Lang geleden... deel 3
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:56
Voor alle vrouwen
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 10 oktober 2009 om 12:36
Wurm, ik dacht ook aan jou, moet ik zeggen, gisteren. Op een gegeven moment zag ik mezelf, en die moeder, daar zitten met onze door haar zoonlief gegeven muziekinstrumentjes, en ik zeg zo: kijk ons hier 's zitten! Dat was echt die volwassene die 'op afstand keek'. Het leek echt op een ontdekkingstocht van mijn zesjarige zelf, maar nu dan positief, wat ik dus nog nooit eerder zo ervaren heb, niet toen ik die leeftijd had, zeg maar.

zaterdag 10 oktober 2009 om 13:02
quote:Wurmpje schreef op 10 oktober 2009 @ 01:01:
Zo'n moederachtig figuur die je al vanaf kinds af aan kent, die trots op je is, die vol overgave van je houd en dat zo genant lekker ongegeneerd uit.
Zij is ook de enige die me kan/mag knuffelen uit zichzelf.
Waarschijnlijk ook omdat er geen ontwijken aan is
maar het is dan gewoon okee. Even tegen haar aanhangen en voelen dat het goed is zo.
Wurm wat heerlijk om te lezen van je avond met haar. Dit springt er voor mij uit, een moederfiguur die vol overgave van je houdt. Om jou.
Koesteren, vasthouden en nagenieten van deze bijzondere avond!
Appel wat een fijn en open gesprek met je vriend. Goed dat je het deelt en hem toelaat hierin.
Ik ben gisteren inderdaad lekker bijgekomen, los van dingen in huis die echt moesten heb ik genoten van nietsdoen. Wel in de late middagzon nog een rondje hardgelopen en dat voelde goed.
Saar en Iry dat is dus aftellen, wat gaat dat snel opeens...
Spannend nu het dichterbij komt!
Zo'n moederachtig figuur die je al vanaf kinds af aan kent, die trots op je is, die vol overgave van je houd en dat zo genant lekker ongegeneerd uit.
Zij is ook de enige die me kan/mag knuffelen uit zichzelf.
Waarschijnlijk ook omdat er geen ontwijken aan is

Wurm wat heerlijk om te lezen van je avond met haar. Dit springt er voor mij uit, een moederfiguur die vol overgave van je houdt. Om jou.
Appel wat een fijn en open gesprek met je vriend. Goed dat je het deelt en hem toelaat hierin.
Ik ben gisteren inderdaad lekker bijgekomen, los van dingen in huis die echt moesten heb ik genoten van nietsdoen. Wel in de late middagzon nog een rondje hardgelopen en dat voelde goed.
Saar en Iry dat is dus aftellen, wat gaat dat snel opeens...
Spannend nu het dichterbij komt!
zaterdag 10 oktober 2009 om 13:51
quote:Lynne schreef op 10 oktober 2009 @ 13:02:
[...]
Ja, dat is het ook.
Zij is een van de weinige 'stabiele' figuren in mijn leven die er vanaf de basisschool was, en van me hield om mij.
Een oermoeder is ze niet, daarvoor is ze te druk (met werk), en ook te 'vrij'.
In die zin dat ze voor mij ont-zet-tend bijzonder is, een moederfiguur, met alle hele heftige emoties die daarbij horen.
Zij weet dat, begrijpt dat, en is ook gek op mij, maar heeft wel haar eigen gezin en dat is 'compleet'.
Ik was er vòòr haar eigen kindjes, hoor ergens ook wel bij de familie, maar wel duidelijk 'anders'.
Snapt iemand het nog?
Maar idd, ik koester t zeker!!!
[...]
Ja, dat is het ook.
Zij is een van de weinige 'stabiele' figuren in mijn leven die er vanaf de basisschool was, en van me hield om mij.
Een oermoeder is ze niet, daarvoor is ze te druk (met werk), en ook te 'vrij'.
In die zin dat ze voor mij ont-zet-tend bijzonder is, een moederfiguur, met alle hele heftige emoties die daarbij horen.
Zij weet dat, begrijpt dat, en is ook gek op mij, maar heeft wel haar eigen gezin en dat is 'compleet'.
Ik was er vòòr haar eigen kindjes, hoor ergens ook wel bij de familie, maar wel duidelijk 'anders'.
Snapt iemand het nog?
Maar idd, ik koester t zeker!!!
zaterdag 10 oktober 2009 om 14:03
quote:Elmervrouw schreef op 10 oktober 2009 @ 12:36:
Wurm, ik dacht ook aan jou, moet ik zeggen, gisteren. Op een gegeven moment zag ik mezelf, en die moeder, daar zitten met onze door haar zoonlief gegeven muziekinstrumentjes, en ik zeg zo: kijk ons hier 's zitten! Dat was echt die volwassene die 'op afstand keek'. Het leek echt op een ontdekkingstocht van mijn zesjarige zelf, maar nu dan positief, wat ik dus nog nooit eerder zo ervaren heb, niet toen ik die leeftijd had, zeg maar.
he, wat klinkt dat goed.
Ik herken er wel wat in. Een van de kleintjes hier kan echt optimaal genieten van spelletjes memory, opgaan in een tekenfilm, met tong uit mond een zandkasteel bouwen, en nog veel meer van dat soort dingetjes.
Omdat zij ook nog best wat 'sturing' heeft zit ik dus regelmatig dat soort dingen te doen...
En op mijn werk merk ik ook dat ze dingen ont-zet-tend spannend kunnen vinden, enthousiast kunnen zijn over alle spelletjes en dingen.
Je af en toe omringen met kinderen kan heerlijk zijn EV, of gewoon jezelf toestaan om te schommelen, tekenfilm te kijken, of in de speelgoedwinkel rond te lopen.
he, wat klinkt dat goed.
Ik herken er wel wat in. Een van de kleintjes hier kan echt optimaal genieten van spelletjes memory, opgaan in een tekenfilm, met tong uit mond een zandkasteel bouwen, en nog veel meer van dat soort dingetjes.
Omdat zij ook nog best wat 'sturing' heeft zit ik dus regelmatig dat soort dingen te doen...
En op mijn werk merk ik ook dat ze dingen ont-zet-tend spannend kunnen vinden, enthousiast kunnen zijn over alle spelletjes en dingen.
Je af en toe omringen met kinderen kan heerlijk zijn EV, of gewoon jezelf toestaan om te schommelen, tekenfilm te kijken, of in de speelgoedwinkel rond te lopen.

zondag 11 oktober 2009 om 02:32
joewoe!
Ík kom net thuis binnenvallen. Letterlijk binnenvallen want heel klein beetje teveel baileys op.
Zijn een dagje weg geweest met vrienden. Erg gezellig geweest!!
Even niet gedacht aan rotgevoelens enzo. En ook voor heel even niet gedacht aan de emdr van komende week.
Gewoon.. een fijne dag met veel lol, gezelligheid, gekkigheid, veel te dure tas gekocht (maar wel een hele gave.. ben er helemaal verliefd op... en komt niet door de baileys denk ik..), op zijn tijd wel een serieus gesprek tussendoor en vooral heel ontspannen geweest.
Van kroeg, naar restaurant, naar kroeg gewandeld.
Leuk. Gezellig. Fijn!
Nu nog even tot rust komen alleen op de bank en zo lekker slapen.
Liefs!
Ík kom net thuis binnenvallen. Letterlijk binnenvallen want heel klein beetje teveel baileys op.
Zijn een dagje weg geweest met vrienden. Erg gezellig geweest!!
Even niet gedacht aan rotgevoelens enzo. En ook voor heel even niet gedacht aan de emdr van komende week.
Gewoon.. een fijne dag met veel lol, gezelligheid, gekkigheid, veel te dure tas gekocht (maar wel een hele gave.. ben er helemaal verliefd op... en komt niet door de baileys denk ik..), op zijn tijd wel een serieus gesprek tussendoor en vooral heel ontspannen geweest.
Van kroeg, naar restaurant, naar kroeg gewandeld.
Leuk. Gezellig. Fijn!
Nu nog even tot rust komen alleen op de bank en zo lekker slapen.
Liefs!
zondag 11 oktober 2009 om 12:11
Fijn, Appel!
Zondag vandaag, en ik heb besloten niet naar de presentatie te gaan. En ik moet dus echt vanmiddag iets heel anders gaan doen, de deur uit, want anders kan ik het niet volhouden qua gevoel. Want wat moeilijk is het om jezelf eens een keer op de eerste plaats te zetten, vóór de ander. En ik ben bang voor de gevolgen, maar weet tegelijkertijd ook dat dat oude angst is, en dat ik niet meer dat kind ben dat de ander nodig heeft om te kunnen overleven. Dat was vroeger.
Denk dat ik maar ga winkelen, 's kijken of er ergens koopzondag is.
Zondag vandaag, en ik heb besloten niet naar de presentatie te gaan. En ik moet dus echt vanmiddag iets heel anders gaan doen, de deur uit, want anders kan ik het niet volhouden qua gevoel. Want wat moeilijk is het om jezelf eens een keer op de eerste plaats te zetten, vóór de ander. En ik ben bang voor de gevolgen, maar weet tegelijkertijd ook dat dat oude angst is, en dat ik niet meer dat kind ben dat de ander nodig heeft om te kunnen overleven. Dat was vroeger.
Denk dat ik maar ga winkelen, 's kijken of er ergens koopzondag is.
elmervrouw wijzigde dit bericht op 14-10-2009 13:51
Reden: gewist wegens te eng
Reden: gewist wegens te eng
% gewijzigd

zondag 11 oktober 2009 om 14:06
Ik hoop dat je een fijne middag hebt EV!
En shoppen en nieuwe kleren kopen is fijn! Vraag maar aan Ier.
Hoe is het trouwens met je Ier?
Nog veel last gehad van je maag?
Wij hebben huisbroek en luilak dag vandaag.
Heerlijk! Nog even nagenieten van gisteren, en het gevoel zo lang mogelijk vasthouden.
Fijne zondag!
En shoppen en nieuwe kleren kopen is fijn! Vraag maar aan Ier.
Hoe is het trouwens met je Ier?
Nog veel last gehad van je maag?
Wij hebben huisbroek en luilak dag vandaag.
Heerlijk! Nog even nagenieten van gisteren, en het gevoel zo lang mogelijk vasthouden.
Fijne zondag!
zondag 11 oktober 2009 om 23:03
maandag 12 oktober 2009 om 00:34
Ev,ik hoop dat je gedachten hebt kunnen verzetten door heerlijk gewinkeld te hebben.
Appel vandaag ging het weer beter gelukkig.
Fijn dat je een leuke dag hebt gehad en vandaag heerlijk lui kunnen zijn.
Sponge,beterschap meid.
Wat naar zeg dat je je zo beroerd voelt.
Verdrietig omdat je nu even gevloerd bent en daardoor beperkt?.
Ik heb best last van vakantiestress...pff ben blij als ik straks in dat vliegtuig zit dan zal het over zijn.
Liefs!!!
Appel vandaag ging het weer beter gelukkig.
Fijn dat je een leuke dag hebt gehad en vandaag heerlijk lui kunnen zijn.
Sponge,beterschap meid.
Wat naar zeg dat je je zo beroerd voelt.
Verdrietig omdat je nu even gevloerd bent en daardoor beperkt?.
Ik heb best last van vakantiestress...pff ben blij als ik straks in dat vliegtuig zit dan zal het over zijn.
Liefs!!!
maandag 12 oktober 2009 om 09:52
EV, hoe ging het gisteren? Nog gelukt om iets leuks te gaan doen als afleiding?
Iry, nog een paaar nachtjes, en dan is de vakantiestress voorbij en is het lekker vakantie! No panics, want he, er zijn maar heel weinig dingen waar een mens ècht niet zonder kan.
Appel, wat lekker zo'n dag-vol-plezier!!! Afleiding en leuke dingen bedenken rulez! Nog een kater gehad?
Mijn weekend was rustig. Heel heel heeeeeel veel geslapen aan bijna een stuk door, en dat was erg prettig.
Nu enkel een beetje hoofdpijn van het geslaap, maar weer een beeetje energie in mn lijfje.
(vanochtend al twe keer boven de plee gehangen, en ik ben overtijd. t zal toch niet? we zijn er afgelopen 2 maanden helemaal niet bewust mee bezig geweest. )
Iry, nog een paaar nachtjes, en dan is de vakantiestress voorbij en is het lekker vakantie! No panics, want he, er zijn maar heel weinig dingen waar een mens ècht niet zonder kan.
Appel, wat lekker zo'n dag-vol-plezier!!! Afleiding en leuke dingen bedenken rulez! Nog een kater gehad?
Mijn weekend was rustig. Heel heel heeeeeel veel geslapen aan bijna een stuk door, en dat was erg prettig.
Nu enkel een beetje hoofdpijn van het geslaap, maar weer een beeetje energie in mn lijfje.
(vanochtend al twe keer boven de plee gehangen, en ik ben overtijd. t zal toch niet? we zijn er afgelopen 2 maanden helemaal niet bewust mee bezig geweest. )
maandag 12 oktober 2009 om 10:19
Nou nee, was geen fijne middag (veel last van trigger, dus ook weer boos op mezelf). En niets gekocht.
En ik liep ook nog met dat waar ik niet heenging in mijn hoofd.
Nu zit ik trouwens ook weer bang te zijn, dat ze mss zal bellen, wat ben ik toch ook een bangschijt..
Gelukkig vanmiddag therapie, ik heb het nodig.
Wurm! Wie weet? Hoop je het?
En ik liep ook nog met dat waar ik niet heenging in mijn hoofd.
Nu zit ik trouwens ook weer bang te zijn, dat ze mss zal bellen, wat ben ik toch ook een bangschijt..
Gelukkig vanmiddag therapie, ik heb het nodig.
Wurm! Wie weet? Hoop je het?
maandag 12 oktober 2009 om 11:41
EV, goed dat je gister niet gegaan bent.
Succes met therapie vanmiddag.
Wurm, spannend!
Sponge, dikke knuffel voor jou en beterschap!
Ik ga zo op pad naar Iry. Nog wat laatste dingen kopen en haar even helpen met een lijstje. Weet nog niet of dat de spanning groter of kleiner zal maken voor haar
Fijne dag allemaal!
Succes met therapie vanmiddag.
Wurm, spannend!
Sponge, dikke knuffel voor jou en beterschap!
Ik ga zo op pad naar Iry. Nog wat laatste dingen kopen en haar even helpen met een lijstje. Weet nog niet of dat de spanning groter of kleiner zal maken voor haar
Fijne dag allemaal!
maandag 12 oktober 2009 om 12:47
Vakantiestress en voorpret, het gaat mooi samen. Veel plezier vandaag Saar en Iry! En Ier, als je je paspoort en je pinpas maar niet vergeet, dan kom je een heel eind. (zegt degene die nog nooit in Afrika geweest is).
Sponge, beterschap! Hoe bevalt de computer? Ik heb ook een andere, zaterdag gekocht. Ik kon/wilde niet meer wachten.
Wurm je beeldscherm kun je dus houden. Spannend hoor, de nieuwe ontwikkelingen.
En ik heb een ander nieuw matras, jippie! Heerlijk bijgeslapen gisteren en ik was vandaag een stuk vrolijker dan vorige week. Ik kan merken dat ik het echt nodig had, het oude matras heb ik gelijk weggedaan.
Zaterdag heb ik met een vriendin al het bovenstaande geshopt en het was erg gezellig. Nog lekker uit eten geweest.
Hoe gaat het nu EV, zo te lezen heb je een zwaar weekend gehad...
Aan de rest een zwaai en een groet, ik ga zo nog even een boterhammetje klaarmaken. Zometeen nog vriendendienst en vanavond theater. Ik heb het er maar druk mee...
Sponge, beterschap! Hoe bevalt de computer? Ik heb ook een andere, zaterdag gekocht. Ik kon/wilde niet meer wachten.
Wurm je beeldscherm kun je dus houden. Spannend hoor, de nieuwe ontwikkelingen.
En ik heb een ander nieuw matras, jippie! Heerlijk bijgeslapen gisteren en ik was vandaag een stuk vrolijker dan vorige week. Ik kan merken dat ik het echt nodig had, het oude matras heb ik gelijk weggedaan.
Zaterdag heb ik met een vriendin al het bovenstaande geshopt en het was erg gezellig. Nog lekker uit eten geweest.
Hoe gaat het nu EV, zo te lezen heb je een zwaar weekend gehad...
Aan de rest een zwaai en een groet, ik ga zo nog even een boterhammetje klaarmaken. Zometeen nog vriendendienst en vanavond theater. Ik heb het er maar druk mee...
dinsdag 13 oktober 2009 om 08:36
Dag vrouwen!
Hee lekker Hanke, jij ook een nieuwe computer. Kan je weer op volle toeren meedraaien in de digitale wereld. Prettig!
En een nieuw matras lijkt me helemaal heerlijk zeg!
Saar, Ier, zijn jullie er klaar voor? Geshopt wat er te shoppen viel, tas gepakt, 100 afscheidsbriefjes voor kids/poezen?
Nog 3 nachtjes!!!!
Appel, ik weet niet wat je schreef, maar wat jammer dat je het weggehaald hebt.
Ev, wat klote dat je toch een nare middag gehad hebt zeg. Niet los kunnen laten dus. Blegh, ja dan blijft het spoken.
Hoop dat je wat had aan je therapie.
De pop-poli zou ik officieel nog 2 consults (kunnen)krijgen, maar wat ons betreft was het eenmalig.
Hun kennis over mijn stoornis was zo minimaal dat ik een van de wal in de sloot gevoel krijg.
Heb helemaal de mood te pakken om de slaapkamer een beetje te pimpen hier, dus ga voorbeelden zoeken voor op de muur!
Hee lekker Hanke, jij ook een nieuwe computer. Kan je weer op volle toeren meedraaien in de digitale wereld. Prettig!
En een nieuw matras lijkt me helemaal heerlijk zeg!
Saar, Ier, zijn jullie er klaar voor? Geshopt wat er te shoppen viel, tas gepakt, 100 afscheidsbriefjes voor kids/poezen?
Nog 3 nachtjes!!!!
Appel, ik weet niet wat je schreef, maar wat jammer dat je het weggehaald hebt.
Ev, wat klote dat je toch een nare middag gehad hebt zeg. Niet los kunnen laten dus. Blegh, ja dan blijft het spoken.
Hoop dat je wat had aan je therapie.
De pop-poli zou ik officieel nog 2 consults (kunnen)krijgen, maar wat ons betreft was het eenmalig.
Hun kennis over mijn stoornis was zo minimaal dat ik een van de wal in de sloot gevoel krijg.
Heb helemaal de mood te pakken om de slaapkamer een beetje te pimpen hier, dus ga voorbeelden zoeken voor op de muur!
dinsdag 13 oktober 2009 om 12:09
Hoi allemaal, hoe is het?
Sponge, beterschap.
En jij en Hanke: gefeliciteerd met jullie nieuwe computer! Dat is fijn!
Appel, ik ben ook benieuwd wat je schreef.
Hier gaat het wel. Ik wil nieuwe laarzen kopen, blauwe! Haha. Niks grijze muis, afschrikwekkend voorbeeld van moeder nooit volgen, nooit. Die had ik zaterdag al gezien, maar ze blijven maar in mijn hoofd hangen. En ik zie ze dus ook bijna als een statement, een symbool voor de nieuwe stappen die ik ga zetten, afgelopen zondag begonnen: mezelf voorop zetten en niet meer pleasen ten koste van mij.
De zware tijden van afgelopen week en weekend liggen achter me, gisteren in therapie even goed van me afgepraat, helpt wel.
*telt mee af voor Iry en Saartje*
Sponge, beterschap.
En jij en Hanke: gefeliciteerd met jullie nieuwe computer! Dat is fijn!
Appel, ik ben ook benieuwd wat je schreef.
Hier gaat het wel. Ik wil nieuwe laarzen kopen, blauwe! Haha. Niks grijze muis, afschrikwekkend voorbeeld van moeder nooit volgen, nooit. Die had ik zaterdag al gezien, maar ze blijven maar in mijn hoofd hangen. En ik zie ze dus ook bijna als een statement, een symbool voor de nieuwe stappen die ik ga zetten, afgelopen zondag begonnen: mezelf voorop zetten en niet meer pleasen ten koste van mij.
De zware tijden van afgelopen week en weekend liggen achter me, gisteren in therapie even goed van me afgepraat, helpt wel.
*telt mee af voor Iry en Saartje*
dinsdag 13 oktober 2009 om 12:30
Goed om te lezen dat het van je af praten gister je geholpen heeft EV.
Je klinkt ook weer krachtig.
Succes met het pimpen van de slaapkamer Wurm.
En het is nog maar 2 nachtjes Wurm. Donderdagnacht moeten we al zo vroeg naar het vliegveld dat slapen dan geen zin heeft.
Hopelijk kunnen we in het vliegtuig, kwijlend op elkaars schouder, een beetje slapen.
Er komt als het goed is nog een topic waarin jullie onze belevenissen kunnen volgen
Zo mijn laatste dienst en dan vakantie!!
Woehoe!!
Fijne dag allemaal!
Je klinkt ook weer krachtig.
Succes met het pimpen van de slaapkamer Wurm.
En het is nog maar 2 nachtjes Wurm. Donderdagnacht moeten we al zo vroeg naar het vliegveld dat slapen dan geen zin heeft.
Hopelijk kunnen we in het vliegtuig, kwijlend op elkaars schouder, een beetje slapen.
Er komt als het goed is nog een topic waarin jullie onze belevenissen kunnen volgen
Zo mijn laatste dienst en dan vakantie!!
Woehoe!!
Fijne dag allemaal!