Juni 2010......

27-09-2009 17:36 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan en waarachtig, er verscheen een tweede streepje! Ben helemaal beduusd en happy! Zijn er al meer dames die rond deze tijd uitgerekend zijn? Ben benieuwd naar jullie verhalen, gedachten!
Gefeliciteerd allemaal. Ik had vorig jaar op 18 oktober een positieve test in handen, en heb nu een lieve zoon boven in zijn bedje liggen. Het is heerlijk om in juni te bevallen en om de hele zomer verlof te hebben. Schrijf ze samen!
Duende goed werk!

Misswiss zou jij de tabel over willen men in je openingsbericht? Dan zien we hem allemaal op de pagina verschijnen, is handiger toch?

Voor ons is het ook de 1e, 13-10 heb ik een afspraak bij de verloskundige en ik ben (vooralsnog) 4 juni uitgerekend.

Ik heb alleen in mijn prive situatie wat stress. Heeft iemand dit ook of ervaring hiermee? Ben zo bang dat het invloed heeft op dat ukkie in de buik!
@ Zonne... Super dat het zo goed gaat met het stoppen met roken!!!! Volhouden meid, je kan het!!!! Mijn afspraak in het ziekenhuis was apart.... mijn eigen arts was ziek en deze wist niet dat ik zwanger ben.... dacht dat communicatie-systemen al lang geleden waren uitgevonden... maar uiteindelijk is het goed gekomen. Mijn bloedsuikers zaten prima en dat is heel fijn, want dat kost veel moeite, moet ze toch een keer of acht controleren per dag en niet te veel eten(snoepen) terwijl ik daar nu juist zin in heb.... Vrijdag naar de VK, volgende week weer naar de arts voor de diabetes.... Ik zal er nu wel heel veel heen moeten.... Maar goed, ik heb het er graag voor over!!!

@ Uma.... dat heb ik ook... vrijdag de eerste echo en daarna genieten!! Nu ook wel, maar durf het nog niet goed....

@Schaap.... Geen ervaring, maar wel sterkte gewenst!
Leuk om te lezen dat we allemaal dezelfde dingen tegenkomen. Ik ben 34 jaar, dit is mijn 4e zwangerschap en ik ben 3 juni uitgerekend.
Hee meiden,

Wat leuk om jullie zwanger-zijn verhaaltjes te lezen. Wie weet lukt het bij ons deze maand wel... Ik vind het nu al spannend, hi hi!

Sterkte allemaal met de echo's, misselijkheid enz.
hallo meiden! iedereen eerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben zelf ook uitgerekent op 7 juni 2010!

weet nu zelf 8dgn dat ik zwanger ben! heb gister vk gebeld en ik mag 9 nov de eerste echo! dat lijkt me nou zoiets moois!

Vind het trouwens heel fijn dat er van dit soort forums bestaan!

Ik heb de volgende kwaaltjes:

- al 9 dgn ongi gevoel

- ochtendmisselijkheid

- uitslag in mijn gezicht! heel vervelend!

- en moe! vooral savonds

ik heb sinds gister zelf last als ik strakke dingen op mijn buik heb zoals een legging die dan net drukt op mijn buik jullie daar al last van?

nou ik hoor het allemaal wel!

sterkte iedereen!
Hallo allemaal! Ik wil ook graag mee schrijven. Heb afgelopen maandag positief getest.

Precies twee jaar voor de positieve test bleek ik eierstokkanker te hebben. Het plan was die dag om een eierstok te verwijderen omdat deze vol cystes zat. Bleek bij de operatie helemaal mis te zijn. Een maand later nog een operatie gehad, gelukkig kon mijn baarmoeder en de andere eierstok blijven zitten. In maart erna onderzoeken gehad en in September 2008 begonnen met IUI behandeling. Na 6 IUI behandelingen in augustus begonnen met IVF. In eerste instantie leek het niet goed te gaan (maar 1 eicel aan het groeien met maximale dosis medicijnen). Maar later toch 4 bevruchte eicellen en twee goede embryos kunnen terugplaatsen. Waarvan er nu dus tenminste 1 is blijven zitten!!! We zijn heeel blij, maar ik merk dat ik tegelijkertijd ook veel last heb van de spanning. Heb er eigenlijk niet meer op durven hopen dat we nog een kindje zouden krijgen. Nu het zo dichtbij is ben ik toch ook bang dat het nog mis zal gaan.

Ik ben 38 jaar. Ben 2.5 jaar geleden trouwens ook zwanger geweest maar dat werd (achteraf wrsch door de tumor) een miskraam. Sorry voor het lange verhaal. Ik hoop vanaf nu alleen maar positieve dingen te kunnen vermelden!
@sandraatje71. Jeetje wat een verhaal zeg en wat een lange zware weg ben je gegaan. Wat geweldig dat je nu zwanger bent.
Hallo,

Gefeliciteerd allemaal!!!!

Mag ik bij jullie clubje???? Ik weet sinds vanochtend dat ik zwanger ben. Gisteren een test gedaan, 1 streepje. Ding lag in de vuilnisbak en toen ik vanochtend daar wat in gooide zag ik opeens twee streepjes.... Vreemd.... Gelijk een nieuwe test gekocht vanochtend. Had mijn man al op de hoogte gebracht maar ik hield het niet meer!! Test gedaan en wat blijkt 3+ (oft minimaal 5 weken!!) Ik denk dat ik 6 juni ben uitgerekend, heb mijn eerste echo 22 oktober! Ben helemaal gelukkig. Ik heb een zoontje van bijn 21 maanden. Die zal dus bijna 2,5 zijn. Leuk leeftijdsverschil vind ik.

Ik heb wederom nergens last van.... Ja mijn buik is al wat dikker, maar dat waren nog resten van de 1e zwangerschap , Hahaha!

Ik hoop dat we hier een leuk clubje op kunnen richten en lekker ervaringen uit kunnen wisselen!
@sandraatje71 speciale felicitaties voor jou! Geweldig dat je nu zwanger bent.

En natuurlijk alle overige nieuwe dames ook. IK ga 26 oktober naar de VK en heb pas drie weken later een echo. Dan zou ik 11 weken zijn. Beste laat, aan de andere kant, als het dan goed is, heb ik er alle vertrouwen in.

Vandaag was ik behoorlijk misselijk, maar nu gata het wel week. Wel al wat vreetkicks, maar dat kan ook psychisch zijn.

Ik heb zojuist gebeld met het kinderdagverblijf en baby2 kan vanaf 15 augustus terecht op dezelfde groep en op dezelfde dagen als beeb1. Goed nieuws dus. IK heb hem/haar dus maar alvast ingeschreven. MOcht het niet goed gaan, dan schrijven we hem/ haar (wil steeds haar typen) gewoon weer uit.

Vooralsnog loopt alles voorspoedig en eigenlijk kna ik me nog steeds niet voorstellen dat er een hompje celletjes zich aan het ontwikkelen is tot een heus babietje. Wat een wonder toch.

Vrijdag komt de MOeders voor moeders dame, en kan het plassen in potjes weer beginnen!
Hey meiden,

Pffff..... ik heb een hekel aan goedkope zwangerschapstesten!!!! Ik had het ook gewoon niet moeten doen, maar ja.... ik had nog een goedkope zwangerschapstest liggen en dacht gisteren... zou ik nog een keer??? Test gedaan... NEGATIEF!!!! Dat kan niet dacht ik! Ik voel me zwanger en vorige week 3 positieve testen Dus ik vanmiddag naar de drogisterij en weer een clearblue gekocht, digitaal zodat ik niet verkeerd kon lezen.... en ja hoor POSITIEF!!!!!!! Dus als iemand nog een cursus "hoe maak ik mezelf gek" nodig heeft, koop een goedkope test. Aargh!!! Ik kan gewoon niet geloven dat het zover is, moest nog een test doen!!! De inidicator geloof ik niet helemaal, die zegt 1-2 weken, terwijl ik volgens berekeningen al in week 5-6 moet zitten, maar dat zullen we vrijdag zeker weten!!

@sandraatje, geweldig!!! Van harte en heel veel succes!!!

@alle nieuwe meiden, van harte gefeliciteerd!!!! En welkom bij de club!!!

@iedereen.... ik kan het schema in mijn eerste berichtje op pagina 2 zetten, dan staat hij in ieder geval bijna bovenaan.... Laat maar even weten....
Al 12 meiden gaat snel zeg!! Leuke groep!

@Bapauw..... volg je gevoel.... ik denk ook dat het hier een meisje wordt...... Wil het wel weten als ze het kunnen zien... en jullie??
@ Duende; VAN HARTE!!!

Lijkt een beetje op mijn verhaal!
Gezellig; nieuwe schrijfsters en natuurlijk gefeliciteerd!

@Schaap: stress is niet zo goed voor je kindje. Een vriendin van mij heeft ook veel stress gehad tijdens de zwangerschap (overigens gezonde zoon!). De VK heeft toen gezegd dat je beter nog kan roken dan stress hebben. In ieder geval veel sterkte...

@Duende: ik heb ook heel erg de neiging om nog een keer te testen, soms voel ik me niet zo zwanger. Wel zere borsten (vooral rechts) en gister de hele avond gegeten; NON-STOP. Verder voel ik momenteel niet zo veel.

Schema is super mooi! Even missswiss lief aankijken om m te plaatsen.
@Duende heel herkenbaar. Heb er al 8 testen doorheen gejaagd hier. Nog geen digitale. Ik hoopp dat ik me kan beheersen . Vrijdag ook een test van moedes voor moeders, maar weet nog van twee jaar geleden dat ik toen ook die urine maar even zelf getest heb van te voren. Anders wordt het zo'n lullige afspraak.

Wat ik heel erg merk bij mezelf is dat ik het heel graag aan iedereen wil vertellen (en dat doe ik ook, maandag eindelijk mijn ouders, die wonen ver uitd e buurt) maar dat ik me een beetje schuldig voel mocht het mis gaan. Alsof ik mensen blij maak met een dooie mus (sorry voor die rare term). INmiddels heb ik mezelf er ook van weten te overtuigen dat als er iets misgaat, ik daar zeer waarschijnlijk niets aan kan doen....

Verwarde geesten, die van zwangere vrouwen....
@ mamalijntje

ik zou ook graag willen weten wat het wordt! ik heb nu nog geen idee wat het kan zijn misschien komt het nog zeggen ze!

Hebben jullie het allemaal al verteld? ik nog niet wou wachten tot na de echo maar wil het zo graag vertellen dus waarschijnlijk maandag aan ouders en schoonouders vertellen! hebben jullie nog leuke tips om het speciaal te maken??
Heb het mijn moeder verteld... Die was zo blij!! Zondag vertellen we het mijn schoonouders, die gaan op vakantie en wij daarop volgend, anders horen ze het pas met 12 weken. Vind het wel moeilijk, zowel zus als schoonzus onlangs een miskraam. Ik voel dat het goed zit, dus blijf positief!! Ik ben er van overtuigd dat het een meisje wordt, zit vol met pukkels....!! Dat had ik bij de eerste helemaal niet. Wat wel raar is is dat ik met niks anders meer bezig ben. Heb na de eerste weleens zoiets gehad van dat ik er niet genoeg van genoten heb. Dat zal me dit keer niet overkomen!! Ik wil alles heel bewust meemaken en beleven.
@dyantha, bij ons eerste kindje hebben we noodgewongen alles via de telefoon moeten vertellen en dat was helemaal niet leuk. Dit keer anders: ik heb een babypakje gekocht met daarop: "geboren in 2010" en dat geef ik als cadeautje. Bovendien had ik ook een kwarktaart naturel gemaakt, met daarop blauwe en roze musijes, deed het ook heel goed!
Duende, herkenbaar hoor dat testen! Digitale Clear Blue geeft bij mij ook nog steeds 2-3 aan, terwijl ik nu bijna 6 weken ben. Argh
@ uma die testen gaan toch vanaf de bevruchting?
@ uma, dus 3+ kan betekenen dat je al 6 weken bevrucht bent en dus 8 weken zwanger bent???? O, jee.... straks moet ik naar de "mei 2010" club....!
Het stond zo op de verpakking:

1-2 = 3-4 weken zwanger

2-3 = 4-5 weken zwanger

3+ = meer dan 5 weken zwanger

Dus ipv die 2-3 had ik liever 3+ gezien ter mijn geruststelling
@Mamalijntje..... ook al ben je in mei uitgerekend, je mag van mij bij deze club blijven hoor!! Zelf ben ik ook ergens eind mei (vanaf 26 mei) of begin juni uitgerekend, heb een zeer onregelmatige cyclus, dus kan het niet zeker zeggen.... Morgen de echo, dus dan heb ik meer zekerheid!!!

@Dyantha..... We hebben het mijn ouders en broers gelijk de avond van de test verteld.... Ik wilde altijd iets speciaals doen, maar heb het gewoon (nou ja, gewoon... in tranen) verteld.... en dat was heeeeeel mooi.....
Goh jeetje dat iedereen het zo snel verteld! Nou maandag gaan wij het ook maar vertellen maar dan eerst alleen aan ouders wil het aan de ene kant tegen iedereen vertellen maar vind het ook wel weer fijn om nog even voor ons zelf te houden! Moet het eerst zelf nog verwerken! Maar ieder z'n ding toch?

Trouwens asperines mogen toch niet tijdens zwangerschap of wel? Heb namelijk vette koppijn en het liefst neem ik meteen 1 in maar volgens mij mag dat niet? Jullie een idee?
Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld. Ik probeer het nog even voor me te houden. Voelt ook als een leuk geheimpje! Aan de andere kant is het natuurlijk heel leuk om het aan iedereen te vertellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven