En wat als het mij wél iets doet?
donderdag 8 oktober 2009 om 23:52
quote:Elmervrouw schreef op 08 oktober 2009 @ 20:28:
Loslaten - ja..
Ik heb mijn kinderen moeten loslaten om eindelijk mijn echte problemen niet meer te ontvluchten.
Ik moet mijn familie gaan loslaten, omdat ik nooit van hen zal krijgen wat ik verlang: dat ze mij zien, mijn gevoel erkennen.
Loslaten: ook al die emoties die ik steeds minder kan tegenhouden.
Zoveel loslaten in mijn leven! Wat blijft er over?
Wij! De forummerts!
Jij ziet nu alleen de dingen die je loslaat. Maar waar je loslaat ontstaat ruimte. Voor nieuwe dingen.
Op dit moment word je hier omgeven door mensen die wél waardering voor je hebben. Onderschat dat niet (al zijn het maar lapjes tekst van mensen die je niet kent).
Je hebt een netwerkje om je heen gebouwd, mensen in Nederland en daarbuiten... waarvan je nog niet weet waar het heen gaat, maar er is een begin.
Ik ben bang dat het heel suf klinkt... maar ik merk zelf dat het forum mij zoveel kansen biedt.. voor nieuwe vriendschappen, voor advies, etc.
Natuurlijk voel je je onwijs klote over al die dingen waar je zoveel energie in hebt gestoken en waar je niks aan overhoudt, behalve negativiteit. Zonde. Hopelijk komen er vanaf nu een paar dingen op je pad die iets positiefs bij gaan dragen aan je leven. Als daar ruimte voor is.
Ik vind overigens de teksten van Robo heel mooi. Vraag me dan ook af: wat is mijn thema? (niet dat ik wil dat anderen dit gaan invullen... ik wil er zelf over nadenken)
Loslaten - ja..
Ik heb mijn kinderen moeten loslaten om eindelijk mijn echte problemen niet meer te ontvluchten.
Ik moet mijn familie gaan loslaten, omdat ik nooit van hen zal krijgen wat ik verlang: dat ze mij zien, mijn gevoel erkennen.
Loslaten: ook al die emoties die ik steeds minder kan tegenhouden.
Zoveel loslaten in mijn leven! Wat blijft er over?
Wij! De forummerts!
Jij ziet nu alleen de dingen die je loslaat. Maar waar je loslaat ontstaat ruimte. Voor nieuwe dingen.
Op dit moment word je hier omgeven door mensen die wél waardering voor je hebben. Onderschat dat niet (al zijn het maar lapjes tekst van mensen die je niet kent).
Je hebt een netwerkje om je heen gebouwd, mensen in Nederland en daarbuiten... waarvan je nog niet weet waar het heen gaat, maar er is een begin.
Ik ben bang dat het heel suf klinkt... maar ik merk zelf dat het forum mij zoveel kansen biedt.. voor nieuwe vriendschappen, voor advies, etc.
Natuurlijk voel je je onwijs klote over al die dingen waar je zoveel energie in hebt gestoken en waar je niks aan overhoudt, behalve negativiteit. Zonde. Hopelijk komen er vanaf nu een paar dingen op je pad die iets positiefs bij gaan dragen aan je leven. Als daar ruimte voor is.
Ik vind overigens de teksten van Robo heel mooi. Vraag me dan ook af: wat is mijn thema? (niet dat ik wil dat anderen dit gaan invullen... ik wil er zelf over nadenken)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
vrijdag 9 oktober 2009 om 00:07
Lieverd er komen nieuwe kansen op je pad. Nieuwe vriendschappen, nieuwe mensen, die je wel kunt vertrouwen en die in jou de fijne mens zien die je bent. Vriendschappen waar je opnieuw mee kunt beginnen. Die weten wat je achtergrond is, maar die jou vrienden willen worden om wie jij bent.
En het allerbelangrijkste is dat jij deze vrienden zelf mag uitzoeken. Ze worden jou keuze.
Je laatste zin raakte me. Dat EM ook een kanjer is. Wat klinkt dat positief. Fijn.
Liefs Zoeb
En het allerbelangrijkste is dat jij deze vrienden zelf mag uitzoeken. Ze worden jou keuze.
Je laatste zin raakte me. Dat EM ook een kanjer is. Wat klinkt dat positief. Fijn.
Liefs Zoeb

vrijdag 9 oktober 2009 om 10:36
Elmervrouw, ik heb nog lang niet alles gelezen, maar de dingen die ik wel van je heb gelezen, tonen een ontzettend mooi en puur mens. Iemand die zo dapper is om de confrontatie met zichzelf aan te gaan en blijft staan voor haar eigenheid en oprechtheid. Ondanks dat dat absoluut niet de gemakkelijkste weg is. Ik bewonder je moed. Je verdient zoveel meer dan dit! Probeer daarvan overtuigd te raken, want je bent het meer dan waard.
vrijdag 9 oktober 2009 om 10:39
"Ik vind het zo erg dat ik mijn hele leven heb gedacht dat ik gek was, terwijl ik doodnormaal reageerde op een situatie die gek was. Het is eigenlijk een wonder dat ik niet nog meer ben afgedwaald van mezelf, ik heb hele goede zelfbeschermingsmechanismen gehad - die nu beetje bij beetje, af en toe, wél iemand durven toelaten."
Heel erg mooi. Heel erg herkenbaar ook. *slik* Geloof erin, want het klopt voor de volle 100% wat je hier over jezelf schrijft!
Heel erg mooi. Heel erg herkenbaar ook. *slik* Geloof erin, want het klopt voor de volle 100% wat je hier over jezelf schrijft!

zaterdag 10 oktober 2009 om 12:54
Als het zo lees EV, dan zou ik ook niet naar die presentatie gaan. Als je het echt zo lullig ten opzichte van je tante vindt, dan kun je haar misschien een kaartje sturen (of sms-je want morgen is het zondag) dat je aan haar denkt maar dat je je niet optimaal genoeg voelt om naar de presentatie te komen.
Wat je zelf al zegt: je hebt je vandeweek zo enorm klote gevoeld door bepaalde familieleden dat ik me levendig kan voorstellen dat alleen het woord 'familie' al braakneigingen veroorzaakt op dit moment.
Succes in wat je ook beslist!
Wat je zelf al zegt: je hebt je vandeweek zo enorm klote gevoeld door bepaalde familieleden dat ik me levendig kan voorstellen dat alleen het woord 'familie' al braakneigingen veroorzaakt op dit moment.
Succes in wat je ook beslist!
zaterdag 10 oktober 2009 om 12:58
quote:Elmervrouw schreef op 10 oktober 2009 @ 12:48:
Eerlijk gezegd snap ik je reactie niet, Wieweet.
Dat komt door dat ik nog voor in het topic aan het lezen was denk ik. Ik heb zelf ook wel eens het idee dat ik niet belangrijk ben en dat mijn gevoel er niets toe doet.
Begin nu langzaam steeds meer in te zien dat iedereen belangrijk is en dat iedereen gelijk is
Eerlijk gezegd snap ik je reactie niet, Wieweet.
Dat komt door dat ik nog voor in het topic aan het lezen was denk ik. Ik heb zelf ook wel eens het idee dat ik niet belangrijk ben en dat mijn gevoel er niets toe doet.
Begin nu langzaam steeds meer in te zien dat iedereen belangrijk is en dat iedereen gelijk is
zaterdag 10 oktober 2009 om 13:04
familie kun je niet uitkiezen vriende nwel.
Als jij je tante laat weten dat je helaas niet kan komen omdat ....
en zij wil dat niet begrijpen dan is dat haar probleem.
Er zijn hier mensen genoeg op het forum die jou een warm hart toe dragen. Mensen die je bemoedigende woorden toe spreken,
die er voor je zijn als je dat wil. Al zijn het dan misschien alleen nog maar virtuele mensen op dit moment. Het zijn wel mensen die vinden dat jij er toe doet
Als jij je tante laat weten dat je helaas niet kan komen omdat ....
en zij wil dat niet begrijpen dan is dat haar probleem.
Er zijn hier mensen genoeg op het forum die jou een warm hart toe dragen. Mensen die je bemoedigende woorden toe spreken,
die er voor je zijn als je dat wil. Al zijn het dan misschien alleen nog maar virtuele mensen op dit moment. Het zijn wel mensen die vinden dat jij er toe doet
zaterdag 10 oktober 2009 om 20:39
Lieverd je wilt niet. Kun je geen kaartje afgeven waar de presentatie is? Haar feliciteren en zeggen dat je niet in staat bent om te komen, of dat je om (persoonlijke) redenen bent verhinderd. Maar dat je wel heel nieuwsgierig bent naar haar boek. Je hoeft geen verantwoording af te leggen. Het is jou keuze en nu denk je eens aan je zelf.
Je durft het wel. Kom voor jezelf op.
(Ik denk ook maar even mee) De keuze is nu aan jou.
Je moet doen wat je gevoel zegt.
Liefs Zoeb.
Je durft het wel. Kom voor jezelf op.
(Ik denk ook maar even mee) De keuze is nu aan jou.
Je moet doen wat je gevoel zegt.
Liefs Zoeb.

zaterdag 10 oktober 2009 om 21:59
quote:Elmervrouw schreef op 10 oktober 2009 @ 20:14:
Moet ik verantwoording afleggen? Uitleggen?
Ook dat wil ik eigenlijk niet!
Nee, dat hoef je niet.
Je kunt gewoon wegblijven, om jouw redenen, zonder dat je dat hoeft uit te leggen.
Je bent een volwassen vrouw met een eigen leven, vergeet dat niet hè?
En je kunt altijd later, als het JOU uitkomt, een mooie bos bloemen sturen of iets dergelijks.
Laat het los, geniet van je dag morgen en besef dat alleen jij jouw leven kunt vormgeven. Vergeet de rest!
Liefs
Moet ik verantwoording afleggen? Uitleggen?
Ook dat wil ik eigenlijk niet!
Nee, dat hoef je niet.
Je kunt gewoon wegblijven, om jouw redenen, zonder dat je dat hoeft uit te leggen.
Je bent een volwassen vrouw met een eigen leven, vergeet dat niet hè?
En je kunt altijd later, als het JOU uitkomt, een mooie bos bloemen sturen of iets dergelijks.
Laat het los, geniet van je dag morgen en besef dat alleen jij jouw leven kunt vormgeven. Vergeet de rest!
Liefs