Oppas-vraag

03-10-2009 16:27 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil graag weten hoe jullie hierover denken en evt. ervaringen als oppas/met een oppas:

Vandaag heb ik gereageerd via een internetoproep voor een oppas. Deze mensen vragen een oppas voor in de avonden en nachten, zowel doordeweeks als in het weekend. Ik zou dan in het huis moeten slapen en vanuit daar dus ook naar school/stage e.d. moeten. Nu heb ik verder nog niet zo veel informatie, behalve dat het om 2 kinderen gaat in de leeftijd van 0 - 5 jaar.

Heeft iemand al eens een oppas laten slapen i.v.m. werk?

Wat zou ik kunnen vragen als oppasgeld?

Wat voor eisen zou je stellen aan zo'n 'nachtoppas'?

Zomaar wat vragen.... Graag hoor ik van jullie!

Natuurlijk kan ik ook aan die mensen zelf dingen gaan vragen, maar ik wacht nog op reactie terug.
Ik heb regelmatig opgepast en doe het zo nu en dan ook nog wel eens. Bij 1 oppasadres bleef ik zo nu en dan slapen omdat zij laat terug zouden komen en ook op tijd naar mijn bijbaantje en/of school moest. Weet niet meer precies wat ik toen kreeg qua geld, nu krijg ik zo rond de 20/25 euro per avond, maar weet eigenlijk niet of dat echt veel is of niet... Ik laat en liet die keuze aan hen
Ik ben verhuisd en in mijn vorige woonplaats had ik een oppaskindje (ik begon toen ze 4 maand was, tot ze ruim een jaar was) en daar verdiende ik 5 euro per uur. Eigenlijk hoefde ik niet zoveel te doen daar. Af en toe een speen terug stoppen of de fles geven en verschonen....

Het zal ook wel overlegt worden, maar ik wil natuurlijk ook weer niet te hoog of te laag gaan zitten.

Deden ze er ook moeilijk over dat je 's ochtends bijvoorbeeld om 7.00 weer de deur uit moest voor school/stage? En had je een eigen plaatsje in het huis? of sliep je op de bank o.i.d. ?

Ik heb geen idee wat voor beeld ik me erbij moet vormen
Ik heb ook veel opgepast; ook bij een gezin met drie kindjes waar ik regelmatig ene nachtje bleef slapen (zij kwamen dan pas rond 4 uur thuis oid).

Ik kreeg voor zo'n nacht altijd 50 euro. Vond dat overigens wel veel geld hoor! Het was hun voorstel.

Voor een avond kreeg ik meestal 20-30 euro, dacht iets van 6-7 euro/uur.

Ben nu trouwens zelf nog hard op zoek naar zo'n oppas als ik was (eind middelbare school/student), wie heeft er tips waar ik moet gaan zoeken? Ik ken verder niemand in die leeftijdscathegorie...
Oja, ik had een eigen kamertje+bed, was hun logeerkamer. Dus niet op de bank oid.

Het ging in overleg hoe laat ik weer de deur uitmoest, als het doordeweeks was moest ik inderdaad vroeg weg, maar dan deed ik het nachtje slapen meestal niet. Het was vaak op vrijdag- of zaterdagavond.
anoniem_84331 wijzigde dit bericht op 03-10-2009 16:48
Reden: nog wat vergeten
% gewijzigd
Bij de mensen waar ik op gereageerd heb, zal ik dus veel bij hun gaan in huis gaan slapen en op de kinderen passen. Zij zijn (beide? of misschien alleenstaand) dan aan het werk.

Welke regio woon je Nonovrouw ? Wie weet kom je toevallig uit de buurt!

Er zijn trouwens heel veel internetsites waar je een oppas kunt vinden, kunt reageren op oproepjes of zelf eentje kunt plaatsen.
quote:sweetcandy schreef op 03 oktober 2009 @ 16:44:

Deden ze er ook moeilijk over dat je 's ochtends bijvoorbeeld om 7.00 weer de deur uit moest voor school/stage? En had je een eigen plaatsje in het huis? of sliep je op de bank o.i.d. ?

Ik heb geen idee wat voor beeld ik me erbij moet vormen

Bij mij deden ze daar niet moeilijk over, ze boden zelf aan om te blijven slapen omdat ze wisten dat ik weer vroeg op moest. Voelde me zelf eerst wel ongemakkelijk dat ik daar 's ochtends nog was. Dan kwamen de kinderen bij mij voor iets lekkers ofzo, maar het was ook wel fijn dat ik vanuit daar gewoon weg kon gaan. Scheelde een hoop stress

Sliep daar eerst wel op de bank, later hadden ze een logeerkamer waar ik sliep.
Oke dat klinkt positief

Ik heb tot dusver geen reactie meer gekregen. Helaas komen er ook niet zoveel oppasbaantjes vrij hier in de regio....

Even afwachten nog!
Toch alvast veel succes & plezier in ieder geval!
anoniem_89925 wijzigde dit bericht op 09-10-2009 10:36
Reden: typefoutje :P
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven