Waarover gaan jullie Stomme Ruzies?

10-10-2009 16:49 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een Stomme Ruzie met m'n vriend. Je weet wel, zo'n ruzie waarvan je later denkt: waar GING dit over, en je er allebei weer om kunt lachen. Tenminste, nadat de ander (die ongelijk had, haha) het weer goed heeft gemaakt....Om mezelf op te beuren met het ik-ben-vast-niet-de-enige-die-weleens-zo'n ruzie-heeft-met-vriend-gevoel: waarover gaan jullie Stomme Ruzies meestal? En natuurlijk ik eerst: de onze ging over een Belangrijk Papier dat vriend kwijt is. Hij neemt aan dat ik het wel zal hebben opgeruimd- wat niet zo is, ik heb dat ding nog nooit gezien en hij heeft het gewoon zelf kwijtgemaakt in z'n slordigheid. Maar probeer je daar maar tegen te verdedigen!

En nu jullie...
't Is al met al een heel gedoe
Ik maak nooit stomme ruzies en ik heb geen idee waar de stomme ruzies die Wuilesman veroorzaakt over gaan.
"Dat heb ik je toch verteld?"

"Nee, dat heb je echt zeker weten niet verteld!"

"Ik heb het zeker weten wel verteld!"

"En ik weet echt zeker van niet, want ik hoor het nu zeker weten voor het eerst!"

"Dan weten we zeker dat jij het vergeten bent, dat ik het zeker weten heb verteld!"

Dat was laatst een soort van onzinnige ruzie, eerder woordenwisseling.
" Je hebt hier niet gestofzuigd"

"Doe het dan zelf"

"Ik heb al...

ga zo maar door.
Ik heb er eens een keer een heel drama van gemaakt dat mijn vriend de vaatwasmachine nog een keer had aangezet terwijl de vaat die er in stond al schoon was!

Onder invloed van zwangerschapshormonen, zullen we maar zeggen.
quote:Rollergirl schreef op 10 oktober 2009 @ 17:03:

"En ik weet echt zeker van niet, want ik hoor het nu zeker weten voor het eerst!"

"Dan weten we zeker dat jij het vergeten bent, dat ik het zeker weten heb verteld!"

Dat was laatst een soort van onzinnige ruzie, eerder woordenwisseling.Dat is echt man-eigen! Ik heb al een paar keer gezegd dat ik een tape-recorder ga kopen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

Dat was laatst een soort van onzinnige ruzie, eerder woordenwisseling.Deze ruzie hadden wij gister nog.
Het voorbeeld van de OP is voor mij heel herkenbaar. Man is iets kwijt, en vraagt gelijk, zonder een wenkbrauw op te trekken, waar IK het heb neergelegd. Grrrrrrrr.

Wij hebben nooit ruzie, maar bekvechten wel eens als we allebei moe zijn en er moet iets gebeuren in huis ofzo. Dan is het een kwestie van wie doet het meest zijn best om zo moe mogelijk over te komen. De ander moet dan dus de klus opknappen. Dat gebeurt dan zuchtend en steunend, want ook moe.
' Waarom laat je nou ALTIJD het licht op de gang aanstaan? Je laat het altijd NACHTENLANG aanstaan. Ik heb het maar weer voor je uitgedaan'.

'Moet jij zeggen, als jij nou eens je rondslingerende kleren op zou ruimen!'

(Is geen ruzie, maar een meningsverschil, en het slaat idd nergens op..)
Nijn, Chloe, herkenbare meningsverschillen.

Grappig om te lezen dat het bij veel mensen hetzelfde gaat.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Zo herkenbaaar...hij die het licht overal aan laat, de verwarming niet uit of lager zet,kleding wat door heel de slaapkamer ligt( dat niet voorafgaand aan een gezellig onderonsje) waar heb jij mijn sleutels/ schoenen zonnnebril oid gelegd???/?/??

Maar ja mijn kinderen doen exact het zelfde.maham waar zijn /is mijn..........conclusie mannen blijven kinderen.
"schat, is er iets?"

"Nee hoor niets"

"Echt niet?"

"Nee"

"Maar ik zie aan je dat er iets is. Je kunt het gewoon zeggen hoor"

"Laat nou maar"

"Ik heb zeker weer iets verkeerds gezegd of gedaan?"

"Ik zei toch: laat maar...!"

"Ok, zoek het lekker uit..."

...

...

.,..

(ook herkenbaar zeker?)
vriend trekt al sinds gisteravond moeilijk hoofd. dus net vroeg ik maar:

"waar denk je aan?"

"aan gister"

"wat dan aan gister"

"Aan wat je allemaal zei"

"wat zei ik dan allemaal"

"hoe je me hebt afgezeken"

"waarover heb ik je dan afgezeken"

"daar en daar over"

"oh... je bedoelt die grapjes die ik maakte"

....stilte....

"ik heb niet de intentie gehad om je af te zeiken"

....stilte....

vriend begrijpt nog steeds mijn gevoel voor humor niet...
Man en ik zijn nogal tegenpolen als het gaat om opruimen. Ik vind het huis niet zo snel een troep, hij raakt al panisch als er een stapeltje papier op de tafel ligt. In de loop der jaren zijn we wel wat naar elkaar toegegroeid, maar het blijft een punt van ruzie of discussie.

Voor de rest was het een feest van herkenning: hij boos omdat ik z'n sleutels/mobiel heb verplaatst (as if...), ik boos omdat hij voor de tigste keer het licht/de verwarming niet uitgedaan heeft, dat soort kleine stompzinnige dingen (die kennelijk toch heel belangrijk zijn.

Dat was laatst een soort van onzinnige ruzie, eerder woordenwisseling.Die komt hier regelmatig voor. Incl dreigingen met taperecorders haha..
Mister Zwieber en ik vechten onze ruzies tegenwoordig op het forum uit. Veel praktischer want alles staat op schrift!
O ja, die van 'ik heb je toch verteld dat ik er niet ben' komt hier ook heel vaak voor. Ik heb nu een kalender gekocht waar ik alles op zet, dat scheelt weer 1 argument .
Nee, bij ons nooit een stomme ruzie. Eigenlijk nooit ruzie, in die zin van elkaar verwijten maken e.d. We hebben wel eens een meningsverschil, maar dat bespreken we dan onder een goed glas wijn en respecteren verder elkaars visie. Ja, ik weet het, het klinkt walgelijk perfect. Maar wij houden niet zo van ruziën over futiliteiten
Vanmiddag in de auto:

Ik: "je mag wel wat meer gas geven hoor"

Vriend wijst naar het dashboardkastje voor me en vraagt " zie je dat?"

Ik: " nee, wat dan?"

Vriend "geen stuur dus IK rij"
We maken niet echt ruzie (tot nu toe maar drie keer) maar kibbelen des te meer. Over zo ongeveer alles wel.
quote:Bowie79 schreef op 10 oktober 2009 @ 18:31:

Vanmiddag in de auto:

Vanmiddag in de auto:

Bij ons gaat het meestal zoals bij Milaatje, zonder glaasje wijn dan. Irritaties hebben wij zeker ook wel, maar die monden vrijwel nooit uit in ruzie.
Vrienden moeten altijd lachen als ze ons horen kibbelen. Vooral samen boodschappen doen schijnt favoriet te zijn. Hoorde laatste twee vrienden in gesprek. Ja joh, je moet eens met hun naar de winkel. Hoezo? Kan je lachen, ze lijken wel tachtig jaar getrouwd!

Vanmiddag in de auto:

Vriend "geen stuur dus IK rij"Die ken ik ook
Overigens noem ik het bij ons geen ruzies, hoor, het is meer gekibbel over dingen waarvan ik denk 'waarom doe je dat niet zo' en waarvan hij denkt 'waarom doe je dat niet zo'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven