Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
He disco, ik ben hiehier!

Ik volg jullie wel hoor (Big sista is watchin) maar ik heb even niet zoveel te melden. Ben gister beetje ziek geweest omdat ik als ontbijt spek heb gehad (de baas was jarig en trakteerde) en daar kan ik niet zo goed tegen. ´s avonds koorts en alles kwam er aan alle kanten uit (sorry) en nu heb ik nog wat verhoging en ben duf.

Morgen wel weer wat uitgebreide reacties, zet hem op morgen Raccoon!

Ps ik ben ook zo benieuwd hoe het nu met spin is, al lang niks meer van haar gelezen en ik ben ook benieuwd hoe het met haar vriendin is. Joeoe Spin, waar ben je?
Alle reacties Link kopieren
Raccoon, ook hier wordt geduimd!

Welterusten allemaal
@Disco heb inderdaad lekker gewerkt maar niet lang, ik was bij een klant waar ik vaker voor had gewerkt en wilde tracklights in zijn woonkamer. Dat kan echter zoals hij het wilde was ik er niet mee eens, legde hem netjes uit dat hij er spijt van zou krijgen.

Mijn advies was dan ook om het zijn vrouw voor te leggen en er een nachtje over te slapen. Inmiddels had ik bij de plaatselijke verlichtingswinkel de oplossing gevonden, lol.

Dan ga je nog even langs de groothandel en de recycling voordat je naar San Francisco rijdt en net dat je benzine tankt (anders kwam ik de brug niet over) zie je een oude bekende van Hilti gereedschappen.

Als je dan ook nog via de radio hoord dat er iemand zonodig een flink ongeluk moest veroorzaken naar de Bay Bridge dacht ik; F8ck you all, ik ga mooi met de hond wandelen nadat ik iets heb geposted.

@Raccoon bedankt voor je lieve kaart, als Disco zou weten dat Oregon zulke kaarten had dan zou ze er een moord voor doen.

Tot later, Billie wil zijn aandacht.
Snoj, als je een lekker broodbakmachine recept hebt dan laat je het maar weten, ik heb hier ook eentje staan. Ik gebruik het zelden of nooit, maar voor een rozijnbrood wil ik het nog wel weer een keertje uit de kast pakken.

Anais, klinkt spannend allemaal.

Disco, als je me jouw adres mailt dan stuur ik je wel een paar kaarten toe..

Ik weet niet of ik morgen meteen de uitslag krijg, ik denk het haast wel. Ik dacht het lekker onder schooltijd te kunnen doen, blijken dat beide koters morgen allebei vrij zijn..

SFO, graag gedaan..

Ga dadelijk met een vriendin even downtown..het liefst zou ik op de bank kruipen, maar een uitstapje is ook wel even goed lijkt me.

Keranet..beterschap.

Specu, inderdaad bahh dat je die engerd weer hebt gezien. Maar waarschijnlijk had ik het zelfde als jouw willen doen..er achteraan..misschien wel niet verstandig.

Ik laat het hier eerst bij, over niet al te lange tijd ga ik..heb geen zin, maar vaak wordt het dan wel gezellig..
Nou kan weer terug naar mijn f8cking klant, hij wil het toch zo hebben als hij het vertelde. Wil blijkbaar gewoon het spul hebben hangen grrrrrrrrrrrrr waardoor die nu roet in het eten gooit wat de andere werkzaamheden betreft.

@Raccoon het is hier nu een stuk kouder geworden de laatste twee dagen en baal er ontzettend van. Enige positieve ervan is dat ik niet zo ontiegelijk de poklazeres zweet als ik die heuvel oploop met de hond, maar dat is dan ook wel het enige.
Ik ben nog niet zo heel lang terug van een heerlijk avondje eten met een vriendin..echt super, heerlijke hapjes met een prachtig uitzicht over de stad..voor herhaling vatbaar..

Kom ik thuis zit er een zieke dochter op de bank..zal een gezellige nacht brengen, gelukkig zijn de scholen morgen vrij..geen pumkinpatch morgenmiddag maar met zijn tweeen op de bank.

SFO, balen van het koude front, het wordt hier vanaf maandag ook koeler. Anders maakt het niet zoveel uit, maar het had eigenlijk zonneschijn moeten zijn als je kids hier komen..misschien komt het alsnog.
Disco, hoe voel je je vandaag? Niet verslapen hopelijk? Laatste werkdag voor je, daarna kun je hopelijk wat relaxen, uitslapen en genieten van je weekend.

Oh jee, Raccoon, een zieke dochter. Wat heeft ze?

Je etentje met vriendin klinkt erg gezellig en dus voor herhaling vatbaar, kan niet beter!

Keranet, ik ben verbaasd, hoe kun je nu koorts krijgen van gebakken spek? Best knap.

In elk geval beterschap.
Nou, ik ben er klaar voor. Alles is ingepakt en ingetaped.

Heb gelukkig heerlijk geslapen en nu is het wachten op de verhuizers.

Iedereen een fijne vrijdag gewenst en sterkte voor degenen die het nodig hebben!
Raccoon, ik houd me helemaal aanbevolen (volgens mij heb ik hier ook nog een allerhande liggen met recepten... Ik duim voor je vandaag.

Fladder; dat heb je verdomd snel gedaan zeg. Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen. Eet de kat alweer?

Had ik het er vorige week nog over dat het om een uur of 7 licht begon te worden, vandaag is het toch echt al een half uur later hoor. (of te wel: het is nu bijna half 8 en het is nog donker/schemerig). Het stormt hier (maar dat was voorspeld) en ik moet vanavond naar het noorden vliegen. De eerste vlucht heeft al vertraging, van 1 vlucht wordt over een uur gekeken of ze erheen kunnen vliegen en een andere vlucht wordt niet eerder gechecked dan rond het middaguur. Er is nog geen vliegtuig weggegaan. De eerste 2 vluchten worden opnieuw gechecked om 8 uur (op z'n vroegst).

(gelukkig is de bruiloft om 17.00 uur morgen, heb ik morgen nog de hele dag om er te komen).
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn, ze heeft heel weinig gegeten, 5 brokjes ofzo. En ze heeft me ook niet wakkergemaakt! Normaal maakt ze me om 7 uur (of 6 of 5) wakker en nu heeft ze me denk ik expres willen laten verslapen.

Vervelend van die storm. Hoop voor je dat het meevalt!

Fingers crossed voor Raccoon vandaag! Hopelijk krijg je meteen de uitslag. Hoop dat dochter ook weer is opgeknapt inmiddels.
@ fladder, petje af, super snel gedaan en helemaal alleen.. nu lekker veel tijd samen met je lief doorbrengen

@ snjo, owh ik hoop dat je er kunt komen

@ anais, dank je, ik heb heerlijk geslapen. alleen nu mega keelpijn en hoofd vol met sn.... brrr het zit er echt aan te komen.

trouwens, spreek je een beetje turkmeens? en is dat meer russisch of heeft het andere taalverwantschap?

@ raccoon toch gegaan en gezellig gehad. lekker hoor...! duimduimduimduim

@ SFO grgrgrgr fijn van die eigenwijze mensen! en strax krijg je nog gezeik achteraf, en dan mag je niet eens zeggen: i told you soooo
Ja, inderdaad, Raccoon, ook hier wordt aan je gedacht!
Dozen zijn opgehaald. Ik ben zo stom geweest om de verhuizer te helpen (was er maar 1!) dus ik kan me weer gaan douchen.

Maar ben inderdaad wel trots. Nu alleen nog wat laatste dingen opruimen, schoonmaken etc.

Telefoon doet het gelukkig ook weer.

Tot mijn schrik duurt de verscheping veel langer dan ik dacht.

Goede reden om een nieuwe garderobe aan te schaffen, ha ha.

Plaatje voor Raccoon:

Disco, ik woon nu helemaal pal aan de rivier en mijn buren hebben twee kajaks dus het leven is wat dat betreft helemaal goed. Loop elke dag mijn 5 km rondje met het hondje ...heerlijk! Vandaag minder heerlijk want ik had een paar biertjes op met een collega en ging toen aan de wandel. Helaas zijn er geen wc's onderweg en is wildplassen streng verboden. pfff

Specu, wat raar zo'n stalker, ken je hem? Niet nog zoeter worden hoor, neem een hondje dat je elke dag opwacht voor een lekkere lange wandeling..

Raccoon, snap nog niet helemaal hoe het met jou zit maar hier wat sterkte en geluk xx

Anais, volgens mij heb jij de juiste doelen gesteld in het leven. een appartement in Istanbul lijkt me ook te gek en die andere twee huizen klinken super. In Australie streeft iedereen ook naar drie huizen, als investering. Wat dat betreft heb ik het door mijn move naar Nederland een beetje verkloot, helaas. Moet weer opnieuw beginnen maar ja.
Snjo.. jij gaat een lange donkere winter tegemoet, kun je er goed tegen? Hoop dat je op tijd op de bruiloft kunt omen, wel eng vliegen in stormachtig noordpool weer.

Fladder, waarheen verhuis je? Zie dat je in Londen woontGelukkig hebben we een schema op dit topic, zit er nog steeds niet helemaal in maar doe mijn best.

Allemaal een heerlijk WEEKEND toegewenst!!
quote:orbit schreef op 09 oktober 2009 @ 12:54:

Snjo.. jij gaat een lange donkere winter tegemoet, kun je er goed tegen? Hoop dat je op tijd op de bruiloft kunt omen, wel eng vliegen in stormachtig noordpool weer.

Fladder, waarheen verhuis je? Zie dat je in Londen woontGelukkig hebben we een schema op dit topic, zit er nog steeds niet helemaal in maar doe mijn best.

Allemaal een heerlijk WEEKEND toegewenst!!

Ik vind het reuze meevallen hoor die donkere winters. Hier is Kerst een groot familiefeest en vanaf eind november worden er al lichtjes opgehangen, zowel binnen als buiten. En als er dan ook nog sneeuw ligt, is het helemaal mooi. Als Kerst en oud en nieuw voorbij is, komt de zon al weer bijna te voorschijn (ten minste dat was in Akureyri, hier verdwijnt 'ie niet eens) en dat betekent dat het weer zomer wordt.

Voorlopig zijn alle vluchten uitgesteld tot 13.30. Dat wordt thuis een appeltaart bakken en volgens mij morgenochtend pas vliegen (als ik het goed inschat).
Snjo, dat klinkt wel gezellig! Heb je we familie daar in het hoge noorden? Wel apart hoor, ik heb verder nog nooit iemand uit Ijsland gesproken , 't is echt heel ver van mijn bed en very fascinating dat je daarheen bent geemigreerd. Heb je driedubbel glas in je huis en een verwarmde garage op moet je elke dag ijs krabben voor je de auto inkunt? Hoe laat is het daar nu?
Nee, geen familie wel veel vrienden (heb er 10 jaar gewoond). Ik heb niet meer dan dubbelglas, geen garage maar gelukkig woon ik op slechts 5 min. lopen van m'n werk dus hoef ik niet te krabben. Toen ik nog in het noorden woonde moest ik inderdaad bijna dagelijks krabben of sneeuw schuiven. Op dit moment is het 11.15 (oke, .16)
ja dat ijsland is echt magisch.. hihi....

@ orbit, ach misschien heb je het verkloot op de real estate market, maar als jij je rust en geluk vindt, das toch veel meer waard? je kunt toch niet in alle 3 de huizen tegelijk wonen

@ snjo, jaikss dat wordt stressen morgen!! of trouwen ze pas laat?

ik heb net kaartjes gekocht voor weer een concert van blof! ben dit jaar nog helemaal niet geweest, jaar daarvoor 4x. nu gaan we weer lekker bluffen!! ik weet dat velen van jullie nix hebben met blof maar ik ben er blij mee! valt in een schaatsvrij weekend dus komt super uit
quote:Discovery schreef op 09 oktober 2009 @ 13:20:

ja dat ijsland is echt magisch.. hihi....

@ orbit, ach misschien heb je het verkloot op de real estate market, maar als jij je rust en geluk vindt, das toch veel meer waard? je kunt toch niet in alle 3 de huizen tegelijk wonen

@ snjo, jaikss dat wordt stressen morgen!! of trouwen ze pas laat?

ik heb net kaartjes gekocht voor weer een concert van blof! ben dit jaar nog helemaal niet geweest, jaar daarvoor 4x. nu gaan we weer lekker bluffen!! ik weet dat velen van jullie nix hebben met blof maar ik ben er blij mee! valt in een schaatsvrij weekend dus komt super uitZe trouwen pas om 17.00 uur dus heb ik nog wel even de tijd hoor. Ach, afgelopen winter hebben we 1 dag gehad dat ook de internationale vluchten niet gingen dus het valt allemaal nog best wel mee......
Hee Snjo, ik had het gisteren met iemand van mijn koor over jou (hihi), nou ja het ging over FB en ik vertelde over de internationale contacten die ik heb, en zij zei dat er vroeger een keer per jaar goedkope vluchten tussen IJsland en Ierland zijn - ze dacht november. Schijnt een soort van traditie te zijn, dat de IJslanders dan een weekend naar Dublin komen om kerstinkopen te doen.

Ik had er nog nooit van gehoord, jij? Balen van de uitgestelde vluchten momenteel. Zijn binnenlandse vluchten goed betaalbaar?

Bløf is niet mijn ding nee, Disco, maar leuk voor je!!

Lunch!! Chicken sandwich vandaag denk ik. Doei.

Ja, Ainne, dat is het kerstinkopen weekend (moet ik volgend jaar maar eens gaan doen ofzo, dit jaar geen tijd/geen geld).

De binnenlandse vluchten zijn ook redelijk duur hoor, komt wel overeen met als je gaat cityhoppen met een normale maatschappij.

Ik ga maar eens aan de sla vandaag. Je sandwich ziet er goed uit.
Hihi Disco, of ik nu voorgoed rust en geluk heb is nog niet duidelijk, ben wel ongeveer op de helft van mijn leven en kan er dus ev nog wat van maken :o)

Lekker naar Blof en daarna weer schaatsen kijken.. je zorgt wel altijd voor leuke routinetjes in je leven, dingen om naar uit te kijken.

Snjo, wat eten ze daar in Ijsland? Veel vis en voedsel uit blik?Groente en fruit wordt zeker geimporteerd.. eet je weleens echt Ijslandse gerechten of blijf je toch vrij Hollands?

In Oz wordt ook veel blikvoer gegeten. Bijna alles wordt per truck aangeleverd en verse groenten en fruit zijn vrij duur. Als Hollander ga ik vooral voor vers maar de gemiddelde Ozzie eet weinig zo van het land.
@ ainne mmehhhh lekker hoor!! hahaha

@ snjo, ik hoop dat je dan morgenvroeg kunt vliegen. je wilt natuurlijk wel een beetje op tijd zijn. om om 5 voor 5 binnen te stappen is ook zoiets

@ orbit, komt vast wel goed

ik leef best wel zuinig om al mn andere uitspattingen te kunnen veroorloven. dus in de zomer niet veel bijzonders en dan in de winter lange weekenden weg... ach ja, ieder zn ding he?

ik vind het altijd wel leuk om weer iets 'speciaals' op de planning te hebben.. leuk leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven