Gezondheid alle pijlers

Verlaagd libido na stoppen met de pil

05-10-2009 22:27 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond mensen!

Ik ben nu ongeveer 8 maanden gestopt met de pil, nog steeds niet ongesteld geweest maar niet zwanger. Ik heb alleen veel minder zin in sex dan toen ik wel aan de pil was. Terwijl ik daarvoor erg vaak zin had. Ik vind dit echt jammer en mijn sexleven ( ik heb een vriend) staat daardoor nu ook op een lager pitje.. Ik ben benieuwd of iemand hier daar ook ervaring mee heeft en of mijn zin weer terug komt.
ah ja, ik had dat ook. toen ik 3 maanden gestopt was met de pil!

Ik was ook niet ongesteld geworden , mijn libido kelderde en ik kreeg gelijk overal puistjes dus ben weer snel teruggegaan aan de pil.

Vraag me nu nog welleens af, of ik dus voor altijd gedoemd ben tot deze pil, wil ik sexy en pukkelloos door het leven gaan?

Welke gebruik je? Ik de oude diane-35
Ik heb de Diane 35 gebruikt en daarna de Minerva, die scheen hetzelfde te zijn qua samenstelling maar ik werd helemaal raar van die pil dus ben ermee gestopt. Ook omdat ik mijn lichaam zoveel mogelijk puur natuur wil laten zijn. Maar ik vind dat lage libido wel erg vervelend, het heeft toch wel een grote invloed op mijn relatie, en ik vind het ook zo lullig voor mijn vriend. Ik wil niet dat hij denkt dat het door hem komt ofzo!
8 maanden gestopt en nog niet ongesteld??

Dat vind ik best vreemd. Ben je hier al mee naar de huisarts geweest?
Zijn je puistjes niet teruggekeerd RuberoLeo?
ik had het zelfde, juist na het stárten met een mirena-spiraaltje. hormonen doen rare dingen :-S. spiraaltje 4 weken geleden laten verwijderen; hoop nu op beterschap
quote:haaasje schreef op 06 oktober 2009 @ 00:07:

8 maanden gestopt en nog niet ongesteld??

Dat vind ik best vreemd. Ben je hier al mee naar de huisarts geweest?

Dat zou nog best goed kunnen hoor.

Al is een check bij de dok altijd wel ok.
Haha dat is ook stom, ik ben nu net vandaag eindelijk ongesteld geworden!! En ja Weelassie, mijn puistjes zijn helaas wel terug, maar niet zo erg als voor mijn pilgebruik. Ik ben blij dat mijn cyclus nu eindelijk op gang gaat komen Een spiraaltje lijkt me ook naar Vixen, heb daar ook veel nare verhalen van vriendinnen over gehoord.
ja, zo zie je maar weer wat hormonen met je kunnen doen.

Ik ben nu een tijd gestopt en ik zou de dag willen terug draaien dat ik ooit begonnen ben met die verdomde hormonen. OOk al zegt iedereen dat het zo goed voor je is. Ik weet bijna zeker ( uitgaande van mijn eigen lichaam) dat dat niet het geval is. Heb inmiddels PCOS , gezonde meid van 26.

Eerste drie maanden na het stoppen met de pil 0.0 zin in sex gisteren ineens de hele dag zin! Snap er zelf ook zo weinig van! Maar et effet van het ontpillen merk ik dus al te goed aan mezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven