Gewoon, lekker relativeren! (III)
dinsdag 29 september 2009 om 17:17
maandag 12 oktober 2009 om 13:45
Ik kan geen kind houden en omdat het niet gewenst zou zijn, zou ik het laten aborteren. MAAR dat is gemakkelijk gezegd nu. Ik kan niet oordelen over iets wat ik nooit heb meegemaakt en wat ik niet voel.
Maare, ik weet zeker dat ik ongesteld word eigenlijk hoor. Alle tekenen zijn/waren er de laatste dagen.
Maare, ik weet zeker dat ik ongesteld word eigenlijk hoor. Alle tekenen zijn/waren er de laatste dagen.
maandag 12 oktober 2009 om 13:48
quote:frizzy schreef op 12 oktober 2009 @ 13:27:
Wat is het dan voor cursus?
Vaak leren ze je namelijk een bepaalde methode, zodat je kinderen individueel kan begeleiden, maar veel van die methodes zijn omstreden.
Ouders grijpen echter van alles aan, en laten dan dus zo'n methode en heel veel helpers op zo'n kind af.
Niet echt mijn idee van iets goed, zoals je uit mijn toon wel kan opmerken.
....Weet je ik begrijp wel dat je sceptisch bent Frizz, maar het is denk ik net als met opvoeden. Voor het ene kind werkt dit wel en voor het andere kind niet. Maar dat hoeft dan niet te betekenen dat het onzin is. Zolang je de individu in het oog houdt en alles met liefde doet, kan er volgens mij niet zo veel mis gaan. Bovendien als ik naar de ouders kijkt van mijn neefjes dan denk ik juist dat ouders met een kind dat extra begeleiding nodig heeft, kritischer zijn op het hulp dat ze willen inschakelen en juist de rust en 'leukheid' voor het kind willen bewaren/veilig stellen.
Wat is het dan voor cursus?
Vaak leren ze je namelijk een bepaalde methode, zodat je kinderen individueel kan begeleiden, maar veel van die methodes zijn omstreden.
Ouders grijpen echter van alles aan, en laten dan dus zo'n methode en heel veel helpers op zo'n kind af.
Niet echt mijn idee van iets goed, zoals je uit mijn toon wel kan opmerken.
....Weet je ik begrijp wel dat je sceptisch bent Frizz, maar het is denk ik net als met opvoeden. Voor het ene kind werkt dit wel en voor het andere kind niet. Maar dat hoeft dan niet te betekenen dat het onzin is. Zolang je de individu in het oog houdt en alles met liefde doet, kan er volgens mij niet zo veel mis gaan. Bovendien als ik naar de ouders kijkt van mijn neefjes dan denk ik juist dat ouders met een kind dat extra begeleiding nodig heeft, kritischer zijn op het hulp dat ze willen inschakelen en juist de rust en 'leukheid' voor het kind willen bewaren/veilig stellen.
maandag 12 oktober 2009 om 13:51
Helemaal met je eens Pom.
Heb nu geen tijd om me in te lezen, maar er zijn echt best veel methodes voor autistische kinderen waarbij kinderen overprikkeld worden dmv spelen, en dan elke dag van de week een ander hebben die dat met ze doet (mensen die er een cursus voor hebben gevolgd).
Het kost heel veel tijd en geld, en levert bijna geen resultaten op, behalve opnieuw teleurgestelde ouders en een overprikkeld kind.
Maar wellicht is dit iets heel anders, maar ik kan me nu dus ff niet inlezen.
Heb nu geen tijd om me in te lezen, maar er zijn echt best veel methodes voor autistische kinderen waarbij kinderen overprikkeld worden dmv spelen, en dan elke dag van de week een ander hebben die dat met ze doet (mensen die er een cursus voor hebben gevolgd).
Het kost heel veel tijd en geld, en levert bijna geen resultaten op, behalve opnieuw teleurgestelde ouders en een overprikkeld kind.
Maar wellicht is dit iets heel anders, maar ik kan me nu dus ff niet inlezen.
maandag 12 oktober 2009 om 13:58
Whahaha Moos, zelf met mijn eigen lijf denk ik altijd dat ik dikker en groter en lomper ben dan in werkelijkheid het geval is!
He ik heb zin!
Nou Kym, zoals ik al zei, ik heb nog nooit zonder condoom en zonder pil gesekst.
En zou het ook nooit doen.
Stom voor jezelf, en een evt kind.
Plus je zit in de bush bush, met een man met een flink verleden.
Do I need to say more?
*gaat nu op haar handen zitten om niets meer te kunnen typen*
He ik heb zin!
Nou Kym, zoals ik al zei, ik heb nog nooit zonder condoom en zonder pil gesekst.
En zou het ook nooit doen.
Stom voor jezelf, en een evt kind.
Plus je zit in de bush bush, met een man met een flink verleden.
Do I need to say more?
*gaat nu op haar handen zitten om niets meer te kunnen typen*
maandag 12 oktober 2009 om 13:59
quote:frizzy schreef op 12 oktober 2009 @ 13:53:
Overigens ligt bij die methodes de nadruk op het stimuleren van de ontwikkeling van het kind.
Als jouw methode juist gaat over je eigen gedrag (een autistisch kind leren opvoeden) naar een kind, is dat een andere insteek.Het ligt wel op stimuleren van het kind, alleen de introductiecursus behandelt alleen datgene over hoe jijzelf overkomt/leer eerst jezelf kennen en contact maken met het kind, etc. Mocht je daarna interesse hebben, dan ga je inderdaad verder met een andere cursus dat de ontwikkeling van kind stimuleert. Maar zover denk ik nog niet, want ik doe het alleen om mijzelf te leren kennen. Mocht het mij aanspreken, dan is het de moeite waard om in te lezen/studeren.
Overigens ligt bij die methodes de nadruk op het stimuleren van de ontwikkeling van het kind.
Als jouw methode juist gaat over je eigen gedrag (een autistisch kind leren opvoeden) naar een kind, is dat een andere insteek.Het ligt wel op stimuleren van het kind, alleen de introductiecursus behandelt alleen datgene over hoe jijzelf overkomt/leer eerst jezelf kennen en contact maken met het kind, etc. Mocht je daarna interesse hebben, dan ga je inderdaad verder met een andere cursus dat de ontwikkeling van kind stimuleert. Maar zover denk ik nog niet, want ik doe het alleen om mijzelf te leren kennen. Mocht het mij aanspreken, dan is het de moeite waard om in te lezen/studeren.
maandag 12 oktober 2009 om 14:03
Ik ben elk moment weg hoor ladies, wacht alleen nog op de TOET!
Heb alweer drie keer geplast intussen, want ik heb geen zin om met een volle blaas in de auto te zitten.
Oh Pom, ben ik heul lastig als ik om het nr van MX vraag?
Of... na je kan het ook laten zitten.
Dan zien we wel weer wat er gebeurd.
Heb alweer drie keer geplast intussen, want ik heb geen zin om met een volle blaas in de auto te zitten.
Oh Pom, ben ik heul lastig als ik om het nr van MX vraag?
Of... na je kan het ook laten zitten.
Dan zien we wel weer wat er gebeurd.
maandag 12 oktober 2009 om 14:05
maandag 12 oktober 2009 om 14:12
Zo dan wat een heftige gesprekken hier op een maandagmiddag.
Denk dat een ieder voor zichzelf moet weten of ze met/zonder condoom seksen.
Iedereen weet de risico's van het doen zonder en weet dus prima waar hij/zij mee bezig is als er gesekst wordt zonder.
Pom, wat goed dat je ook aan een studie gaat beginnen.
Wel iets wat compleet los staat van je huidige werk.
Frizz, kijk je uit voor overstekende vrachtwagens?
Heb de hele dag liggen slapen, en de oorpijn is nog geen millimeter minder.
Morgen komt de dokter...
Denk dat een ieder voor zichzelf moet weten of ze met/zonder condoom seksen.
Iedereen weet de risico's van het doen zonder en weet dus prima waar hij/zij mee bezig is als er gesekst wordt zonder.
Pom, wat goed dat je ook aan een studie gaat beginnen.
Wel iets wat compleet los staat van je huidige werk.
Frizz, kijk je uit voor overstekende vrachtwagens?
Heb de hele dag liggen slapen, en de oorpijn is nog geen millimeter minder.
Morgen komt de dokter...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!