Mode & Beauty alle pijlers

Klitten in mijn haar

02-10-2009 10:52 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,

mijn haar wordt nu iets langer dan schouderlengte en ik wilde eens iets aan gaan schaffen tegen klitten...maar wat? Ik stond gisteren bij de Kruidvat en het duizelde me. Vandaar dat ik hier maar even kom vragen.

Ik zoek een product dat ik na het wassen in mijn haar kan doen, dus geen conditioner. Daar wordt mijn haar altijd erg zwaar en vettig van namelijk. Mijn haar valt onder het type 'fijn haar'.

Ik zag bijvoorbeeld dit:

Iemand hier ervaring mee? Of kan je me iets anders aanraden?

Ik gebruikte altijd deze:

maar hier zit tegenwoordig collageen in en aangezien ik vegetarier ben, smeer ik ook maar geen mogelijk dierlijk materiaal in mijn haar.
Lush is wel dierproefvrij en ik ben doorgaans heel erg te spreken over hun producten. Mijn volgende antiklit ga ik daar zoeken. Als ik er tzt aan denk -heb net in de bonus tig flessen Gliss Kur gekocht- zal ik mijn ervaring even neerzetten hier.
Tja dan zal ik het online moeten bestellen want waar ik woon is geen Lush winkel :(
.
Lush heeft wel vele soorten crèmespoeling maar volgens mij geen specifieke antiklit? De crèmespoeling van de Lush werkt bij mij ook niet heel goed tegen klitten trouwens. Haar gaat er wel lekker van ruiken!
quote:SB1980 schreef op 02 oktober 2009 @ 14:27:

[...]

Tenzij iemand me nog een tip kan geven mbt een reform antiklitspray oid?

[...]

.

Ja, ik !

Van NeoBio heb je een goede anti-klit creme Henna Balsem Plus, ruikt erg naar zeep, wel fris. Dierproefvrij en zonder siliconen of iets dergelijks. Je kunt het bestellen op Lavendula, even zoeken op neo en dan staat hij erbij. http://www.lavendula.nl/shop.aspx
Ik gebruik die goedkope van de kruidvat. Cremevoeding. Met ei geloof ik. Je spoelt em niet uit je haar. Super lekker spul.
quote:curlygurly schreef op 02 oktober 2009 @ 15:56:

[...]

Ja, ik !

Van NeoBio heb je een goede anti-klit creme Henna Balsem Plus, ruikt erg naar zeep, wel fris. Dierproefvrij en zonder siliconen of iets dergelijks. Je kunt het bestellen op Lavendula, even zoeken op neo en dan staat hij erbij. http://www.lavendula.nl/shop.aspx

ik gebruik ook gliss kur maar dat staat me wat tegen ovm de siliconen. ben ook erg blij met dee tip.

maar er staat erbij dat die creme tegen gespleten haar punten is, en niet anti klit???
Ik stond toevallig van de week bij de anti klit spullen van Gliss te kijken (heb al weightless shampoo en masker). Wat is het verschil tussen de 3 verschillende soorten? Is het alleen geur of werkt het ook anders?
quote:elize schreef op 02 oktober 2009 @ 17:45:

[...]

ik gebruik ook gliss kur maar dat staat me wat tegen ovm de siliconen. ben ook erg blij met dee tip.

maar er staat erbij dat die creme tegen gespleten haar punten is, en niet anti klit???Tja daar ben ik ook niet blij mee maar vind maar eens iets zonder siliconen tegenwoordig! Ik ga ook even aan de slag met de gegeven tips, thnx!
Nou heb de Gliss Kur gebruikt vanmorgen en ik ben tot zover erg blij! Drie spraytjes verdeeld over mijn haar en het was supermakkelijk te kammen! Nu nog even afwachten of het in de loop van de dag niet viezig gaat aanvoelen maar tot dusverre voelt het lekker zacht en glad.
quote:SB1980 schreef op 02 oktober 2009 @ 14:10:

Nou ik heb het gekocht hoor, voor twee en een halve euro kan je het wel proberen! Ik zal me morgen weer ff melden nadat ik mijn haar heb gewassen.

Bij welke winkel heb je die gekocht?

Was vandaag bij Dirx en daar is ie 3,99 euro
Bij de Trekpleister...maar toen ik van de week bij Kruidvat was, was ie duurder...dacht ik. Misschien een foutje dus!

Ik ben nog steeds wel tevreden over de Gliss Kur maar ik doe het nu alleen in de lengte van mijn haar, anders vind ik het toch iets te vet worden.
De serums van John Frieda werken ook super om je haar doorkambaar te maken en je heb er maar een klein beetje van nodig!
de hema heeft ok prima haarproducten, niet op dieren getest.

Persoonlijk vin ik de kapper de beste remedie tegen klitten, als ik een paar maanden niet ben geweest, dan gaat het klitten ongeacht de lengte (van schouder tot billengte gehad en na 6 maanden moet ik echt langs, al halen ze er maar een cm vanaf, ik heb geen geklit meer). Wel gebruik ik er een conditioner naast, maar ik ben een beetje zoekende de laatste tijd ivm allergie.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik gebruik verder inderdaad bijna alleen Hema-producten maar zij hebben niets in het assortiment dat goed werkt bij mijn haar. Laatst toch nog maar eens een Hema conditioner uitgeprobeerd maar ik haat dat vieze vette gevoel!

Ik ben net naar de kapper geweest en dat helpt inderdaad tegen de ergste klitten maar nog kan ik niet goed door mijn haar komen met een kam. Voorlopig gebruik ik dus de Gliss Kur en daarna ga ik eens kijken naar de proefdiervrije producten die in dit topic genoemd zijn.
loreal heeft ook goede anti klit sprays, vooral die gele uit de anti haarbreuk lijn. en moet erbij vermelden dat ook al staat loreal bekend om zijn dierproeven, zelf zegt loreal het NIET te doen.
.
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 26-10-2009 23:09
Reden: verwijderd, reclame
% gewijzigd
quote:SB1980 schreef op 05 oktober 2009 @ 21:27:

Bij de Trekpleister...maar toen ik van de week bij Kruidvat was, was ie duurder...dacht ik. Misschien een foutje dus!

Ik ben nog steeds wel tevreden over de Gliss Kur maar ik doe het nu alleen in de lengte van mijn haar, anders vind ik het toch iets te vet worden.

Was denk ik aanbieding

Heb van de week bij de Dirx drogist gehaald

Vindt het goed spul

Had behoorlijke klitten in me haar

paar keer spuiten en het was doorkambaar
er bestaat ook cremespoeling die je na het douchen in je haar moet doen toch? Dat gebruikte ik vroeger en was echt heerlijk voor mijn haar!! Weet niet of het nu nog steeds bestaat eigenlijk.... Ik gebruik nu shampoo + cremespoeling in 1 van Andrelon. Wordt mijn haar zo lekker zacht en klitvrij van
ja, je hebt oa van palmolive antiklit spoeling

maar die hielp bij mij niet meer

had echt heel erg veel klitten

normaal was het wel makkelijker doorkambaarder, maar deze keer dus niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven