Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Biebel wat spannend allemaal. En zo snel in een keer. Hoop dat alles goed gaat.

Ine - mooie foto's, maar kan me heel goed voorstellen dat oktober nog een beetje vroeg is voor sneeuw. En wat goed, -9! Da's echt al hartstikke veel.

Chicha - ik zou ook gaan zwemmen, denk ik. Maar ik ben de laatste tijd wel aardig van de zwem.

Anais en Orbit - klinkt goed, bbq-en en outdoor keukens enzo. Jaloers! Zou soms ook wel in een warm land willen wonen. Hoewel ik het ook wel weer gezellig vind, nu het eerder donker wordt en het weer wat kouder wordt.
@ kera, neuh wat dat betreft staat deze apotheek naast mijn huis, en geloof me, na de laatste keer heb ik toch wel duidelijk gemaakt dat ze al dat gecheck met de arts maar moeten doen, tussen dat ik dat recept afgeef, de medicijnen besteld zijn en ik ze kom halen... dan hoef ik daar niet bij te zijn!

@ ine goed bezig!! -9!! wooo hooo... ikke ook zo'n beetje, maar wil jouw prestatie niet ondersneeuwen (owh haha) maar goed, je zult jezelf toch ook happy voelen dat je dit gepresteerd hebt?

@ biebel; owhhh het schiet op!! wanneer is het feest? de week erna? genoeg tijd voor de laatste voorbereidingen en daarna nog tijd of... heb je het anders ingedeeld! wel zorgen voor heeeel veeeeel foto's, dan zijn wij er ook een beetje bij

@ Dyaa, welkom!

@ ainne he bah, ze moeten jou wel hebben he de laatste tijd. ik vind dat zo aso wanneer mensen van hetzelfde bedrijf zooo te keer gaan tegen een collega! ppffff zoek het uit
Ah ik zit er niet zo mee hoor, Disco. Vind het eerder een beetje snueig voor die collega, dat ze zich zo kan opwinden over werk. Voor mij is claims echt puur werk, vind het erg leuk om te doen, maar ik zal er niet (meer) wakker om liggen.

Biebel, zo leuk dat het nu zo dichtbij is al. Ben echt zo benieuwd hoe het zal zijn. Ben je al zenuwachtig? Wel lastig dat het niet helemaal duidelijk is hoeveel mensen je nu kunt verwachten, al is dat hier ook wel een beetje lossig, dat soort dingen.
Oja, Ainne. BZV. Ik vind het niks. Kan er niets aan doen, ik vind het saai. Doodsaai.

Bij Jos gebeurt tenminste nog wel wat, maar dat is dan ook alles.

Peter en Hans vind ik de leukste boeren. Peter is een beetje lastig te verstaan, maar hij is wel heel gezellig. Houdt de meiden aan de praat, ook 's avonds in die ontzettend ongezellig woonunit. Lijkt me een hele gezellige gozer, waar je onwijs mee kunt lachen.

Hans is een lieverd, en leuk ook. Stomme wijven, dat ze zo lang nodig hadden om beneden te komen. Zou me doodschamen als ze zo lang op mij hadden moeten wachten. Dan maar een likkie minder make up, of eerder opstaan. En dan ook nog uitgebreid daar koffie blijven drinken. Nee, dat was niet oke. Ookal hoef je 'later' als vrouw niet altijd mee te werken, je kunt toch wel belangstelling tonen en op de eerste ochtend het fatsoen opbrengen om mee te gaan met wat de boer gaat doen?

Bij Wim is het ook een beetje duffig. Hij is wel heel aardig en ik denk dat je best leuk gezelschap aan hem kunt hebben, maar het is allemaal een beetje ingeslapen. Weet niet of hij met een vrouw overblijft, hij vindt het allemaal wel prima in zijn eentje, vermoed ik.

Jos wil gewoon een keer met zo'n programma meedoen voor de fun, volgens mij. Een keer op tv, een keer (nog meer) in the picture dan in zijn normale dorpsleven. Hij heeft wel een gaaf bedrijf neergezet, wow. Hij heeft het wel goed voor elkaar.

Mirjam is te lief, Marieke te makkelijk en Dycke te drammerig. Jammer van Marieke dat ze zich zo goedkoop neerzet, dat hoeft niet en heeft ze niet nodig. Ik vind haar de leukste vrouw die daar op de boerderij zit, maar ze pakt het verkeerd aan. Ze doet nu net of ze 20 is.. men, je bent bijna 40. Gedraag je volwassen. Van die Dycke krijg ik een punthoofd. Ja, en dan kijk ik naar zijn maniertjes en dat vind ik zo leuk. En overal een uitleg aanvast plakken, als hij zo kijkt bedoelt hij dat. Mmmh.

Volgens mij heeft ze ook niet zo veel humor, ze is een beetje zuur.

Mmmh. Misschien moet ik Jos toch uitnodigen om hier te komen feesten apresskien. Denk dat je met hem wel een feestje kunt bouwen in zo'n hutje.

En Wietse. Ik snap die meiden niet. Echt niet. Dan zit je daar aan tafel, stil te zitten in doodse stilte in een kamer zonder gordijnen. Dan ga je toch met elkaar kletsen over je kapsel, je kleren, je gewicht, waar je leuk kan shoppen, wat je normaal eet, kookt, drinkt en waar je uitgaat. Hartstikke leuk idee van Neeltje om die karaoke mee te nemen, maar ze zitten allemaal als zakken op de bank te zitten. Wees blij dat er afleiding is en dat je iets kunt DOEN! Neeltje is natuurlijk het studentenleven gewend, die anderen misschien minder, maar die zijn toch ook jong en leuk en vlot en flitsend?? Ik snap het niet. Als die boer zo saai is, hoef je zelf toch niet meteen ook zo saai te zijn. Hup! Doe gewoon mee en maak er wat leuks van!

Disco, knap!! Maar of ik trots op mijn prestatie ben? Nee. Ik baal meer. Want nu ben ik net onder mijn wintergewicht. Het had niet gehoeven dat ik deze 9 kilo er bijop gegeten en gezopen heb. De hele zomer wilde ik afvallen, maar deed ik niets anders dan eten en eten en zuipen en snaaien.

Tja, en nu ben ik terug bij af, zeg maar, zo voelt het. Daar kan ik echt van balen en ik ben niet echt trots of euforisch dat ik dit nu gehaald heb. Nu begint het pas echt, eigenlijk.

Ik voel me wel weer 'normaler' en ook weer sexy (dat klinkt ook gek, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Ik durf weer volop te flirten met de buurman als ik bij hem in de bank ben, bijvoorbeeld. Dat durfde ik een periode niet zo goed.
quote:Guiri schreef op 14 oktober 2009 @ 14:50:

Chicha: als je privé-verzekerd bent, kun je toch gewoon een traumatoloog in je boekje uitzoeken (of misschien kan iemand je er 1 aanraden). Dan kun je al je klachten eens voorleggen. Hij/zij al zeker wat onderzoekjes doen en dan weet je misschien meer (wie weet is het gewoon gebrek aan 1 of andere vitamine of mineraal, ik roep maar wat hoor).

Heb je trouwens geen gewone huisarts via de SS? Ik ben zowel príve als in het ziekenfonds en ben best blij met de huisarts (ziekenfonds). Ik kan meestal dezelfde dag of de volgende al terecht en doorsturen gaat ook vrij makkelijk, misschien ligt het een beetje aan de regio.

O ja, en waarom ga je niet zwemmen, dat is echt goed voor je rug en als je het s'avonds doet, word je lekker rozig waardoor je weer beter slaapt...Guiri, de SS zal op de peninsula best goed functioneren, misschien in Santa Cruz ook nog wel. Maar hier in het zuiden is het zó vreselijk cutre... alleen artsen met een laag eind-cijfer werken hier omdat ze niets anders kunnen krijgen.

Privé is beter, dat zijn artsen uit Santa Cruz die 's-middags in het zuiden bijbeunen.

De SS is hier een soort doorgeefluik voor ziektebriefjes, de artsen kijken niet eens naar je!

Bijna iedereen die ik ken gaat privé, en als je echt geld hebt dan vlieg je even naar Pamplona.

Zwemmen lijkt me heel goed voor je lichaam! maar dan zal ik eerst op zwemles moeten want ik kan maar amper de schoolslag.

Bij yoga denk ik aan hele magere italiaanse vegetariërs (alle italianen op TFS zitten op yoga).

Ine, 9 kilo eraf! Super! Dat zijn bijna 2 kledingmaten.
hihi.. nou ik ben weer helemaal bij, hoef BZV niet te kijken, krijg de update wel van ine!! hahaha

maar toch, je moet toch wel trots zijn, dat ondanks dat het eerder niet lukte, het nu WEL gelukt is? je hebt er toch maar mooi 9 kilo afgehaalt, ipv 9 kilo er weer bij... ik snap je wel.

3 jaar geleden was ik 25 kilo afgevallen en in die 3 jr tijd, steeds weer een beetje erbij en erbij en erbij... daar baal ik ook van... maar ik ben wel trots op mezelf dat ik gewoon nu dan toch gezegd heb, nu is (wederom) genoeg... ben anders gaan eten, niet zozeer andere dingen, eet ook nog slecht enzo, maar meer bewegen enzo.. voel me daar happier bij. vind het sporten nog steeds niet leuk, maar voel me wel happy dat ik het doe... ik ook al heel wat... zelfs als ik nu nog 20 kilo kwijt raak, dan nog zit ik boven die 25.. en tja.. das nu eenmaal wie ik ben... ik zal nooit een slanke den worden.. zou ook niet goed voor me zijn denk ik zo dan zou ik zomaar met jan en alleman het bed in duiken, omdat het kan maar goed...

-9 nog, op naar de volgende 9!!

@ ainne goed dat jij het zomaar van je kan laten afglijden. idd een beetje sneu voor die collega. uiteindelijk heeft ze alleen zichzelf ermee...

@ lapin hoe gaat het?? heb je al trillende handjes? ruik en proef je al beter/meer?

@ fladder en bij jou? lukt het? is je poes al wat meer gewend?
Haha Ine, geweldige BZV-samenvatting en ben het woord voor woord met je eens. Ik vind het ook behoorlijk saai eigenlijk, 't is dat het voor het eerst is dat ik dit programma kijk, anders was ik denk ik al afgehaakt.

Ooowww sporten... tja, dat is iets wat ik nooit leuk gevonden heb en ik verwacht niet dat dat ooit zal gebeuren. Ik doe echt niets, ab-so-luut niets. Ik wandel nog niet eens. Misschien als ik in een warmer land gewoond had dat ik dat nog wel zou kunnen opbrengen, maar nu heb ik echt nul komma nul motivatie. Tegen de tijd dat de meisjes op bed liggen om 20 uur heb ik echt geen puf meer om wat te doen, bahalve een beetje hangen. Ben allang blij dat ik weer zing, dan zit ik tenminste niet élke avond op die bank.
Ainne, hier hetzelfde!

Ik heb in 44 jaar nog nooit gesport, en er nu mee beginnen lijkt me bijna onmogelijk.

In Nederland doe je nog dingen op de fiets, hier gaat alles met de auto.

Het is ook te warm om buiten te wandelen.

Cara, ben je er nog???
Ik ben ook niet sportief hoor (durf het bijna niet te zeggen), geef 2 x in de week gymles en loop op het werk redelijk vaak de trap op en af. Vind het ook wel leuk om ergens naartoe te fietsen maar niet als het zo stormt. Loop wel iedere dag naar 't werk (wel 5 minuten) en zwemmen doe ik als ik er zin in heb.

Surfchickie; laat je weer eens zien. Ik heb de viva vandaag in de bus gekregen. Dank je wel. Heb jij het ijslandse tijdschrift al gekregen???
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik héb niets eens een fiets !
hallo, ik heb nog geen internet dus even bericht via telefoon. Is helaas engels toestel zonder nl woord herkenning dus ik laat het hier bij! Groeten uit zonnig nl. Zit nu trouwens op 1 sigaret per dag. Kan nog niet zonder after dinner peuk
Ik ben ook geen sportheld in de zin van dat ik er absoluut niet goed in ben. Daar heb ik in mijn schoolgym periode nog wel traumas aan overgehouden (dat je dan als laatste gekozen wordt en gigantische flaters slaat, bijvoorbeeld eigen doelpunt maken).

Maar ik vind het wel leuk, omdat ik er zo´n goed gevoel van krijg, zowel lichamelijk als geestelijk.

Dus eigenlijk mijn hele leven wel gesport, eerst gym, toen zwemmen & reddingsbrigade in combinatie met klassiek ballet (dat zag er niet uit), vervolgens karate (daarmee gestopt omdat ik het vechten te eng vond nadat er bij iemand zijn milt was uitgeschopt - he, die kan ik nu toch niet meer kwijtraken, dus misschien goed idee ) en nu loop ik hard (afwisseling met krachtoefeningen) en tennis. Dat tennissen bak ik ook weinig van maar ik vind het zo leuk om tegen een bal aan te meppen.

Ook ooit wel eens een proefles honkbal gedaan, als ik hier een vereniging zou kunnen vinden begin ik meteen.

Moet ik wel bij opmerken dat ik geen kinderen heb. Ik denk dat je dan een stuk minder tijd overhoud om te gaan sporten.

Een fiets had ik tot voorkort ook niet (levensgevaarlijk ivbm verkeer) maar pas hadden ze hier van de zorgverzekeraar een loterij georganiseerd en van de 5 fietsen voor 200 man won ik er een dus nu heb ik een moutainbike waar ik af en toe op fiets.
Haaaaaaai Fladder! Met poes ook alles goed?
Fladder, als je het bij die ene peuk per dag kan houden is het prima, toch?

Lapin, het is verdacht stil bij jou..... hoe gaat het?

Ainne, ik heb ook geen fiets, niemand heeft hier een fiets.

Keranet, toch knap dat je aan beweging doet ondanks dat je niet goed bent in sport.

Ik was het typische Jongensmeisje, goed in sport, snel, lenig en sterk. Ik won het vaak van de jongens.

Maar waar ik ben opgegroeid was er niet veel meer dan voetballen. En ik moest iedere dag 30km fietsen om naar school te gaan, daarna heb je geen zin meer.

Ik heb jaren kunnen teren op mijn genen, maar nu niet meer.

Iemand een roseetje?
Ja hoor chicha, ga ik misschien van stuiteren met de AB haha.

ik voel me wel beter, maar zooooo moe. Ga dus maar weer terug naar bankhangen. Morgen woeste plannen, Man zou vrij nemen
Specu, zou je dat nou wel doen, na die AB kuur?? Wippen is leuk maar niet als je brak bent.

Of je laat van je houden... lekker passief.
Jaaaa, Keranet; honkbal (of softbal). Heb ik in NL ook nog gedaan.
quote:snjokorn schreef op 14 oktober 2009 @ 18:26:

Surfchickie; laat je weer eens zien. Ik heb de viva vandaag in de bus gekregen. Dank je wel. Heb jij het ijslandse tijdschrift al gekregen???

Naaah da's ook toevallig, de mijnes is ook vandaag binnen.

Surfie
En? Wat en wie staan er in?

Ik ga badderen, dat is net als zwemmen-
quote:chicha schreef op 14 oktober 2009 @ 21:42:

Ik ga badderen, dat is net als zwemmen-

Je hebt zwemmen en ijslands zwemmen....

badderen valt onder dat laatste alleen doen we dat hier dus in een hot tub in het zwembad. Ben ik ook erg goed in.
quote:chicha schreef op 14 oktober 2009 @ 21:42:

Geen idee nog, ga er nu in beginnen. Heb net voor het eerst online mijn wekelijkse boodschappen besteld, omdat ik de komende avonden weg ben en geen tijd heb om te gaan. Best handig, in theorie, maar ben alsnog een uur beziggeweest om alles bij elkaar te shoppen, dus of het echt tijdsbesparend is...?
Oudste blaft zich trouwens weer he-le-maal te pletter momenteel in bed, gekmakend, da's altijd haar zwakke plek geweest, dat hoesten. Ze heeft al hoestdrank en honing op. Als ze eenmaal in een diepe slaap ligt gaat het wel, maar momenteel is het echt blaffen blaffen blaffen.
Wat zielig!! Ach gossie....

Beetje rechtop slapen? Extra kussentje?

Fluimcil? (diezelde meuk als op vakantie).

Het is bijna half 10. De heks en papa zijn nog naar de plaatselijke pizzeria voor een chocomel. Tsssk...

Ze moet nog in bad
Oh wat een mooie plaatjes van de sneeuw!

Ine, 9 kg eraf dat is geweldig, 9 zakker suiker, til dat maar eens op!

Biebeltjes, als er 32 hele leuke mensen komen heb je een prima feest :o).

Ainne, bedankt voor de gevangenis uitleg, ik moet sommige emigranten ook nog wat beter leren kennen hihi.

Dyaa, welkom, leuk dat je naar Aruba gaat.

Het is hier alweer ochtend. De blauwe lucht en 25*C bij het wakker worden vervelen nooit. Zit lekker voor het open raam even de post bij te werken en ga nu een ontbijtje maken.

groetjes..
Chicha, hoe veilig is het bij jullie??? Ik zat te denken, als je 's nachts toch niet slaapt kan je net zo goed even een rondje gaan lopen (is niet super warm meer en wie weet val je daarna gewoon weer in slaap).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven