***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
O ja, hier ook een fan van ruitjes, streepjes, stipjes en bloemetjes: die slaapzak is echt gaaf!!!

Ze heeft nu een geruite Over een paar weekjes een lekkere dikke van de Hema en daarna deze... wie weet?!
Jane, je zult het vast niet leuk vinden om te lezen, maar ik voorspel voor morgen bij jullie een flinke huildag, waarbij je geen idee hebt, wat er in godsnaam aan de hand is. Dus succes alvast! :-)

En zo te lezen lopen we hier met aardig wat dames s'nachts regelmatig heen en weer om spenen in mondjes te stoppen. Is hier nog niets voor bedacht bij het beste idee van Nederland? :-)
CD; balen van het huildagje van je dochter. Bijna drie maanden, kan een regeldagje zijn.

er zitten van die gaatjes aan de zijkanten van die speen.... elastiekje erdoor en voila!!! Haha nee geintje, maar ik zou wel willen soms!

zoonlief is niet zo'n spenenkind (gelukkig, in tegenstelling tot onze speenverslaafde dochter) en slaapt 's nachts sowieso niet met een speentje. Maar 's avonds wil hij nog wel eens onrustig zijn en dan krijgt hij wel een speen in z'n mond.

Wij zijn er een paar dagen geleden achtergekomen, dat hij de speen van z'n zus veel lekkerder vindt. Die blijft in ieder geval zitten en floept er niet de hele tijd uit. Met andere woorden: hij heeft hem zo goed vast dat je hem er bijna niet uitgetrokken krijgt! Is een speen van +18 maanden, ziet er niet uit maar goed.

En verder hebben wij voor dochter altijd een spuugdoekje aan de speen vast. Vastmaken met een stukje papieren tape (nog over uit je kraampakket misschien?) Dat floept hij er niet zo snel uit.
CD: we hebben een huisje gehuurd in denemarken. heel luxe huisje met ons eigen zwembad enzo. voor de grote jongens dus erg leuk (en voor ons ook hoor).

ja, dat van die ouders was niet helemaal gelukkig geformuleerd he chica ;- ik vind het erg leuk dat ze meegaan, maar af en toe even ons eigen ding doen is ook wel heel fijn. nu zijn ze er altijd dus.. naja.. zal allemaal wel goed komen. het is vakantie zullen we maar zeggen!

qua slapen overdag: hummel slaapt overdag wel hoor, maar geen lange stukken achter elkaar en meestal ook gewoon in box/wandelwagen/wipstoeltje/schoot en soms in bed. beetje hoe het uitkomt. ze is erg alert over het algemeen en zit ook heel tevreden ind'r wippertje te kijken vaak.

tussen 1900 en 2100 is ze meestal wel wakker en bij ons op schoot (bij mij dan, want dat vind ik na dag werken wel fijn). op een gegeven moment is ze erg diep vertrokken en leg ik haar in bed. dan maken we (vriendlief) haar wakker voor fles om 23.00 en dan slaapt ze tot ongeveer half acht, dan maken we haar wakker..

oh CD: als ze toch eens iets zouden vinden op speentjes die uit de mond vallen (en op de grond enzo) dan zou je rijk worden! moet er voor jongste zoon ook nog regelmatig uit omdat ie alles weer verstopt heeft (en die heeft er een stuk of 7 in zijn bedje liggen)

en lisa: van mij mag je ook komen schrijven op hyves hoor. even kijken hoe we je die link kunnen sturen. was vorige keer nog wat gedoe over ivm privacy. kan dat via vraagje hier op viva? moet wel kunnen denk ik. zal eens proberen te sturen. daarna moet je wachten op toestemming van onze grote baas..;-)
hmm lisa; ik weet niet helemaal hoe het werkt. heb je nu geloof ik een berichtje gestuurd om vriendjs te worden en ik denk dat ik je daarna een berichtje kan sturen met de link van hyves. als je nou niks ontvangt, laat maar even weten, dan zoeken we (ik) verder naar hoe het wel prive kan..

of doe ik nou veel te moeilijk en moet ik m gewoon even hier neerzetten,w at vinden jullie dames??
Hier hetzelfde als MissBR qua ritme. Miep taalt alleen niet naar speentjes, alleen haar duim...
Lisa: heb je nu email gestuurd met de link. Hoop dat het lukt!
MissBR, het is gelukt, thanx!! Ik heb nu toestemming gevraagd. Ik hoop nu wel dat degene die erover gaat (Pippa?) begrijpt dat ik het ben, want Lisa is natuurlijk niet mijn echte naam. Leuk, ben benieuwd hoe jullie je kids genoemd hebben en wil ook graag fotootjes van zoon laten zien.

Qua ritme zit ik vandaag niet echt op schema. Zoon heeft pas 2 voedingen gehad vanwege het laten opstaan (bedankt voor het minder schuldig voelen, Chica )

Net ook even boodschappen gedaan, gelukkig net niet in de regen. Niks aan dit weer. Vanochtend ook maar foto's gemaakt van zwangerschapskleding en die erbij gezet. Tot nu toe 1 reactie, nou ja, het hoeft er maar 1 te zijn natuurlijk.
dat snapt ze vast wel hoor, we hebben hier allemaal andere namen tenslotte!
Chica, wat naar dat Anniek alweer oorontsteking heeft!!

Lisa, leuk dat je het vraagt van welk tijdschrift leuk is, ik zit er ook over te denken ergens een abbo op te nemen. Heeft iemand daar een mening over?

En welkom op hyves! Gezellig.

Sas, proficiat met je dochter en haar A-diploma.

Jane, ik begrijp het niet helemaal, denk ik, en wilde eigenlijk ook niet reageren, maar omdat al je posts er over gaan: waarom wil je zo graag dat je ventje doorslaapt? Zou het niet gewoon kunnen dat hij wel die fles wil 's nachts omdat hij honger heeft? Ik snap dat het vermoeiend is, een baby die 's nachts wil drinken, maar het is niet heel raar toch? Ik bedoel het echt niet verkeerd, maar ik ben wel benieuwd.

CD, jij gaat er 's nachts dan vaak uit om de speen terug te stoppen en zo de voeding te rekken. Dat is toch veel meer werk dan gewoon een fles geven? Of moet dat zo met kv?

Ring, hoe waren de prikken?

MissBR, die vakantie klinkt goed!! Wanneer gaan jullie (of stond dat al ergens)?
Ik moet morgen, Nerwen.

Ik kan me wel voorstellen dat je graag wilt dat een baby zo snel mogelijk doorslaapt. Ik heb dan ook enorme mazzel met zo'n slaapkopje en kan dus niet meepraten over de nachtelijke escapades. Maar: een baby kan je toch niet dwingen door te slapen als hij/zij dat niet wilt? Wat dat betreft snap ik Nerwen haar vraag heel goed. (Maar ik durfde hem niet te stellen, omdat ik het dus 'makkelijk' heb en het misschien verkeerd opgevat zou worden.)
Nerwen (en Ring), door 's nachts niet te voeden, is de kans groot dat kind overdag meer gaat drinken waardoor het 's nachts niet van honger of iets anders meer wakker wordt. Ze moeten een bepaalde hoeveelheid per dag binnenkrijgen en het is natuurlijk het fijnst als dit tussen 7 en 23 uur gebeurt. Door 's nachts eraan toe te geven (of dit nu werkelijk honger is of niet) 'leren' ze niet om overdag voldoende te drinken.
MissBR: wat een gruwelijk verhaal was dat zeg, over dat gebroken nekje! Ik kan wel plaatsvervangend huilen! DIe vader/moeder zal zich zo schuldig hebben gevoeld; denk je dat je baby lekker zit te pitten, pak je 'm uit 't stoeltje en leeft ie gewoon niet meer. Verschrikkelijk.

Klinkt goed, jullie vakantie! Heerlijk hoor, met z'n allen wat leuks doen!

Mijn ouders waren ook mee, toen wij 2 weken terug weggingen, maar ik zou daar niet zo snel meer voor kiezen. Uiteindelijk hebben we niks samen gedaan en omdat zij er vaak bij waren, hebben wij elkaar minder gesproken als wanneer we met z'n drieen weg waren geweest.

Maria, Nerwen en Ring en anderen: volgens mij heb je het niet echt in de hand hoor, wanneer je kindje wil drinken. Evi heeft 10 weken doorgeslapen en is nu sinds een week vaak wakker 's nachts. Het maakt niet uit of we rekken met een speen of een fles geven. De totale hoeveelheid die ze op een dag drinkt, blijft gelijk.

Ik denk dat als het verandert, zoals in Evi d'r geval, dat het te maken heeft met een ontwikkelingssprong, of hoe je het ook noemen wilt. Maar ja, net als Ring ook het luxeprobleem dat ik vrijwel geen gebroken nachten ken/heb gekend en daar ben ik heel bij mee, dus ik kan me voorstellen dat de meiden die er al wekenlang 's nachts uit moeten íets proberen om dat te veranderen. Ik hoop voor diegenen dat het effect heeft en dat jullie heerlijke doorslapers krijgen!

Lisa: leuk als je ook mee gaat schrijven op Hyves!

CD: is het huilen alweer voorbij of maakt ze er echt een hele dag van? Succes!
He dames, ik heb mijn eerste werkdag achter de rug en vond het niets. MAar komt ook voornamelijk omdat ik mijn werk echt niet meer leuk vind. Als de markt niet zo beroerd was geweest had ik denk ik mijn baan gewoon opgezegd.

Over ritme, dametje slaapt overdag korte stukjes, meestal keer of 3 drie-kwartier. Sinds een kleine 2 weken slaapt ze wel na de een-na-laatste voeding van 19 uur en dan maken we haar wakker voor laatste. Zij krijgt 5 voedingen en alleen die van 19 uur is kv.
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee met dit onderwerp. Heb ook een juli zoontje, 3 juli geboren! las het verhaal van Jane en dacht ik reageer eens, misschien heb je er iets aan?

Ons snoetje (volledige FV) maken wij altijd wakker rond 23.30 uur voor de laatste voeding. De ene keer drinkt ie beter dan de andere keer maar na de fles tukt ie altijd lekker verder. In het begin kwam ie dan nog tussen 4 en 5 en dat werd steeds later. Nu meestal rond half 7 met uitschieters naar half 8. Maar heel af en toe kan het ook nog een keertje ineens 5 uur zijn. Dan geef ik m gewoon een fles waarna ie lekker doortukt. Zo af en toe is dat geen probleem toch?

Zijn nacht begint meestal rond 7 uur, half 8. Dan gaat ie naar bed en slaapt ie echt al vast. Overdag slaapt ie namelijk niet heel veel. Meestal 's morgens 2x krap een uurtje en 1 langere tuk 's middags. rond etenstijd is ie dan echt moe.

We geven Friso hypoallergeen maar hij kwam altijd binnen de 3 uur voor de volgende voeding. Meer in z'n fles hielp niet want dat dronk ie niet op. Na advies van de Friso lijn doen we al een tijd 2 schepjes Nutriton (johannesbroodpitmeel) in zijn fles (eerst op 150 nu op 180). Omdat ie niet spuugt houden we een zeer lage dosering aan. De hyp voeding is zeer licht verteerbaar maar met het JPM is ie net iets langer verzadigd. Inmiddels zitten we net op 5 voedingen van 180 (6 schepjes friso en 2 jpm)! Af en toe wel een beetje rekken maar ik kom meestal wel uit.

o ja en hij slaapt in een puckababy omdat ie zichzelf anders wakker maakt met die maaiende armen de druktemaker. we hebben inmiddels de mini al aangeschaft!

Afgelopen maandag voor het eerst gaan werken. Nu wil ik eigenlijk wel die laatste voeding gaan vervroegen. 23.30 is eigenlijk iets te laat naar mijn zin. Maar iedere keer een kwartiertje vervroegen denk ik. Iemand trouwens enig idee wanneer die laatste voeding weg mag en hoe laat je dan de laatste voeding geeft?

Groet,

Stokje
Gatverdegatver, was even mijn werkmail aan het checken (doe ik af en toe), heb ik een mailtje van een collega (hij werkt op een andere afdeling) met de felicitaties ivm geboorte zoon. Onderwerp mail was naam en doopnaam van zoon...

Dat ik hiervan baal is omdat deze beste man - toen we nog wel op dezelfde afdeling werkten - verliefd op mij is geweest. Profiel: 17 jaar ouder, getrouwd en 3 kids. Niet echt mijn ding. Gelukkig ben ik ivm een reorganisatie destijds naar een andere afdeling gegaan. Sindsdien krijg ik af en toe nog mailtjes waar ik niet op reageer. Maar dit voelt wel als een inbreuk op mijn privacy en op zoons privacy om het zo maar te zeggen.

Had nu ook niet moeten reageren bedenk ik nu, maar was zo geïrriteerd dat ik terug heb gemaild hoe hij dat weet.
He Stokje leuk dat je eens reageert. Altijd leuk meelezers. Ik weet het even niet meer hoe dat werkt met die laatste fles. Op een gegeven moment vervroeg je die fles van 2330 (vind ik trouwens inderdaad vrij laat, ik vind 23:00 al laat) en dan komt hij samen met die van 19:00. Goh ik ben echt vergeten hoe dat ging bij Anniek.

Of je laat hem gewoon een keertje helemaal weg en kijkt of hij dan doorslaapt. Gewoon een beetje blijven proberen dus, geloof ik

Lisa: He gatsie dat is nooit leuk. Maar ik zou als ik jou was gewoon in de negeer modus blijven zitten hoor. Houdt hij wel op. Hij zal het wel van een andere collega hebben toch?

Tijdschriften: Er is niet zoveel verschil tussen Ouders van nu en Kinderen. Ze zeggen dat Ouders meer voor en over de ouders gaat en Kinderen dus meer over de kinderen zelf. Maar in de praktijk maakt het niet zoveel uit. Ik heb Ouders van Nu omdat ik een nieuwe babyfoon nodig had en deze als welkomstcadeau kreeg bij een abo. Tja dan maar allebei (babyfoon en tijdschrift) natuurlijk. Ik doe het zo wel vaker. Kijk wat de geschenken zijn en als ik die nodig heb dan geef ik het abo ook wel eens kado. Zo had ik vorig jaar een fietstoel nodig en die kreeg je er ook bij. Fietsstoel zelf gehouden, abo wegegeven. 2 vliegen in 1 klap dus
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Dat is wel een slimme Chica, ga ook eens kijken wat je voor cadeaux erbij krijgt.

Net even gereageerd op topic 'kind krijgen in je uppie', misschien hebben ze nog wat aan me als ervaringsdeskundige Hoewel ik wel weet dat ik never bewust alleen een kind zou willen, denk wel dat mensen onderschatten hoe zwaar dat is, maar je weet het ook pas als het kind er eenmaal is.
We willen inderdaad graag dat hij doorslaapt, omdat we na 13 weken lang 2 à 3x voeden per nacht (om vervolgens 2 uur wakker te liggen) geradbraakt zijn. Onze nachten zijn bijeengesprokkeld vaak maar 4 uur. Dit kennen we helemaal niet van Laura. Toen waren we ook gezegend met snel doorslapen.

Als hij erge honger heeft (of iets anders heeft), hoor je mij niet hoor. Er 's nachts eens uit moeten voor je kind zijn we al jaren gewend. Maar vaak drinkt Joost niet eens veel, hij ligt gewoon te lachen. Hij krijgt per etmaal zijn maximum hoeveelheid binnen, alleen hij moet het overdag opvoeren en 's nachts afbouwen, zoals Maria schrijft. Ik weet bijna zeker dat het gewenning is. Hij wordt wakker (of komt in een lichte slaap) door zijn slaapcyclus en denkt dan: mmm, 'voedsel' !

Stokje, Johannesbroodpitmeel wil ik niet gebruiken, omdat ik heb gelezen op internet dat dat onder het kopje 'bijvoeding' valt en dat wil ik nog niet. Pas bij 6 mnd. Wel krijgt Joost 's nachts Nutrilon Forte (hongerige baby's), maar dat helpt niets.

Iemand vroeg nog naar slapen overdag.

Joost slaapt eigenlijk de hele dag en nacht. Hij is overdag 1 à 2 uur wakker na een voeding en slaapt dan weer 2 à 3 uur tot de volgende voeding. Hij slaapt zo'n 18 uur per etmaal. Ik voed op verzoek, dus de ene keer zit er 3 uur tussen, de andere keer 4,5 uur.

Nou, het zal mij benieuwen komende nacht....
What matters most is how you see yourself
Hoi allemaal

Poe hee, net kraambezoek van twee collega's gehad. Heel gezellig, alleen bleven ze ruim twee uur zitten. Net iets te lang wat mij betreft... heb ze dus net ook vriendelijk de deur uitgewerkt. Wel leuk om bij te kletsen en alle werk roddels weer eens te horen. Ben weer helemaal up to date nu! :-) Zoonlief heeft net deze avond geen goede zin, zou je altijd zien he. Veel buikpijn denk ik, te lang poep opgespaard dus hij zit me toch een partij te scheten en poepen! Al vier keer gepoept vanaf 18u, echt niet normaal! Kind weegt opeens een halve kilo minder volgens mij. Zielig hoor, hij heeft er echt last van. Zit nu bij manlief op schoot naar baby-tv te kijken, met grote ogen, hij vindt het schitterend!

Over dat nachtvoeden: al eens geprobeerd om steeds wat minder voeding te geven? Dus ipv 180 (ik noem maar wat) naar 150 naar 100 naar 50 en zo afwennen? Of bij bv steeds minder lang laten drinken? Ik bedenk ook maar wat hoor. Toevallig was zoonlief vannacht aan het spoken, een nachtje kom ik dan nog wel door, maar ik kan me voorstellen dat het je echt opbreekt als het elke nacht raak is. Sterkte hoor!
MissyMB, super balen dat het niet beviel op je werk. Dan duurt een werkdag best wel lang denk ik. Lekker de tijd nemen voor het kolven in ieder geval, dat scheelt alweer.

Bevalt het de rest van de werkende dames wel een beetje? Redden jullie het 's morgens, met op tijd de deur uit enzo?

Ik was na het bezoek van die collega's eigenlijk ergens wel opgelucht dat ik nog niet werk. Aan de ene kant: ik zou zó graag willen. Want dan voelde ik me goed genoeg en had ik niet zo veel pijn.

Maar aan de andere kant... het is op dit moment echt een heksenketel daar. Veel onenigheid tussen leidinggevenden onderling en een te hoge werkdruk. Erg vervelend, maar dat zou ik er dus nu niet bij kunnen hebben voor m'n gevoel. Dus het is goed zo.

Trusten allemaal. En trusten voor jullie baby's, hoop dat ze lekker slapen allemaal!
Lisa, heeft onze hyves-bigbrother Pippa je al toegelaten? Kan je nog nergens vinden.
Nee, ik zit nog gespannen te wachten op toestemming
Nerwen: Ik snap ook wel dat je je kind wilt laten doorslapen. Pfoeoeoe, man slaap is echt een luxe, dus als het even kan......

Opstaan midden in de nacht heb ik ook maanden lang moeten doen en geloof me daar wordt je geen beter en leuker persoon van. Het radbraakt echt op een gegeven moment. Het sloopt je heel langzaam en tergend. Slaap is niet voor niks van levensbelang.

Tuurlijk MOET nog niks maar je kunt het toch altijd proberen? Zolang je het kind er niet mee schaadt heb je er zelf alleen maar baat bij.

Jane: Johannesenderest bijvoeding? Ik dacht dat alleen rijstebloem bijvoeding was? Johannes(in de walvis) zit nl ook in al die pakken FV nr 1 voor hongerige babies enzo. Weet je zeker dat dat klopt???? Zou ik ook niet zo leuk vinden eigenlijk. Aangezien ik ook van de "bijvoeding pas bij 6 mnd" ben.
Even ego en wat anders dan baby's

Jeetje krijg ik toch wel heel slecht nieuws ineens. Vriendin die ik heb leren kennen tijdens het reizen en duiken is gister tijdens een duik op de Galapagos overleden.

Ze is niet bovengekomen en ze hebben haar lichaam 2 uur later drijvend aan de oppervlakte gevonden. Hoe en wat is nog niet bekend.

Ongelooflijk dat soort dingen. Tuurlijk weet je dat duiken risico's met zich meebrengt en dat als er iets fout gaat, het ook goed fout kan gaan, maar overlijden? Man, ben er echt wel kapot van.

En dat is dus al de derde persoon in de afgelopen twee jaar die ik ken van het reizen, die tijdens een duik overlijdt. Man, man, man, waarom dan toch? Kijk, begrijp me niet verkeerd, als je gelooft in het feit dat als het je tijd is dat je dan moet gaan, dan is overlijden tijdens een duik op de Galapagos één van de mooiste manieren (voor mij dan) maar waarom gaan toch altijd de goede mensen te vroeg?

Zo zie je maar weer, leef je leven alsof het je laatste dag is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven