Gestopt met de pil : minder lekker in m'n vel?!?!
zondag 11 oktober 2009 om 20:58
Meestal lees ik dat als je stopt met de pil je je veel beter voelt, fitter, minder chagrijnig, meer zin in sex etc....
Ik ben nu bijna 1 jaar gestopt en moeier dan met pil, val 's avonds als een blok in slaap, voel me minder vrolijk, heb minder zin in sex (niet dat dat met pil veel meer was hoor)...
Heb tevens een ontzettend onregelmatige cyclus (varierend van 24 dgn tot 40 dgn) en een slechtere huid dan met pil.
Ergens zou ik het liefst weer beginnen met de pil om hier vanaf te komen, maar we willen graag een kindje. Tevens weet ik dat de pil gewoon troep is en dat wil ik niet meer in m'n lichaam stoppen.....
Nu vraag ik me af of er meer meiden zijn die zich hierin herkennen?
Hoelang duurt het voordat je lichaam zich weer "normaal" gaat gedragen (of zou dit mijn normale ik zijn )
Is er iets wat je eraan kunt doen, homeopathise middeltjes ofzo? Heb al st. janskruid geprobeerd...hielp niks)
Thnx voor de tips / ervaringen alvast!
Ik ben nu bijna 1 jaar gestopt en moeier dan met pil, val 's avonds als een blok in slaap, voel me minder vrolijk, heb minder zin in sex (niet dat dat met pil veel meer was hoor)...
Heb tevens een ontzettend onregelmatige cyclus (varierend van 24 dgn tot 40 dgn) en een slechtere huid dan met pil.
Ergens zou ik het liefst weer beginnen met de pil om hier vanaf te komen, maar we willen graag een kindje. Tevens weet ik dat de pil gewoon troep is en dat wil ik niet meer in m'n lichaam stoppen.....
Nu vraag ik me af of er meer meiden zijn die zich hierin herkennen?
Hoelang duurt het voordat je lichaam zich weer "normaal" gaat gedragen (of zou dit mijn normale ik zijn )
Is er iets wat je eraan kunt doen, homeopathise middeltjes ofzo? Heb al st. janskruid geprobeerd...hielp niks)
Thnx voor de tips / ervaringen alvast!
zondag 11 oktober 2009 om 21:16
Mijn psychiater vertelde me dat de pil ook wel een happy pil is. Het verbaasde hem dan ook niet dat ik veel somberder was na het stoppen met de pil.
Misschien kun je eens bellen met je ha? Wie weet is er wat anders aan de hand.
Misschien kun je eens bellen met je ha? Wie weet is er wat anders aan de hand.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zondag 11 oktober 2009 om 22:03
Ik herken het ook, toen ik stopte met de pil (om zwanger te worden), was ik een heel "ander persoon". Ik was veel labieler, kon overal wel om janken, voelde me echt minder lekker in mijn vel zitten. Ik herkende mezelf echt niet terug. Ben nm. juist het tegenovergestelde met pil .
Dus zwanger geworden, bevallen en direct weer aan de pil gegaan. Dus tja blijkbaar kunnen die hormonen nogal wat met je doen, en heeft het bij een ieder een hele andere uitwerking.
Dus volhouden en sterkte!
Dus zwanger geworden, bevallen en direct weer aan de pil gegaan. Dus tja blijkbaar kunnen die hormonen nogal wat met je doen, en heeft het bij een ieder een hele andere uitwerking.
Dus volhouden en sterkte!
zondag 11 oktober 2009 om 22:13
Ik herken het helemaal: zonder pil ben ik een depressieve muts, mèt pil ben ik gewoon mijn leuke gezellige ik. Ik heb een tijd geen pil geslikt vanwege mijn kinderwens, en dat was een drama.
Gelukkig ben ik inmiddels heel erg zwanger. Ik heb emotioneel en lichamelijk een heerlijke zwangerschap gehad: stabiel, blij en energiek. Van mij mag het nog best even duren, maar dat zal wel niet - ik ben deze week uitgerekend. Ik weet één ding zeker: zodra ik van de borstvoeding af ben, ga ik subiet weer aan mijn pil.
Gelukkig ben ik inmiddels heel erg zwanger. Ik heb emotioneel en lichamelijk een heerlijke zwangerschap gehad: stabiel, blij en energiek. Van mij mag het nog best even duren, maar dat zal wel niet - ik ben deze week uitgerekend. Ik weet één ding zeker: zodra ik van de borstvoeding af ben, ga ik subiet weer aan mijn pil.
zondag 11 oktober 2009 om 22:18
Goh wat "fijn" dat het herkent wordt!
Wat ik wel een beetje eng vind, is dat je dus met de pil een leuker iemand kan zijn.....ppppfffff
Ik slik ondertussen wel Efamol pmp voor m'n slechte huid (gaat idd beter) en onregelmatigheid (vandaag ongesteld geworden na 30 dgn cyclus, 1ste mnd dat ik dit slik, dus hoop dat ik deze cyclus hou). Het zou ook moeten helpen tegen die buien van mij want er zit teunisbloemolie in....maar daar merk ik dus nog niet veel van.
Het beste is dus gewoon om snel zwanger te worden (maar ja...de zin is sex is gewoon echt heel laag....best lastig dus om zin te maken, ook al weet ik voor welk doel het is)....en dan maar weer snel terug aan de pil....(dan maar die troep m'n lijf in, als ik maar weer leuk word!)
Wat ik wel een beetje eng vind, is dat je dus met de pil een leuker iemand kan zijn.....ppppfffff
Ik slik ondertussen wel Efamol pmp voor m'n slechte huid (gaat idd beter) en onregelmatigheid (vandaag ongesteld geworden na 30 dgn cyclus, 1ste mnd dat ik dit slik, dus hoop dat ik deze cyclus hou). Het zou ook moeten helpen tegen die buien van mij want er zit teunisbloemolie in....maar daar merk ik dus nog niet veel van.
Het beste is dus gewoon om snel zwanger te worden (maar ja...de zin is sex is gewoon echt heel laag....best lastig dus om zin te maken, ook al weet ik voor welk doel het is)....en dan maar weer snel terug aan de pil....(dan maar die troep m'n lijf in, als ik maar weer leuk word!)
zondag 11 oktober 2009 om 22:23
Ik heb ooit ergens gelezen dat de pil je lichaam in een staat van schijnzwangerschap brengt. Hoe je je met pil voelt zou dus vergelijkbaar moeten zijn met hoe je je voelt als je zwanger bent.
Bij mij klopt dat in ieder geval heel aardig, en ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo uitpakt. Je moet maar zo denken: blijkbaar zijn sommige mensen gemaakt om zwanger te zijn (wees maar blij dat het niet meer non-stop hoeft om je goed te voelen, dankzij de pil )
Ik had overigens ook niet bijster zin in seks, maar zin maken hielp een hoop. Sterkte!
Bij mij klopt dat in ieder geval heel aardig, en ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo uitpakt. Je moet maar zo denken: blijkbaar zijn sommige mensen gemaakt om zwanger te zijn (wees maar blij dat het niet meer non-stop hoeft om je goed te voelen, dankzij de pil )
Ik had overigens ook niet bijster zin in seks, maar zin maken hielp een hoop. Sterkte!
zondag 11 oktober 2009 om 22:58
Ik ben blij dat ik lees dat niret iedereen zo gelukkig is met stoppen met de pil. Ik voel me diep ongelukkig; zie er uit als een grindtegel en op sex gebied is het een grote ellende. Ik had met pil al nooit zin maar zonder pil wordt het er allemaal niet beter op!!!. Cyclus is wel redelijk regelmatig maar ik ben echt ontzettend beroerd op de eerste dag. Verder jank ik inderdaad om niets..... De pil is echt bende maar soms....

maandag 12 oktober 2009 om 09:06
Ik voel me ook veel beter mét pil. Maar dat komt omdat ik 'n hele beroerde ongesteldheid heb als ik 'm niet kan reguleren dmv de pil. Denk dat mijn eigen hormonen slechter voor me zijn dan die van de pil, dus ik blijf gewoon 'n happy pilgebruikster de rest van mijn leven. Schijnt dat je overgangsklachten ook nihil zijn als je de pil gewoon blijft doorslikken.
maandag 12 oktober 2009 om 10:08
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:33
Jee, wat herkenbaar allemaal zeg!
Ik ben ook al bijna een jaar van de pil af en voel me zoals ik me ook altijd voelde in de stopweek, BEROERD!
Was altijd blij als ik weer mocht beginnen aan een nieuwe strip of slikte gewoon door maar nu voel ik me al maanden zo! En idd, slechte vette huid, veel hoofdpijn en kan overal wel om janken. (Doe ik niet natuurlijk .)
Hopelijk ook snel zwanger!
Ik ben ook al bijna een jaar van de pil af en voel me zoals ik me ook altijd voelde in de stopweek, BEROERD!
Was altijd blij als ik weer mocht beginnen aan een nieuwe strip of slikte gewoon door maar nu voel ik me al maanden zo! En idd, slechte vette huid, veel hoofdpijn en kan overal wel om janken. (Doe ik niet natuurlijk .)
Hopelijk ook snel zwanger!