Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Oké JJ, je bent heel duidelijk.

Maar toch ga ik er niet aan mee doen want dat gaat me wel weer veel tijd kosten, ik kom nu al aan een aantal dingen hier niet toe...
Jammer C_estelle! Maar wie weet heb je in de toekomst meer tijd
Wow PNG Steph, wat een bijzonder land.

Ik had veel kaarten te afgelopen dagen. USA, Finland en Duitland. Allemaal leuke kaarten.

Een nieuw adres aangevraagd en ik kreeg de UK, maar wat ik dus echt stom vind is dat het hele profiel leeg is en dat er nog niet eens een naam in de adresgegevens staat. Ik heb dus echt geen idee naar wie ik een kaart stuur.

Ik heb uiteindelijk zelf een kaart gemaakt en ik ben er nog best tevreden over :-) Heb hem dus ook gewoon ingescand voor de verzonden kaarten-map.

Maar ik ben erg benieuwd van wie ik een Hurray ga krijgen.

Je krijgt trouwens geen reactie als iemand je kaart favoriet maakt, maar wel als iemand een comment achterlaat. Is inderdaad leuk om te krijgen!:-)

En een RR snap ik nu, maar die loterij nog niet helemaal. Iemand vroeg het hier ene paar dagen geleden, dus misschien heb ik de uitleg gemist. Willen jullie me dan vertellen op welke pagina het staat?

Groetjes!
http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=17328

hier kan je de uitleg vinden :-)
Gisteren mijn 1e hurray binnengekregen uit Duitsland. Ze vond mijn kaart erg leuk! De 2e, naar Finland, zal wel wat langer duren verwacht ik. Ik ga morgen voor 10 dagen op vakantie, hopelijk ligt er een kaartje op de deurmat als ik terug ben!

ps. Bedankt voor de uitleg. Snap nu wat tags, hurrays etc. zijn:)
Mijn kaartje in NL is aangekomen, kreeg gisteren een heel leuk berichtje terug. Vanmorgen een adres aangevraagd enne .......................

Er gaat een kaartje naar iemand van het forum!!! (wel in NL) ze woont in de provincie brabant...
Na 28 dagen eindelijk een Hurray uit Finland, er stond helaas helemaal niets in

Vanmiddag een paar nieuwe adressen aanvragen.
Dubbel.
Dubbel
Vandaag een leuk ouderwets kaartje uit Finland gekregen. Nog geen Hurray vandaag helaas.

Gisteren 25 nieuwe Nederland- en Amsterdam-kaarten gekocht, dus ik kan weer even vooruit!
Weer een hurray uit Duitsland alleen bedankt voor het kaartje.

Direct een aangevraagd mag naar Nieuw Zeeland!!!!!!!!
Wow Nieuw Zeeland, die staat ook nog op mijn wensenlijstje!
Hallo allemaal!

Hier lekker aan het postcrossen: helaas nog geen nieuw kaartje, na dat stomme kaartje uit België, ontvangen. Maar wel veel leuke hurrays en voornamelijk veel reacties op de kaartjes, die verzonden zijn tijdens de meeting in Zwolle. Ik ga vandaag een kaartje naar de USA verzenden van Safaripark Beekse Bergen.

Gavia: Wat fijn dat je afgelopen week zoveel leuke kaarten hebt ontvangen. Een leeg profiel is zo vreemd... Nog niet meegemaakt, maar ik denk dat ik mn lelijkste kaartje zou sturen ;)

Ik zou eigenlijk wel een melding willen krijgen als één van mijn kaartjes wordt bestempeld als favourite door een andere postcrosser!

Vises: Wat leuk dat je nog net voor je vakantie je eerste hurray binnen hebt Een heel fijne vakantie toegewenst en hopelijk een leuk kaartje bij thuiskomst. Geniet ervan!

Justme: ikke woont in Brabant :-D :-D Nieuw Zeeland is ook wel een heel tof land, zeg!

ILW: Wat balen dat je een lege hurray hebt gekregen. Al staat er alleen maar: thanks. Dat is beter dan niets :( Hopelijk volgende keer een heel uitgebreide hurray voor jou!
Joehoe! Nog een hurray, ditmaal uit Duitsland. Heel vriendelijk Natuurlijk weer een nieuw adres aanvragen (ik ben nog steeds benieuwd elke keer welk adres er uit gaat komen en welk profiel). Tot nu toe elke keer maximaal aantal kaartjes onderweg (=6).

En het is geworden...... Duitsland. Graag ongeschreven in een envelop. Daar begin ik niet aan, maar wil haar wel een kaart in een envelop sturen met wat extra gebruikte postzegels.
Er zijn nu 2 van mijn kaarten aangekomen die we verstuurd hebben tijdens de meeting in zwolle, maar geen van beide heeft er iets over gezegd! Zo raar... alleen maar dat ze de kaart mooi vonden , maar niks over al die namen. Ik vind dat echt vreemd...

Gelukkig kreeg ik via-via wel bedankjes van de door-anderen- verstuurde kaarten.

Straks een posten naar Engeland. Had ik gister al geschreven maar vergeten te posten.

Nieuwzeeland, Just me. Cooool!!! Ik heb er wel eens een ontvangen uit dat land. Ook heel leuk! Volgens mij is dit, qua kilometers, het verste land dat je kunt krijgen.

(En nou gaat iemand waar ik heel veel van hou over een paar dagen daarheen emigreren..snik snik..)
Knuffel voor jou Kozoo!
Oh dank je wel JJ, dat doet me goed!

Hoe vind je deze trouwens? Deze lieverd woont al een poosje bij mij en heeft prachtig uitzicht vanaf de dresoirkast.

Graag gedaan hoor, Kozoo. Vind het zo vervelend voor je en snap dat het heel moeilijk is!

Die lieverd is helemaal geweldig! Wat een gezellige huisgenoot heb jij!
Nou probeerde ik mijn huisvriendjes te laten zien, maar dat werkt niet....

Gelukt! Dit zijn mijn lieve huisvriendjes (Er hangen nog 3 van die lijstjes in mijn woonkamer hoor....)
aah, wat cool al die smurfen!!

En wat bizar altijd van de 'graag onbeschreven in een envelop'. Ik vraag me altijd af wat die mensen er dan me doen. Doorsturen? In een envelop wil ik nog wel doen, maar onbeschreven dus niet.

Ik heb helaas geen hurray's meer gehad, maar wel een hele leuke UNESCO-kaart uit Litouwen, zo enorm volgeschreven dat ik het nauwelijks meer kon lezen. Hartstikke leuk verhaal had die mevrouw er van gemaakt, echt super! Ze had ook echt naar mijn profiel gekeken, en naar de kaarten die ik al had ontvangen, om niks dubbel te doen.
Vandaag ook geen hurrays ontvangen...

Wat leuk die smurfen!!

Diegene in brabant heeft ook een leuke hobby, dacht ik ga een kaart zoeken van die hobby.... PFFF nergens maar dan nergens zo'n kaart te vinden in mijn durpje... naja dan maar iets anders uitgezocht. Alleen vergeten om ze te posten vandaag.. naja morgen weer een dag.

Nee een onbeschreven in een envelop... zo'n onzin. Heb ook altijd het idee dat ze die gewoon zo weer doorsturen.

Ooo Kozoo dat is minder, emigreren zo'n end weg....:hug:

Hanneke, leuk is dat he dat ze zo goed naar je profiel kijken. Vind ik in ieder geval wel( niet dat mijn profiel zo bijzonder is)
Leuk zeg, Hanneke, zo'n volgeschreven kaart. Dat zijn toch echt de leuksten En wat super dat ze goed gekeken heeft of je de kaart al had.

Ik heb de kaart naar Duitsland extra goed volgeschreven en stickers geplakt op het deel dat ik niet beschreven had. Zo kan ze de kaart niet doorsturen naar een ander en ook niet van een dubbele kaart een enkele maken!

Ik krijg ook altijd het gevoel dat ze die dan gebruiken om weer door te sturen naar een ander...
Ik heb net ook een adres gekregen van iemand die onbeschreven kaarten in een envelop wil!

Maar ik heb er wel aan voldaan, zelfs een beetje extra moeite gedaan, beetje extra lief (hoop ik). Hij gaat namelijk naar China en haar adres staat ook in het Chinees, in die karakters dus. Ik ben nogal gek van chinese tekens en een bepaald karakter komt in haar adres 3 keer voor. En die heb ik als tatoeage

Heb dus even gevraagd of ze die vertaling voor mij wil geven, kan ik even checken

Nou was even leuke afleiding. Zit met flinke oor-en keelontsteking en was het even helemaal zat. Heb even mn koortsige hoofdje wat anders te doen gegeven, knapt een mens van op! Nou hopen op een bevredigend antwoord. (anders loop ik al 9 jaar met een tatoeage die nergens op slaat, hihi.)
Hahahh Kozoo.. dat zou wat zijn... denk je dat je met iets op je lichaam loopt, is het ineens heeeeeeel wat anders... dat zou balen zijn... Hoop dat je antwoord krijgt!

Beterschap Kozoo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven