Lang geleden... deel 3
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:56
Voor alle vrouwen
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

vrijdag 9 oktober 2009 om 01:04
Iry is koopverslaafd! Ik zweer het je!
Ze ziet een kledingwinkel, neemt een spurt ernaar toe, duwt alle mensen die in haar pad lopen omver (die ik vervolgens allemaal weer help op te staan) rent naar alle leggings en vestjes, trekt alles uit de rekken, ziet of hoort niets van alle schade die ze ondertussen aanricht, rent nog een rondje, pakt nog meer kleren, pleurt alles bij de kassamevrouw neer en ze straalt. Is helemaal gelukkig.
En dan vraagt ze zich af waar ik ben gebleven. En ik hang ergens tussen de rekken omdat ze me in haar tunnelvisie niet zag staan.
Zo, dit wilde ik nog even toevoegen aan jou verslag wat verder helemaal goed was!
Maar verder was het heel erg gezellig!!
Ier is een lieve mooie en gezellige meid.
Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad vandaag met je.
En het is ook wat mij betreft voor herhaling vatbaar! Echt!!
Ik dacht juist dat jij het niet zag zitten omdat je er niet op reageerde toen ik het zei toen ik uit je auto stapte..
We hebben gezellig en fijn gekletst over inderdaad vanalles!
Bedankt voor vandaag!
Ze ziet een kledingwinkel, neemt een spurt ernaar toe, duwt alle mensen die in haar pad lopen omver (die ik vervolgens allemaal weer help op te staan) rent naar alle leggings en vestjes, trekt alles uit de rekken, ziet of hoort niets van alle schade die ze ondertussen aanricht, rent nog een rondje, pakt nog meer kleren, pleurt alles bij de kassamevrouw neer en ze straalt. Is helemaal gelukkig.
En dan vraagt ze zich af waar ik ben gebleven. En ik hang ergens tussen de rekken omdat ze me in haar tunnelvisie niet zag staan.
Zo, dit wilde ik nog even toevoegen aan jou verslag wat verder helemaal goed was!
Maar verder was het heel erg gezellig!!
Ier is een lieve mooie en gezellige meid.
Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad vandaag met je.
En het is ook wat mij betreft voor herhaling vatbaar! Echt!!
Ik dacht juist dat jij het niet zag zitten omdat je er niet op reageerde toen ik het zei toen ik uit je auto stapte..
We hebben gezellig en fijn gekletst over inderdaad vanalles!
Bedankt voor vandaag!

vrijdag 9 oktober 2009 om 01:12
He bah Appel,wat een domper zo'n terug reis.
Bij mij ging het redelijk,ook wel wat zenuwen van allemaal wegen die ze weer anders hebben gelegd.
Stomme mijnheren!! ,kan die weg gewoon niet blijven zoals het was??, was het vandaag nationale vrouwen op de weg pest dag ofzo?.
Enne...het was ook nog donker,wie verzint het dan om ineens een bocht te leggen naast een sloot,reed bijna in de plomp!!..Grrr.
Bij mij ging het redelijk,ook wel wat zenuwen van allemaal wegen die ze weer anders hebben gelegd.
Stomme mijnheren!! ,kan die weg gewoon niet blijven zoals het was??, was het vandaag nationale vrouwen op de weg pest dag ofzo?.
Enne...het was ook nog donker,wie verzint het dan om ineens een bocht te leggen naast een sloot,reed bijna in de plomp!!..Grrr.

vrijdag 9 oktober 2009 om 01:19
Dat is niet handig nee, een bocht naast een sloot.
Ik ben blij dat je veilig thuis bent gekomen!
Appelhond ligt hier nu heel ongemakkelijk naast op me, mee te kijken wat ik allemaal uitspook op de lap. Hij vind je leuk blafte hij net toen ik aanwees dat ik met die mevrouw met paarse achtergrond gemeet had.
Krijgt een lebber van m.
Ik ben blij dat je veilig thuis bent gekomen!
Appelhond ligt hier nu heel ongemakkelijk naast op me, mee te kijken wat ik allemaal uitspook op de lap. Hij vind je leuk blafte hij net toen ik aanwees dat ik met die mevrouw met paarse achtergrond gemeet had.
Krijgt een lebber van m.
vrijdag 9 oktober 2009 om 01:23
Even een lijstje uit mijn hoofd wat ik heb gekocht.
4 leggings
3 hemdjes
2 t-shirts lange mouwen.
2 t-shirt korte mouwen.
2 blouse jurkjes
1 blousje
2 kort vestjes.
2 lange vesten
1 kort spijkerrokje
3 t-shirt met print (eentje voor dochter)
1 sweatvestje.
Schoentjes voor frummel
1 stel minikleertjes voor pas bevallen vriendin
Eh...dat was het geloof ik, valt toch wel mee?
Enne wel geshopt bij h&m en Zara dus nie duur war!
Heb wel een leuk stelletje bij Sissy boy gezien,denk dat ik dit weekend nog even terug ga .
Appel:
Een mooi warm vest,staat haar goehoed!
(tss...ben helemaal niet koopverslaafd)
4 leggings
3 hemdjes
2 t-shirts lange mouwen.
2 t-shirt korte mouwen.
2 blouse jurkjes
1 blousje
2 kort vestjes.
2 lange vesten
1 kort spijkerrokje
3 t-shirt met print (eentje voor dochter)
1 sweatvestje.
Schoentjes voor frummel
1 stel minikleertjes voor pas bevallen vriendin
Eh...dat was het geloof ik, valt toch wel mee?
Enne wel geshopt bij h&m en Zara dus nie duur war!
Heb wel een leuk stelletje bij Sissy boy gezien,denk dat ik dit weekend nog even terug ga .
Appel:
Een mooi warm vest,staat haar goehoed!
(tss...ben helemaal niet koopverslaafd)

vrijdag 9 oktober 2009 om 07:42

vrijdag 9 oktober 2009 om 11:16
vrijdag 9 oktober 2009 om 12:20
Ik wil zo graag mijn ontspannen vakantie gevoel vast houden, even helemaal niks aan en in mijn hoofd!
Ik had het over conclusies en dat ik er later op terug zou komen. Ik heb het even uitgesteld om bovenstaande reden, maar het mot er toch maar uit
Ik ben 12 jaar geleden zwaar overspannen geweest en tijdens een therapie sessie met een peut kwamen we samen tot de conclusie dat ik erg gevoelig ben voor prikkels. Kranten, tv, boeken, gesprekken, brieven etc. Internet was er toen nog maar met mate.
En dat klopt, mijn hoofd is af en toe één grote vergaarbak met zaken die ik soms moeilijk op kan ruimen en ordenen.
Ik neem veel mee in mijn hoofd en kan er redelijk mee omgaan. Alleen de laatste tijd merkte ik steeds meer dat dat opruimen steeds moeilijker werd. Alleen nog maar bezig met alle prikkels die ik van buitenaf ontvang. Dus in dat opzicht was de vakantie meer dan goed, opruimgewijs dan.
Conclusie is dat ik mijn internet gebruik drastisch ga beperken. ’s Morgens heel even en ’s avonds een uurtje. Hoe ik dat invulling ga geven weet ik nog niet. Ik zal daar mijn weg wel in vinden.
Ik blijf het topic bezoeken hoor, vind het veel te waardevol.
Andere conclusie is dat ik mezelf nog steeds klein maak en ik niet weet hoe dat om te draaien. Het ene moment denk ik: kan mij het schelen, andere moment ben ik teveel bezig met hoe ik dingen zal verwoorden, kwets ik niemand, wat heb ik nou te melden, niemand heeft er iets aan. Etc. etc. Dit schreef ik net ook aan een andere (lieve) dame, maar vergat er bij te zeggen dat ik dáár aan wil werken. Niet mezelf kleiner maken! Ik bén er, ik ben wie ik ben. En wat belangrijker is, ik mag fouten maken en toch lief gevonden worden.
Vorig jaar op 6 oktober zijn ML en ik gestopt met roken, dit jaar in juni zijn we tijdens een week vakantie weer begonnen. Nu zijn we gestopt op 6 oktober! Om nu nooit weer te gaan roken! (maar ik ben blij dat er nicotinepleisters bestaan!! Maakt het iets makkelijker.)
En nu écht aan de studie!
Dikke zoen voor jullie!
Ik had het over conclusies en dat ik er later op terug zou komen. Ik heb het even uitgesteld om bovenstaande reden, maar het mot er toch maar uit
Ik ben 12 jaar geleden zwaar overspannen geweest en tijdens een therapie sessie met een peut kwamen we samen tot de conclusie dat ik erg gevoelig ben voor prikkels. Kranten, tv, boeken, gesprekken, brieven etc. Internet was er toen nog maar met mate.
En dat klopt, mijn hoofd is af en toe één grote vergaarbak met zaken die ik soms moeilijk op kan ruimen en ordenen.
Ik neem veel mee in mijn hoofd en kan er redelijk mee omgaan. Alleen de laatste tijd merkte ik steeds meer dat dat opruimen steeds moeilijker werd. Alleen nog maar bezig met alle prikkels die ik van buitenaf ontvang. Dus in dat opzicht was de vakantie meer dan goed, opruimgewijs dan.
Conclusie is dat ik mijn internet gebruik drastisch ga beperken. ’s Morgens heel even en ’s avonds een uurtje. Hoe ik dat invulling ga geven weet ik nog niet. Ik zal daar mijn weg wel in vinden.
Ik blijf het topic bezoeken hoor, vind het veel te waardevol.
Andere conclusie is dat ik mezelf nog steeds klein maak en ik niet weet hoe dat om te draaien. Het ene moment denk ik: kan mij het schelen, andere moment ben ik teveel bezig met hoe ik dingen zal verwoorden, kwets ik niemand, wat heb ik nou te melden, niemand heeft er iets aan. Etc. etc. Dit schreef ik net ook aan een andere (lieve) dame, maar vergat er bij te zeggen dat ik dáár aan wil werken. Niet mezelf kleiner maken! Ik bén er, ik ben wie ik ben. En wat belangrijker is, ik mag fouten maken en toch lief gevonden worden.
Vorig jaar op 6 oktober zijn ML en ik gestopt met roken, dit jaar in juni zijn we tijdens een week vakantie weer begonnen. Nu zijn we gestopt op 6 oktober! Om nu nooit weer te gaan roken! (maar ik ben blij dat er nicotinepleisters bestaan!! Maakt het iets makkelijker.)
En nu écht aan de studie!
Dikke zoen voor jullie!

vrijdag 9 oktober 2009 om 12:29
Jonna,
Zoals je het beschrijft maak je denk ik een goede keuze om het internet gebruik te gaan beperken. Dat is een van de prikkels die je in de hand hebt. Die je kunt beperken. Op vele andere heb je niet altijd invloed.
Je hebt je plekje hier, en ik hoop dat je in dat uurtje ons wel blijft bezoeken!
En dan ook nog eens gestopt met roken.. Das wel heul moeilijk!
Sterkte succes!
Ik ben hier heel goed bezig al zeg ik het zelf!
Flink gepoetst en meubels weer anders gezet. In de zogenaamde winteropstelling. Hebben we voor mijn gevoel gelijk een ander huis!
Ondertussen drie volle wasmanden wegwerken.. bleh!
En nu rustig aan verder.. Is een beetje heel erg druk in mijn koppie.
Zoals je het beschrijft maak je denk ik een goede keuze om het internet gebruik te gaan beperken. Dat is een van de prikkels die je in de hand hebt. Die je kunt beperken. Op vele andere heb je niet altijd invloed.
Je hebt je plekje hier, en ik hoop dat je in dat uurtje ons wel blijft bezoeken!
En dan ook nog eens gestopt met roken.. Das wel heul moeilijk!
Sterkte succes!
Ik ben hier heel goed bezig al zeg ik het zelf!
Flink gepoetst en meubels weer anders gezet. In de zogenaamde winteropstelling. Hebben we voor mijn gevoel gelijk een ander huis!
Ondertussen drie volle wasmanden wegwerken.. bleh!
En nu rustig aan verder.. Is een beetje heel erg druk in mijn koppie.
vrijdag 9 oktober 2009 om 13:20
Jonna.
Ik herken het sponseffect wat alle media op je kan hebben.
Probeer zelf ook niet teveel mijzelf ermee te confronteren.
Maar geloof dat ik daar nog niet zo succesvol in ben.
Wel ook een reden waarom ik ook op en af hier ben of minder vaak.
Maar weet dat je ten alle tijden kan binnenvallen,ook voor egoposten!!
Appel,
Ik heb vandaag het geruite blouse tuniekje aan met een grijze legging,het donkergrijze lange vest en witte laarzen eronder.
Staat leuk!! ben er erg blij mee.
Wel de hele nacht beroerd geweest (denk dat mijn maag de knoflook niet goed vedroeg)
Ben dus nu erg brak en nog steeds misselijk,bleh....
Ik herken het sponseffect wat alle media op je kan hebben.
Probeer zelf ook niet teveel mijzelf ermee te confronteren.
Maar geloof dat ik daar nog niet zo succesvol in ben.
Wel ook een reden waarom ik ook op en af hier ben of minder vaak.
Maar weet dat je ten alle tijden kan binnenvallen,ook voor egoposten!!
Appel,
Ik heb vandaag het geruite blouse tuniekje aan met een grijze legging,het donkergrijze lange vest en witte laarzen eronder.
Staat leuk!! ben er erg blij mee.
Wel de hele nacht beroerd geweest (denk dat mijn maag de knoflook niet goed vedroeg)
Ben dus nu erg brak en nog steeds misselijk,bleh....

vrijdag 9 oktober 2009 om 13:35
* krijgt visioenen van stamppot knoflook*
Jonna, goed dat je het binnenkomen van prikkels gaat beperken. Rust in je hoofd krijgen en houden. Het is inderdaad heel veel, ik vraag me ook weleens af wat ik allemaal deed in het internetloze tijdperk
En stoppen met roken, goed hoor! Sterkte!
Heb je je mooie bruine kleurtje nog?
Iry volgens mij zie je er heel mooi uit. Kun je zo blij van worden hè, iets nieuws aan.
Appel je bent al verder dan mij met de poetsacties..Ik hik er tegenaan, stel het uit maar moet nu echt aan de slag. Stofzuigen en dweilen staat op het programma. En schone was wegwerken.
En bijkomen van een hele drukke week. Dat vind ik nog belangrijker
Jonna, goed dat je het binnenkomen van prikkels gaat beperken. Rust in je hoofd krijgen en houden. Het is inderdaad heel veel, ik vraag me ook weleens af wat ik allemaal deed in het internetloze tijdperk
En stoppen met roken, goed hoor! Sterkte!
Heb je je mooie bruine kleurtje nog?
Iry volgens mij zie je er heel mooi uit. Kun je zo blij van worden hè, iets nieuws aan.
Appel je bent al verder dan mij met de poetsacties..Ik hik er tegenaan, stel het uit maar moet nu echt aan de slag. Stofzuigen en dweilen staat op het programma. En schone was wegwerken.
En bijkomen van een hele drukke week. Dat vind ik nog belangrijker