan wel meer denken. Mijn pysch en huisarts vinden het teveel en die zien me regelmatig. Daar neem ik meer van aan dan van die Arbo figuur.
hmm wel mee eens, die arbo arts kent jou niet goed genoeg om dat goed in te kunnen schatten.

Ik denk dat het goed is eens bij je huisarts na te vragen of zij er wat mee kan doen of een ander advies kan geven wat je naar de arbo kunt meenemen.

Vooral naar je eigen gevoel luisteren denk ik, er is er maar 1 die weet hoe het met je gaat en wat je aan kunt en dat ben jij.

Wel er op letten dat je dan een zuivere beslissing neemt. Ik kan me bijvoorbeeld ook best voorstellen dat het eng is om na al die tijd weer naar het werk te gaan. Misschien als je eenmaal een keer bent geweest dat het dan wel meevalt en ook wel weer leuk is. Dan haal je er weer energie uit.

Is het mailtje naar je leidinggevende over het pva nog gelukt?
quote:Superhuisvrouw schreef op 07 oktober 2009 @ 08:30:

Ik ben bij de huisarts geweest kreeg wat oxazepammetjes mee,en moet over een paar weken terugkomen.Ze zijn een beetje terughoudend met het voorschrijven van ad.Maar ik voel me wel wat rustiger maar ik heb ook zoveel emotie in me zitten.

Vandaag eerst thuis meer weer een beetje opruimen,mijn hoofd stond de laatse dagen ook nergens naar zelfs eten koken alles was me te veel.Ben ook zo verschrikkelijk moe.

Die huisarts maakt zich er wel erg makkeljk vanaf met zijn oxazepam.

Heb je meer hulp dan alleen huisarts (sorry ik haal ondertussen een paar mensen door elkaar... ik kan het niet meer bijhouden)
quote:chocolover schreef op 07 oktober 2009 @ 11:51:

Ik heb 4 weken geleden een gesprek met Arbo gehad. Ik zou over 5 weken gaan beginnen omdat we de tijd moesten nemen om de medicatie te laten aanslaan. Ik moet beginnen met 2 dagen van 3 uur, om een houvast te hebben.

Ik vind het erg veel en zie er best tegenop. Ik heb ook tegen leidinggevende gezegd dat ik weet hoe de afgrond voelt (crisis tijdje geleden) en dat ik daar niet weer terug wil komen. Dat ik nu ga opletten op mezelf.

Beetje kopieren enzo kun je misschien wel aan nu... maar die reistijd...dat is echt wel heel vervelend!

Ik ga dan al vanuit hun denken: als ze zelf even die kopietjes doen is het veel sneller klaar (ja ik weet dat ik totaal de plank mis sla nu... Maar de verhouding van hoeveel je bijdraagt op de werkvloer, en hoeveel jou dat 'kost' is denk ik niet goed)

Succes! Heb je deze week nog gesprek met psycholoog?
Ibi succes met verder solliciteren. Nog niks gehoord van het UZB waar je je eerste intake had?

LA, veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven