Versierder = vreemdganger?

07-10-2009 11:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik heb werkelijk geen idee of je daar een algemeen antwoord op kunt geven.

Er zullen zat mannen zijn die uiteindelijk rustiger worden en genoeg hebben aan hun ene vrouw.

Er zullen er ook zat zijn die het jagen gaan missen op den duur. De een zal gaan jagen maar niet vreemdgaan, de ander zal zich misschien niet in kunnen houden en wel verder gaan.

Aan de andere kant denk ik dat mannen die te vroeg een lange serieuze relatie aangaan op den duur ook kunnen gaan voelen dat ze een periode gemist hebben en daardoor alsnog one-night-stands willen gaan ervaren (hetzelfde geldt trouwens voor vrouwen vind ik).
Ik sluit me aan bij Bianca, had het zelf niet beter op kunnen schrijven.
Waarom stel je deze vraag Breaky? Is er in jouw omgeving een man die je leuk vind maar die te boek staat als player? En wil je nu peilen of hij wellicht een relatie met jou wil/ toe is aan een relatie?
@Dushi74, ik heb een relatie gehad met iemand die zo te boek stond en die mij redelijk snel weer inruilde voor iemand anders. Een toekomst met hem is dus niet meer aan de orde. Ben gewoon heel benieuwd of zulke mannen zich uiteindelijk wel echt aan iemand kunnen binden én trouw kunnen blijven.
notoire vreemdgangers en relatiehoppers blijven dat over het algemeen voortzetten. Ik weet niet of je met versierders dit soort mannen bedoelt
Ik ben echt een flirt, maar geen player en ben ook nog nooit vreemd gegaan. Maar ik kan me voorstellen dat ik op sommige mensen (die mij niet zo goed kennen) zo ooit over ben gekomen, als een player. Dan bedoel ik eigenlijk 'vroeger', toen ik nog veel op stap ging.

Mijn punt: je kunt makkelijk een imago van iemand hebben dat niet klopt. 'Player' is echt een imago, maar dat wil niet zeggen dat iemand ook echt seksueel makkelijk is.
nou linndaa, het grote verschil is dat jij een vrouw bent. Die zijn geen players, het beeld wat misschien overeenkomt met de mannelijke player, is de slet. Een player ben je als je vrouwen versiert, ze neukt en weer dumpt. Dat imago krijg je niet maar zo, daar moet je wel wat voor doen
Daarover verschillen de meningen. Ik vind dat een vrouw net zo goed een player kan zijn, ook zonder sletterig te zijn.

Dan nog een punt: wat is een player? Want ik ben het niet eens met de definitie van Meds, dus blijkbaar verschillen de meningen daarover ook al.
Om even toe te voegen: ik vind een player iemand die met een ander zijn/haar gevoelens 'speelt' (letterlijke vertaling dus van player is speler). Dat hoeft niet meteen seks te zijn, maar dat kán.

Spelen met iemand's gevoelens kan zelfs ook onbewust gaan. Dat een relatie voor één partij meer betekent dan voor de andere, zelfs al is die relatie niet meer dan flirten. De benadeelde persoon kan de andere dan een player vinden.
.
Breaky, ik heb voor mijn lange relatie een aantal kortere gehad. Mijn partner ook. Mijn zus ook, haar man ook, mijn vriendin ook etc. Dus als je dat bedoeld worden relatie "hoppers" best goeie en, voor zover ik weet, trouwe huisvaders en -moeders.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nou, ik bedoel dus meer de mannen die echt lol hebben in het versieren en veroveren van steeds weer nieuwe vrouwen. Niet mensen die op weg naar een echte goede match eerst wat non-matches hebben gehad.
Als ik het even om mag draaien: in mijn late pubertijd heb ik behóórlijk de beest uitgehangen... niks vast vriendje, gewoon veel mannen verslinden zeg maar.

Op een gegeven moment was ik daar klaar mee, wilde haren kwijt en was ik toe aan een vaste relatie.

Ik zie niet in waarom dat bij een man anders zou zijn.

Als ze op hun 35e nog steeds in de "hopfase" zitten, tja, dan word het redelijk kansloos vrees ik.
.
Dan word het -denk ik- heel lastig Breaky. Ik kan me voorstellen dat een player van 36 het licht gaat zien als hij zijn hartje compleet verliest.

Maar dan moet hij zichzelf dat wel toestaan natuurlijk!

Ik zou een ander studie object kiezen denk ik Maar jij, ben jij nog verliefd op hem??
............
quote:Bianca40 schreef op 07 oktober 2009 @ 11:32:

Ik heb werkelijk geen idee of je daar een algemeen antwoord op kunt geven.

Er zullen zat mannen zijn die uiteindelijk rustiger worden en genoeg hebben aan hun ene vrouw.

Er zullen er ook zat zijn die het jagen gaan missen op den duur. De een zal gaan jagen maar niet vreemdgaan, de ander zal zich misschien niet in kunnen houden en wel verder gaan.

Aan de andere kant denk ik dat mannen die te vroeg een lange serieuze relatie aangaan op den duur ook kunnen gaan voelen dat ze een periode gemist hebben en daardoor alsnog one-night-stands willen gaan ervaren (hetzelfde geldt trouwens voor vrouwen vind ik).

Vind ik ook.

Heb zelf een 'player' gehad die inderdaad niet voor mij bleek te gaan. Volgens mij heeft hij het wel eerst uitgemaakt en is daarna met haar gegaan, maar dat weet ik niet zeker.

Van mezelf weet ik ook niet of ik ooit iemand helemaal trouw kan zijn. Ik hoop het wel.

(ben nooit ontrouw geweest, dat niet, maar heb niet veel relatie-ervaring)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Breaky schreef op 07 oktober 2009 @ 12:00:

@Dushi74, ik heb een relatie gehad met iemand die zo te boek stond en die mij redelijk snel weer inruilde voor iemand anders. Een toekomst met hem is dus niet meer aan de orde. Ben gewoon heel benieuwd of zulke mannen zich uiteindelijk wel echt aan iemand kunnen binden én trouw kunnen blijven.

Als ze degene tegenkomen die ze het waard vinden om trouw te blijven wel ja. Maar alleen onder die voorwaarde.

Garanties heb je verder nooit.
quote:Breaky schreef op 07 oktober 2009 @ 14:06:

Nee nee, die relatie is voorbij. Het punt was dat hij mij helemaal de hemel in prees, het uitmaakte en de week erna weer een nieuw vriendinnetje had. Ik vraag me dan af hoe zo iemand in elkaar zit en of hij wel ooit echt "zich emotioneel en lichamelijk kan binden.

Waarom zou je je dat uberhaupt afvragen? Er zit geen toekomst in voor jullie samen, dat is duidelijk.

Als hij er aan toe is zal hij zich vast wel willen binden. Nu wil hij dat nog niet. Misschien wil hij dat nooit. Meer valt er toch niet over na te denken? Dat is zo nutteloos.
Nee Madhe, garanties heb je niet...
En ja, nutteloos. Maar het gaat me ook niet alleen om deze man. Ik vraag me dat over mannen in het algemeen af die op deze manier in de relatie/sex wereld staan.
Mijn vriend was wel een player. Zo'n man waar je graag het label 'bindingsangst' opplakt en waarvan je bij voorbaat al medelijden had met de vrouw die op dat moment verliefd naar hem keek. Hij had moeite met langere tijd trouw zijn, dol op het spelletje van de jacht en vrouwelijk schoon in het algemeen.

Hij heeft me meer dan tien jaar geleden al eens geprobeerd te versieren en toen bedankte ik feestelijk voor de eer. Wilde niet de volgende in een lange rij worden.

Inmiddels wonen we samen, tweede kind is op komst. We hebben zeker zo onze (opstart)problemen gehad, maar ik geloof wel dat hij is uitgeraasd. Of dat betekent dat we samen oud worden? Het is wel onze intentie en daar willen we ook allebei ons best voor doen.

Maar garanties heb je inderdaad nooit. Ik niet van hem maar hij uiteindelijk ook niet van mij.
quote:haaasje schreef op 07 oktober 2009 @ 13:49:

Als ze op hun 35e nog steeds in de "hopfase" zitten, tja, dan word het redelijk kansloos vrees ik...

Ow dear.....dan ben ik hartstikke kansloos

Heb ook weer 3 jaar heerlijk rondgehopt hoor (en ik ben al 36)

Maar ja, na een langer relatie hoef je soms niet gelijk weer een nieuwe,,,
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hi Breaky,

Hoe gaat het met de nieuwe vriendin van je ex? Is het nog aan?

Ik merk wel aan je posts dat je nog niet helemaal klaar met hem bent. Of iig nog bezig bent met dit 'type' in kaart te brengen/te begrijpen.

Knuf, R.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven