Gezondheid alle pijlers

Koude knieen

12-10-2009 13:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Al sinds een paar jaar heb ik vaak last van mijn knieën. De ene keer erger dan de andere keer. Ik wandel en zwem al om te zorgen dat het gewricht soepel blijft maar nu het kouder wordt doen ze vreselijk zeer als ik b.v. ’s ochtends de trap an het station op moet lopen. Om over rennen maar niet te spreken. De pijn komt uit het gewricht, iets met hobbelig kraakbeen volgens mijn arts.

Ik zou mijn knieen wel warm willen houden zodat het geen pijn doet als ik een tijdje in de kou heb staan wachten maar ik heb geen idee hoe. Hebben jullie misschien een idee (beenwarmers om mijn knieën staat ook zo raar)
Lijkt me wel de enige manier..of dikke kousen.

Misschien van die spiercreme die warm wordt?
Ik heb erg last van koude voeten gehad en smeerde zo voor ik naar bed ging in met koperzalf, nádat ik ze had opgewarmd met een voetenbadje. Nu is een kniebadje natuurlijk een beetje lastig (hoewel ik het helemaal voor me zie ), maar misschien dat de zalf na het douchen wel lekker is.

Waar je ook heel lekker warm van wordt is duindoornolie van Weleda.
Ruw kraakbeen toevallig? Heb ik ook, ik moest oefeningen doen van de dokter (pak suiker aan je been binden en dan je onderbenen strekken-als je zit dus- en weer buigen.) Dagelijks, dan wordt de pijn minder.

Warm houden of koude knieën hebben daar (bij mij dus in elk geval) niets mee te maken.
een lange thermische onderbroek onder je broek dragen?
Thuis een kruik ertegen aan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het heet chondropathie van de pathella. Dat heb ik ook. Heel vervelend en bij tijd en wijle vreselijk pijnlijk. Het kraakbeen in je knie is hobbelig en bobbelig. Dat veroorzaakt de pijn bij het lopen, fietsen, gaan zitten en gaan staan. Als je kracht moet gebruiken belast je het meer.

Ik heb het in mijn rechterknie gekregen na een schaatsongelukje, ben precies op de rand van een blok ijs gevallen. Door overbelasting is de ander ook zeer gaan doen.

Ik blijf 's ochtends maar wat rondstrompelen en ik ga zeker niet rennen om de trein te halen. Veel lopen na het opstaan helpt wel.

Ik kan niet zeggen dat kou of warmte meer of minder last geeft.

Bij 25 graden en een stralende zon doet het net zo zeer als bij -25 graden.

Wat ik je zou kunnen aanraden is het 's ochtends na het opstaan/douchen insmeren met tijgerbalsem. Goed inmasseren en blijf bewegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven