Onstuimige relatie

zondag 11 oktober 2009 om 16:54
He meid, wat naar.
Wat je voelt is de leegte van de hoop die je had. Iets wat er nooit is geweest, maar wat je jezelf wel voor hebt gehouden alsof het er ooit is geweest. Je hebt er alles voor ingezet en het is een desillusie te ontdekken dat er niet was wat je hoopte/dacht.
Ja, dat voelt heel leeg. Maar ook, dat gaat over. Radicaal kappen is het devies en niet meer ingaan op contacten van hem. Alsof je afkickt van een drug.
Sterkte!
Wat je voelt is de leegte van de hoop die je had. Iets wat er nooit is geweest, maar wat je jezelf wel voor hebt gehouden alsof het er ooit is geweest. Je hebt er alles voor ingezet en het is een desillusie te ontdekken dat er niet was wat je hoopte/dacht.
Ja, dat voelt heel leeg. Maar ook, dat gaat over. Radicaal kappen is het devies en niet meer ingaan op contacten van hem. Alsof je afkickt van een drug.
Sterkte!
zondag 11 oktober 2009 om 16:57
Wat goed van je! Dat je je gevoelt volgt. Je gevoel zegt dat het niet klopt. dat je niet gelukkig bent, dat hij het niet voor je is.
Kappen dus en dat heb je gedaan. Heel sterk van je!
Nu nog volhouden en dat is het allermoeilijkste. Zorg voor afleiding, hou scherp voor ogen waarom het niet werkte tussen jullie, wat je miste bij hem. Schrijf het desnoods op zodat je zodra je zwak wordt, dit kunt lezen en weer even goed weet wat je zo enorm bij hem miste.
Ik leef zo ontzettend met je mee omdat ik in dezelfde situatie zit maar op de een of andere manier het niet voor elkaar krijg eruit te stappen. Heel dapper van je! Ik zou willen dat ik zo sterk was.
Kappen dus en dat heb je gedaan. Heel sterk van je!
Nu nog volhouden en dat is het allermoeilijkste. Zorg voor afleiding, hou scherp voor ogen waarom het niet werkte tussen jullie, wat je miste bij hem. Schrijf het desnoods op zodat je zodra je zwak wordt, dit kunt lezen en weer even goed weet wat je zo enorm bij hem miste.
Ik leef zo ontzettend met je mee omdat ik in dezelfde situatie zit maar op de een of andere manier het niet voor elkaar krijg eruit te stappen. Heel dapper van je! Ik zou willen dat ik zo sterk was.
zondag 11 oktober 2009 om 17:10
Ow onwijs bedankt voor jullie lieve reacties, dat had ik echt even nodig! Voel me zo enorm klote nu, ik ben in dat "definitief een punt erachter zetten" nooit zo goed in geweest en ik weet eerlijk gezegd op dit moment ook niet of ik het dit keer wel kan. Twijfel aan mezelf, heb het voor mijn gevoel niet goed gedaan. Hij zei vanmiddag tegen me dat hij zo zijn best had gedaan, maar dat dat blijkbaar toch niet goed genoeg was geweest voor me. Hij begreep overduidelijk niet waarom ik zo ongelukkig ben met hem. We hebben elkaar gisteren nog gezien en het was best leuk, maar ik had de hele dag een unheimisch en benauwd gevoel. En toen we op een gegeven moment in een cafeetje zaten en hij me nauwelijks aankeek, terwijl ik hem juist verliefd in de ogen wilde staren, brak er iets in me. Ik zei op dat moment ook dat ik zo graag zou willen dat hij me verliefd zou aankijken. Hij mompelde toen iets van 'doe ik het weer niet goed' en sja, dat deed natuurlijk pijn. Want ik wil hem geen pijn doen, hij is als mens echt ok. Maar hij kan me niet geven wat ik nodig heb. En sja, toch blijf ik verliefd op hem. Wat is het dan moeilijk om iemand ook echt los te laten....
zondag 11 oktober 2009 om 17:24
Als je steeds zo je best moet doen, dan zit er iets niet goed.
Het moet geen opgave zijn, het moet vanzelf gaan. Tuurlijk zul je in een langere relatie aan dingen moeten werken maar wanneer het zo in het begin al niet goed loopt, dan zit het er gewoon niet in. Dan ben je echt te verschillend.
Moeilijk he, ik weet het. Ik hield het ook nooit vol. Maar geloof me, het steeds weer opnieuw proberen heeft ook geen zin. Dat gaat even goed en dan gaat er iets weer niet zoals het zou moeten en ben je weer bij af. Volhouden Boebele, je kunt het!
Het moet geen opgave zijn, het moet vanzelf gaan. Tuurlijk zul je in een langere relatie aan dingen moeten werken maar wanneer het zo in het begin al niet goed loopt, dan zit het er gewoon niet in. Dan ben je echt te verschillend.
