Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Ine, nee hoor, die sigaretten zijn hartstikke lekker (en vast gezonder dan andere want er zit menthol in ). Ik gooi de rest gewoon weg, ongeveer nog een half pakje over.

En sorry allemaal dat ik weer zo over me zelf doorzeik, maar ik kan het hier tenminste kwijt. Wat me ook dwarszit is dat we zelf ook weer een hoop geld uit moeten geven aan een advocaat. En stel nou dat die lul een fake getuige meeneemt. Je weet het niet. Ik ben gewoon bang, heb zoiets ook nog nooit gedaan. ZUCHT....

Ine, hoe is het op het liefdesgebied?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer thuis en kan de komende dagen FB weer wat meer aandacht geven (foto's van Anais, zelf foto's erop zetten). Voorlopig heb ik even geen plannen om een reisje te maken maar.... you never know.

Er staan nu trouwens een aantal foto´s op FB die door 1 van de gasten gemaakt zijn.

Lapin; was de laatste sigaret ook extra lekker??
Snjókorn falla, á allt og alla
getver lapin, ik zou ook echt doodsbenauwd zijn... je weet niet wat je kunt verwachten of hoe het loopt.. en waarom nou helemaal?? die vent heeft zeker tijd en geld te veel bleghhhhhh

@ ine helemaal mee eens hoor. denk dat de kindertjes hier te veel hun eigen mening mogen geven...nix kiezen, gewoon doen wat mama zegt... maar ja, ik ben ermee opgegroeid, dus vind het heel normaal om mijn mening te geven en tot nu toe wordt het op het werk altijd wel gewaardeerd, dus tja...

@ snjo ben benieuwd naar de foto's! je had toch nog meer op je rolletje staan??

ikke ga maar eens lekker slaapie doen.. is alweer zo lang geleden
Jee Lapin, wat een thuiskomst, gets! Ik kan me voorstellen dat je er tegen opziet. Wat een ***! Zou 'ie inderdaad geld teveel hebben?? Pfff...

En die sigaretten klinken supersmerig...
@lapin ik was inderdaad al onderweg, verkeer zat hartstikke vast naar San Francisco en heb besloten om de San Mateo Bridge te nemen die net 5 mijl zuidelijker ligt van het vliegveld.

@Ine, je hebt mijn 'veilig' aangemerkt, over attent gesproken.

Wat betreft het klagen van de Nederlanders, vind een Duitser toch wat vaker irritant als ik hem ziet. Vertel hier altijd dat je die mensen met het hoofd naar beneden moet begraven ....

@Lapin ik denk dat dit buurman denkt dat ie hoger piest, maar weet zeker dat jullie het tegendeel kunnen bewijzen.

Heerlijk om de kids hier te hebben, zal de komende dagen veel foto's schieten. Het filmpje op SFO ging fout sorry ben blond.

Nadat ze eindelijk thuis waren en het huis hebben laten zien en de dames achter de pc's wilde ben ik met die grote vent van mij de hond uit gaan laten.

Nou dat laatste hebben wij geweten, meneer vloog boven op de heuvel er vandoor. Geen probleem zei ik dat doet ie wel vaker dus we lopen naar beneden. Na 20 minuten wachten heb ik maar even mijn schoonzus opgebeld. Die is met mijn zoon de route tegengesteld gaan lopen terwijl ik een shortcut nam. EN ja hoor daar stond ie net onder de top met die blik; 'Wat doe jij hier in godsnaam'.

Heb mijn nodige beweging gehad voor vandaag pffffffff.
quote:Discovery schreef op 11 oktober 2009 @ 23:31:

getver lapin, ik zou ook echt doodsbenauwd zijn... je weet niet wat je kunt verwachten of hoe het loopt.. en waarom nou helemaal?? die vent heeft zeker tijd en geld te veel bleghhhhhh

@ ine helemaal mee eens hoor. denk dat de kindertjes hier te veel hun eigen mening mogen geven...nix kiezen, gewoon doen wat mama zegt... maar ja, ik ben ermee opgegroeid, dus vind het heel normaal om mijn mening te geven en tot nu toe wordt het op het werk altijd wel gewaardeerd, dus tja...

@ snjo ben benieuwd naar de foto's! je had toch nog meer op je rolletje staan??

ikke ga maar eens lekker slaapie doen.. is alweer zo lang geleden Fotorolletje is vol, gaat vandaag naar de fotograaf, er staan al een paar foto's op FB (door 1 van de gasten gemaakt) en als het goed is heb ik ook nog wat foto's via m'n mail gekregen van de fotografe. Ga er vanmiddag eens goed voor zitten.
Moooorning

Ow Lapin, ik zie je gewoon helemaal voor me gisterenavond, met een jetlag je laatste peuken wegwerken! Enne, iew iew, die mentholcapsuledingen klinken echt goor!!

Heeeeel veel succes met het niet-roken in ieder geval, je kunt het je kunt het!

Wat achterlijk joh, dat het nu naar de rechter gaat! Had ik echt niet verwacht hoor. Wat voor bewijs hebben ze, niets! Pas op dat je geen advocaat neemt die een settlement voor gaat stellen "om er maar vanaf te zijn".

SFO, heel veel plezier met je kinderen. Hoop dat we je hier weinig zien hoor!!

Raccoon, hoop dat je ondanks je slechte gevoel erover, tóch gewoon goed nieuws krijgt vandaag. We leven met je mee hoor.
Snjo, koop toch gewoon een digitaal cameraatje. Die dingen zijn niet meer zo duur en een simpele is al prima. Het is zoooo handig! Je kunt foto's deleten die je niet mooi vindt en alles staat in je computer.

Leuk, trouwens, de foto's die je geplaatst had! Je ziet er mooi uit, en de bruid heeft een mooie jurk aan. Lekker anders dan anders, stoer! Is het trouwens bij hun thuis? Zijn zij IJslands?

SFO! Jammer dat het filmpje niet gelukt is. Maar geeft niets, we kunnen er ons vanalles bij voorstellen en het is vast een hele gave ontmoeting geworden!

Het klinkt alsof ze zich meteen al bij je thuis voelen en lekker hun gang kunnen gaan. Fijn. Heb je nog wel tijd om hier te schrijven? Hoe lang blijven ze?

Je hebt trouwens gelijk, wat betreft de Duitsers. Die kunnen nog een stapje erger. En vooral ook meer uit de hoogte doen.

Lapin, hoe gaat het zonder sigaretten?? Heb je het zwaar?

Hier regent het heel hard en ze hebben sneeuw voorspeld tot 1000 meter. Ik zie de bovenste bergtoppen niet, dus het zou ook nog wel eens kunnen kloppen. Hoe is het bij jou?

Nu moet ik mijn gasteninformatiemappen bijwerken . Eigenlijk wil ik nog wel graag een stuk lopen. Merk ook dat mijn conditie beter is, want ik kan nu in 1 keer die hele helling oplopen, terwijl ik anders toch echt wel 2 pauzes nodig had..

Raccoon, hoe is het?
Ine, dat cameraatje is al als verjaardagcadeautje opgegeven.... Nog 3 weken wachten dus (en dan nog een paar weken want ik ga het maar zelf ophalen in december) er wordt aan gewerkt (maar eigenlijk vind ik het wel leuk om je rolletje naar de fotograaf te brengen en dan het "o ja" gevoel als je de foto's ophaalt).

Het was bij hun thuis (eigenlijk bij hem thuis). Zij komt uit the states en hij is nederlands. Dank je wel voor het compliment (ik was wel in het paars en moest dus even lachen om je vorige posting).

Deze plechtigheid was alleen voor de burgelijke staat. In april gaan ze trouwen in Amerika (met haar familie erbij), volgens mij in SF (SFO, kan ik bij jou overnachten????) en in juni in NL.

Ik vind ook dat ze een gave jurk aanheeft, wel was ze erg blij dat ze haar corset uit kon doen en eindelijk kon gaan eten toen de gasten weg waren.
Hi everyone,

Ik ben er weer!!!!!!!!!! Het was echt heel leuk in NL, maar het is ook weer zo lekker om terug te zijn...

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een zeer bondige, doch allesomvattende samenvatting, want jullie denken toch zeker niet dat ik 100 pag ga terug lezen he?

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Ha meiden en man- ff egopost: ik ben gevloerd door (weer) bronchitis. Ga weer naar bed, na nogmaals een kop kippensoep naar binnen te hebben gewurgd (blegh).
Sanne, ik wil die samenvatting ook hebben. Anders begin je maar gewoon hier op deze pagina.

Goed dat je het naar je zin hebt gehad in NL.

Specu, he bah. Kippesoep is wel lekker trouwens. Ik denk dat ik ook soep ga maken.

Ik voel me een beetje raar zonder sigaretten. Een beetje opgefokt eigenlijk. Maar het gaat wel goed tot nu toe.

we hebben net de hondjes opgehaald en die liggen weer lekker te slapen in hun mandje. Lapinlief is naar de Mediamarkt om een Wii te kopen en ik ga even boodschappen doen.

Tot straks.
Hé Lapin, gaan we samen Wii-en via internet!
Lapin, ik heb vandaag ook nog niet gerookt!

Ik hoop dat ik het volhou. Vrees dat man nog niet helemaal meedoet, maar ik heb wel gezegd dat er vanaf vandaag echt niet meer binnen gerookt mag worden. Hij snapte ook de reden van de datum niet helemaal: Man keek me wat meewarig aan toen ik zei; "iemand op het forum gaat vandaag ook stoppen".
Fladder, succes gaat je vast lukken, met of zonder man.

Lapin, hoe heb je het gedaan afgelopen nacht, de sigaretten door de versnipperaar gehaald? Wat mij geholpen heeft is geen sigaret in huis laten slingeren. Ik heb ook weleens momenten gehad toen ik gestopt was dat ik wel even weer wilde beginnen, maar gelukkig had ik niks in huis. Zo'n moment duurt vaak maar even en later op de dag is het weer weg..

Ine, ik ben het me je eens. Ik vind de meeste Nederlanders soms ook te direct, direct zijn is prima. Maar er is wel een grens, je kunt niet alles zeggen wat je denkt. Het viel me eerder nooit zo op, maar als ik nu in Nederland ben denk ik weleens van dat kan echt niet..

SFO, hoe is het nu met de gasten? Jammer dat we voor een dagtocht net de ver wonen anders had ik jullie allemaal uitgenodigd..

Nog geen bericht, ik bel er nog niet achteraan. Ik ben bang dat de uitslag nog niet binnen is en dat maakt de spanning alleen maar groter. Ik ga eigenlijk alleen maar voor goed bericht..Ik moet wel zeggen dat ik me eigenlijk heel goed voel, niet moe zoals ik eigenlijk al heel lang was..Mijn schoonzus zei de vorige week tegen me aan de telefoon van " je moest eerst borstkanker krijgen om er achter te komen dat je schildklierkanker had" . Klinkt vreemd misschien maar ik denk dat ze gelijk heeft, ik was nooit met andere klachten naar de dokter gegaan..ik besef dat ik gewoon heel veel geluk heb gehad..de rest van mijn leven blijf ik dankbaar..klink zoetsappig maar zo is het wel.

Ok..ga maar eens met de was verder..
Ik blijf voor je duimen Raccoon. Wel fijn dat je je zo goed voelt.
@ raccoon geen bericht is goed bericht....? duimduimduimduimduimduimduim!
Raccoon, wat ben je toch een tof wijf.

Dankbaar? Ik zou woedend zijn op het lot!

Maar misschien heb je wel gelijk, ze zijn er wel erg snel bijgeweest vanwege de check op borstkanker.

Een geluk bij een ongeluk.

Lapin, de eerste dagen zijn het allerergst! Lees het boekje van Alan Carr, dat helpt echt.

De lichamelijke verslaving is na een paar dagen wel over, maar dan die ingebakken gewoontes eruit krijgen, dat is moeilijk.

SFO, is het gezellig?
Hé meiden en man, hier ben ik ook weer eens.

Maar 4 pagina's bij te lezen, dus nu tijd "over" voor een berichtje!

Raccoon, weet je al iets meer? Ik duim voor een goede uitslag, sterkte.

Specu, Disco, beterschap allebei.

SFO, wat fijn dat je kinderen er zijn, geniet maar van ze, verwen ze, knuffel ze....

Lapin: hoe was je eerste rookvrije dag? Gebruik alle vrijgekomen negatieve energie maar om de rechtzaak met de buurman voor te bereiden!

Zo te lezen, heb je je heerlijk vermaakt in USA, ben jaloers op je, hoop dat mijn reistijd ook nog eens komt....

Snjokorn: fijn dat je op het nippertje nog bij de bruiloft kon zijn. Ben benieuwd naar de foto's (fotorolletje, bestáán die nog dan???)

Anais, wat een prachtige foto's op FB, dáár zou ik ook wel een tweede huisje willen hebben ja.

Chicha: leuke "dia de la hispanidad" gehad? Hier niets aan gedaan, nou ja genoten van lang weekend dan met prachtig weer!

Nymeria, ik voel met je mee hoor. Ben je het weekend een beetje doorgekomen met de kids? Pompoenen gekocht?

(hoe hol je die uit? dat wil ik ook wel es proberen, leuk voor Halloween: gek genoeg wordt dat hier in het dorp uitbundig gevierd, sommige buren hadden zelfs spinnewebben en neplijken in de tuin, kinderen doen het vooral voor het verkleden en de snoep!)

Ine, veel sterkte plezier nog met je ouders. Hoe lang blijven ze nog? Ga inderdaad lekker met de auto naar NL dan zit zoon tenminste vast in de stoel, je moet er toch niet aan denken om met bagage en al achter zo'n kind aan te hollen, ik vind een vliegreis al zo'n gestress...

Nou, ik ga maar es eten want die twee riojaatjes stijgen naar mijn hoofd als ik er alleen maar pistachenootjes bij eet.

Fijne avond nog allemaal!
O ja, ik word overigens helemaal jaloers van al die leuke programma's die jullie via internet kijken, dus als iemand (Anais? was jij het niet die zei dat het met elke moderne PC moet lukken?) mij es wil uitleggen hoe of wat... de programma's vind ik wel maar als ik aanklik verschijnt er een zwart scherm met bedieningsknoppen maar die doen het dus niet... Wat moet ik installeren enzo? (wie mij nog niet op FB heeft gezien; ik ben B-L-O-N ehhhh)
Hé Guiri!

Gaat je man morgen weer weg?

Wij zijn vandaag de berg op gereden, op 1800m hoogte gebbq-ed met een groep mensen.

Was leuk, práchtig weer.

Morgen ga ik tickets boeken voor NL. We gaan van 3 tot 11 december. Spotgoedkoop met Ryanair, echt geweldig. We smokkelen gewoon wat extra daagjes bij de puente de la constitucion.

Ga de heks op bed leggen, morgen weer school.
Nee, Chich, hij is vanmiddag alweer teruggegaan, heb hem om half 1 alweer naar het vliegveld gebracht. Hij zou eigenlijk helemaal niet komen dit weekend want kon opgeroepen worden maar vrijdagmorgen bood een aardige collega aan om met hem te ruilen en kon hij toch naar huis. Het was lastig om toen nog betaalbare tickets te vinden, dus hij is vanmiddag met Ryanair weer terug gegaan..

Wat goed dat je voor de "sinterklaasweek" kunt boeken: Waar vlieg je dan heen met Ryanair? Vieren jullie dan sinterklaas of heeft de kleine heks daar nog nooit van gehoord? (ervaring leert dat ze zich snel aanpassen als er kadootjes in het spel zijn, maakt toch niet uit wié ze brengt, uitpakken die handel!)

Met kerst wil man eigenlijk ook wel naar NL (ik ben daar met kids van 23/12 tot 2/1) maar heeft maar 4 dagen vrij en er gaat geen directe vlucht van Palma naar A'dam in de winter (wel naar Weeze, maar dat is dus een pokke-eind rijden....), moet nog even speuren op internet naar mogelijkheden....

Hier lagen de monstertjes ook "al" om 21h00 in bed, lekker lange avond voor mezelf. Ga nu maar even een aflevering van sex and the city kijken (kreeg de complete DVD box van mijn ouders kado, jippie!).....

Wie weet kan ik binnenkort ook smeuïge nederlandse programma's kijken.....en meepraten over de boeren en de gooise vrouwen!
NL-TV kijken gaat hier ook niet zonder horten of stoten. Soms opeens wel, maar ik weet niet waar dat aan ligt.

Ik heb Windows Silverlight geïnstalleerd op Anais haar aanraden, maar ik merk geen verschil,

Overdag lijkt het wel of het beter gaat, maar zoals nu is het weer klote.

Weeze ligt 10 km over de grens, achter Nijmegen. Het rijdt wel heel makkelijk maar voor jouw familie is het wel een heel eind.

Vanaf Palma vliegt mijn man meestal toch via Barcelona of Madrid.

Vliegen op AMS doe ik al jaren niet meer. Veel te duur, belachelijk gewoon. Meestal vlieg ik nu met Thomas Cook of Jetair naar Brussel en nu dus meestal met Ryanair naar Weeze.

De heks gaat van kleins af aan al naar NL met Sinterklaas. Dit ook omdat wij met kerst niet kunnen ivm werk. Ze gelooft niet meer in de Sint of de 3-koningen maar ze speelt het spelletje mee vanwege de kadoos.
Fladder, ben je ook gestopt vandaag? Solidair met mij? wat lief

Is het goed gegaan? Jij hebt het moeilijker dan ik als je man blijft roken. Die van mij is ook vandaag gestopt.

Saby, Wii-en is fantastisch. We zijn de hele avond bezig geweest. We hebben ook al onze personal trainer en ons BMI is uitgerekend....Oeps, dat viel tegen (vooral bij man ).

Als ik doorheb hoe dat werkt via internet kunnen we een keer samen tennissen ofzo. Ik moet eerst nog even flink oefenen.

De eerste dag niet-roken viel me heel erg mee. Ik heb geen last van afkikckverschijnselen ofzo. Ik mis alleen wel de 'gezelligheid' van een sigaretje.

Ik heb gisteravond wel de overgebleven sigaretten onder de kraan gehouden en daarna weggegooit. Het was dus vandaag ook geen optie om ze weer uit de vuilnisbak te vissen

Chicha, ik mis je net in NL in December. Ik ga 12 december, dan ben jij net terug. Waar ligt Heeze?
Niet Heeze, Weeze. Achter Nijmegen, net over de grens van Duitsland.

Vlieg jij op Rotterdam?

Voor mij is het meest ideale vanaf R`dam of Eindhoven met Transavia. Helaas teringduur, dus dat doen we niet.

Wat super dat je eerste dag meeviel! You go rabbit!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven