Scheiden, weet niet waar ik moet beginnen...
donderdag 3 september 2009 om 15:50
Hoi meiden,
Na een huwelijk van 10 jaar gaat het echt niet meer tussen mijn man en mij.
Lukt me ff niet het hele verhaal te vertellen, maar ik heb het heel lang geprobeerd maar ik kan niet meer.
Ben helemaal op.
Alleen weet ik nu totaal niet wat ik moet doen en hoe ik het aan moet pakken.
Als eerste moet ik het hem natuurlijk vertellen.
Alleen het punt is dat ik zo bang voor hem ben.
Hij kan nogal driftig worden.
Vorig najaar heb ik ook al verteld dat ik het niet meer zag zitten en toen heeft hij me geslagen.
Ben toch doorgegaan maar nu is het echt op.
Ben alleen zo bang dat hij weer driftig wordt.
Daarbij komt dat we samen een kind hebben en in een koophuis wonen.
Heb hier geen familie wonen dus kan voor mijn gevoel nergens heen.
Voel me zo eenzaam.
Huurwoningen kom ik voorlopig niet voor in aanmerking zelfs niet als ons kind bij mij blijft wonen.
Maar met hem in 1 huis wonen trek ik echt niet meer.
En ik weet zeker dat hij echt niet weggaat, want ik wil tenslotte weg dus dan moet ik het zelf maar uitzoeken.
Waar moet ik beginnen?
Na een huwelijk van 10 jaar gaat het echt niet meer tussen mijn man en mij.
Lukt me ff niet het hele verhaal te vertellen, maar ik heb het heel lang geprobeerd maar ik kan niet meer.
Ben helemaal op.
Alleen weet ik nu totaal niet wat ik moet doen en hoe ik het aan moet pakken.
Als eerste moet ik het hem natuurlijk vertellen.
Alleen het punt is dat ik zo bang voor hem ben.
Hij kan nogal driftig worden.
Vorig najaar heb ik ook al verteld dat ik het niet meer zag zitten en toen heeft hij me geslagen.
Ben toch doorgegaan maar nu is het echt op.
Ben alleen zo bang dat hij weer driftig wordt.
Daarbij komt dat we samen een kind hebben en in een koophuis wonen.
Heb hier geen familie wonen dus kan voor mijn gevoel nergens heen.
Voel me zo eenzaam.
Huurwoningen kom ik voorlopig niet voor in aanmerking zelfs niet als ons kind bij mij blijft wonen.
Maar met hem in 1 huis wonen trek ik echt niet meer.
En ik weet zeker dat hij echt niet weggaat, want ik wil tenslotte weg dus dan moet ik het zelf maar uitzoeken.
Waar moet ik beginnen?
maandag 21 september 2009 om 14:53
Hoi Bloem,
Denk ook niet dat urgentie krijgen zo gemakkelijk gaat (jammer en jouw geval, gelukkig maar bij sommige anderen).
Is goed dat hij een ander zoekt, weer een teken aan de wand dat hij bezig is met aanvaarden.
Anderzijds geeft het ook aan hoe hij tegenover jullie relatie staat. Het lijkt een beetje dat hij een vrouw ziet als "iets" wat je zomaar inruilt, net zoals je een ander hemd aantrekt.
In uw plaats zou ik daar toch een beetje moeite mee hebben, en me afvragen of hij je dan niet al die jaren voor de gek heeft gehouden.
Maar goed, alles is nu opgestart, nu inderdaad afwachten hoe de gesprekken verder gaan, en of jullie er in overleg uitkomen.
Hou dit allemaal wel bij voor je gesprek bij de mediation (samen met al het bovenstaande overigens).
Voor wat de foto van jouw dochter betreft, tja .. ik begrijp dat hij op zoek is via een datingsite ?
Als hij natuurlijk de foto niet als eerste profielfoto heeft geplaatst denk ik wel dat dat kan. Zijn profiel moet over hemzelf gaan in de eerste plaats natuurlijk.
Anderzijds, als hij een date aan het zoeken is, dan is het toch wel belangrijk dat die andere weet dat er een dochtertje is, hoe oud ze is, en uiteraard ook het feit dat ze daarmee geconfronteerd kan worden.
In die optiek vind ik wel dat het dochtertje in zo'n dating profiel (al dan niet met foto) kan / mag vernoemd worden.
Succes in elk geval bij de mediator, ik blijf het kort opvolgen.
Sterkte nog !!
Denk ook niet dat urgentie krijgen zo gemakkelijk gaat (jammer en jouw geval, gelukkig maar bij sommige anderen).
Is goed dat hij een ander zoekt, weer een teken aan de wand dat hij bezig is met aanvaarden.
Anderzijds geeft het ook aan hoe hij tegenover jullie relatie staat. Het lijkt een beetje dat hij een vrouw ziet als "iets" wat je zomaar inruilt, net zoals je een ander hemd aantrekt.
In uw plaats zou ik daar toch een beetje moeite mee hebben, en me afvragen of hij je dan niet al die jaren voor de gek heeft gehouden.
Maar goed, alles is nu opgestart, nu inderdaad afwachten hoe de gesprekken verder gaan, en of jullie er in overleg uitkomen.
Hou dit allemaal wel bij voor je gesprek bij de mediation (samen met al het bovenstaande overigens).
Voor wat de foto van jouw dochter betreft, tja .. ik begrijp dat hij op zoek is via een datingsite ?
Als hij natuurlijk de foto niet als eerste profielfoto heeft geplaatst denk ik wel dat dat kan. Zijn profiel moet over hemzelf gaan in de eerste plaats natuurlijk.
Anderzijds, als hij een date aan het zoeken is, dan is het toch wel belangrijk dat die andere weet dat er een dochtertje is, hoe oud ze is, en uiteraard ook het feit dat ze daarmee geconfronteerd kan worden.
In die optiek vind ik wel dat het dochtertje in zo'n dating profiel (al dan niet met foto) kan / mag vernoemd worden.
Succes in elk geval bij de mediator, ik blijf het kort opvolgen.
Sterkte nog !!
donderdag 24 september 2009 om 19:34
Hoi,
sorry voor de late reactie, maar was helaas niet eerder in de gelegenheid te reageren.
Gisteravond min of meer t huis uitgevlucht, want het was niet meer te doen.
Dinsdag was op zich nog wel goed.
Al zat meneer daar wel mooi weer te spelen en de brave man uit te hangen en dat irriteerde me toch wel.
Maar ja, zo is hij altijd al geweest.
We hebben aankomende dinsdag weer een afspraak voor het financiele gedeelte.
Mijn spullen heb ik zo goed als rond.
Hij had toevallig afgelopen weekend al zijn papieren uit de mappen gehaald, dus zijn eigen stuk mag hij lekker zelf doen.
Ze wilden ook een taxatierapport van de auto hebben.
Heb ik via internet gedaan, dat was voldoende.
Woest was hij.
We hadden toch al afspraken gemaakt voor de auto, en moest niet denken dat ik hem financieel een loer kon draaien.
Dat ding blijkt dus 17000 euro waard te zijn.
En daarbij ik lever in wat op de in te leveren stukken lijst staat.
Maar hij begon weer te dreigen en alles, dus vandaar dat ik maar weg gegaan ben.
Zag t ff niet meer zitten.
Volgend weekend gaat hij waarschijnlijk weer weg met een vrouwelijke collega van hem.
Mag hopen dat het wat wordt, want dan ben ik er vanaf.
Verder is hij druk op zoek via datingsites.
Hij kan gewoon niet alleen zijn.
Hoop dat alles nu een beetje snel gaat en we beiden een eigen plekje krijgen.
Dan heb ik eindelijk rust.
sorry voor de late reactie, maar was helaas niet eerder in de gelegenheid te reageren.
Gisteravond min of meer t huis uitgevlucht, want het was niet meer te doen.
Dinsdag was op zich nog wel goed.
Al zat meneer daar wel mooi weer te spelen en de brave man uit te hangen en dat irriteerde me toch wel.
Maar ja, zo is hij altijd al geweest.
We hebben aankomende dinsdag weer een afspraak voor het financiele gedeelte.
Mijn spullen heb ik zo goed als rond.
Hij had toevallig afgelopen weekend al zijn papieren uit de mappen gehaald, dus zijn eigen stuk mag hij lekker zelf doen.
Ze wilden ook een taxatierapport van de auto hebben.
Heb ik via internet gedaan, dat was voldoende.
Woest was hij.
We hadden toch al afspraken gemaakt voor de auto, en moest niet denken dat ik hem financieel een loer kon draaien.
Dat ding blijkt dus 17000 euro waard te zijn.
En daarbij ik lever in wat op de in te leveren stukken lijst staat.
Maar hij begon weer te dreigen en alles, dus vandaar dat ik maar weg gegaan ben.
Zag t ff niet meer zitten.
Volgend weekend gaat hij waarschijnlijk weer weg met een vrouwelijke collega van hem.
Mag hopen dat het wat wordt, want dan ben ik er vanaf.
Verder is hij druk op zoek via datingsites.
Hij kan gewoon niet alleen zijn.
Hoop dat alles nu een beetje snel gaat en we beiden een eigen plekje krijgen.
Dan heb ik eindelijk rust.
donderdag 24 september 2009 om 20:07
Goed van je dat je je zo goed voorbereid hebt.
Jammer dat je man boos werd, maar dat was helaas te verwachten, nu hij merkt dat je geen doetje bent en weet waar je het over hebt.
Hoe lang gaat alles duren denk je?
Houd moed, je ziet nu zijn ware aard, maar je hebt je langste tijd met deze man gehad nu.
Jammer dat je man boos werd, maar dat was helaas te verwachten, nu hij merkt dat je geen doetje bent en weet waar je het over hebt.
Hoe lang gaat alles duren denk je?
Houd moed, je ziet nu zijn ware aard, maar je hebt je langste tijd met deze man gehad nu.
donderdag 24 september 2009 om 21:22
Bij dat bureau hadden ze het erover dat de scheiding zo'n 3 maanden duurt.
maar ga er niet vanuit dat het huis dan al verkocht is.
Hoop wel dat dat ook snel gaat.
Zijn ware aard zie ik zeker, maar ben echt blij dat ik binnenkort niet meer met hem in 1 huis hoef te wonen.
Elkaar tegen komen doen we toch wel door onze dochter, maar dat is toch anders.
maar ga er niet vanuit dat het huis dan al verkocht is.
Hoop wel dat dat ook snel gaat.
Zijn ware aard zie ik zeker, maar ben echt blij dat ik binnenkort niet meer met hem in 1 huis hoef te wonen.
Elkaar tegen komen doen we toch wel door onze dochter, maar dat is toch anders.
donderdag 24 september 2009 om 21:33
Als het lukt met 3 maanden, is dat erg netjes. Het hangt er ook van af hoe je man zich gaat opstellen.
Hoe gaat het nu verder met je eigen huizenjacht? Of heeft je man al aangegeven dat hij uit huis gaat?
En trek je niets aan van het feit dat hij weggaat met een vrouwelijke collega, of op datingsites zit. Hoe sneller hij iets aan de haak heeft, hoe meer kans je hebt dat hij zich soepel opstelt.
Al vind ik persoonlijk erg beledigend dat hij je zo makkelijk denkt te "vervangen".
Heb je het nu al meer mensen in je omgeving verteld?
En hoe stelt hij zich nu op in gesprekken waar je kind bij is?
Hoe gaat het nu verder met je eigen huizenjacht? Of heeft je man al aangegeven dat hij uit huis gaat?
En trek je niets aan van het feit dat hij weggaat met een vrouwelijke collega, of op datingsites zit. Hoe sneller hij iets aan de haak heeft, hoe meer kans je hebt dat hij zich soepel opstelt.
Al vind ik persoonlijk erg beledigend dat hij je zo makkelijk denkt te "vervangen".
Heb je het nu al meer mensen in je omgeving verteld?
En hoe stelt hij zich nu op in gesprekken waar je kind bij is?
vrijdag 25 september 2009 om 09:16
vrijdag 25 september 2009 om 17:34
maandag 28 september 2009 om 11:34
Hey bloem,
Net terug van een verlengd weekend, en net ook even bijgelezen.
"Way to go meid", je begint het voor elkaar te krijgen, en ik heb de indruk dat de aanvaarding bij hem er ook is, en dat hij je aan het loslaten is;
Dat gezeik over materiele dingen hoort er (jammer genoeg) bij, maar is dikwijls ook een tactisch spelletje. Blijkbaar kan je 'm met die auto in de tang zetten, is al een goede zaak.
En dat hij zich boosmaakt is eigenlijk een goed teken, dat betekent dat hij doorkrijgt dat hij je niet met een kluitje in het riet moet sturen, dat hij beseft dat je wel degelijk weet waarmee je bezig bent.
En zoals iedereen al zegt laat 'm gerust zo snel mogelijk iemand anders vinden, zodat hij zich daarop kan concentreren.
Verder nog, als je de scheiding op 3 maanden kan rondkrijgen, gewoon doen !!!
Ik heb een zeer pijnlijke vechtscheiding van 2 jaar achter de rug, waar alles en nog wat (incluis) de kinderen, werden bijgesleurd, en pas dan (en dat heeft ook nog een half jaartje geduurd), is de verdeling van de goederen aan de orde gekomen.
Met andere woorden, 2,5 jaar lang ellende en discussies (en dan heb ik het nog niet over de kosten van advocaten en deurwaarders), en geloof me, dat wil je echt niet meemaken.
Ook ik ben wel nieuwsgierig naar de vraag hoe het met het huis geregeld wordt, blijf jij in de woning, zoek je iets anders ??
Succes, ik kom morgenavond (dinsdag dus) nog wel even kijken hoe je het stelt. Nadien ga ik ook enkele weekjes bezinnen in zonniger oorden.
Net terug van een verlengd weekend, en net ook even bijgelezen.
"Way to go meid", je begint het voor elkaar te krijgen, en ik heb de indruk dat de aanvaarding bij hem er ook is, en dat hij je aan het loslaten is;
Dat gezeik over materiele dingen hoort er (jammer genoeg) bij, maar is dikwijls ook een tactisch spelletje. Blijkbaar kan je 'm met die auto in de tang zetten, is al een goede zaak.
En dat hij zich boosmaakt is eigenlijk een goed teken, dat betekent dat hij doorkrijgt dat hij je niet met een kluitje in het riet moet sturen, dat hij beseft dat je wel degelijk weet waarmee je bezig bent.
En zoals iedereen al zegt laat 'm gerust zo snel mogelijk iemand anders vinden, zodat hij zich daarop kan concentreren.
Verder nog, als je de scheiding op 3 maanden kan rondkrijgen, gewoon doen !!!
Ik heb een zeer pijnlijke vechtscheiding van 2 jaar achter de rug, waar alles en nog wat (incluis) de kinderen, werden bijgesleurd, en pas dan (en dat heeft ook nog een half jaartje geduurd), is de verdeling van de goederen aan de orde gekomen.
Met andere woorden, 2,5 jaar lang ellende en discussies (en dan heb ik het nog niet over de kosten van advocaten en deurwaarders), en geloof me, dat wil je echt niet meemaken.
Ook ik ben wel nieuwsgierig naar de vraag hoe het met het huis geregeld wordt, blijf jij in de woning, zoek je iets anders ??
Succes, ik kom morgenavond (dinsdag dus) nog wel even kijken hoe je het stelt. Nadien ga ik ook enkele weekjes bezinnen in zonniger oorden.
maandag 28 september 2009 om 16:50
2,5 jaar wat een ellende!
Hoop echt dat me dat bespaart blijft.
Morgen de afspraak bij de mediation over de financiele zaken.
Ben benieuwd.
Heb alle papieren nu rond (zonder hulp natuurlijk, maar had niet anders verwacht).
Heb afgelopen zaterdag een auto voor mezelf gekocht.
Ben er heel blij mee.
Geeft me zo'n stuk meer vrijheid, omdat mijn man elke keer dreigde dat ik de auto niet mee kreeg.
Nu ben ik daar dus vanaf.
Precies de auto die ik wilde.
Ik helemaal blij bij de garage en mijn man ging huilen omdat hij het er nu toch wel moeilijk mee had.
Hoop ook dat hij snel een ander vind.
het enige nadeel van die datingsite is dat hij nu ziet wat hij heeft laten lopen.
het is schijnbaar niet zo veel op die site, dus nu heeft hij zoiets van mijn vrouw was eigenlijk toch wel heel erg leuk.
Dus nu vraagt hij steeds of ik t echt wel zeker weet.
Ja dus!
Wat betreft het huis daar kunnen we geen van beiden blijven.
Kan de hypotheek niet alleen rond krijgen en hij ook niet.
Moet dus verkocht worden.
Dan kunnen we allebei wat anders kopen.
Dan moet ik wel tijdelijk 4 dagen werken ipv 3 anders krijg ik geen hypotheek rond, maar dat heb ik wel voor mijn vrijheid over.
Kijk er zo naar uit!
Fijne vakantie in ieder geval!
Hoop echt dat me dat bespaart blijft.
Morgen de afspraak bij de mediation over de financiele zaken.
Ben benieuwd.
Heb alle papieren nu rond (zonder hulp natuurlijk, maar had niet anders verwacht).
Heb afgelopen zaterdag een auto voor mezelf gekocht.
Ben er heel blij mee.
Geeft me zo'n stuk meer vrijheid, omdat mijn man elke keer dreigde dat ik de auto niet mee kreeg.
Nu ben ik daar dus vanaf.
Precies de auto die ik wilde.
Ik helemaal blij bij de garage en mijn man ging huilen omdat hij het er nu toch wel moeilijk mee had.
Hoop ook dat hij snel een ander vind.
het enige nadeel van die datingsite is dat hij nu ziet wat hij heeft laten lopen.
het is schijnbaar niet zo veel op die site, dus nu heeft hij zoiets van mijn vrouw was eigenlijk toch wel heel erg leuk.
Dus nu vraagt hij steeds of ik t echt wel zeker weet.
Ja dus!
Wat betreft het huis daar kunnen we geen van beiden blijven.
Kan de hypotheek niet alleen rond krijgen en hij ook niet.
Moet dus verkocht worden.
Dan kunnen we allebei wat anders kopen.
Dan moet ik wel tijdelijk 4 dagen werken ipv 3 anders krijg ik geen hypotheek rond, maar dat heb ik wel voor mijn vrijheid over.
Kijk er zo naar uit!
Fijne vakantie in ieder geval!
dinsdag 29 september 2009 om 19:35
Zoals beloofd kom ik voor mijn verlof nog even kijken.
Ben blij dat je blijft doorzetten, die auto : goed zo.
Dat je man meer en meer emotioneel wordt is normaal hé, hij begint te beseffen wat hij gaat verliezen en dat er nu geen weg terug meer is.
Op die datingsites kan hij wel wat vinden, maar is niet gemakkelijk denk ik, ofwel is het niet veel soeps zoals je zegt, oftewel moet hij opboksen tegen een paar honderd "concurrenten", tja, je oogst wat je gezaaid hebt he.
En vooral blijven doorzetten !!!
Ik hoop dat de woningperikelen ook snel geregeld zijn, want inderdaad, een scheiding (zelfs in overleg na 3 maanden) betekent niet automatisch dat alles dan ook geregeld is qua woning / verdeling (was bij mij ook pas lang na de scheiding).
Maar gezien je doorzettingsvermogen twijfel ik geen moment dat dit zo zal zijn.
Bon, ik ben er nu mee weg, moet valiezen nog pakken (en diens meer).
tot binnen een paar weken, dit topic is zeker en vast het allereerste dat ik ba bijlezen.
Success, en nu zeker niet opgeven !!!
Ben blij dat je blijft doorzetten, die auto : goed zo.
Dat je man meer en meer emotioneel wordt is normaal hé, hij begint te beseffen wat hij gaat verliezen en dat er nu geen weg terug meer is.
Op die datingsites kan hij wel wat vinden, maar is niet gemakkelijk denk ik, ofwel is het niet veel soeps zoals je zegt, oftewel moet hij opboksen tegen een paar honderd "concurrenten", tja, je oogst wat je gezaaid hebt he.
En vooral blijven doorzetten !!!
Ik hoop dat de woningperikelen ook snel geregeld zijn, want inderdaad, een scheiding (zelfs in overleg na 3 maanden) betekent niet automatisch dat alles dan ook geregeld is qua woning / verdeling (was bij mij ook pas lang na de scheiding).
Maar gezien je doorzettingsvermogen twijfel ik geen moment dat dit zo zal zijn.
Bon, ik ben er nu mee weg, moet valiezen nog pakken (en diens meer).
tot binnen een paar weken, dit topic is zeker en vast het allereerste dat ik ba bijlezen.
Success, en nu zeker niet opgeven !!!
dinsdag 29 september 2009 om 21:15
woensdag 30 september 2009 om 09:32
Hoi,
gisteren bij het bureau geweest.
Ze gingen heel wat vragen stellen en we moesten aardig wat financiele stukken inleveren.
Mijn man zat daar allemaal mooi weer te spelen en mij een beetje zwart te maken over zaken.
Kon me daar groot houden, maar had het wel heel moeilijk.
Daarna weer terug naar mijn werk en toen toch even in huilen uitgebarsten.
Trok het gewoon echt even niet meer.
Had gister gewoon mijn dag niet.
Paar nachten wat minder geslapen, dat eist toch zijn tol.
vind dat zo rot als hij zich daar dan een beetje als het perfecte mannetje voordoet.
Kreeg echt het gevoel dat alles aan mij lag (al weet ik wel dat dat niet zo is).
Hoop ook maar dat ze van dat bureau er door heen prikken.
Ze vroegen nog wel hoe lang we dit vol houden.
Hij zei gelijk dat hij het zo best nog een tijd uithoudt.
Ik heb gezegd 1/2 maanden hooguit.
Merk echt dat ik onder de stress zit en dit niet meer ga redden.
Over 2 weken gaan we weer.
Dan hebben ze alles financieel doorgelopen.
Misschien dat er dan ook ruimte is voor 1 van beiden om alvast wat anders te zoeken.
groetjes
gisteren bij het bureau geweest.
Ze gingen heel wat vragen stellen en we moesten aardig wat financiele stukken inleveren.
Mijn man zat daar allemaal mooi weer te spelen en mij een beetje zwart te maken over zaken.
Kon me daar groot houden, maar had het wel heel moeilijk.
Daarna weer terug naar mijn werk en toen toch even in huilen uitgebarsten.
Trok het gewoon echt even niet meer.
Had gister gewoon mijn dag niet.
Paar nachten wat minder geslapen, dat eist toch zijn tol.
vind dat zo rot als hij zich daar dan een beetje als het perfecte mannetje voordoet.
Kreeg echt het gevoel dat alles aan mij lag (al weet ik wel dat dat niet zo is).
Hoop ook maar dat ze van dat bureau er door heen prikken.
Ze vroegen nog wel hoe lang we dit vol houden.
Hij zei gelijk dat hij het zo best nog een tijd uithoudt.
Ik heb gezegd 1/2 maanden hooguit.
Merk echt dat ik onder de stress zit en dit niet meer ga redden.
Over 2 weken gaan we weer.
Dan hebben ze alles financieel doorgelopen.
Misschien dat er dan ook ruimte is voor 1 van beiden om alvast wat anders te zoeken.
groetjes
woensdag 30 september 2009 om 09:34
quote:Lin67 schreef op 29 september 2009 @ 21:15:
Wat een lachertje van die datingsites, bloempje. Dat is toch alleen maar bedoeld om jou een hak te zetten? Een zielige poging om je toch nog jaloers te maken......niemand zit te wachten op een man die in scheiding ligt. Gelukkig sta je er boven.
Heb hem ook wel gezegd dat hij wel eerlijk moest zeggen dat hij nog in scheiding ligt.
Anders vind ik het voor zo'n vrouw ook niet eerlijk.
Hij gaat ook niet vol voor zo'n nieuwe vrouw natuurlijk.
Ik ben al heel lang klaar met hem, maar hij zeker niet met mij.
Als ik nu zou zeggen dat ik hem terug wil zou hij het zo doen.
Daarom zou zo'n vrouw alleen maar vervanging zijn in mijn ogen.
Wat een lachertje van die datingsites, bloempje. Dat is toch alleen maar bedoeld om jou een hak te zetten? Een zielige poging om je toch nog jaloers te maken......niemand zit te wachten op een man die in scheiding ligt. Gelukkig sta je er boven.
Heb hem ook wel gezegd dat hij wel eerlijk moest zeggen dat hij nog in scheiding ligt.
Anders vind ik het voor zo'n vrouw ook niet eerlijk.
Hij gaat ook niet vol voor zo'n nieuwe vrouw natuurlijk.
Ik ben al heel lang klaar met hem, maar hij zeker niet met mij.
Als ik nu zou zeggen dat ik hem terug wil zou hij het zo doen.
Daarom zou zo'n vrouw alleen maar vervanging zijn in mijn ogen.
maandag 12 oktober 2009 om 12:26
Hoi Bloem,
Terug van een (welverdiende ?) vakantie, en als een van de eerste zaken uiteraard jouw topic opgezocht.
niet veel nieuws heb ik de indruk, maar goed, inderdaad, als jullie nu aan het administratieve toezijn, dan gaat het allemaal wel een beetje trager dan je zelf zou willen.
Ik ben wel blij dat je volhoudt.
Dat je man "spelletjes" gaat spelen, tja, dat zal geen verrassing zijn (jammer genoeg) evenmin het zich goed voordoen bij de mediator en de andere zwart afschilderen, ach .. het is allemaal zo herkenbaar.
Eén troost echter, vroeg of laat doorprikken ze het toch.
Intussen moet je wel van je afbijten hoor !!! Als hij liegt, of zaken verbloemt, dan moet je het ook gewoon zeggen.
succes in elk geval, ik blijf mee volgen.
Terug van een (welverdiende ?) vakantie, en als een van de eerste zaken uiteraard jouw topic opgezocht.
niet veel nieuws heb ik de indruk, maar goed, inderdaad, als jullie nu aan het administratieve toezijn, dan gaat het allemaal wel een beetje trager dan je zelf zou willen.
Ik ben wel blij dat je volhoudt.
Dat je man "spelletjes" gaat spelen, tja, dat zal geen verrassing zijn (jammer genoeg) evenmin het zich goed voordoen bij de mediator en de andere zwart afschilderen, ach .. het is allemaal zo herkenbaar.
Eén troost echter, vroeg of laat doorprikken ze het toch.
Intussen moet je wel van je afbijten hoor !!! Als hij liegt, of zaken verbloemt, dan moet je het ook gewoon zeggen.
succes in elk geval, ik blijf mee volgen.
vrijdag 16 oktober 2009 om 20:13
Hoi,
Fijn dat je genoten hebt van je vakantie.
Gisteren weer bij de mediator geweest.
Hele berekeningen gehad wat we in verschillende situaties straks in onze portomonnee zouden hebben.
Viel me niet tegen moet ik zeggen.
Verder niet veel wijzer geworden.
Maar ja ook door dit soort stoffige dingen moet je heen.
Donderdag heb ik een afspraak bij een Financieel Planner.
Dit om te kijken of ik met behulp van mijn moeder in het huis kan blijven wonen.
Zouden best een aantal voordelen aan zitten.
Geen gedoe met verkoop, voor onze dochter nog enige vastigheid, geen schuld door verkoop.
Maar ik heb maar niet teveel hoop dat t gaat lukken.
over 2,5 week weer terug naar de mediator.
Dan gaat het over onze dochter.
Zal er dan wel hard aan toe gaan.
Zie ik wel tegenop moet ik zeggen.
Mijn man is dit weekend slapen bij een meisje.
Ik heb t dus lekker rustig.
Hij ging wel huilend de deur uit.
Als ik had gezegd wil je blijven dan had hij dat zeker gedaan.
Maar ik heb dan natuurlijk gezegd.
Ik vind het wel prima.
Ff lekker rustig samen met mijn dochter.
Groetjes
Fijn dat je genoten hebt van je vakantie.
Gisteren weer bij de mediator geweest.
Hele berekeningen gehad wat we in verschillende situaties straks in onze portomonnee zouden hebben.
Viel me niet tegen moet ik zeggen.
Verder niet veel wijzer geworden.
Maar ja ook door dit soort stoffige dingen moet je heen.
Donderdag heb ik een afspraak bij een Financieel Planner.
Dit om te kijken of ik met behulp van mijn moeder in het huis kan blijven wonen.
Zouden best een aantal voordelen aan zitten.
Geen gedoe met verkoop, voor onze dochter nog enige vastigheid, geen schuld door verkoop.
Maar ik heb maar niet teveel hoop dat t gaat lukken.
over 2,5 week weer terug naar de mediator.
Dan gaat het over onze dochter.
Zal er dan wel hard aan toe gaan.
Zie ik wel tegenop moet ik zeggen.
Mijn man is dit weekend slapen bij een meisje.
Ik heb t dus lekker rustig.
Hij ging wel huilend de deur uit.
Als ik had gezegd wil je blijven dan had hij dat zeker gedaan.
Maar ik heb dan natuurlijk gezegd.
Ik vind het wel prima.
Ff lekker rustig samen met mijn dochter.
Groetjes
zaterdag 17 oktober 2009 om 14:44
? Is je man nu al een weekendje slapen bij een meisje? En dan toch huilend de deur uit? Met alle respect Bloempie, hij zoekt alleen maar een warme plek in bed (ik druk het even netjes uit) Daar ben jij veel te goed voor.
Je bent echt heel sterk geworden de laatste tijd. Heel goed van je. Echt heel goed van je zoals je het financiele stuk aanpakt. Nu moet je goed nadenken over wat en hoe je het geregeld wil hebben met je dochter.
Je bent echt goed bezig. Complimenten!
Je bent echt heel sterk geworden de laatste tijd. Heel goed van je. Echt heel goed van je zoals je het financiele stuk aanpakt. Nu moet je goed nadenken over wat en hoe je het geregeld wil hebben met je dochter.
Je bent echt goed bezig. Complimenten!
maandag 19 oktober 2009 om 10:43
Hey Bloem,
fijn voor je dat het toch een beetje de goede kant opgaat, je begint stilaan sterker te worden, goed te weten wat je wil, en je weet hééél goed waar te beginnen (zoals ik reeds zei, de titel van je topic klopt niet meer .
En ja, jammer maar helaas, maar bij een scheiding komt het altijd maar op 3 zaken aan :
1. Geld
2. Geld
3. Geld
Zelfs bij het afspreken van een verblijfsregeling voor kinderen proberen beide partners dat dikwijls te doen met een regeling die hen financieel het beste uitkomt.
Heel triest eigenlijk allemaal, maar zoals je zelf zegt, dat is nu eenmaal een zure appel waar je doorheen moet bijten, niks aan te doen, gewoon volhouden, maar vooral ook blijven vechten, als je éénmaal een regeling hebt getroffen kan die doorgaans niet meer zomaar teruggedraaid worden, dus absoluut te vermijden zoiets.
Gelukkig zitten jullie (nog) niet in een vechtscheiding, als je dat kan vermijden, helemaal TOP !!
Om het huis zou ik me, als ik jou was, niet al te veel zorgen maken, lukt het jou om er te blijven (als je dat echt wil), des te beter, lukt het je niet, geen probleem, het is tenslotte niet meer dan een stapel stenen.
Het is ook niet zo vanzelfsprekend dat het bekomen van de woning jouzelf en je dochter meer vastigheid geeft.
Ikzelf ben destijds ook met véél pijn in het hart uit mijn huis vertrokken (ik heb mijn ex laten uitkopen, voor een vééél te hoge prijs X-P).
Achteraf gezien toch beter, de kinderen vertelden me nadien dat het beter zo is, te veel slechte herinneringen aan het huis.
bovendien maakt dit ook dat ik er financieel niet onaardig bijzit, zodat ik mijn kinderen iets comfortabeler door de studies kan loodsen (en mijn ex betaalt bovendien nog eens onderhoudsgelden). Het is dus net door de woning op te geven dat ik nu de kinderen meer vastigheid kan geven.
Natuurlijk mijn kinderen zijn al iets ouder, en zij zijn dan ook bezig met totaal andere dingen dan met huisje / tuintje, dus de vergelijking tussen mij en jou gaat niet helemaal op, maar denk toch maar even na of je echt in de woning wil blijven, een leuke flat of een kleiner huisje gezellig voor jullie tweetjes (jij en je dochtertje) is ook niet mis hoor.
En wat je (hopelijk snel ex-)man betreft, kan ik niet meer doen dan Bertha gelijk geven. Zolang die vent zijn warm plekje in een ander bed vindt, hoeft hij jou niet lastig te vallen. dus laat maar gaan hoor, niks aan verloren als ik het goed lees.
Succes meid, en sterkte (en hou ons zeker op de hoogte).
fijn voor je dat het toch een beetje de goede kant opgaat, je begint stilaan sterker te worden, goed te weten wat je wil, en je weet hééél goed waar te beginnen (zoals ik reeds zei, de titel van je topic klopt niet meer .
En ja, jammer maar helaas, maar bij een scheiding komt het altijd maar op 3 zaken aan :
1. Geld
2. Geld
3. Geld
Zelfs bij het afspreken van een verblijfsregeling voor kinderen proberen beide partners dat dikwijls te doen met een regeling die hen financieel het beste uitkomt.
Heel triest eigenlijk allemaal, maar zoals je zelf zegt, dat is nu eenmaal een zure appel waar je doorheen moet bijten, niks aan te doen, gewoon volhouden, maar vooral ook blijven vechten, als je éénmaal een regeling hebt getroffen kan die doorgaans niet meer zomaar teruggedraaid worden, dus absoluut te vermijden zoiets.
Gelukkig zitten jullie (nog) niet in een vechtscheiding, als je dat kan vermijden, helemaal TOP !!
Om het huis zou ik me, als ik jou was, niet al te veel zorgen maken, lukt het jou om er te blijven (als je dat echt wil), des te beter, lukt het je niet, geen probleem, het is tenslotte niet meer dan een stapel stenen.
Het is ook niet zo vanzelfsprekend dat het bekomen van de woning jouzelf en je dochter meer vastigheid geeft.
Ikzelf ben destijds ook met véél pijn in het hart uit mijn huis vertrokken (ik heb mijn ex laten uitkopen, voor een vééél te hoge prijs X-P).
Achteraf gezien toch beter, de kinderen vertelden me nadien dat het beter zo is, te veel slechte herinneringen aan het huis.
bovendien maakt dit ook dat ik er financieel niet onaardig bijzit, zodat ik mijn kinderen iets comfortabeler door de studies kan loodsen (en mijn ex betaalt bovendien nog eens onderhoudsgelden). Het is dus net door de woning op te geven dat ik nu de kinderen meer vastigheid kan geven.
Natuurlijk mijn kinderen zijn al iets ouder, en zij zijn dan ook bezig met totaal andere dingen dan met huisje / tuintje, dus de vergelijking tussen mij en jou gaat niet helemaal op, maar denk toch maar even na of je echt in de woning wil blijven, een leuke flat of een kleiner huisje gezellig voor jullie tweetjes (jij en je dochtertje) is ook niet mis hoor.
En wat je (hopelijk snel ex-)man betreft, kan ik niet meer doen dan Bertha gelijk geven. Zolang die vent zijn warm plekje in een ander bed vindt, hoeft hij jou niet lastig te vallen. dus laat maar gaan hoor, niks aan verloren als ik het goed lees.
Succes meid, en sterkte (en hou ons zeker op de hoogte).
dinsdag 20 oktober 2009 om 13:54
Bedankt voor jullie reacties.
Heb donderdag een afspraak bij de financieel planner dan om te kijken voor het huis.
En gaat het niet lukken, dan is het helaas jammer, maar dan zal ik op zoek gaan naar iets anders.
het enige vervelende is dat we het huis zeker met verlies zullen verkopen en ik dus ook een aardige schuld overhoud.
Dat is wel zonde.
En naast mijn baan in loondienst werk ik ook nog vanuit huis en dan ben ik deze ruimte kwijt.
En dan is het nog maar de vraag of ik dit op een nieuwe plek voort kan zetten.
Maar goed, daar kom ik ook wel weer doorheen.
Zaterdag een vragenlijst gekregen voor de afspraak bij de mediator.
Deze zal dan gaan over onze dochter.
Het zijn echt heel veel vragen, voornamelijk hoe je het straks voor je ziet hoe alles zal gaan en wie wat gaat doen.
Die moeten we afzonderlijk van elkaar invullen.
Tegen deze afspraak zie ik toch wel erg op.
Dat zal vast een hoop gezeur worden.
Zaterdag begon mijn dochter zo maar uit het niets tegen haar vader dat ze een nieuwe papa wil.
En dat hield ze maar vol.
Ik kreeg natuurlijk gelijk de wind van voren dat ik teveel op haar inpraat maar dit is absoluut niet het geval.
Zeg nooit iets verkeerds over hem tegen haar.
Waarschijnlijk voelt ze zelf gewoon eea aan.
Zijn weekendje was niet zo goed bevallen.
Stond zaterdag aan het begin van de avond al weer op de stoep, want het was toch niet zo goed bevallen.
En ze was toch wel heel anders als ik.
Ik baalde er wel een beetje van, want vond het wel lekker rustig zonder hem.
Nu is hij weer druk aan t chatten met een ander meisje.
Nou ja hij gaat zijn gang maar, mij doet het niets.
Hou jullie uiteraard op de hoogte.
Groetjes!
Heb donderdag een afspraak bij de financieel planner dan om te kijken voor het huis.
En gaat het niet lukken, dan is het helaas jammer, maar dan zal ik op zoek gaan naar iets anders.
het enige vervelende is dat we het huis zeker met verlies zullen verkopen en ik dus ook een aardige schuld overhoud.
Dat is wel zonde.
En naast mijn baan in loondienst werk ik ook nog vanuit huis en dan ben ik deze ruimte kwijt.
En dan is het nog maar de vraag of ik dit op een nieuwe plek voort kan zetten.
Maar goed, daar kom ik ook wel weer doorheen.
Zaterdag een vragenlijst gekregen voor de afspraak bij de mediator.
Deze zal dan gaan over onze dochter.
Het zijn echt heel veel vragen, voornamelijk hoe je het straks voor je ziet hoe alles zal gaan en wie wat gaat doen.
Die moeten we afzonderlijk van elkaar invullen.
Tegen deze afspraak zie ik toch wel erg op.
Dat zal vast een hoop gezeur worden.
Zaterdag begon mijn dochter zo maar uit het niets tegen haar vader dat ze een nieuwe papa wil.
En dat hield ze maar vol.
Ik kreeg natuurlijk gelijk de wind van voren dat ik teveel op haar inpraat maar dit is absoluut niet het geval.
Zeg nooit iets verkeerds over hem tegen haar.
Waarschijnlijk voelt ze zelf gewoon eea aan.
Zijn weekendje was niet zo goed bevallen.
Stond zaterdag aan het begin van de avond al weer op de stoep, want het was toch niet zo goed bevallen.
En ze was toch wel heel anders als ik.
Ik baalde er wel een beetje van, want vond het wel lekker rustig zonder hem.
Nu is hij weer druk aan t chatten met een ander meisje.
Nou ja hij gaat zijn gang maar, mij doet het niets.
Hou jullie uiteraard op de hoogte.
Groetjes!
dinsdag 20 oktober 2009 om 13:58
woensdag 21 oktober 2009 om 13:08
Ja dat zie ik zelf ook wel ja.
Ben echt wel gegroeid de afgelopen weken.
Al voel ik soms nog wel een beetje de oude onzekerheid de kop op steken.
Maar pak de dingen nu anders aan en laat ook niet meer zo over me heen lopen.
Mijn dochter voelt idd heel veel aan.
Ze is echt heel wijs voor haar leeftijd.
En ze zegt niet veel, maar merkt een hoop.
Ben echt wel gegroeid de afgelopen weken.
Al voel ik soms nog wel een beetje de oude onzekerheid de kop op steken.
Maar pak de dingen nu anders aan en laat ook niet meer zo over me heen lopen.
Mijn dochter voelt idd heel veel aan.
Ze is echt heel wijs voor haar leeftijd.
En ze zegt niet veel, maar merkt een hoop.
woensdag 21 oktober 2009 om 13:13