Moeilijk he, ik weet het. Ik hield het ook nooit vol. Maar geloof me, het steeds weer opnieuw proberen heeft ook geen zin. Dat gaat even goed en dan gaat er iets weer niet zoals het zou moeten en ben je weer bij af. Volhouden Boebele, je kunt het!
zondag 11 oktober 2009 om 17:24
Lieve Boebele,
veel sterkte meis! Ik weet hoe je je voelt, ik heb er nog veel langer in gezeten dan jij en ik voelde me echt een junkie af en toe...je weet dat wat je doet slecht voor je is en dat je er uiteindelijk aan kapot kan gaan, maar toch wring je je in allerlei bochten om toch nog een laatste 'shotje' aandacht of seks, om die korte hemelse momenten waarbij je zelfs een giga kater voor lief neemt...
veel sterkte meis! Ik weet hoe je je voelt, ik heb er nog veel langer in gezeten dan jij en ik voelde me echt een junkie af en toe...je weet dat wat je doet slecht voor je is en dat je er uiteindelijk aan kapot kan gaan, maar toch wring je je in allerlei bochten om toch nog een laatste 'shotje' aandacht of seks, om die korte hemelse momenten waarbij je zelfs een giga kater voor lief neemt...
zondag 11 oktober 2009 om 17:28
Ik vind het ook heel vervelend voor je en ik wens je heel veel sterkte! Ik wil je ook even zeggen dat je absoluut de juiste beslissing hebt genomen. Bij jou hebben voortdurend alle alarmbellen gerinkeld, dus je weet heel goed dat je nooit gelukkig met hem gaat worden. Onthoud dat en zeg dat iedere keer tegen jezelf als je jezelf erop betrapt dat je je afvraagt of je hem niet nog een kans had moeten geven. Trek je niks aan van wat hij zegt over dat jij meer begrip voor hem moet hebben en dat het jou niks zou doen. Je weet zelf wel beter en hij ook, maar dat zal hij niet toegeven. Je zult er misschien wel nooit achterkomen waarom hij lieve dingen tegen je zegt maar er niet naar handelt, maar op den duur zul je dat los kunnen laten. En voor nu: je hebt veel verdriet en dat mag je ook hebben. Ga lekker onder een dekentje op de bank met een stapel dvd's, een gezinsverpakking tissues en een enorme zak chips en chocolade. Wees lief voor jezelf, en ga over een paar dagen lekker wat afleiding zoeken. Natuurlijk ben je sterk genoeg, daar kom je vanzelf wel achter.
zondag 11 oktober 2009 om 17:33
Hij kan je niet geven wat je nodig hebt. Onthoud dat maar probeer daar geen ordeel aan te hangen. Jullie zijn verschilend en passen daardoor niet bijelkaar. betekent niet dat een van jullie iets "niet goed" doet, maar dat je andere verwachtingen hebt. Jij wilt iemand die lief en attent is, en die je aankijkt; hij is niet die persoon die dat doet. Probeer je m daarin te veranderen, dat raken twee mensen teleurgesteld. Jij, omdat t niet gaat lukken, en hij, omdat hij aanvoelt dat ie niet goed genoeg vor je is zoals ie is. ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt door het te beeindigen. Probeer echter het idee los te laten dat je niet genoeg je best hebt gedaan.
Ik begrijp trouwens heel goed dat hij niet begrijpt waarom jij zo ongelukkig bent. dat is niet rot bedoelt naar jou, maar ik krijg de indruk dat jij hele hoge verwachtingen had, en verliefd was op het droombeeld dat je in je hoofd gemaakt had van deze man. Dat droombeeld strookte niet met de werkelijkheid, en zo raakten jullie beiden teleurgesteld. Nu uithuilen en opnieuw beginnen, en proberen de volgende keer iets minder roze bril te dragen en te kijken naar wie de persoon waar je voor valt echt IS. Zoek gewoon een leuke kikker, waar je gelukkig mee bent in al zijn kikkerigheid, in plaast van m te willen veranderen in droomprins.
Ik begrijp trouwens heel goed dat hij niet begrijpt waarom jij zo ongelukkig bent. dat is niet rot bedoelt naar jou, maar ik krijg de indruk dat jij hele hoge verwachtingen had, en verliefd was op het droombeeld dat je in je hoofd gemaakt had van deze man. Dat droombeeld strookte niet met de werkelijkheid, en zo raakten jullie beiden teleurgesteld. Nu uithuilen en opnieuw beginnen, en proberen de volgende keer iets minder roze bril te dragen en te kijken naar wie de persoon waar je voor valt echt IS. Zoek gewoon een leuke kikker, waar je gelukkig mee bent in al zijn kikkerigheid, in plaast van m te willen veranderen in droomprins.
zondag 11 oktober 2009 om 17:40
Zo lief, jullie reacties, onwijs bedankt! Het doet me goed dat jullie me geen hysterische bitch vinden, want zo voel ik mezelf wel. Zeker ook omdat ik bijna in paniek raakte als hij me niet snel genoeg terugsmste of als hij een dagje niets van zich liet horen. Eigenlijk was niets wat hij deed goed genoeg. Dat was natuurlijk niet eerlijk naar hem toe. En die heftige gevoelens waren/zijn voor mij natuurlijk helemaal niet goed. Ik heb dit in eerdere, stabiele, relaties ook nooit zo gehad.
Het was een relatie van spanningen, maar de seks was zo hemels dat ik die spanningen beter kon verdragen. En het idee dat de seks met een ander nooit meer zo geweldig zal worden maakt me ook heel droevig. Zucht...
Het was een relatie van spanningen, maar de seks was zo hemels dat ik die spanningen beter kon verdragen. En het idee dat de seks met een ander nooit meer zo geweldig zal worden maakt me ook heel droevig. Zucht...