Juni 2010......

27-09-2009 17:36 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan en waarachtig, er verscheen een tweede streepje! Ben helemaal beduusd en happy! Zijn er al meer dames die rond deze tijd uitgerekend zijn? Ben benieuwd naar jullie verhalen, gedachten!
Paracetamol mag wel!
Komt een vriendin van me lekker lunchen bij me, legt ze een cadeautje neer op tafel.... Ja, zegt ze... Je kunt me alles wijsmaken maar ik weet heus wel dat je zwanger bent... ze had het vorige week al aan me gemerkt, toen wist ik het zelf nog niet!!!
Hallo!

Paracetamol is idd geen probleem volgens mijn huisarts. Even voor de mensen die daar nog over twijfelden.

Wij hebben het ook al aan iedereen verteld. Ook meer een beetje onder het motto hoe meer schouders hoe beter als het mis mocht gaan. Ik had voor mijn ouders een boekje met kindersprookjes gekocht omdat ik zelf vroeger veel van lezen hield. Mijn ouders snapte de hint niet meteen maar het duurde niet lang. Voor mijn schoonouders een boekje met kinderversjes gekocht, die snapten de hint helemaal niet.

Verder doen mijn borsten hier mega veel pijn. Een gewone BH kan ik ook al niet meer aan. De krampen in mijn onderbuik worden steeds minder. Het eten daarintegen gaat maar door. Niet te stoppen. Zit nu in de nachtdienst maar meot er overdag dus ook echt uit om te eten anders dan red ik het niet. Heel vreemd allemaal.

Roken doe ik niet meer, nou was ik ook geen straffe roker dus dat scheelt ook wel een hoop. Heb mijn pakje ingepakt en wel aan een vriendin gegeven om te vertellen dat ik zwanger was.

Sandraatje71: voor jou even de speciale felicitaties, geniet van de tijd die komen gaat!

Groeten!
Hallo allemaal

Hier ook vooral last van m'n borsten. De pijn in m'n onderbuik is wat weggetrokken, dus m'n angst voor een bbz is ook wat minder. Gelukkig!

Nog even over de tabel: Wat mij betreft kan iemand anders dat graag overnemen (Duende?), diegene moet alleen ff een nieuw item openen (en de rest meedelen waar de nieuwe "verhalen" te vinden zijn... )

Goed idee? Sorry, maak me er wat makkelijk van af, maar ik ken mezelf en als ik dan ineens weer minder tijd voor het internet heb..... Zou jammer zijn als het dan niet bijgehouden wordt, toch?
Dag allemaal!

Het is weekend, nog leuke plannen?

Gisteravond niet meer even dag komen zeggen, was zo moe. Maar dat hoort er allemaal bij.

@mamalijntje: wat bijzonder dat die vriendin het al had gezien. Ik ben daar bang voor, want ik wil alles nog even geheim houden tot na de echo (12 nov). Een collega had het wel al gezien aan mij, ongelofelijk! Sommige mensen hebben daar echt oog voor.
Hey meiden,

Ik moet jullie helaas verlaten.... Het voelt allemaal nog heel vreemd en onwerkelijk. Gisteren had ik de eerste afspraak met de verloskundige en kregen we een eerste echo. Volgens de berekeningen die zij ook had gemaakt zou ik bijna 7 weken zijn. Dus ik ging vol goede moed op de stoel zitten en ik kreeg een vaginale echo..... Er was niets te zien, echt niets alleen wat verdikt slijmvlies..... Er waren 3 opties, een BBZ, een vroege miskraam of een zeer prille zwangerschap.... Mijn vriend en ik gingen gelijk van het ergste uit, een BBZ.... We konden gelukkig gelijk het HCG in het bloed laten bepalen na anderhalf uur wachten in het ziekenhuis (op de afdeling verloskunde....) kregen we de uitslag, die was 0!!!! Er zat geen hormoon in mijn bloed.... Ik ben gewoon nooit zwanger geweest!!! De 4 testen hebben dus allemaal een valse uitslag gegeven!!! Allemaal waren ze van clearblue!! Het ziekenhuis heeft hier geen verklaring voor.... het kan door medicijn gebruik weleens voorkomen, maar het enige dat ik gebruik zijn insuline en een betta blokker, deze beïnvloeden de test dus niet....Het is werkelijk een raadsel.....

En een enorme teleurstelling..... van de ene kant opluchting dat het geen BBZ is, waren we nog verder van huis geweest.... en van de andere kant zo'n leeg gevoel, haha, ja leeg is het wel.... dit is echt zo KUT!!!!!!!!! Sorry voor mijn woordgebruik, maar het lucht even op......

Hoe verklaren we de klachten die ik al had???? Tja, je geest kan je lichaam behoorlijk voor de gek houden.....en nog steeds, ik werd vanmorgen misselijk wakker....

Nu is het weer wachten op mijn ongesteldheid die dus heel lang op zich laat wachten.... Weet je... sorry als ik mensen kwets, maar ik had nog liever een miskraam gehad..... Nu moet je afscheid nemen van iets wat er niet is geweest en hoe kun je dat nu afsluiten?? Daarnaast staan we dus nog steeds aan het begin.... was het een miskraam dan weet je dat je zwanger kunt raken en is er een volgende kans..... wij staan weer op nul.....en gaan de medische molen in.....

Goed meiden, tot zover even mijn verhaal in het kort...... Ik wens jullie heel veel plezier en succes met jullie zwangerschappen!!!! En hoop dat jullie mooie en gezonde kleintjes op de wereld zetten!!! En weet, ook als ze niet helemaal gezond zijn, het leven is in de meeste gevallen absoluut de moeite waard!!!

Neemt iemand anders de tabel over? Ik zal af en toe lezen hoe het met jullie gaat, maar de tabel laat ik vanaf nu aan jullie over...

Liefs Duende
O ja... het leukste?? het is mijn verjaardag vandaag.....
Jeetje Duende, wat een vehaal..... Ik vind het inderdaad echt K*T voor jullie zeg..... Hoe kan dat nou toch??? Meid heel veel sterkte met het verwerken van het verlies, het verlies van in ieder geval het gevoel dat je zwanger was. Ik hoop dat je ondanks alles toch een fijne verjaardag zult hebben en dat je in dit levensjaar echt zwanger zult raken! succes!!!
Ik vind het vreselijk voor jullie Duende! Hoe is zoiets nou mogelijk?? Ik heb ook meteen zoiets: clearblue aanklagen en dat soort woede uitingen. Deze verjaardag zal je altijd bij blijven, maar ik hoop echt heel erg dat je volgende verjaardag een baby in je armen hebt of een hele hele dikke buik.

Sterkte
Duende: verschrikkelijk! En wat een inbreuk op je vertrouwen.

NIet voor te stellen. Ik wens jullie beide veel sterkte met deze enorme klap. LIefs, Bapauw
Even inbreken.

Duende
Dank jullie wel allemaal..... Het is echt zo raar..... net nog twee testen gedaan, volgens de VK moesten deze nagatief aangeven vandaag..... Clearblue-positief, Kruidvat-negatief.... Ik begrijp het echt allemaal niet..... Het verwerken is heel apart, je moet iets een plekje geven, maar wat is iets??? het is geen zwangerschap en toch voor je gevoel weer wel.... Nou ja, we houden de moed erin en gaan gewoon voor een nazomer 2010 baby!!

@mamalijntje.. dat van die vriendin is echt heeel bijzonder!!!

@ iedereeen... een fijne en gezonde zwangerschap en ik hoop dat die kleintjes jullie veel plagen!!!! Haha.... Geniet ervan meiden!!!

liefs Duende
hey hey lieve duende,

ik ben echt geschrokken van deze .......gebeurtenis, wat erg voor je meis. ik hoop dat je snel toch zwanger word, en weet je, ik snap best dat een miskraam voor je gevoel beter was geweest, dan was er iets om om te rouwen.

meis, sterkte en een dikke knuf van mij.

groetjes tesseltje
Hey Duende,

De rillingen liepen over mijn rug bij het lezen van je verhaal. Wat een ellende! Vanaf deze kant natuurlijk ook een dikke knuf en ik leef met je mee. Als je lijf je zo voor de gek houdt is dat moeilijk te accepteren. Ga tot op de bodem met de onderzoeken en blijf aandringen op meer info als je er niet uitkomt.

Een zwangerschap en een prachtig kindje is je gegund. Ooit zal het jou moment zijn.

Zet 'm op de komende tijd en laat af en toe even weten hoe het ervoor staat.

Ik moet di. voor het eerst naar de VK, ben nu best wel een beetje bang voor alle rare verhalen, MOLA's etc. Ik ben di. 6.5 week zwanger. Ach, we zien wel.

Groeten, schaap
lieve Duende, wat vreselijk allemaal. Dat je zo voor de gek gehouden bent door die testen, niet te geloven gewoon. Ik heb af en toe nog met jullie mee gelezen en wilde even laten weten dat ik het heel rot voor je vind. Het was allemaal al niet zo standaard bij jullie en nou dit nog. Veel sterkte de komende tijd en succes met alle onderzoeken etc in de medische molen.
@Duende. Ohh..., ik heb het met je te doen. En je lijkt me nog wel zo positief in het leven staan. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je snel wel een goede zwangerschap gaat hebben!!!
Hey dames, heb even steun nodig. Heb sinds vanochtend flinke kramp in onderrug en buik. Alsof ik ongesteld moet worden, maar wel pittig zeg maar. Het houdt een paar minuten aan en is daarna weer een tijdje weg. Ben ook licht misselijk. Iemand hier die dit ook heeft of heeft gehad??
@Zonne2: kunnen het niet de oprekkende banden van je baarmoeder zijn? Die voel ik ook voortdurend in dat gebied. Die misselijkheid duidt volgens mij nooit op iets wat je wil...
Ik hoop dat het bandenpijn is. Nu is het even weg, maar je maakt je toch zorgen! Vandaag vroeg een klant of ik in verwachting was. Op zich leuk, maar vond het ook een beetje gênant dat het nu al zo te zien is. Doe nog mijn best om te verhullen, maar dat is toch best lastig blijkbaar.
Duende, wat ontzettend rot voor je! Sterkte!

Zonne, kunnen inderdaad heel goed je banden zijn! Hoe evr ben je nu?
Precies 6 weken...
@Duende, heel veel sterkte

Even een update over mijzelf.

Afgelopen vrijdag naar verloskundige geweest. Mag nog een keer voor een 1e termijnecho, op de vorige was het te lastig vast te stellen hoe lang ik nu zwanger ben.

Verder niet echt veel klachten, alleen ontzettend moe en ontzettende trek in frisse en zure dingen zoals augurken en tomaten = beter dan al die chips en chocolade
Goedemorgen,

Gisteren voor het eerst bij de VK geweest met een zwangerschap van precies 6,5 week. De aanvraag voor de echo is binnen, we moeten alleen nog even een afspraak maken.

Ik kreeg een hele berg folders, boekjes en info mee. Het werd mij allemaal een beetje te veel merkte ik. Ik moet zelf nog heel erg wennen aan het idee dat er een kindje komt op een plek waar ik eigenlijk al heel lang niet meer wil wonen (huis staat te koop maar vlot niet zo) en dat ik daar heel erg mee bezig ben om te leren accepteren dat ik mssn wel ga bevallen op een plek waar ik eigenlijk helemaal niet meer wil zijn.

De pijn onderin je buik waar iedereen het over heeft heb ik ook. Kon volgens de VK nog duren t/m week 16. Het is idd bandenpijn, het oprekken van de hele boel in je lijf, je baarmoeder die ruimte aan het zoeken is. Pas bij flink bloedverlies moest ik me zorgen gaan maken werd er gezegd.

Qua kwaaltjes heb ik alleen last van veel eten. Om de 2 uur moet er echt wat naar binnen anders val ik om. Bepaalde luchtjes kan ik ook steeds minder goed tegen. Misselijk ben ik bij vlagen, niet op tijd eten lijkt vooral de boosdoener te zijn. Ik ben nog niet in gewicht aangekomen maar mijn borsten groeien wel echt enorm! Dus je zou het wel verwachten!

En (vies praatje) grote boodschappen doen wordt steeds lastiger ondanks het vele drinken en vezels eten.

Nou iedereen weer up to date. Hoe is het bij de anderen? Is het nog een idee om een nieuw topic te openen met tabel?
Hallo allemaal!

Net terug van een midweekje vakantie in duitsland. Ik ben twee kilo aangekomen door alle bockworsten ed... (geen bier en wijn natuurlijk) Ik heb nu echt een mega-pens.... Merk wel dat je het bij een tweede inderdaad sneller ziet! Verbaas me dat ik zoveel last heb van mijn banden, had verwacht dat dit na de eerste allemaal iets uitgerekt zou zijn! Verder last van mijn borsten en moe, moe, moe...... Maar verder super hoor, hou er gewoon van om te klagen!

Met jullie alles ok????
hoi,

ik hoop dat ik fijn met jullie mee mag kletsen? ben 6 oktober geopereerd aan endometriose op de eierstokken en dikke darm, operatie goed gelukt had voor zekerheid een test gedaan voor de operatie maar bleek niet zwanger moest 9 oktober mijn menstruatie krijgen! kreeg ze maar niet had heel pijnlijke borsten maar zeker niet misselijk wel buikkrampen na veel twijfelen 17 oktober terug een test gedaan wat blijkt ben zwanger heb bloed laten trekken en ja ben zeker zwanger dus was zwanger tijdens de operatie hoop dus dat alles goed is met het kindje heb met gynaecoloog gebeld en zij dat dat geen kwaad kon krijg 2 november mijn 1 ste echo heb toch een beetje bang hopelijk is alles goed . ben 29 jaar en heb al èèn dochtertje van 2,5 en ben uitgerekend 19 juni

groetjes xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven