Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen smileys meer copieren. Is er iets veranderd in het systeem?
Nah ze staan al tijdenlang uit, zal wel te maken hebben met het feit dat er zoveel problemen waren met foutmeldingen op het forum Je moet ze handmatig intypen, of als je in het quote- of wijzigschermpje staat, kun je ze selecteren/kopiëren.

Oh Snjo, dus jij kende het ook. Met welke maatschappij is dat dan, een IJslandse?
Oh shit ik moet me weer even uitvingeren op het kloksysteem dat wij hebben. Gezeik iedere keer.
booh,.... ben ik weer.... en weer weg hihihi

maar ik leef nog...
quote:orbit schreef op 09 oktober 2009 @ 13:37:

Hihi Disco, of ik nu voorgoed rust en geluk heb is nog niet duidelijk, ben wel ongeveer op de helft van mijn leven en kan er dus ev nog wat van maken :o)

Lekker naar Blof en daarna weer schaatsen kijken.. je zorgt wel altijd voor leuke routinetjes in je leven, dingen om naar uit te kijken.

Snjo, wat eten ze daar in Ijsland? Veel vis en voedsel uit blik?Groente en fruit wordt zeker geimporteerd.. eet je weleens echt Ijslandse gerechten of blijf je toch vrij Hollands?

In Oz wordt ook veel blikvoer gegeten. Bijna alles wordt per truck aangeleverd en verse groenten en fruit zijn vrij duur. Als Hollander ga ik vooral voor vers maar de gemiddelde Ozzie eet weinig zo van het land.

Ze eten hier inderdaad veel vis (en ook vlees). Groente vinden vooral de wat oudere mensen geen eten. . . Er staat een recept van ijslandse vleessoep op FB. Een ander typisch ijslands gerecht (wat ik niet echt spannend vind) is gekookte vis met gekookte aardappels en gekookte koolraap. Dat is toch zo flets als je dat op je bord ziet en er zit ook niet zoveel smaak aan. Visstamppot vind ik dan weer wel lekker (ziet er ook niet uit hoor).

Gekookt lamsvlees met kerriesaus, rijst en nieuwe aardappels (= groente volgens hen) is ook erg lekker.

Ze zijn hier zo raar dat ze rodekool (uit een potje) koud eten net als bieten uit een potje en erwten. Wat ze met zuurkool kunnen weten ze niet (wordt dus rauw en koud gegeten) en boerenkool eten ze hier als salade (gatver).

Zalm en zalmforel vind ik errug lekker (en de katten ook).

Ze verbouwen hier ook zelf groente; tomaten, komkommer, paprika, sla, worteltjes en dus koolraap.
Snjókorn falla, á allt og alla
Toen mijn vader 4 jaar geleden met een hartaanval in het ziekenhuis terecht kwam ben ik naar NL gegaan maar had net boodschappen gedaan waaronder verse groente en fruit. Heb ik dus in m'n koffer gegooid en mee genomen.

Ik had oa jonagolds die echt groot waren, groter dan die je bij de albert heijn kan kopen, echte export kwaliteit.
quote:Ainne schreef op 09 oktober 2009 @ 14:03:

Nah ze staan al tijdenlang uit, zal wel te maken hebben met het feit dat er zoveel problemen waren met foutmeldingen op het forum Je moet ze handmatig intypen, of als je in het quote- of wijzigschermpje staat, kun je ze selecteren/kopiëren.

Oh Snjo, dus jij kende het ook. Met welke maatschappij is dat dan, een IJslandse?Volgens mij is het met icelandair maar het kan ook een charter zijn primera ofzo. En dat wordt dan als lang weekend aangeboden.
In Oz eten ze ook veel koud uit blik of uit een potje. Misschien een eiland gewoonte om vis en blikvoer te eten.

Rode bieten, koud op het broodje hamburger, erwten en bonen uit blik in salades, blikken spaghetti in zoete tomatensaus ZO met een vork uit blik, vooral als schoollunch voor kinderen.

zalm is idd heerlijk. Vooral gerookt. mmm
@ Orbit, ik ga terug naar NL.
Kreeg net een SMSje, er wordt om half 4 weer gekeken of er gevlogen kan worden...
@Disco zag dat Blof inderdaad een extra concert in de HMH geven. Wilde een paar maand geleden de vrouw verrassen maar ze zei dat ze rond die tijd absoluut geen vrij konn krijgen.

Wij doen het dit jaar dan ook maar met de Cd's.

@Racoon ik duim ook flink voor je vandaag.
Goedemorgen allemaal!

@ Fladder, jee dat gaat allemaal supersnel. Wanneer vlieg je?

@ Raccoon: duimduimduim

@ Anais: ik snap er ook niets van en ben geen dokter, maar elke keer als ik hier spek (chicharon) eet, word ik ziek. Ik denk dat het ermee te maken heeft met dat het spek hier heel anders is als in NL, niet netjes gerookt maar gewoon zo van het varken afgesneden en soms zitten er nog stukjes huid aan (zie je overigens niet) en ik denk dat ik daar ziek van word. Ik ken meer mensen met dezelfde symptomen hier, schijnt normaal te zijn. Ik eet dus vanaf nu geen spek meer (mis ik ook niet)

@ Snjo en Orbit: bleeeeh blikvoer. Het enige wat ik lekker vind uit blik zijn linzen en of bonen en soms van die stukjes mais. Maar hier hebben we niks te vrezen, er is wat betreft groenten en fruit alles in overvloed, ik zal wel proberen een foto te maken van de supermarkt hier, daar is de albert heijn XL helemaal niks bij. En goedkoop, dus hier alles lekker vers.

@SFO: De klant is koning!!!

Ik kwam hier trouwens net op het jatten topic zo´n geweldig filmpje tegen, dat wil ik jullie niet onthouden:

Klik
@ Snjo: nou, lekker dan. Ik hoop dat je alsnog vandaag kunt vliegen.

@ Disco: veel plezier bij Blof. Het is niet mijn favoriete band, maar ze hebben wel enkele nummers die ik heel mooi vind en heel vaak draai: Alles is Liefde en Zaterdag bijvoorbeeld.
Keranet, ik vlieg morgenmiddag. Hoop maar dat ik niet dezelfde toestanden als Snjokorn krijg!

Dus Snjokorn, wil je de wind even gaan vangen en begraven ofzo? Is voor ons allebei de beste oplossing denk ik.

En een vraag voor de kattenmensen, heeft iemand hier al eens eerder met een kat gevlogen? Ik vraag me af hoe goed ze de papieren checken. Toen ik met de boot naar Engeland ging, controleerden ze alles heel nauwkeurig.

Maar nu vertrouw ik mijn papieren niet helemaal. Heb echt spijt dat ik niet naar mijn eigen dierenarts ben gegaan.

En over eten gesproken, ik ga de supermarkten zoooo missen. Ik ben groot fan van Waitrose, zoveel keus en zoveel lekkere dingen. Vind AH echt armoedig daarbij vergeleken.
@Snjo sterkte met de storm, blijf positief want wat is nou een bruiloft zonder getuige. ;)

@Fladder hoop dat de kat het na zijn zin heeft in zijn fancy reishotelkamer. En natuurlijk heel veel sterkte voor jouw morgenmiddag met al het gesleep.

@Keranet je hebt gelijk de klant is koning, maar geld dat ook voor eigenwijze? Ken de persoon en weet zeker dat hij er spijt van krijgt.

@Orbit wat moet dat toch ontzettend vervelend zijn om aan de rivier te wonen en dan ook nog buren met kayaks te hebben.

Zou zeggen geniet van het weekend.

@Ine je bent weer aardig rustig, zijn je ouders inmiddels al aangekomen?

@Ainne ik vind dat maar niets die tijdregistratie op het werk. Maar goed er zijn diverse mensen die flink misbruik maken als het er niet is.

Zou zeggen voor iedereen een heel fijn weekend gewenst, ik ga vanmiddag de dag afsluiten met een biertje met een oud collega. Hij komt uit Tasmania en is in maart bij ons vertrokken om bij een nieuwe werkgever te beginnen. We hadden namelijk toen geen werk.

Klinkt maf maar dit is leukste collega geweest tot nu toe, zou dat komen aangezien hij ook een emigrant is?
quote:fladder schreef op 09 oktober 2009 @ 15:47:

Keranet, ik vlieg morgenmiddag. Hoop maar dat ik niet dezelfde toestanden als Snjokorn krijg!

Dus Snjokorn, wil je de wind even gaan vangen en begraven ofzo? Is voor ons allebei de beste oplossing denk ik.

En een vraag voor de kattenmensen, heeft iemand hier al eens eerder met een kat gevlogen? Ik vraag me af hoe goed ze de papieren checken. Toen ik met de boot naar Engeland ging, controleerden ze alles heel nauwkeurig.

Maar nu vertrouw ik mijn papieren niet helemaal. Heb echt spijt dat ik niet naar mijn eigen dierenarts ben gegaan.

En over eten gesproken, ik ga de supermarkten zoooo missen. Ik ben groot fan van Waitrose, zoveel keus en zoveel lekkere dingen. Vind AH echt armoedig daarbij vergeleken.

Ik denk dat jij met een iets groter toestel vliegt dan ik (fokker 50), boeing landen en vertrekken nog steeds hier zonder noemenswaardige vertraging.

Ik heb nog nooit met mijn katten gevlogen, kan je daar dus helaas niet bij helpen.
Oooow dit is echt de traagste vrijdagmiddag OOIT

@ Fladder, morgenmiddag, dat is snel! Hier helaas geen kattengevlieg, maar anders bel je je eigen dierenarts toch even om te checken of alles klopt?

@ sFO, ja , zelfs dan.

@ Ainne, moet je mijn filmpje even kijken tegen de verveling. Of kan dat niet bij jou op kantoor?
Neuh, helaas.

Kennisje van me van hier stuurde me net een linkje van iets artistiekerigs dat ze gedaan heeft, maar dat kan ik ook al niet kijken hier. Heb wel voor haar gestemd, haha. Ik probeer het vanavond wel. Maar moet ook naar Tesco, en moet nog Grenzeloos Verliefd van woensdag kijken
Ik zit gewoon te stressen denk ik.

Probeerde net poes in haar nieuwe hippe tas te proppen en het is erg krap! Misschien wel beter, hopelijk wordt ze daar rustig van.

Ainne, ik vind de tijd ook ineens zo langzaam gaan. Ben een beetje uitgeblust, alle energie gebruikt in de laatste 3 dagen.

Zit telkens naar de klok te kijken en me af te vragen of ik al aan de wodka mag.

Heb je al nieuws of je mag vliegen Snjokorn?
Jammer Ainne..

Het filmpje van je vriendin is leuk, ik zou alleen niet graag haar buurvrouw zijn want dan slaap ik niet meer denk ik.

Genoeg mysterie zo?

Over grenzeloos verliefd gesproken, moet me af en toe wel inhouden hoor, op dat topic. Biebel had gister een opmerking geplaatst en toen kwam er weer zo´n muts kort door de bocht. Ik vind dat ik zeer beschaafd gereageerd heb.
Haha Keranet, als ik het goed begrepen heb is er een serie knipperlichten in Liberty Hall op dat filmpje he? Artiesten konden hun ding inzenden en daar stem je dan op - maar zelf nog niet gezien dan. Het is midden in de stad, dus haar directe buurvrouw zal geen last van haar hebben Alhoewel, het is een echt arty farty mens, af en toe best vaag, zeg maar, dus misschien dat haar buurvrouw sowieso last van haar heeft!

*oh oma aand e telefoon*
Ja dat klopt Ainne, heel mooi gedaan ook.

Hoe is het met oma?
Ik heb expres het GV-topic over deze aflevering nog niet gelezen, wil eerst de uitzending zien met een objectieve blik zeg maar. Ik heb het idee dat een stel meiden elkaar enorm op lopen te naaien op dat topic, de een wil de ander overtroeven hoe aaachterlijk iets wel niet is. Dat viel me heel erg op met het commentaar over het stel uit Peru. Kan me op zich wel voorstellen, dat je als een razende zit te tiepen met elkaar terwijl je zit te kijken en de een is nog "grappiger" dan de ander, maar als je het dan achteraf in 1 ruk leest, dan zit er zoveel zuur commentaar bij, echt ongelooflijk.
Leuk dat je het mooi vind Kera, ook al heb ik het zelf nog niet gezien dus!! Hoop wel dat je dan voor haar gestemd hebt!

Oma is prima, ze gaat met opa morgen een week een cruise doen op de Mösel in Duitsland. Lekkere ouwevandagencruise, met wat uitstapjes in wat Duitse plaatsjes. Opa kan niet echt lopen, die heeft nauwelijks longen, dus die zal niet van boord gaan, maar hopelijk dat zij wat contactjes opdoet en dan af en toe een bustochtje kan doen van boord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven